Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 33 z 33
  1. #21
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    No tak, lekki skrót myślowy. Miałem na myśli to, że musiało go być niewiele.
    Szczerze mówiąc to sobie pomyślałem, czy aby po prostu nie przeliczyli się i nie spalili za dużo na holdzie - no i nie dolecieli.
    Ale to czyste spekulacje laika w tych sprawach.

    paw.

  2. #22
    paweł 777
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Ponoć Tu-204 to dobre maszyny, dla mnie jednak to nadal podróba A321. Jestem ciekaw czy T.Hypki już zna przyczynę wypadku?
    Cóż,wydaje mi się,że Tu-204 bardziej przypomina wyglądem a także rozmiarem Boeinga 757-200 niż Airbusa A.321.Zwłaszcza ostatnie modyfikacje Boeinga 752 z wingletami

  3. #23
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Uzupełnienie wątku
    źródło: altair.com
    link do artykułu: Altair - Awaryjne l

    8 osób zostało rannych w wyniku awaryjnego lądowania samolotu pasażerskiego linii Awiastar-TU Tu-204 w lesie przed lotniskiem Domodiedowo pod Moskwą.

    Zdjęcie: CRC MCzS RF
    Samolot Tu-204 leciał z egipskiej Hurgady do Moskwy. O 2:43 czasu moskiewskiego zniknął z ekranów radarów. O 3:17 znaleziono go na polu odległym około kilometr od lotniska. Samolot miał odłamane skrzydło i w dwóch miejscach przełamany kadłub. Na szczęście nie wybuchł pożar.
    Na pokładzie należącego do linii Awiastar-TU Tu-204-100 znajdowała się tylko 8-osobowa załoga. Dwóch jej członków zostało ciężko rannych. Pozostali odnieśli mniejsze obrażenia. Najciężej ranny jest dowódca – Aleksandr Kosjakow z uszkodzonym kręgosłupem i raną głowy, oraz drugi pilot – Aleksiej Michajłowskij, ranny w głowę i klatkę piersiową.
    Wiadomo, że feralny samolot dzień wcześniej, w niedzielę musiał awaryjnie lądować z powodu niesprawności systemu ogrzewania oszklenia kabiny. Wystartował z Domodiedowa do Hurgady o 4:00. W rejonie Orła w kabinie załogi pojawiło się zadymienie, więc dowódca podjął decyzję o powrocie na lotnisko startu. Po naprawieniu uszkodzonych styków Tu-204 poleciał wówczas z pasażerami do Hurgady.
    Dzisiejsze, zakończone zniszczeniem maszyny, awaryjne lądowanie Tu-204 to pierwszy taki przypadek w 20-letniej historii samolotów tego typu. Często dochodziło jednak do drobnych awarii, a eksploatacja Tu-204 jest przez operatorów oceniana jako uciążliwa (zobacz: Kłopoty z jakością Tu-204). Szczególnie dużo problemów sprawiają silniki PS-90A. 2 miesiące temu, 19 stycznia Tu-204 linii Red Wings musiał lądować awaryjnie tuż po starcie z lotniska w Omsku z powodu zaklinowania jednej z goleni podwozia.
    Według nieoficjalnych informacji, powodem dzisiejszego wypadku mogły być warunki atmosferyczne (silna mgła) lub awaria jednego z silników. Pojawiła się też teoria, że w samolocie, który został zatankowany tylko przy pierwszym wylocie, mogło zabraknąć paliwa (temu samemu samolotowi zdarzyło się już lądować z wyłączonymi silnikami, w 2002 w Omsku). Warto dodać, że 3 dni wcześniej wytwórnia Awiastar-PU w Ulianowsku zakończyła planowy remont feralnego Tu-204-100, nr rej. RA-64011, nr ser. 14507413640, wyprodukowanego w 1994. Wymieniono wówczas główne elementy podwozia. Innych poważniejszych niesprawności nie stwierdzono.


  4. #24
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Ciekawostka - uziemili Aviastar.

    źródło: lotniczapolska.pl
    link do artykułu: Uziemiono loty pasa

    Uziemiono loty pasażerskie Aviastar TU

    Rosyjskie władze zakazały przewoźnikowi Aviastar TU, wykonywania lotów pasażerskich do czasu wyjaśnienia przyczyn wczorajszego wypadku.



    Fot. Paweł Kierzkowski

    Lecący wczoraj z Hurghady do Moskwy, Tu-204-100 linii Aviastar TU, wylądował w zalesionym terenie, w pobliżu moskiewskiego lotniska Domodiedowo. Na skutek lądowania, 8 członków załogi zostało rannych. Samolot wracał z Egiptu bez pasażerów.

    Specjalne ekipy badające przyczyny wypadku, wydobyły już czarne skrzynki z rozbitego Tupolewa. Zdaniem rosyjskiej federalnej agencji transportu powietrznego - Rosaviatsia, piloci wykonywali normalne podejście, nie zgłaszając żadnych problemów wieży kontrolnej. Lądowanie odbyło się we mgle. Podstawa chmur wynosiła wówczas 60m, widoczność była zmienna, w granicach od 450 do 700m. Oświetlenie pasa na, którym wylądować miał samolot, funkcjonowało bez zastrzeżeń. Mniej więcej na kilometr przed spodziewanym przyziemieniem, kontrola lotów straciła kontakt z załogą Tupolewa, samolot zniknął z radarów. Maszyna wylądowała w zalesionym terenie, gdzie wysokość drzew wynosi średnio 30m. W wyniku twardego lądowania, samolot został poważnie uszkodzony, nie doszło jednak do eksplozji paliwa.

    Jak podaje Rosaviatsia, wydobyte czarne skrzynki zostały przekazane Interstate Aviation Committee, gdzie ich zapis zostanie poddany analizie. W międzyczasie, zawieszone zostaną wszystkie loty pasażerskie Aviastar TU. Linie zostaną również poddane specjalnej kontroli bezpieczeństwa. Tego samego dnia, Tupolew musiał zawrócić na lotnisko Domodiedowo, gdyż w kabinie samolotu pojawił się dym. Spowodował go prawdopodobnie wadliwie działający grzejnik elektryczny. Po usunięciu usterki, samolot wyleciał do Egiptu.

  5. #25

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Iwaniska

    Domyślnie

    Samolot runął do lasu; GPS zgubił załogę.
    W Rosji trwa śledztwo ws. awarii samolotu Tu-204-100, do której doszło w ubiegły poniedziałek niedaleko moskiewskiego lotniska Domodiedowo. Zdaniem ekspertów samolot musiał awaryjnie lądować w lesie, bo załoga nie była w stanie posłużyć się urządzeniami nawigacyjnymi i postanowiła sterować maszyną z pomocą nawigatora GPS - informuje serwis kommersant.ru.
    Do zbadania tajemniczego wypadku powołano specjalną komisję, która poddała analizie m.in. czarne skrzynki rozbitego samolotu. Jej zdaniem, w czasie lotu nie doszło ani do pożaru, ani do wybuchu. Nie został też uszkodzony kadłub samolotu, a silniki Tu-204 pracowały aż do momentu zetknięcia się maszyny z ziemią.

    Członkowie komisji ustalili, że sytuacja w czasie lotu stała się krytyczna po tym, jak piloci przy lądowaniu z nieznanej dotąd przyczyny nie mogli skorzystać z nowoczesnego, całodobowego systemu nawigacji, w który wyposażony jest aeroport Domodiedowo. Pozwala on, nawet w najbardziej trudnych warunkach pogodowych, bezpiecznie wylądować. Ponadto może on współpracować nawet z autopilotem. W takim przypadku pilotowi wystarczy wziąć ster w swoje ręce, kiedy do ziemi pozostaje 30-50 m.
    Warunki pogodowe w nocy z poniedziałku na wtorek, kiedy doszło do wypadku, były skrajnie trudne. Z powodu gęstej mgły piloci Tu-204 niewiele widzieli. Ziemię mogliby zobaczyć zaledwie kilka sekund przed lądowaniem.

    W takiej sytuacji przejście na ręczne sterowanie, zdaniem specjalistów, było skrajnie ryzykownym krokiem. Ponadto piloci nie powiadomili o swojej decyzji kontrolera ruchu lotniczego.

    Dyrektor kompanii lotniczej Awiastar-Tu, do której należał rozbity samolot, wersję ekspertów o sterowaniu samolotu za pomocą GPS nazwał "bredniami".

    – Wiem, że niektórzy piloci biorą nawigatory GPS do samolotów, ale my tego nie uznajemy - zaznaczył.

    W wyniku awarii samolotu Tu-204, który leciał z Egiptu, siedem osób zostało rannych.

    Tu-204 to dwusilnikowa maszyna średniego zasięgu, mogąca na swoim pokładzie zmieścić około 200 pasażerów.

    źródło: onet.pl

  6. #26
    Awatar MarcinekNu2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie

    Nie znam się na nawigacji lotniczej ale te głupoty co wypisują dziennikarze to już przerasta wszystko.
    " z nieznanej dotąd przyczyny nie mogli skorzystać z nowoczesnego, całodobowego systemu nawigacji, w który wyposażony jest aeroport Domodiedowo" czyżby chodziło o tajemniczy system ILS?
    A tutaj to już nie wiem o co może chodzić "Dyrektor kompanii lotniczej Awiastar-Tu, do której należał rozbity samolot, wersję ekspertów o sterowaniu samolotu za pomocą GPS nazwał "bredniami".

    – Wiem, że niektórzy piloci biorą nawigatory GPS do samolotów, ale my tego nie uznajemy - zaznaczył." Czyżby korzystali z ręcznych GPS i AutoMapy "Ze mną zawsze dojedziesz do celu. Prowadził Krzysztof Hołowczyc" ?
    Nic ciekawego.

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Myślę że raczej chodziło mu o nieużywanie GPS w ogóle (,,nie branie na pokład")...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  8. #28
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarcinekNu2 Zobacz posta
    Czyżby korzystali z ręcznych GPS i AutoMapy "Ze mną zawsze dojedziesz do celu. Prowadził Krzysztof Hołowczyc" ?
    Nie ma się co śmiać. Wszystko jest możliwe
    Przeczytaj np. raport z katastrofy naszej Casy w Mirosławcu: "Do czasu zakupów modułów kryptograficznych załogi na tej wersji samolotu wykorzystują odbiorniki przenośne typu GARMIN GPSMAP196 lub tablety nawigacyjne, które nie są zintegrowane z systemem nawigacyjnym samolotu (...)".

  9. #29
    Awatar piopawlu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    Ale chyba nie wykonują podejścia do lądowania na podstawie wskazań GPS Bardziej ciekawi mnie fragment mówiący, że piloci nie powiadomili kontroli lotów o przejściu na sterowanie ręczne. Ciekaw jestem co też autor miał na myśli, bo chyba nie powiadamia się ATC o wyłączeniu autopilota...

  10. #30
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Inne zdjęcia:
    źródło: spotters.net.ua




  11. #31
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piopawlu Zobacz posta
    Ale chyba nie wykonują podejścia do lądowania na podstawie wskazań GPS
    Faktycznie - jak masz przenosny GPS to uzywanie tego do podejsc jest zabronione. Nawet do "nie-podejsc" mozesz tylko ich uzywac jako nawigacji pomocniczej. Ale jak masz wbudowany GPS ktory jest certyfikowany do podejsc to oczywiscie mozesz uzywac w kazdej fazie lotu, problem w tym ze obawiam sie ze w Rosji wogole takich podejsc nie ma wypracowanych.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 27-03-2010 o 21:52

  12. #32

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A dla mnie sytuacja wydaje się powoli być jasna. Zbieram różne strzępki informacji publikowanej na rosyjskich portalach i wygląda mi to tak. Na pokładzie samolotu była tyklo załoga, samolot wracał pusty z "ciepłych krajów' więc nie trudno sobie wyobrazić jaka atmosfera panowała w kabinie. Obstawiam na pełny luz i balangę. O ile piloci prowadzili samolot to co mieli do roboty stewardzi przy pustym salonie pasażerskim? Atmosfera luzu na pewno też sięgała kokpitu. Przewija się informacja, że przed lądowaniem w trudnych warunkach piloci wyłączyli autopilota choć z punktu widzenia rozsądku nie powinni. Nie zdziwię się jak okaże, że któryś z pilotów (niekoniecznie kapitan) chciał pokazać reszcie załogi jakim to on jest chojrakiem i jak ręcznie wyląduje w takich niesprzyjających warunkach. Nie będzie też mi zaskoczeniem fakt znalezienia u załogi we krwi nadmiaru procentów. (może nie koniecznie u pilotów). Oczywiście nie wykluczam iż wypadek może być wynikiem jakiejś awarii ale coś mi to wygląda mało prawdopodobne.

  13. #33
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK
    no risk, no fun ;D


Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

LinkBacks (?)

  1. 11-10-2017, 22:50
  2. 14-04-2017, 11:22
  3. 13-04-2017, 19:41
  4. 26-10-2016, 23:02
  5. 06-08-2016, 02:40
  6. 12-11-2014, 21:47
  7. 28-08-2014, 18:19
  8. 01-10-2013, 11:15
  9. 23-09-2013, 22:59
  10. 23-09-2013, 22:47
  11. 15-02-2013, 06:11
  12. 08-11-2012, 19:39
  13. 07-11-2012, 22:04
  14. 29-10-2012, 18:33
  15. 16-04-2012, 22:10
  16. 23-01-2012, 12:38
  17. 10-01-2012, 00:46
  18. 07-11-2011, 14:47
  19. 01-11-2011, 19:37
  20. 31-05-2011, 03:52
  21. 01-04-2011, 21:38
  22. 04-12-2010, 22:22
  23. 14-10-2010, 11:24
  24. 08-09-2010, 09:47
  25. 07-09-2010, 11:07
  26. 21-07-2010, 12:04
  27. 21-07-2010, 11:59
  28. 18-07-2010, 15:12
  29. 03-06-2010, 13:02
  30. 02-06-2010, 23:07
  31. 02-06-2010, 21:58
  32. 30-05-2010, 13:04
  33. Dymi
    Refback This thread
    28-05-2010, 23:46
  34. 28-05-2010, 09:59
  35. Na
    Refback This thread
    24-05-2010, 22:41
  36. Na
    Refback This thread
    24-05-2010, 22:29
  37. 24-05-2010, 20:22
  38. 14-05-2010, 11:09
  39. 11-05-2010, 00:00
  40. 10-05-2010, 14:25
  41. Por
    Refback This thread
    07-05-2010, 14:51
  42. 07-05-2010, 04:05
  43. 07-05-2010, 01:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •