Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
  1. #1
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie 2010.07.23 Kanadyjski CF-18 rozbija się na treningu


    Polecamy

    Nikt jeszcze o tym nie napisał a takie super zdjęcia są ;-)

    Photoblog - Pilot ejects an instant before fighterjet crashes

    Tu film : CF-18 crashes, burns at Lethbridge airport (trzeba kliknąć na zakładkę video)

    Pilot cały, warto (szczególnie wyznawcy kultu K-36) zwrócić uwagę na wysokość z której się strzelił - na razie wygląda na to że mu zdechł jeden z silników w czasie high alpha passa....
    KZ

  2. #2
    Awatar paluch

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Czempiń/CZE

    Domyślnie

    Miał szczęście.
    NIKON D90 + NIKKOR 18-105mm DX VR + SYNTA 8"

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paluch Zobacz posta
    Miał szczęście.
    Nie - był dobrze wyszkolony i zrobił to co powinien....
    KZ

  4. #4
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Ciekawi mnie co było powodem przejścia samolotu na prawą stronę. Stawiam na pilot error i wykonanie tego manewru za wolno. Widać na filmie jak pilot chce lotką skontrować a samolot nie reaguje. Być może za wolno i za mały ciąg na silnikach był. Zastanawia mnie czy dodając ciąg na full od razu, nadmiar mocy nie wyciągnął by spokojnie F18. Z drugiej strony jeśli w wyniku jakiejś awarii np. nie wyciągnął by go mogło by zrobić się bardziej niebezpiecznie wówczas (poleciał by dalej lub zboczył z terenu pasa startowego/lotniska i upadł dalej) . A może zawiódł jeden z silników i dlatego samolot się przewalił na prawo przez asymetrie ciągu?

  5. #5
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Dobrze, że pilot wyszedł z tego cało.
    Zdjęcia są extra!
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Ciekawi mnie co było powodem przejścia samolotu na prawą stronę. (ciach)

    Porównajcie położenie dysz obu silników




  7. #7
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    A może zawiódł jeden z silników i dlatego samolot się przewalił na prawo przez asymetrie ciągu?
    Tak to właśnie wygląda...
    KZ

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Widać jak jedna z dysz jest bardziej zamknięta albo uszkodzona

  9. #9
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Widać to też na jednym z linkowanych zdjęć
    .
    Sprawny silnik pluje płomieniem po uderzeniu.

  10. #10
    Awatar Ronnie1910

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Mi to bardzo przypomina wypadek Kwoczura na Le Bourget w 1989r

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Sytuacja niemal identyczna jak w przypadku katastrofy MIGa-29 na salonie Le Bourget w 1989r. Ewidentna utrata ciągu jednego silnika.


  12. #12

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Link do filmiku z tym wydarzeniem na YouTube w jakości HD (choć i tak jakość nie jest najlepsza):

    YouTube - CF-18 Crashes at Lethbridge Airport, AB - 07-24-2010
    Pozdrawiam
    Dawid =)

  13. #13
    Awatar pbciderek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Alee zdjęcia Niesamowite
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  14. #14
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez W niebo patrzący Zobacz posta
    Widać jak jedna z dysz jest bardziej zamknięta albo uszkodzona
    Wszystko się zgadza, ale czy analizując pokazy Su 27 nie doszliśmy tu później na forum do wniosku że dysze a raczej ich średnica nie zawsze są proporcjonalnie rozwarte w stosunku do siebie nawet przy takim samym ciągu na dwóch silnikach?

  15. #15
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Taki manewr na podobnym samolocie zespół Blue Angels przy prędkości min. 120 węzłów (IAS - prędkości przyrządowej) (inne źródło podaje 120 węzłów). Maksymalny kąt to 45 stopni też według zespołu Blue Angels.

    Na filmie nie ma punktu odniesienia (horyzontu) ale wydaje mi się, że pilot przeciągnął samolot. Za wolno i za stromo dla tej prędkości. Kąt moim zdaniem był grubo ponad 45 stopni - bliżej 60 stopni, co samo w sobie może nie byłoby tragiczne dla tej maszyny ale pewnie nie przy tej prędkości. Samolot wszedł w zakres nadkrytycznych kątów, strugi oderwały się raptownie (cf 18 ma krawędź natarcia raczej ostrą) i samolot stał się kamieniem. Prędkośc postępowa w ostatniej fazie manewru praktycznie była przyzerowa - samolot spadł prawie pionowo.
    Przeciągnięcie też tłumaczy przewalenie na skrzydło. Gdyby było wyżej zacząłby autorotację w korkociągu stromym i możnaby go bez problemu z tego wyprowadzić.
    Pilot strzelił się jak zorientował się, że nie ma sterów a przy takiej wysokości o wyprowadzeniu maszyny nie można było marzyć.

    Ponadto Przy takich kątach natarcia siła ciągu musi równoważyć poza oporem znaczną część ciężaru samolotu - samolot waży bez uzbrojenia ok. 17 ton do startu, silniki mają ok. 7 ton ciągu każdy. Częściowa awaria jednego z silników (np. utrata połowy ciągu) i związana z nią decentracja ciągu zaowocowałaby pewie szybszą rotacją (szybszym przewaleniem się).

  16. #16
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Z high alpha passa praktycznie zawsze na pokazach wychodzi się na dopalaczu - tak przynajmniej było w przypadku wszystkich passów na Hornetach a trochę ich widziałem włącznie z Kanadyjczykiem (inny pilot) - tutaj w jednym z silników ma zwartą dyszę więc ewidentnie nie wszedł dopalacz w tym silniku. Myślę że Kanadyjczycy raport ujawnią (regularnie ujawniają raporty ze swoich wypadków w wojsku) i będzie wszystko jasne.
    KZ

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    )

    Pilot cały, warto (szczególnie wyznawcy kultu K-36) zwrócić uwagę na wysokość z której się strzelił
    Wysokość wydaje się mniejsza niż ta z której strzelał się Kwoczur, ale Kanadyjczyk strzelał się z innego położenia (Kwoczur katapultował się w momencie gdy dziób samolotu był skierowany w ziemię i minął już linię publiczności), poza tym maszyna Kwoczura w chwili katapultowania spadała z większą prędkością.
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  18. #18
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wydaje mi się że w moim poście linkowałem inne zdjęcie ale mi się widocznie wydaje.
    Poprawka:

  19. #19
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    szczególnie wyznawcy kultu K-36
    Ale Jankesi nadal są zainteresowani jego zakupem.



  20. #20

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Wydaje mi się że w moim poście linkowałem inne zdjęcie ale mi się widocznie wydaje.
    Poprawka:
    Off topic, Kazor, nie spodziewałem się Ciebie tutaj :P Pozdr. J-J od Vivaldiego

    Poza offtopem

    Piękne zdjęciaa, skojarzenie z wypadkiem Kwoczura na Le Bourget nasunęło mi sie jako pierwsze.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •