W czwartek na lotnisku w Chandler rozbił się jeden z nielicznych, produkowanych po II wojnie światowej odmian P-51, Cavalier Mustang II. Pilot zginął.
Samolot był od 2007 własnością Nazzi Hiraniego, biznesmena i mieszkańca miasta Chandler. O 13.20 czasu miejscowego wracał z lotu wycieczkowego, lądując na macierzystym Stellar Airpark. Według świadka, samolot normalnie przyziemił, po czym z niewyjaśnionych przyczyn ze sporą prędkością uderzył w jeden z hangarów. Natychmiast wybuchnął i spłonął. Pilot zginął na miejscu.
Znajomi Hiraniego twierdzą, że był dobrym pilotem. Według wstępnych informacji o wypadku amerykańskich władz lotniczych FAA, przyczyną nie powinna być również pogoda.
Zniszczony samolot, nazwany Su Su, brał często udział w pokazach lotniczych. Miejscowe media informowały, że był to zabytkowy P-51D, pochodzący z czasów II wojny światowej. W istocie był to jeden z zaledwie 12 (według innych źródeł 9) samolotów szturmowych F-51D, w odmianie Mustang II, które zostały wyprodukowane przez Cavalier Aircraft dla Salwadoru i Indonezji, z przeznaczeniem do działań przeciwpartyzanckich.
Maszyny te zostały wyposażone w silnik Rolls-Royce Merlin V-1650-724A, o mocy prawie 1800 KM, nowszą awionikę oraz wzmocnione skrzydła, dla przenoszenia większej ilości uzbrojenia. W porównaniu do standardowych P-51, miały także szereg innych modyfikacji, które Cavalier Aircraft wprowadziła w latach 1950. i 1960. w samolotach przebudowywanych na potrzeby odbiorców cywilnych.
Według dostępnych danych, Mustangi II trafiły do Indonezji w 1972 i 1973. Zaledwie w 1978 jeden z tych samolotów wrócił ponownie do USA, kupiony przez Stephena Johnsona. Później samolot kilkukrotnie zmieniał właścicieli, trafiając w końcu do biznesmena z Chandler.
Altair - Katastrofa Mustanga