Ale tytuł to normalnie... ehh cały "Fakt"
Informację niżej zacytowaną podał Fakt (a następnie onet.pl), z racji tego należy ją podzielić przez 10. Mimo wszystko warta dyskusji. Ciekawe jakim lecieli samolotem?
Fakt/DB /11:16
Samolot z reprezentacją Polski dziewiętnastolatków na pokładzie był bliski rozstrzaskania się o ziemię - informuje "Fakt".
Śmierć zajrzało zawodnikom w oczy podczas lotu z Niemiec do Polski. Kadra wracała z Izraela z turnieju eliminacyjnego mistrzostw Europy. We Frankfurcie Polacy przesiedli się do samolotu lecącego do Warszawy. Była godzina 21, na pokładzie 78 osób. Po dwudziestu minutach lotu, na wysokości około dziesięciu tysięcy metrów, samolot trafił na burzę.
- Za szybami waliły pioruny, roznoszące posiłki stewardesy nagle zniknęły, a w megafonie rozległ się głos pilota: " proszę o zapięcie pasów, mamy kłopoty" - opowiadał Mirosław Dawidowski, współpracujący z reprezentacją szef szkolenia w SMS Łódź. - Ze strachu wciąż cierpnie mi skóra. Samolotem miotało, wznosił się i opadał.
- Przeżyliśmy chwilę grozy, większość chłopaków wyjęła różańce zakupione w Jerozolimie. Mocno ściskali je w garści. ja też modliłem się całą drogę - mówił Karol Kostrubała z Cracovii.
- Wyglądało to bardzo groźnie. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło. Obyło się bez siniaków i omdleń - dodał zawodnik Wigan Athletic, Tomasz Cywka.
Więcej w "Fakcie"
Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM
Ale tytuł to normalnie... ehh cały "Fakt"
"Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
Pozdrawiam, Marcin
Zamieszczone przez Piotr_SCo by się nie działo, fakt zawsze używa tych samych sformułowań, niezależnie od tego, czy była to potężna katastrofa, czy drobny incydentZamieszczone przez Piotr_S
Ale choć jedno mnie interesuje, jakim właśnie lecieli samolotem (?)
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
To zwykły przelot przez większą burzę, do katastrofy samolotu to było jeszcze daleko - nic w artykule nie wskazuje, że ryzyko katastrofy było faktycznie realne.
Wiesz, chłopaki pierwszy raz w samolocie...i trochę potelepało i od razu śmierć w oczach...Zamieszczone przez Greg
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
A co wy wszyscy tacy twardzi??? Byliscie w tym samolocie, ze wiecie co tam sie dzialo??? Niejlatwiej jest mowic o czyms siedzac sobie przed kompem! W takim razie zycze wam zeby podczas lotu wasz samolot natrafil na taka burze, ze pod siebie zrobicie!!! Nie grajcie takich twardzieli, kazdy w takiej sytuacji bylby przerazony. Ale wy z pewnoscia byscie sobie wtedy gazetke czytali...Ale jeszcze zobaczymy czy bedziecie ja czytac czy moze posluzy wam do czegos innego...Zamieszczone przez Rafalik
Pozdrawiam i zycze wielu lotow w burze
...mała nieścisłość i nieprawidłowe sformułowanie forumowiczów....w lotnictwie cywilnym nie ma juz pojęcia "katastrofa lotnicza" jest "wypadek lotniczy". w celu uzyskania def. odsyłam do Prawa lotniczego z dnia 3 lipca 2002 r. [/quote]
Jakoś trudno mi uwierzyć w to, że piloci w tak delikatny i dyskretny sposób informowali pasażerów o spodziewanych turbulencjach.
Apropo postu lotnika777:"proszę o zapięcie pasów, mamy kłopoty"
Na pewno każdy był by przerażony, ale sama burza i najsilniejsze turbulencje nie są pretekstem do pisania artykułów z tematem "Reprezentanci Polski o krok od katastrofy lotniczej". Cały tekst miał by według mnie racje bytu gdyby samolot uległ awarii. Ale na podstawie tych informacji nie można niczego takiego stwierdzić.Zamieszczone przez lotnik777
Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM
Czy jakaś burza może zagrozić samolotowi na przelotówce?? IMHO zagrożenie jest tylko wtedy, gdy może go zwiać na jakąś górę, albo komin albo cokolwiek pdaczas lądowania czy startu (ale wtedy się leci na inne lotnisko)..
Czy to info to wynik poziomu onetu i faktu, czy może mojej niewiedzy?
Otóż to, Fakt lubi sobie popuścić wodze fantazjiNa pewno każdy był by przerażony, ale sama burza i najsilniejsze turbulencje nie są pretekstem do pisania artykułów z tematem "Reprezentanci Polski o krok od katastrofy lotniczej". Cały tekst miał by według mnie racje bytu gdyby samolot uległ awarii. Ale na podstawie tych informacji nie można niczego takiego stwierdzić.
Taki mały OT: W zeszłym roku, podczas zwyczajnego lotu ze skoczkami spadochronowymi, 500m nad ziemią, ok 1500m od lotniska strzelił nam silnik w AN-2, był jakby wybuch, po czym się zapalił i ze smugą dymu szybko nawracaliśmy i ciąnęliśmy do lotniska! W międzyczasie skoczkowie ze strachu o mało nie zaczęli wyskakiwać...ale dolecieliśmy (ach ten Antek) Jakoś nikt nie rozpowiadał o mega katastrofie, chwilach grozy i śmierci w oczach
Gazeta była, ale jej ani nie czytałem, ani nie używałem do innych celów
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie chodzi o, że twardzi. Chodzi o to, że fakt (nie napiszę tego z dużej litery), jak zwykle robi z igły widły. Jak wiadomo, jednym ze źródeł strachu jest niewiedza (skrzętnie wykorzystywano to w średniowieczu), tak więc na większości z Nas taki incydent nie robi wielkiego wrażenia.Zamieszczone przez lotnik777
AmenZamieszczone przez Piotr_S
to dlaczego pilot powiedział że mają problem.. kim on był.. amatorem
Może wiedział kogo ma na dyliżansie i na wszelki wypadek ich ostrzegł (żeby później nie było, że pasażery w chwilach grozy, a pilot ani mru mru o nadciągającym katakliźmie)...Zamieszczone przez bartolomic
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Założe się że nic takiego nie powiedział, to tylko taki zabieg dziennikarski (trochę realizmu).
Żeby nie było, że wszystko z kosmosu zdjęte.
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Noto chyba się w takiej sytuacji mówi: "Prosimy o zapięcie pasów - mogą wystąpić silne turbulencje" a nie od razu kłopoty.Zamieszczone przez Rafalik
PS-W tej chwili mamy "burze" ale nie w powietrzu tylko na tym forum - a Fakt tylko zaciera ręce bo im właśnie o to chodzi, żeby o tym dyskutować i się zastanawiać czy tak było, czy nie było. Poczekajmy na jakieś doniesienie z innego źródła aby zweryfikować prawdziwość tego tekstu.
Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM
Vide - http://en.wikipedia.org/wiki/Pulkovo...nes_Flight_612Zamieszczone przez bartolomic
twardzi nie twardzi mysle ze tekst jest mocno naciagany. jak ostatnio lecilem z Londka BA to nie bylo co prawda burzy ale trafilismy na takie turbulencje, ze stewardessy, ktore roznosily napoje obijaly sie o fotele (na serio!!) i jedna z nich sie przewrocila. Standardowa formulka pilota - prosze zajac miejsca i zapiac pasy, lacznie ze stewami!! Nie wierze w to ze pilot powiedzial, ze mamy klopoty. Ludzie lubia sobie co nieco podkoloryzowac. Gdybym mial znajomego w Fakcie to tez moglbym powiedziec ze bylismy o krok od smierci, choc w samolocie panowal pelen luzzz. Ale zawsze jest fajnie napisac o... "prawie" wypadku lotniczym....Zamieszczone przez lotnik777
Pytanie z tej samej kategorii (ew. do przeniesienia do FPP) - jaka jest procedura w przypadku wejscia w turbulencje? z autopsji zauwazylem ze zredukowalismy predkosc i obnizylismy FL. cos jeszcze?
Zakładki