Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie 2010.03.27 - 300 stóp od katastrofy nad San Francisco


    Polecamy

    j.w

    Do bardzo niebezpiecznego incydentu doszło w ostatnią sobotę, 27 marca 2010 roku na międzynarodowym lotnisku w San Francisco w Stanach Zjednoczonych. Tylko 300 stóp dzieliło od kolizji w powietrzu Boeinga 777 z małym samolotem Aeronca Chief.

    W sobotę, około godziny 11:15 czasu lokalnego (18:15 UTC), samolot typu Boeing 777-222 (nr. rej N216UA) amerykańskich linii United Airlines - lot nr 889 otrzymał z kontroli ruchu lotniczego zgodę na start z drogi startowej 28L z pozwoleniem na wykonywanie SID'a (Standard Instrument Departure) MOLEN3. Na pokładzie samolotu lecącego z San Francisco (KSFO) do Pekinu (ZBAA) znajdowało się 251 pasażerów i 17 członków załogi.

    Piloci z United dostali pozwolenie na początkowe wznoszenie do 3000 stóp MSL. Po osiągnięciu 1100 stóp wysokości, schowaniu podwozia, Boeing 777 znajdował się nad końcem długiej na 11870 stóp drogi startowej 28L. W tym momencie piloci otrzymali informację od kontroli ruchu lotniczego o samolocie na godzinie pierwszej. Niemalże w tym samym momencie otrzymali sygnał ostrzegawczy z systemu unikania kolizji (TCAS). Zgodnie z urządzeniem TCAS, samolot znajdował się na wysokości 1400 MSL na kursie kolizyjnym.

    Piloci Boeinga zauważyli w końcu mały samolot w układzie górnopłata, który znajdował się w ostrym lewym zakręcie, na ich godzinie pierwszej. Doniesienie załogi, która zauważyła jedynie dolną część Aeronci, mówią o odległości 200-300 stóp w jakiej znajdował się od nich mały samolot.

    Pierwszą reakcją pierwszego oficera było wypchnięcie wolantu od siebie w celu uniknięcia kolizji poprzez złagodzenie prędkości pionowej. Samolot po tym manewrze zniknął z pola widzenia załogi Boeinga na godzinie trzeciej. Pierwszy oficer spojrzał następnie z powrotem na przyrządy, na których TCAS sygnalizował "Dostosuj prędkość pionową", a następnie polecenie do zejścia. Po tym incydencie Boeing kontynuował procedurę MOLEN 3. Zgodnie z procedurami, załoga złożyła po locie sprawozdanie z zagrożenia kolizją w powietrzu.


    NTSB | lotniczapolska
    MikeRomeo Aviation Video

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Z transkrypcji wynika że to była Cessna 182 (N9870E)
    Max Trescott Aviation Trends Aloft: NTSB investigating Near Miss Between United Jet and small airplane near SFO - ATC Audio

    Ciekawie prezentuje się ATC - polecam słuchać tylko lewego kanału - TCAS przed 1:45, od 1:45 zaczyna się dyskusja na innej częstotliwości
    http://rapidshare.com/files/37186432..._KSFO.mp3.html

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •