Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1
    Awatar dasu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie Galeria wypadków lotniczych


    Polecamy

    poszperałem troszke w necie i znalazłem ciekawą galerie prezentującą wypadki lotnicze. Serdecznie zapraszam ==> Galeria Mam nadzieję że się podoba

  2. #2
    Awatar grzegorzz4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Ciekawe widoki

  3. #3
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Nie no galeryjka ciekawa (ciekawe widoki). Niektóre są wręcz zabawne, a niektóre przykre.
    Zabawnie wyglądają zwisające łapki ptaka
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  4. #4
    Awatar dasu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie

    wypadki wypadkami, ale z niektórych można równo pośmiać. w ogóle to zastanawiam się jak mogło do nich dojść.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Mam pytanie odnoścnie tego zdjęcia:



    Czy ktoś wie w jakim samolocie to było? Mi przypomina to 737 SkyEurope :/
    Jak do czegoś takiego mogło dojść? Myślałem że wyposażenie ewakuacyjne trzyma sie w schowku z tył samolotu

  6. #6
    Awatar dasu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie

    nie mogli doczekać się wakacji dlatego postanowili napompować za wczas ponton i do wody 8)

  7. #7
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    do Kondziu:
    To nie może być SkyEurope. Ty pewnie myślisz o 7373NG?
    za stare zdjęcie

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bukow
    do Kondziu:
    To nie może być SkyEurope. Ty pewnie myślisz o 7373NG?
    za stare zdjęcie
    A sorry. Nie wiem dlaczego przeczytałem rok "2006"

  9. #9
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  10. #10
    Awatar dasu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie

    po co sie katapultować skoro jak dalej widzimy maszyna leci dalej i nie widać żadnych przeciwwskazań do kontynuacji dalszego lotu. A tak przy okazji to fajnie ich wydarło do góry

  11. #11
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    Jak do czegoś takiego mogło dojść? Myślałem że wyposażenie ewakuacyjne trzyma sie w schowku z tył samolotu
    Jakie "w schowku z tyłu" Przecież to jest trap ewakuacyjny, który jest integralną częścią drzwi samolotu. Jak otwiera się drzwi "w sposób awaryjny" to trap się aktywuje. Tu się widać aktywował samoczynnie, albo ktoś kopnął nie to co trzeba
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  12. #12
    Awatar dasu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie

    no już wam mówiłem zachciało im się popływać w cieplutkiej wodzie dlatego postanowili wcześniej napompować pontonik

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dzięki. Nie wiedziałem że przy wyjściu ewakuacyjnym jest trap

    I takie małe OTowe pytanko: Co to znaczy otwierać drzwi w sposób awaryjny? Jakiś ukryty guziczek, wajcha? Czy może poprostu drzwi otwiera sie normalnie i jakoś uaktywnia się trap?

    ps.
    W razie czego proszę o przeniesienie do FPP

  14. #14
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    I takie małe OTowe pytanko: Co to znaczy otwierać drzwi w sposób awaryjny? Jakiś ukryty guziczek, wajcha? Czy może poprostu drzwi otwiera sie normalnie i jakoś uaktywnia się trap?
    Przy każdych drzwiach, zarówno głównych i awaryjnych zobaczysz w dolnej części przyczepiony taki box, w którym znajdują się właśnie trapy awaryjne. Zwróć uwagę przy wsiadaniu do samolotu. Jak załoga zamyka drzwi, wykonuje zawsze jakieś czynności związane z drzwiami. W 737 schyla się i zakłada taki drążek na haki umieszczone w podłodze, a w 320 wyciąga taką małą wajchę - tuż po zamknięciu drzwi za główną wajchę (sorry za to słowo).

    Po wylądowaniu i uzyskaniu pozwolenia od pilota, odblokowuje je przed otwarciem drzwi.

    To jest właśnie "uzbrajanie trapu ewakuacyjnego". Dzięki temu, w przypadku lądowania awaryjnego, pociągnięcie za główną wajchę powoduje otwarcie się drzwi i gwałtowne napompowanie trapu, co pozwala na sprawną ewakuację.

    Co więcej, trap pompuje się w niesamowitym tempie. Jeżeli ktoś stałby pod drzwiami samolotu w tym momencie, mógłby zginąć - słyszałem że były takie przypadki, ale to może jest tylko urban tale.

    Będąc niedawno na symulatorze w Austrian Airlines, miałem okazję otworzyć drzwi właśnie w taki sposób i zobaczyć tempo napełniania - gwałtowne to mało powiedziane.

    Naturalnie jeżeli lądowanie jest prawidłowe i wszystko idzie tak jak powinno - załoga musi odblokować trap przed otwarciem drzwi. Często też członkowie załogi sprawdzają się nawzajem przed otwarciem. Rutyna sprawia, iż czasami z roztargnienia otwiera się właśnie uzbrojone drzwi. A zwinięcie trapu to już... kilka tysięcy euro.

    Pzdr

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Rozumiem, że to właśnie stąd w samolotach LOT'u komunikat: "Personel pokładowy, proszę przygotować i sprawdzić drzwi." i odpowiedź: "Drzwi przygotowane i sprawdzone".

    Pozdrawiam,

    Luki

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Bingo.

    W ryanie: cabin crew arm/disarm and crosscheck - armed/disarmed and crosschecked

    w wizzie: cabinc crew doors in flight/in park and crosschecked - in flight/in park and crosschecked


  18. #18
    Awatar ajracing

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Takie mniej hardcorowe zdjęcia z katastrofy Iskry z Bydgoszczy... niestety 2 pilotów zginęło * *




  19. #19
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    To był 2 marca 2001, zabrakło im do lotniska może kilometra - 2 oblatywaczy próbowało mimo problemów dociągnąć do lotniska, gdyż nie chcieli się katapultować nad zamieszkanym podejściem. Kilkanaście sekund przed tragicznym końcem przelecieli nad moim blokiem, cześć Ich pamięci[*][*]
    Pozdrawiam!
    Maciek


  20. #20
    Awatar ajracing

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Taaaaak. Jeden z nich się katapultował ale spadochron się nie otworzył i razem z fotelem rozbił się na posesji jednego z domów... Drugi został by wykierować samolot i nie spaść na budynki.


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •