Strona 117 z 119 PierwszyPierwszy ... 17 67 107 115 116 117 118 119 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,321 do 2,340 z 2376
Like Tree190Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #2321
    Awatar ratio1960

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dawniej EPKS

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez erjot Zobacz posta
    Sytuacja w zasadzie wróciła do stanu po opublikowaniu pierwszego stenogramu, kiedy to dwa odczyty z baro powszechnie przypisywano (jak się teraz okazało słusznie) drugiemu pilotowi. Jedyną ciekawą dla mnie informacją z najnowszego stenogramu jest brak dyskusji o rzekomym obniżeniu terenu, jaka miałaby się odbyć po minięciu DNDB. Nikt tam żadnego jaru nie widział i nie miał świadomości jego istnienia. A co oznacza "dziura" wyjaśniono w FPP.
    Zakładam, że ten stenogram jest najbardziej wiarygodny i już ostatni.
    Witaj erjot. Małe OT do Twego postu, które (myślę) prostuje tę nieistotną dla katastrofy, a wałkowaną w Hyde parku kwestię dziury-prześwitu, a dziury-zagłębienia terenowego.
    Otóż polecam:
    - stenogram aktualny / odczyt słów mjr. Grzywny / czas 8:30:46,0 - 8:30:55,0
    - kontekst w związku (z powziętą chwilę wcześniej aktualizacją) warunków meteorologicznych
    - nie narzucam ocen, nie komentuję i nie sugeruję
    Amicus Plato, sed magis amica veritas. - Arystoteles.
     

  2. #2322

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin133 Zobacz posta
    W zasadzie w tym kokpicie nie musiało nikogo z obcych być - by taki wniosek logicznie wysnuć. .
    Nie mam wielkiego przekonania do tego stwierdzenia.
    Piloci w swojej karierze czesto lataja z kims na jumpie - czy to bedzie checkairman, inny egzaminator, inspektor, itp. Innymi slowy z ludzmi ktorych rola jest baczne obserwowanie pracy pilotow. Blasik podobno byl znany z przestrzegania przepisow dotyczacych minimow wiec jego obecnosc tez mozna bylo interpretowac jako nacisk niepopelnienia bledu. W koncu wszystko jest obojetne - piloci musza byc odporni na roznego rodzaju naciski, a jak nie sa to powinni zmienic zawod.
     

  3. #2323

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Urzekł mnie opis tłumacza frazeologicznego niner - nie mieściło mu się w głowie to "najner"
    więc zrobił z tego nine+głoskę będącą końcem wyrazu, protetyczną głoskę nagłosową lub spójnik )) nikt biedakowi nie powiedział że tak właśnie wymawia się dziewięć we frazeologii.... Swoją drogą mogli się lepiej do tego przyłożyć i dać to fachowcom do konsultacji....
    tango fox and mdry like this.
     

  4. #2324

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Nowe

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Nie mam wielkiego przekonania do tego stwierdzenia.
    Piloci w swojej karierze czesto lataja z kims na jumpie - czy to bedzie checkairman, inny egzaminator, inspektor, itp. Innymi slowy z ludzmi ktorych rola jest baczne obserwowanie pracy pilotow.
    Ale mi nie o to chodzi. Chodzi mi o fakt iż jeśli pilot dopuszcza się złamania przepisów bezpieczeństwa to musi mieć powód dlaczego to zrobił - jeśli wie że je złamał. Presja jak w tym przypadku - w cale nie musi być związana z tym iż ktoś był w kabinie pilotów.

    Przecież pilot doskonale sobie zdawał sprawę z tego że jeżeli nie wyląduje to goście nie zdążą na uroczyści. (strona 32/93 rozmowa 2P/D strona 34/93 D/B nowego stenogramu).

    To jest chyba inna sytuacja aniżeli w zwykłym locie rejsowym a pomyślne lądowanie w tym przypadku to brak problemów (przypadek Jak-40 i dla mnie niezrozumiała sugestia pilota "oczywiście możecie spróbować" - tak jakby nikt za to od nich nie wymagał konsekwencji).

    Zdecydowanie powinno być odwrotnie, pilot Jaka powinien odradzać a pilot nie próbować lądować właśnie z obawy o problemy.

    Czy to nie presja?
    Asadow, tbarbasz and mdry like this.
     

  5. #2325
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin133 Zobacz posta
    Przecież pilot doskonale sobie zdawał sprawę z tego że jeżeli nie wyląduje to goście nie zdążą na uroczyści.
    Pilot rowniez powinien byl sobie zdawac sprawe czego z olbrzymiego ryzyka tego co chcial zrobic, kazdy kij ma dwa konce, nic nie ma za darmo. Nie wiem co to wnosi - to ze pilot byl lub mogl byc pod bezposrednia lub posrednia presja to chyba nikt tego nie moze negowac. Ale to troche odgrzewany kotlet i nadajacy sie raczej do Hyde Parku.
     

  6. #2326

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    KRK/ALW.

    Domyślnie

    Cóż - wczorajsza ekspertyza w jakimś troszkę innym stopniu pozwala patrzeć na postawę głównodowodzącego Siłami Powietrznymi - martwi jednak, że cała dyskusja po niej sprowadza się tylko do oceny postawy generała Błasika. Liczyłem, że poznamy więcej szczegółów ( transkrypcji) z ostatnich 30-40 sekund lotu, ale niestety nic nowego w tej sprawie nie zostało wyjaśnione. Najbardziej dla mnie zagadkowe ( jak pisałem już wcześniej) pozostało 7 sekund od godziny 8.40.44,5, gdy załoga już wiedziała, że jest na 100 metrach i niestety nic nie zrobiła - tylko dalej opadała(co wynika z parametrów lotu), aż o 8.41.51,7 utkwiła się dalej w przekonaniu że jest jeszcze na 100 bezpiecznych metrach ( a ziemi nie widać). Późniejsza- prawdopodobnie - nieskuteczna próba aktywowania nieuzbrojonej procedury uchod (gdy wąwóz zaczął się wznosić)była już tylko smutnym epilogiem tej tragicznej sentencji zdarzeń.
     

  7. #2327

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Urzekł mnie opis tłumacza frazeologicznego niner - nie mieściło mu się w głowie to "najner"
    więc zrobił z tego nine+głoskę będącą końcem wyrazu, protetyczną głoskę nagłosową lub spójnik )) nikt biedakowi nie powiedział że tak właśnie wymawia się dziewięć we frazeologii.... Swoją drogą mogli się lepiej do tego przyłożyć i dać to fachowcom do konsultacji....
    Czy podobny problem nie występuje w 8:39:43,8? Tłumaczenie nowego stenogramu stwierdza, że:
    w AIP Rosja nie występuje termin "posadka dopołnitielno".
    Czy mogę prosić specjalistów o wyjaśnienie, czy to jest prawda? Wydawało mi się, że na tym forum już stwierdzano, że ten termin jest prawidłowy?
     

  8. #2328
    Awatar MarcinekNu2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie

    A to:

    8:37:51,6 - Siadajcie. (wypowiedź mężczyzny)
    8:37:52,6 - ... siadaj. (wypowiedź mężczyzny)
    8:37:59,6 - Spokojnie. (wypowiedź mężczyzny)

    Czy to rozkaz lądowania?
    Nic ciekawego.
     

  9. #2329

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    @anuszka - Stwierdzenie Panów specjalistów od "nowego" stenogramu jest prawdziwe, gdyż w AIP żadnego kraju nie ma działu frazeologia lotnicza.
    sprawę frazeologi lotniczej regulują inne dokumenty. Np. w Fereracji Rosji -
    ПриказРосаэронавигации от 14 ноября 2007 г. N 109
    Обутверждении Федеральных авиационных правил Осуществление радиосвязи в воздушномпространстве Российской Федерации
    Во исполнениетребований пункта 2 статьи 71 Воздушного кодекса Российской Федерации (Собраниезаконодательства Российской Федерации, 1997, N 12, ст. 1383; 1999, N 28, ст.3483; 2004, N 35, ст. 3607; N 45, ст. 4347; 2005, N 13, ст. 1078; 2006, N 30,ст. 3290, 3291), руководствуясь подпунктами 5.2.1 и 5.2.1.2 пункта 5.2Положения о Федеральной аэронавигационной службе, утвержденного Постановлением Правительства Российской Федерации от 30 марта2006 года N 173 (Собрание законодательства Российской Федерации, 2006, N 15,ст. 1612; N 44, ст. 4593), приказываю:1. Утвердитьприлагаемые Федеральные авиационные правила "Осуществление радиосвязи ввоздушном пространстве Российской Федерации".2. Контроль заисполнением настоящего Приказа возложить на заместителя руководителяФедеральной аэронавигационной службы Д.В. Савицкого.РуководительА.В.НЕРАДЬКОЗарегистрировано вМинюсте РФ 6 декабря 2007 г. N 10627См.также Phonetic alphabets - Фонетический алфавит. Правила радиообмена
    Утверждены
    ПриказомРосаэронавигации
    от14.11.2007 N 109
    w punkcie 5.4.5.1 zawarta jest komenda "pasadka dopełnitelna"
    PeK, JuG, tompac and 2 others like this.
    Marek156-DPWAW
     

  10. #2330
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarcinekNu2 Zobacz posta
    Czy to rozkaz lądowania?
    Dla mnie to raczej prośba o zajęcie miejsc skierowana do ludzi, którzy stali gdzieś tuż za drzwiami kokpitu.

    Bardziej mnie intryguje rozmowa Protasiuka z Kazaną (?)
    Na kiepskim nagraniu z internetu tutaj słychać więcej wyraźnych słów niż zapisano w stenogramie.

    "Będziemy próbowali do skutku".
    "Paliwa nam nie wystarczy żeby do skutku".
     

  11. #2331

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    KRK/ALW.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Dla mnie to raczej prośba o zajęcie miejsc skierowana do ludzi, którzy stali gdzieś tuż za drzwiami kokpitu.
    Mam podobne wrażenie - zwłaszcza, że kilkadziesiąt sekund wcześniej kapitan Protasiuk "powitał" kogoś - kogoś , kto mógł np. stanąć w drzwiach - tym samym je blokując i powodujac dochodzące rozmowy z głębi samolotu - wyłapywane przez mikrofony w kokpicie.
     

  12. #2332

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @turbodziura

    "Dlatego forsowanie tezy ze Blasik byl w kabinie bylo ryzykowne i ... typowo rosyjskie. Przednia czesc
    samolotu (mozna to na fotkach zobaczyc) jest praktycznie starta i jej nie ma.
    Podejrzewam ze ciala nie przypiete pasami mogly przemieszczac sie dosc dowolnie w obrebie miejsca zdarzenia, mogly tez byc wyrzucane na znaczne odleglosci. "

    Sadze, ze rownie pochopnie wnioskuje Pan. W raporcie MAK, w rozdziale, z ktorego cyta Pan przytoczyl, odnosza sie szerzej do grup pasazerow i obrazen odnisionych w zaleznosci od miejsca pobytu w samolocie i faktu zapiecia lub tez nie pasow. Dalej jest zalacznik, na ktory powoluje sie ow rozdzial. Wiec nie jestem pewien, czy akurat ciala byly porozrzucane ot tak sobie i z ich polozenia, zgrupowania i obrazen niewiele mozna bylo wywnioskowac. Prosze przeczytac rozdzial, gdzie opisane sa obrazenia pilotow i w efekcie ocena, co robili w momencie katastrofy.
    Warto pamietac, ze dochodzenie powypadkowe ( nie tylko lotnicze ) to troche sytuacja, gdy zna sie odpowiedz czy tez odpowiedzi i nalezy dopasowac do tego racjonalne pytania. Oczywiscie badacze rosyjscy moga sie mylic ale dotychczas nie podwazono ich konkluzji w tej sprawie a jedynie zbywa sie je milczeniem. Tak wiec owa tez, z racji opublikowania w oficjalnym raporcie "stoi" i do momentu jej racjonalnego podwazenia trudno mowic o czyms innym.

    Pozdrawiam
    mdry likes this.
     

  13. #2333

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zadziwiające, najlepsze ośrodki fachowców w kraju uzyskują różniące się znacznie wyniki. Kilku z tych fachowców też ma swój udział w stenogramie MAK.
    Czasami to co jedni słyszą całkowicie wyraźnie, inni w ogóle nie słyszą. Wszystkie trzy stenogramy różnią się między sobą. Jeszcze kilka takich niezależnych ekspertyz i prawdę zaczniemy ustalać statystycznie, dokonując permutacji z wyników fachowców i doszukując się w dialogach jakiegokolwiek sensu.
    A prawda leży tam, gdzie leży.
     

  14. #2334
    Awatar madness

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    ciekawostka:

    MAK - 10:39:08,7-10:39:10,6 101-y, odległość 10, wejście na ścieżkę.
    ZK - 8:39:11,7 A, sto pierwszy, odległość dziewięć (девять), wejście na ścieżkę.

     

  15. #2335

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Analizując stenogramy warto chyba pamiętać, że ten trzeci został przygotowany w celach procesowych a pierwsze dwa w celu wyjaśnienia przyczyn. Biegli "procesowi" muszą być ostrożniejsi zwłaszacza, gdy do dyspozycji mają kilka słów wypowiedzianych przez daną osobę (tego się nie da oczyścić żadna techniką). Dlatego w trzecim stenogramie jest tak dużo znaków zapytania (czyli wszędzie tam, gdzie nie ma 100% pewności).
    I jeszcze jedno. Jak dobrze zrozumiałem, to ci biegli to fonoskopowie a nie lotnicy a to oznacza, że nie są otrzaskani z wydobywaniem informacji z charkotu i szumów na codzień wysłuchiwanych przez wszystkich mających do czynienia z wojskowymi radiostacjami i nie tylko.
    PeK and mdry like this.
     

  16. #2336

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Nowe

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sławek47 Zobacz posta
    Dlatego w trzecim stenogramie jest tak dużo znaków zapytania (czyli wszędzie tam, gdzie nie ma 100% pewności).
    Zgadza się, należy też zwrócić uwagę iż każda wypowiedź której nie można potwierdzić w sposób techniczny też została przypisana osobie niezidentyfikowanej mimo tego iż z kontekstu dyskusji jasno wynika pomiędzy kim rozmowa się odbywała. np. Rozmowa kapitana samolotu z dyr. Kazaną odnośnie sytuacji pogodowej. Tylko jedna wypowiedź została przypisana dyr. Kazanie.
     

  17. #2337

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    W czasie i miejscu, gdzie pierwsza wersja transkrypcji odczytała tłumaczenie komuś w tle, do czego służy mechanizacja skrzydła, które to tłumaczenie przypisano gen. Błasikowi, eksperci prokuratury umieszczają bliżej nieokreśloną "wypowiedź mężczyzny". Poza tym śladowe różnice w stosunku do tego, co już znamy.
    Z mojej strony wszystko w temacie.
    Ekonomika procesowa. Jeśli faktu nieistotnego dla całokształtu sprawy nie da się udowodnić ponad wszelką wątpliwość to lepiej stwierdzić że się nie wie nic konkretnego jak marnować czas na dowodzenie dupereli. Czy Błasik coś tam mówił czy nie to załoga i tak robiła co robiła - i istotne jest co załoga robiła a nie co dodatkowo Błasik im za uszami trzeszczał (przecież nie wołał "lądować bo zdegraduję!"). To i w papierach dla sądu pomijają kwestię - prościej powiedzieć "nie wiemy" i mieć spokój, skupić się na istocie sprawy...
    Witt and PeK like this.
     

  18. #2338

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vandermerwe Zobacz posta
    ... Dalej jest zalacznik, na ktory powoluje sie ow rozdzial. Wiec nie jestem pewien, czy akurat ciala byly porozrzucane ot tak sobie i z ich polozenia, zgrupowania i obrazen niewiele mozna bylo wywnioskowac. Prosze przeczytac rozdzial, gdzie opisane sa obrazenia pilotow i w efekcie ocena, co robili w momencie katastrofy.
    Witam
    Niestety coraz wiecej jest sygnałow iz sekcje wykonano pobieznie, a trumny przyszly zamkniete. Historia niestety uczy ze nie mozna przyjmowac wszystkiego co napisane za pewnik dopóki samemu sie nie zbada.

    Mowiac w skrocie nadal uwazam ze raport MAK byl tendencyjny i dopasowywano dowody do postawionej wpierw tezy. Miedzy innymi tez "wpuszczono" Blasika do kokpitu nie majac 100% pewnosci o jego obecnosci. Jesli chodzi o obrazenia to czytalem ten zalacznik. Przy takich zniszczeniach ciezko jest bedzie stwierdzic czy byl w kabinie czy 1m za drzwiami...wystarczy spojrzec na zdjecie wraku.
     

  19. #2339
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez turbodziura Zobacz posta
    Witam
    Niestety coraz wiecej jest sygnałow iz sekcje wykonano pobieznie, a trumny przyszly zamkniete. Historia niestety uczy ze nie mozna przyjmowac wszystkiego co napisane za pewnik dopóki samemu sie nie zbada.

    Mowiac w skrocie nadal uwazam ze raport MAK byl tendencyjny i dopasowywano dowody do postawionej wpierw tezy. Miedzy innymi tez "wpuszczono" Blasika do kokpitu nie majac 100% pewnosci o jego obecnosci. Jesli chodzi o obrazenia to czytalem ten zalacznik. Przy takich zniszczeniach ciezko jest bedzie stwierdzic czy byl w kabinie czy 1m za drzwiami...wystarczy spojrzec na zdjecie wraku.
    Pozwolę sobie założyć tezę, że na oczy nie widziałeś raportu makowskiego, a jedynie czytałeś doniesienia prasowe na jego temat. Dokładność opisu obrażeń ciała poniesionych przez ludzi odnalezionych w 'rejonie kabiny' jest dokładna do bólu. Do tego stopnia, że na podstawie sekcji stwierdzono, że pilot miał wyciągniętą prawą nogę i do końca zaciśnięte dłonie na wolancie.

    Obrażenia Generała - bo z pewnych przyczyn o nim najczęściej się mówi w tym kontekście - również wskazywały na to, że stał w ciasnym pomieszczeniu niczym nie przytwierdzony do, ogólnie to tak nazwijmy, podłoża. Jeśli dobrze pamiętam, w raporcie są na podstawie obrażeń wysnute nawet hipotezy którym bokiem ciała uderzył o sufit wnętrza samolotu co się z nim później działo itp. Na prawdę proponuję przeczytać raport, najlepiej ze zrozumieniem, a później go krytykować.

    Co do zalutowanych/zaspawanych trumien to o tym już decydują przepisy. Jeśli nie daj Boże ktoś z twojej rodziny straci życie za granicą i będziesz się starał sprowadzić ciało do Polski, to również przyleci czy przyjedzie ono w zamkniętej szczelnie trumnie.

    To czy Generał Stał tuż za pilotem, obok mechanika pokładowego, stał w salonce czy w przedziale dla stewardes w którym normalnie przygotowuje się posiłki itp nie ma już najmniejszego znaczenia. Nie brał udziału czynnego w lądowaniu samolotu, nie wpływał w sposób bezpośredni na pilotów. Więc jest to czysto medialna kwestia która na sam efekt katastrofy bezpośredniego wpływu nie miała. Co nie zmienia faktu, że jako dowódca SP powinien stosować się do przepisów które sam musiał swoimi podpisami afirmować i przede wszystkim siedzieć przypięty pasami.
    JuG, YaS and seburaj like this.
     

  20. #2340

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pepe11 Zobacz posta
    ... Skoro ciało generała było w kabinie to czy to nie jest dowód obecności w kabinie ?

    Dziwne że prokuratura stwierdziła " że nie mają dowodu na to że generał tam przebywał" ...
    To nie dowód a poszlaka. Wypada to rozróżniać, bo inaczej percepcja wypowiedzi jurystów zostaje zakłócona.
    I KBWL nie potrzebuje dowodów. Do sformułowania wniosków wystarczą poszlaki.

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Blasik podobno byl znany z przestrzegania przepisow dotyczacych minimow wiec jego obecnosc tez mozna bylo interpretowac jako nacisk niepopelnienia bledu.
    Jedna załoga rekomenduje "pi..a jest ... ale możecie spróbować, a druga podchodzi nawet po komunikacie o 200 m.
    Czyżby nie wiedzieli, że ta kosa była na pokładzie? Raczej się to kupy nie trzyma.
    JuG likes this.
     

LinkBacks (?)

  1. 07-05-2023, 05:47
  2. 24-03-2023, 15:42
  3. 08-01-2023, 06:27
  4. 23-09-2022, 15:29
  5. 30-11-2020, 10:52
  6. 11-09-2020, 13:24
  7. 16-06-2019, 17:29
  8. 24-04-2019, 00:46
  9. 12-11-2018, 01:30
  10. 15-08-2018, 21:47
  11. 13-07-2018, 22:08
  12. 02-04-2018, 17:50
  13. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  14. 06-01-2018, 00:47
  15. 22-09-2017, 08:43
  16. 22-09-2017, 08:42
  17. 15-08-2017, 20:24
  18. 26-07-2017, 11:34
  19. 23-07-2017, 14:08
  20. 07-06-2017, 23:35
  21. 07-06-2017, 23:34
  22. 01-06-2017, 14:34
  23. 01-06-2017, 13:20
  24. 01-06-2017, 13:14
  25. 29-05-2017, 17:57
  26. 29-05-2017, 16:47
  27. 29-05-2017, 16:44
  28. 29-05-2017, 16:32
  29. 21-05-2017, 15:32
  30. 16-04-2017, 21:00
  31. 11-04-2017, 20:55
  32. 04-04-2017, 22:46
  33. 29-03-2017, 10:13
  34. 27-02-2017, 21:07
  35. 08-02-2017, 20:04
  36. 30-12-2016, 12:15
  37. 17-11-2016, 15:05
  38. 31-10-2016, 22:56
  39. 27-10-2016, 19:18
  40. 21-10-2016, 14:59
  41. 18-10-2016, 02:08
  42. 09-10-2016, 13:49
  43. 03-10-2016, 22:46
  44. 03-10-2016, 16:13
  45. 03-10-2016, 02:01
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 17:36
  48. 02-10-2016, 16:03
  49. 26-09-2016, 19:07
  50. 08-09-2016, 10:06

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •