Sugerujesz , że zawsze niezależnie od okoliczności ostatnie zdanie ma załoga samolotu? Oj chyba jednak się mylisz. Jeśli warunki nie pozwalają na lądowanie to ATC ma obowiązek powiadomić o tym pilota i "nie dawać zgody na lądowanie"
Przypomnę tylko, że przyrządy do pomiary RVR (widzialności) nie znajdują się na samej drodze startowej tylko obok niej. Nie raz miałem przypadki na lotnisku, że przyrządy pokazują 400-500m a na samej drodze startowej widać 1km. Takie dziury z lepszą widzialnością się zdarzają i to nie rzadko. Ostateczna decyzja zawsze należy do załogi a nie do TWR. Załoga ma w odpowiednim miejscu podjąć decyzję czy widzi lotnisko i lądują czy też odlatują na kolejny krąg lub lotnisko zapasowe.
Nim wszyscy zaczniemy się pogrążać szukając winnych i przyczyn oraz opowiadać "co by było gdyby" i jakież to przepisy zostały naruszone, proponuję przeczytać zawartość poniższego odnośnika. Niewiele można dodać, ba nawet można już spodziewać się co przeczytamy w raporcie komisji...
"Przyczyn tragedii w Smole
artykuł z wizualizacją
Piloci zdecydowali: L
czy to zostało potwierdzone ze wczesniej IL76 po probach ladowania wrocil na VNUKOVO?
Myślę, że dosyć interesujące:
Zapytanie w sprawie odznaczenia pilota prezydenckiego samolotu, kpt. Grzegorza Pietruczuka srebrnym krzy
aczkolwiek w zaistniałych okolicznościach nie wypada komentować...
To co wygaduje Górski z PiS, to powinni go zamknąć do pierdla. Pose
Nie nie myli się, jeśli bierzemy pod uwage minima, i warunki atmosferyczne, kontroler nie zabroni ci podejscia poniżej minimow. To twoja brocha jako dowódcy. Tak naprawde to kontrolerzy nie musza znac minimow podejscia , kazdy operator ma swoje. Owszem dany typ podejscia ma swoje ograniczenia okreslone przepisami, ale faktyczne minima przy jakich moze podchodzic zaloga sa ustalane i zapisane w instrukcji operacyjnej .
- Lądowanie samolotu zaczyna się w momencie przed odlotem, czyli jeszcze przed startem. Kiedy pilot dostaje plan lotu i wszystkie dokumenty związane z wykonaniem tego rejsu analizuje prognozy pogody na lotnisku docelowym, jak i na lotniskach zapasowych. Skalkulowaną ilość paliwa, i w zależności od pogody, warunków panujących na danym lotnisku i wyposażeniu tego lotniska, pozostawia albo dobiera dodatkową ilość paliwa. Jest to w jego wyłącznej decyzji.
- Przed rozpoczęciem schodzenia do lądowania załoga pobiera nowe, aktualne prognozy pogodowe i aktualnie panujące warunki na lotnisku lądowania. Jeżeli warunki pogodowe mają się poprawić w każdej chwili wykonuje holding i czeka na poprawę tych warunków podejścia i lądowania. Jeżeli warunki poprawią się na tyle, że jest minimum do lądowania rozpoczyna fazę podejścia do lądowania monitorując cały czas pogodę. Podejście nieprecyzyjne, bo do takich zalicza się Smoleńsk i różne inne lotniska, gdzie nie na odpowiedniego wyposażenia, ma podniesione minima decyzji. W momencie gdy samolot schodzi po ścieżce do lądowania dochodząc do tych minimów i nie ma kontaktu wzrokowego z pasem przerywa się podejście i odlatuje na lotnisko zapasowe (podejście nieprecyzyjne typu 2 NDB minima wyglądają: widzialność 1200 podstawa 250 albo 300 metrów – takie są zazwyczaj) i takie lub zbliżone wartości były wymagane do podejścia tegoż nieszczęsnego Tupolewa.
- W tym przypadku najprawdopodobniej dodatkowa rzecz, która doprowadziła do tragedii to presja wywierana na załogę, że za jakiś czas rozpoczyna się uroczystość i wszyscy czekają. Młoda załoga poddała się silnej presji osób, które były na pokładzie.
Jak wg tego człowieka, podane powody były wątpliwe (szczególnie pogoda) to gratuluje poczucia humoru...samolot cztery razy podchodził do lądowania, gdyż za każdym razem Rosjanie odmawiali zgody na lądowanie, wysyłając maszynę z prezydentem na lotniska do Moskwy lub Mińska. Mieli przy tym podawać wątpliwe powody, a to że mgła nad lotniskiem, a to że system nawigacji nie działa, bo jest w remoncie, a to że krótki pas do lądowania - mówi Górski
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"
Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"
Troche powagi. Może poszukaj najpierw co i jak rejestruje czarna skrzynka i do czego to jest potrzebne. Polecam wiki jeśli nie czujesz się na siłach żeby sięgnąć po jakieś poważniejsze źródło.
Może trochę ostrzej moderujcie, bo tak jak już ktoś wspomniał w temacie pojawiło się dużo postów od "nowych" użytkowników, którzy nie zawsze mają do powiedzenia coś sensownego.
Prokurator przed chwilą w wywiadzie dla Konrada Piaseckiego powiedział że znaleźli 3 żółtą skrzynkę i że na teren wjechał ciężki sprzęt by podnieść fragmenty samolotu i uwolnić ciała gdyż do tej pory wydobyto 87 ciał dopiero. Widzicie jak się mają informacje medialne do rzeczywistości. W sobotę wieczór przecież już ogłosili że wszystkie ciała są wyjęte z wraku i poleciały do Moskwy.
SONY HDR-XR 500VE
B747, B737, B777, B757, B767, B717,
A320, A333, A343,
Embraer 170, Fokker 70,
Na gazeta.pl jest symulacja lotu Tupolewa
Gazeta.pl - portal internetowy - www.gazeta.pl
Jest link w poście sluurpa. Ale proszę o spuszczenie nad tym panem zasłony milczenia...
Ostatnio edytowane przez Witek ; 12-04-2010 o 13:37 Powód: Jezusa w to nie mieszajmy ;)
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Pomijajac okolicznosci w jakich cala debata sie odbywa, bo jest to czas smutny i nalezy zachowac spokoj i powsciagliwosc w wypowiadanych opiniach, ale tacy ludzie jak posel Gorski, w swoich puyblicznych wypowiedziach tylko niszczy stosunki Polsko-Rosyjskie. Za takie rzeczy to chyba powinna byc jakas odpowiedzialnosc karna, jak mozna na lamach gazety bez dowodow oskarzac inny narod o takie rzeczy. brak slow
Wybaczcie pytania laika, ale prosilbym o pewne uporzadkowanie.
Kiedy sie podejmuje decyzje o zamknieciu lotniska?
I jak to w ogole jest z ta zgoda na ladowanie?
Jeszcze jedna sprawa, kto byl dowodca tego lotu, Kpt Arkadiusz Protasiuk czy Mjr Robert Grzywna?
Nie jestem pewny czy media nie pomylily stopnia wojskowego z funkcja na pokladzie, zwlaszcza, ze mjr Grzywna mial wylatane wiecej godzin - 3521.
Lub moze zdarza sie, ze dowodca jest nizszy stopniem od drugiego pilota?
zrodlo do informacji o zalodze:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...ala_Haiti.html
Prosze nie wklejajcie tu takich linków. czy ktoś wogóle przeglada takie materiały przed podaniem do publicznej wiadomości. To jakaś paranoja, krazęnie nad lotniskiem , ktorego nie widac w celu zapoznania sie z jego topografia i ustawieniu autopilota. mysle ze autor tych zlotych mysli powinien dolaczyc do posła Gorskiego.
Zakładki