Ciekawe widoki
poszperałem troszke w necie i znalazłem ciekawą galerie prezentującą wypadki lotnicze. Serdecznie zapraszam ==> Galeria Mam nadzieję że się podoba
Nie no galeryjka ciekawa (ciekawe widoki). Niektóre są wręcz zabawne, a niektóre przykre.
Zabawnie wyglądają zwisające łapki ptaka
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
wypadki wypadkami, ale z niektórych można równo pośmiać. w ogóle to zastanawiam się jak mogło do nich dojść.
nie mogli doczekać się wakacji dlatego postanowili napompować za wczas ponton i do wody 8)
A sorry. Nie wiem dlaczego przeczytałem rok "2006"Zamieszczone przez bukow
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
po co sie katapultować skoro jak dalej widzimy maszyna leci dalej i nie widać żadnych przeciwwskazań do kontynuacji dalszego lotu. A tak przy okazji to fajnie ich wydarło do góry
Jakie "w schowku z tyłu" Przecież to jest trap ewakuacyjny, który jest integralną częścią drzwi samolotu. Jak otwiera się drzwi "w sposób awaryjny" to trap się aktywuje. Tu się widać aktywował samoczynnie, albo ktoś kopnął nie to co trzebaZamieszczone przez kondziu
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
no już wam mówiłem zachciało im się popływać w cieplutkiej wodzie dlatego postanowili wcześniej napompować pontonik
Dzięki. Nie wiedziałem że przy wyjściu ewakuacyjnym jest trap
I takie małe OTowe pytanko: Co to znaczy otwierać drzwi w sposób awaryjny? Jakiś ukryty guziczek, wajcha? Czy może poprostu drzwi otwiera sie normalnie i jakoś uaktywnia się trap?
ps.
W razie czego proszę o przeniesienie do FPP
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Przy każdych drzwiach, zarówno głównych i awaryjnych zobaczysz w dolnej części przyczepiony taki box, w którym znajdują się właśnie trapy awaryjne. Zwróć uwagę przy wsiadaniu do samolotu. Jak załoga zamyka drzwi, wykonuje zawsze jakieś czynności związane z drzwiami. W 737 schyla się i zakłada taki drążek na haki umieszczone w podłodze, a w 320 wyciąga taką małą wajchę - tuż po zamknięciu drzwi za główną wajchę (sorry za to słowo).Zamieszczone przez kondziu
Po wylądowaniu i uzyskaniu pozwolenia od pilota, odblokowuje je przed otwarciem drzwi.
To jest właśnie "uzbrajanie trapu ewakuacyjnego". Dzięki temu, w przypadku lądowania awaryjnego, pociągnięcie za główną wajchę powoduje otwarcie się drzwi i gwałtowne napompowanie trapu, co pozwala na sprawną ewakuację.
Co więcej, trap pompuje się w niesamowitym tempie. Jeżeli ktoś stałby pod drzwiami samolotu w tym momencie, mógłby zginąć - słyszałem że były takie przypadki, ale to może jest tylko urban tale.
Będąc niedawno na symulatorze w Austrian Airlines, miałem okazję otworzyć drzwi właśnie w taki sposób i zobaczyć tempo napełniania - gwałtowne to mało powiedziane.
Naturalnie jeżeli lądowanie jest prawidłowe i wszystko idzie tak jak powinno - załoga musi odblokować trap przed otwarciem drzwi. Często też członkowie załogi sprawdzają się nawzajem przed otwarciem. Rutyna sprawia, iż czasami z roztargnienia otwiera się właśnie uzbrojone drzwi. A zwinięcie trapu to już... kilka tysięcy euro.
Pzdr
Rozumiem, że to właśnie stąd w samolotach LOT'u komunikat: "Personel pokładowy, proszę przygotować i sprawdzić drzwi." i odpowiedź: "Drzwi przygotowane i sprawdzone".
Pozdrawiam,
Luki
Bingo.
W ryanie: cabin crew arm/disarm and crosscheck - armed/disarmed and crosschecked
w wizzie: cabinc crew doors in flight/in park and crosschecked - in flight/in park and crosschecked
To był 2 marca 2001, zabrakło im do lotniska może kilometra - 2 oblatywaczy próbowało mimo problemów dociągnąć do lotniska, gdyż nie chcieli się katapultować nad zamieszkanym podejściem. Kilkanaście sekund przed tragicznym końcem przelecieli nad moim blokiem, cześć Ich pamięci[*][*]
Zakładki