Strona 11 z 119 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #201
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Sugerujesz , że zawsze niezależnie od okoliczności ostatnie zdanie ma załoga samolotu? Oj chyba jednak się mylisz. Jeśli warunki nie pozwalają na lądowanie to ATC ma obowiązek powiadomić o tym pilota i "nie dawać zgody na lądowanie"

    Przypomnę tylko, że przyrządy do pomiary RVR (widzialności) nie znajdują się na samej drodze startowej tylko obok niej. Nie raz miałem przypadki na lotnisku, że przyrządy pokazują 400-500m a na samej drodze startowej widać 1km. Takie dziury z lepszą widzialnością się zdarzają i to nie rzadko. Ostateczna decyzja zawsze należy do załogi a nie do TWR. Załoga ma w odpowiednim miejscu podjąć decyzję czy widzi lotnisko i lądują czy też odlatują na kolejny krąg lub lotnisko zapasowe.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT
     

  2. #202

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawmok Zobacz posta
    Sugerujesz , że zawsze niezależnie od okoliczności ostatnie zdanie ma załoga samolotu? Oj chyba jednak się mylisz. Jeśli warunki nie pozwalają na lądowanie to ATC ma obowiązek powiadomić o tym pilota i "nie dawać zgody na lądowanie"
    Jestem pilotem, coprawda nie komunikacyjnym, ale wylatalem sporo pod kontrola ATC, ten aspekt o "nie dawaniu zgody" nie jest mi znany. Owszem, decyzja nalezy do pilota nawet jesli jest to bzdurna decyzja, tak mnie zawsze uczyli.
     

  3. #203

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Nim wszyscy zaczniemy się pogrążać szukając winnych i przyczyn oraz opowiadać "co by było gdyby" i jakież to przepisy zostały naruszone, proponuję przeczytać zawartość poniższego odnośnika. Niewiele można dodać, ba nawet można już spodziewać się co przeczytamy w raporcie komisji...

    "Przyczyn tragedii w Smole
     

  4. #204

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    artykuł z wizualizacją

    Piloci zdecydowali: L


    czy to zostało potwierdzone ze wczesniej IL76 po probach ladowania wrocil na VNUKOVO?
     

  5. #205

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krj2 Zobacz posta
    Tutaj masz wiecej informacji o tym
    Prezydent grozi

    Medal dla pilota, co Lecha Kaczy
    Myślę, że dosyć interesujące:
    Zapytanie w sprawie odznaczenia pilota prezydenckiego samolotu, kpt. Grzegorza Pietruczuka srebrnym krzy
    aczkolwiek w zaistniałych okolicznościach nie wypada komentować...
     

  6. #206
    Awatar sluuurp

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    To co wygaduje Górski z PiS, to powinni go zamknąć do pierdla. Pose
     

  7. #207

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawmok Zobacz posta
    Sugerujesz , że zawsze niezależnie od okoliczności ostatnie zdanie ma załoga samolotu? Oj chyba jednak się mylisz. Jeśli warunki nie pozwalają na lądowanie to ATC ma obowiązek powiadomić o tym pilota i "nie dawać zgody na lądowanie"
    Nie nie myli się, jeśli bierzemy pod uwage minima, i warunki atmosferyczne, kontroler nie zabroni ci podejscia poniżej minimow. To twoja brocha jako dowódcy. Tak naprawde to kontrolerzy nie musza znac minimow podejscia , kazdy operator ma swoje. Owszem dany typ podejscia ma swoje ograniczenia okreslone przepisami, ale faktyczne minima przy jakich moze podchodzic zaloga sa ustalane i zapisane w instrukcji operacyjnej .
     

  8. #208
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sluuurp Zobacz posta
    To co wygaduje Górski z PiS, to powinni go zamknąć do pierdla.
    A jeszcze wczoraj ludzie naiwnie wierzyli, że polska polityka się zmieni... Mazowiecki dobrze powiedział "jestem sceptyczny". Ech szkoda słów...
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!


     

  9. #209
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sluuurp Zobacz posta
    o co wygaduje Górski z PiS, to powinni go zamknąć do pierdla.
    Faktycznie, ręce opadają.
     

  10. #210

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawmok Zobacz posta
    Sugerujesz , że zawsze niezależnie od okoliczności ostatnie zdanie ma załoga samolotu? Oj chyba jednak się mylisz. Jeśli warunki nie pozwalają na lądowanie to ATC ma obowiązek powiadomić o tym pilota i "nie dawać zgody na lądowanie"
    Kontroler nigdy nie odmówi Ci zgody na lądowanie z powodu warunków atmosferycznych. Ostatecznie decyduje dowódca załogi.
     

  11. #211

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    - Lądowanie samolotu zaczyna się w momencie przed odlotem, czyli jeszcze przed startem. Kiedy pilot dostaje plan lotu i wszystkie dokumenty związane z wykonaniem tego rejsu analizuje prognozy pogody na lotnisku docelowym, jak i na lotniskach zapasowych. Skalkulowaną ilość paliwa, i w zależności od pogody, warunków panujących na danym lotnisku i wyposażeniu tego lotniska, pozostawia albo dobiera dodatkową ilość paliwa. Jest to w jego wyłącznej decyzji.
    - Przed rozpoczęciem schodzenia do lądowania załoga pobiera nowe, aktualne prognozy pogodowe i aktualnie panujące warunki na lotnisku lądowania. Jeżeli warunki pogodowe mają się poprawić w każdej chwili wykonuje holding i czeka na poprawę tych warunków podejścia i lądowania. Jeżeli warunki poprawią się na tyle, że jest minimum do lądowania rozpoczyna fazę podejścia do lądowania monitorując cały czas pogodę. Podejście nieprecyzyjne, bo do takich zalicza się Smoleńsk i różne inne lotniska, gdzie nie na odpowiedniego wyposażenia, ma podniesione minima decyzji. W momencie gdy samolot schodzi po ścieżce do lądowania dochodząc do tych minimów i nie ma kontaktu wzrokowego z pasem przerywa się podejście i odlatuje na lotnisko zapasowe (podejście nieprecyzyjne typu 2 NDB minima wyglądają: widzialność 1200 podstawa 250 albo 300 metrów – takie są zazwyczaj) i takie lub zbliżone wartości były wymagane do podejścia tegoż nieszczęsnego Tupolewa.
    - W tym przypadku najprawdopodobniej dodatkowa rzecz, która doprowadziła do tragedii to presja wywierana na załogę, że za jakiś czas rozpoczyna się uroczystość i wszyscy czekają. Młoda załoga poddała się silnej presji osób, które były na pokładzie.
     

  12. #212
    Awatar Hubik82

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    samolot cztery razy podchodził do lądowania, gdyż za każdym razem Rosjanie odmawiali zgody na lądowanie, wysyłając maszynę z prezydentem na lotniska do Moskwy lub Mińska. Mieli przy tym podawać wątpliwe powody, a to że mgła nad lotniskiem, a to że system nawigacji nie działa, bo jest w remoncie, a to że krótki pas do lądowania - mówi Górski
    Jak wg tego człowieka, podane powody były wątpliwe (szczególnie pogoda) to gratuluje poczucia humoru...
    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


    Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"
     

  13. #213
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawmok Zobacz posta
    Nie podoba mi się jak na razie trochę wymijające stanowisko rosjan. Wczoraj w oficjalnym wystąpieniu w TV(nie pamiętam kto ale jakiś ważny przedstawiciel) stwierdzili, że wykluczają usterkę techniczną a po chwili że wkrótce zaczą analizę rejestratorów. Moim zdaniem to się wyklucza i sugeruje chęć zrzucenia z siebie odpowiedzialności.
    Troche powagi. Może poszukaj najpierw co i jak rejestruje czarna skrzynka i do czego to jest potrzebne. Polecam wiki jeśli nie czujesz się na siłach żeby sięgnąć po jakieś poważniejsze źródło.
    Może trochę ostrzej moderujcie, bo tak jak już ktoś wspomniał w temacie pojawiło się dużo postów od "nowych" użytkowników, którzy nie zawsze mają do powiedzenia coś sensownego.
     

  14. #214

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała, EPBA

    Domyślnie

    Prokurator przed chwilą w wywiadzie dla Konrada Piaseckiego powiedział że znaleźli 3 żółtą skrzynkę i że na teren wjechał ciężki sprzęt by podnieść fragmenty samolotu i uwolnić ciała gdyż do tej pory wydobyto 87 ciał dopiero. Widzicie jak się mają informacje medialne do rzeczywistości. W sobotę wieczór przecież już ogłosili że wszystkie ciała są wyjęte z wraku i poleciały do Moskwy.

    SONY HDR-XR 500VE
    B747, B737, B777, B757, B767, B717,
    A320, A333, A343,
    Embraer 170, Fokker 70,
     

  15. #215

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Na gazeta.pl jest symulacja lotu Tupolewa
    Gazeta.pl - portal internetowy - www.gazeta.pl
     

  16. #216
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sluuurp Zobacz posta
    To co wygaduje Górski z PiS, to powinni go zamknąć do pierdla. Pose
    Powinien albo zmniejszyć ilość albo zmienić dostawcę.
    Dajmy sobie spokój z takimi sensacjami których będzie coraz więcej w miarę upływu czasu i ograniczmy się może tylko do dyskusji merytorycznej.
    Pozdrawiam,
    bonżurek

     

  17. #217
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jest link w poście sluurpa. Ale proszę o spuszczenie nad tym panem zasłony milczenia...
    Ostatnio edytowane przez Witek ; 12-04-2010 o 13:37 Powód: Jezusa w to nie mieszajmy ;)
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  18. #218
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Pomijajac okolicznosci w jakich cala debata sie odbywa, bo jest to czas smutny i nalezy zachowac spokoj i powsciagliwosc w wypowiadanych opiniach, ale tacy ludzie jak posel Gorski, w swoich puyblicznych wypowiedziach tylko niszczy stosunki Polsko-Rosyjskie. Za takie rzeczy to chyba powinna byc jakas odpowiedzialnosc karna, jak mozna na lamach gazety bez dowodow oskarzac inny narod o takie rzeczy. brak slow
     

  19. #219
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez molger Zobacz posta
    Nie nie myli się, jeśli bierzemy pod uwage minima, i warunki atmosferyczne, kontroler nie zabroni ci podejscia poniżej minimow. To twoja brocha jako dowódcy. Tak naprawde to kontrolerzy nie musza znac minimow podejscia , kazdy operator ma swoje. Owszem dany typ podejscia ma swoje ograniczenia okreslone przepisami, ale faktyczne minima przy jakich moze podchodzic zaloga sa ustalane i zapisane w instrukcji operacyjnej .
    Wybaczcie pytania laika, ale prosilbym o pewne uporzadkowanie.
    Kiedy sie podejmuje decyzje o zamknieciu lotniska?
    I jak to w ogole jest z ta zgoda na ladowanie?

    Jeszcze jedna sprawa, kto byl dowodca tego lotu, Kpt Arkadiusz Protasiuk czy Mjr Robert Grzywna?

    Nie jestem pewny czy media nie pomylily stopnia wojskowego z funkcja na pokladzie, zwlaszcza, ze mjr Grzywna mial wylatane wiecej godzin - 3521.
    Lub moze zdarza sie, ze dowodca jest nizszy stopniem od drugiego pilota?
    zrodlo do informacji o zalodze:
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...ala_Haiti.html
     

  20. #220

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez moharp Zobacz posta
    Na gazeta.pl jest symulacja lotu Tupolewa
    Gazeta.pl - portal internetowy - www.gazeta.pl
    Prosze nie wklejajcie tu takich linków. czy ktoś wogóle przeglada takie materiały przed podaniem do publicznej wiadomości. To jakaś paranoja, krazęnie nad lotniskiem , ktorego nie widac w celu zapoznania sie z jego topografia i ustawieniu autopilota. mysle ze autor tych zlotych mysli powinien dolaczyc do posła Gorskiego.
     

Strona 11 z 119 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-01-2023, 06:27
  2. 23-09-2022, 15:29
  3. 30-11-2020, 10:52
  4. 11-09-2020, 13:24
  5. 16-06-2019, 17:29
  6. 24-04-2019, 00:46
  7. 12-11-2018, 01:30
  8. 15-08-2018, 21:47
  9. 13-07-2018, 22:08
  10. 02-04-2018, 17:50
  11. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  12. 06-01-2018, 00:47
  13. 22-09-2017, 08:43
  14. 22-09-2017, 08:42
  15. 15-08-2017, 20:24
  16. 26-07-2017, 11:34
  17. 23-07-2017, 14:08
  18. 07-06-2017, 23:35
  19. 07-06-2017, 23:34
  20. 01-06-2017, 14:34
  21. 01-06-2017, 13:20
  22. 01-06-2017, 13:14
  23. 29-05-2017, 17:57
  24. 29-05-2017, 16:47
  25. 29-05-2017, 16:44
  26. 29-05-2017, 16:32
  27. 21-05-2017, 15:32
  28. 16-04-2017, 21:00
  29. 11-04-2017, 20:55
  30. 04-04-2017, 22:46
  31. 29-03-2017, 10:13
  32. 27-02-2017, 21:07
  33. 08-02-2017, 20:04
  34. 30-12-2016, 12:15
  35. 17-11-2016, 15:05
  36. 31-10-2016, 22:56
  37. 27-10-2016, 19:18
  38. 21-10-2016, 14:59
  39. 18-10-2016, 02:08
  40. 09-10-2016, 13:49
  41. 03-10-2016, 22:46
  42. 03-10-2016, 16:13
  43. 03-10-2016, 02:01
  44. 02-10-2016, 17:36
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 16:03
  47. 26-09-2016, 19:07
  48. 08-09-2016, 10:06
  49. 28-08-2016, 14:48
  50. 06-08-2016, 15:49

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •