Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
  1. #1
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie Dwóch pilotów US Navy zawieszonych za niski przelot


    Polecamy

    Dwóch pilotów zostało zawieszonych po incydencie, do jakiego doszło przed meczem futbolu amerykańskiego uniwersytetów Georgia Tech i Wake Forest. Piloci złamali obowiązujący minimalny pułap lotów 1000 stóp i zostali uziemieni. Więcej (eng): Pilots grounded for good after low flyover - Navy News, news from Iraq - Navy Times

    Filmy:

    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Zawieszonych to trochę kiepskie określenie - papierki będą przerzucać za ten numer...
    Było sporo dyskusji czy słusznie - mieli źle ustawiony wysokościomierz - błąd niewybaczalny i w ten sposób mogli zrobić drugie WTC mają kilka wyższych budynków po drodze i będąc pochłonietym timingiem przelotu nad stadionem (który odbywa się w czasie Star Spangled Banner z reguły)
    KZ

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    No pieknie poszli. :-) Az orkiestra zamarla. Mysle, ze papierkow nie beda przerzucac. Posiedza sobie gdzies w biurze spokojnie, sprawa ucichnie i wroca do roboty.

  4. #4
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    No fakt, raczej nie zawieszonych a uziemionych. Podobno dożywotnio - decyzja jakiegoś admirała, a ci nie zwykli zmieniać decyzji...
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  5. #5
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No ale sądząc przynajmniej po drugim filmie to ludom się podobało ;P

  6. #6
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Zawsze się ludziom podoba do momentu aż nie zostanie granica przekroczona...
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Było sporo dyskusji czy słusznie - mieli źle ustawiony wysokościomierz - błąd niewybaczalny
    Dobre... kazdy pilot mniej wiecej wie bez wysokosciomierza ile to 1000ft na terenem Nie mowie to na zasadzie, ze wie na ilu dokladnie jest stopach ale w tym przyadku to nie trzeba miec radiowysokosciomierza w glowie, zeby wiedziec, ze sie nie jest 1000ft na murawa stadionu (o wysokosci nad trubuna znad ktorej nadlecieli juz nawet nie ma co wspominac)
    No ale niezla linie obrony sobie wybrali

  8. #8
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    http://www.navytimes.com/news/2010/0...shed_031910w/:

    O’Hanlon’s judgment of Condon was equally tough. The admiral wrote that Condon ignored low-altitude warnings and didn’t “keep altitude in his scan” and that the incident could have ended “tragically.”
    Wydaje mi się, że linia obrony słaba jednak...
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    Wydaje mi się, że linia obrony słaba jednak...
    Ale najsilniejsza jaka mozna bylo wymyslec. Do wyboru mieli tylko przyznanie sie, ze zrobili to celowo...

  10. #10
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    http://www.navytimes.com/news/2010/0...shed_031910w/:

    Wydaje mi się, że linia obrony słaba jednak...
    "Natasza" (low altitude warning) zawsze się włącza przy takich lotach, bo tak ten system jest zaprojektowany, po prostu się nie zwraca na nią uwagi.
    Podejrzewam, że jedynym zarzutem jaki mogli dostać to nie wykonanie rozkazu, mieli np 1000ft a polecieli sobie na 400ft. Tłumaczenie się nieustawionym ciśnieniem jest tu bez sensu bo kazdy pilot wie mniej więcej ile to 300m lecąc w V

  11. #11
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    OK, ja to rozumiem, że się włącza, ale przecież gdyby wysokościomierze mieli źle ustawione i myśleliby, że lecą na tych 1000 ft (wg przyrządów) to GPWS by nie zadziałał, prawda? A skoro zignorowali znaczy, że linia obrony jest trefna, bo znali swoje położenie.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  12. #12
    Awatar piopawlu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    Przecież to chyba jasne, że wysokościomierze to próba ratowania d***. Poza tym, czy te samoloty nie mają radiowysokościomierza przypadkiem?

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Zawsze mi szkoda pilotów w takiej sytuacji.
    Te debilne przepisy bezpieczenstwa zabijaja cala frajde.
    Jeszcze troche i pokazy lotnicze beda mialy minimalnie 20 km od publiki i minimalny pulap 10 000 ft.
    Bez sensu.
    Z drugiej strony byc na tym satdionie...

  14. #14
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kurt Zobacz posta
    Te debilne przepisy bezpieczenstwa zabijaja cala frajde.
    Chyba komentarz nie jest wymagany...
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  15. #15
    Awatar winiarro

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kurt Zobacz posta
    Zawsze mi szkoda pilotów w takiej sytuacji.
    Te debilne przepisy bezpieczenstwa zabijaja cala frajde.
    Jeszcze troche i pokazy lotnicze beda mialy minimalnie 20 km od publiki i minimalny pulap 10 000 ft.
    Bez sensu.
    Z drugiej strony byc na tym satdionie...
    Na Ukrainie nie było tych "debilnych" przepisów i wykosił ponad 70 osób. No ale była frajda...
    A przepisy to powinny być jeszcze zaostrzone (przynajmniej pod kątem doboru pilotów) by taki Radom nie powtórzył się trzeci raz.

  16. #16
    Awatar MaciejS

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Mysłowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez winiarro Zobacz posta
    ...(przynajmniej pod kątem doboru pilotów) by taki Radom nie powtórzył się trzeci raz.
    Troche chyba za bardzo kwestionujesz umijetnosci pilotow z Radomia. (domyslamy sie przeciez o ktorych chodzi). Jeszcze kilka miesiecy temu wszyscy powtarzali ze tylko dzieki ich poswieceniu nie bylo wiekszej tragedii..
    Maciej Suliński
    Cmentarze są pełne ludzi niezastąpionych

  17. #17
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Jeżeli pokazy lotnicze i nazwijmy to 'przeloty nad stadionem' miałyby być traktowane tymi samymi przepisami to te 'przeloty' nie mają najmniejszego sensu bo nie mogłyby się odbywać nad publicznością, a o to w tym chodzi - także ja bym nie traktował tych dwóch różnych 'imprez' jednymi przepisami.

    Porównywanie w tym przypadku do 2 katastrof Su-27 wg mnie nie ma najmniejszego sensu. Oba wypadki to błędy pilotów (w zaokrągleniu), a tego żadne przepisy nie reguluja...

  18. #18
    Photo Screener
    Awatar bjbax

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez winiarro Zobacz posta
    Na Ukrainie nie było tych "debilnych" przepisów i wykosił ponad 70 osób. No ale była frajda...
    A przepisy to powinny być jeszcze zaostrzone (przynajmniej pod kątem doboru pilotów) by taki Radom nie powtórzył się trzeci raz.
    Nie przesadzajmy i nie porównujmy Lwowa czy Radomia do tego przelotu (lot po prostej i odejście też spokojne).
    Trzeba zachować zdrowy rozsądek i odróżnić brawurę od błędu lub nawet świadomego złamania regulaminu. A ten Admirał to świetnie zaprezentował skrajną reakcję, przy Hollandzie udawano, że do czasu wypadku wszystko było OKI a tu zaraz gości uziemiono.

    A tak z innej beczki, ostatni wypadek Radsów to błąd czy brawura ??

  19. #19
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bjbax Zobacz posta
    A tak z innej beczki, ostatni wypadek Radsów to błąd czy brawura ??
    Jeżeli chodzi Ci o Redsów (Red Arrows) to jest do tego wydzielony wątek: 2010.03.23 BAE Hawk Red Arrows, Kasteli Kreta, zderzenie w powietrzu
    Moim zdaniem w tej kwestii za wcześnie na tego typu ocenę, ale po mojemu to po prostu zwykły błąd podczas trenowania nowej figury, bo ponoć miało to miejsce podczas trenowania właśnie czegoś nowego... Na szczęście skończyło się to całkiem przyzwoicie, a mogło być duuużo gorzej...

  20. #20

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie


    Polecamy

    Kara powinna być, ale jeśli rzeczywiście obaj piloci zostaną uziemieni na stałe, to, moim zdaniem, jest zbyt surowa. Nie znam wszystkich okoliczności, ale wygląda to po prostu na typową grę na pokaz ze strony admiralicji i złożenie obu na ołtarzu tej sprawy. Dla pilota latanie to często sens życia. Może w tym przypadku piloci nie błysnęli intelektem, ale można to inaczej załatwić. Czasowe uziemienie, nagana, nawet degradacja. Ostatecznie niebezpieczeństwo nie było aż tak wielkie. Widoczność była dobra, tor lotu był tak wybrany, że samoloty omijały wysokie budynki, nie leciały syubko i prowadzący w razie konieczności miałby czas na zwiekszenie wysokości lotu ( każdą przeszkodę wystającą ponad poziom lotu widzieli przecież z daleka ). Oczywiście nie pochwalam takiego podejścia do latania ( właśnie trochę podobne jak u wspomnianego tu płk Hollanda, który zresztą drogo za to zapłacił ) ale nie skreślał bym obu oficerów, każdemu nalezy się szansa poprawy.

    YouTube - GT vs WF 2009 - Flyover [HD] - Two F-18s - Georgia Tech
    A wysokość w tym przelocie może być złudna, zalezy od filmu, kąta kamery. Na tym np. widać, że aż tak nisko to nie było.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •