Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie 2010.03.16 - Dwa F/A-18E Super Hornet zderzyły się nad poligonem


    Polecamy

    j.w

    Wczoraj nad poligonem Fallon zderzyły się dwa samoloty F/A-18E. Jeden z nich zdołał wylądować. Pilot drugiego został ranny.

    Do zderzenia doszło wczoraj wieczorem, w czasie rutynowego nocnego lotu treningowego nad Fallon Range Training Complex na pustyni Nevada, ok. 22:00. Oba samoloty F/A-18E Super Hornet należały do Strike Fighter Squadron One Three Seven (VFA 137) z NAS Lemoore. Jeden z nich, lekko uszkodzony, zdołał wylądować o 22:13 w NAS Fallon. Drugi samolot rozbił się ok. 100 mil na wschód od bazy. Jego pilot, który się katapultował, został lekko ranny. Odnalazła go w pobliżu Mount Callaghan, wyziębionego w głębokim śniegu, załoga śmigłowca SH-60F Seahawk należącego do NAS Fallon Longhorns Search and Rescue Team. Pilota przewieziono do Banner Churchill Community Hospital.

    Przyczyna zderzenia nie została dotąd wyjaśniona. VFA 137 realizuje 3-tygodniową turę treningową na poligonie Fallon. Cała Carrier Air Group, w której skład wchodzi jednostka, powróci na ten poligon na 4-tygodniowy trening w czerwcu.

    10 marca do Atlantyku u wybrzeży Karoliny Południowej wpadł samolot F/A-18D (Zawieszenie lotów F/A-18). Jego załodze udało się katapultować. Została ona podjęta z wody i przewieziona do bazy. Przyczyną wypadku była awaria silników samolotu.

    Altair
    MikeRomeo Aviation Video

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To jest pech: rozbić się nad Newadą i zmarznąć.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    To jest pech: rozbić się nad Newadą i zmarznąć.
    moim skromnym zdaniem większym pechem jest zderzenie 2 statków powietrznych w locie....
    zawsze przy takiej okazji zastanawiam się - jak to wogóle jest możliwe? ja rozumiem samochody na drodze, względnie małe pole manewru i wąskie "korytarze".. ale w powietrzu? w przestrzeni gdzie można "uciec" w każdym kierunku (i nie uderzyć w drzewo/słup)?
    tutaj to jeszcze - piloci przeżyli, ale zderzenie nad Uberlingen to już wogóle jakaś paranoja
    LINK: Katastrofa lotnicza nad Uberlingen

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W wojsku jest inaczej: inne prędkości, inne separacje ("na grubość gazety"), inne przepisy.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    W powietrzu "korytarze" sa jeszcze wezsze. Mimo ze teoretycznie drogi lotnicze maja okreslona szerokosc, to 99 procent samolotow nawiguje obecnie z taka dokladnoscia, ze jak dwa samoloty beda lecialy w przeciwna strone po tej samej drodze lotniczej, to trafia sie idealnie nos w nos. Przestrzeni na ucieczke wydaje sie duzo, ale bez TCASa nie mialbys szans dojrzec trafficu, a wpasc mozesz na jeszcze inny samolot. Inna rzecz, ze zdarzaly sie kolizje na przecinajacych sie trasach, i wtedy to faktycznie niefart (chocby wlasnie Uberlingen, czy Zagrzeb).

    A w wojsku nie ma separacji, jest naprowadzanie :P.

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    moim skromnym zdaniem większym pechem jest zderzenie 2 statków powietrznych w locie....
    zawsze przy takiej okazji zastanawiam się - jak to wogóle jest możliwe?
    W wojsku ? Gdzie _bardzo_ często lata się w formacji ???
    KZ

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    O ćwiczeniu walki powietrznej już nie mówiąc... Jak niby wyobrażasz sobie skuteczną i bezpieczną separację przy praktycznych ćwiczeniach manewrów bojowych?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  8. #8
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie


    Polecamy

    oj dobrze... już zejdźcie ze mnie
    chodziło mi o bardziej filozoficzne rozważania na temat zderzeń w lotnictwie CYWILNYM.
    Lotnictwo wojskowe rządzi się innymi prawami (chociaż i tutaj kolizje w powietrzu wydają mi się... "nieprofesjonalne")

    Tyle ode mnie. Jeżeli mod stwierdzi że robię zbędny OT lub pie**** głupoty to niech usunie moje posty.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •