Strona 119 z 119 PierwszyPierwszy ... 19 69 109 117 118 119
Pokaż wyniki od 2,361 do 2,376 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #2361
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    być może wykonali tę procedurę, ale maszyna nie zagadała. Mało prawdopodobne? Zgadzam się. Niemożliwe - nie zgadzam się.
    Być może wykonali, a być może nie wykonali. Zdania obu komisji co do tego są rozbieżne. W każdym razie w zapisie parametrów lotu nie ma śladu, żeby komenda została wykonana zgodnie z instrukcją obsługi samolotu. Polska komisja podała swoje wyjaśnienie i jest to jedna z najpoważniejszych słabości jej raportu. Dyskutowaliśmy już o tym i naprawdę nie ma sensu do tego wracać.
     

  2. #2362
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Sorry, Panowie, ale nie po to była zrzutka wśród użytkowników forum na zakup nowego serwera, żeby teraz go zapychać treściami, które dawno zostały przedyskutowane i wracanie do nich jest biciem piany. Nożyczki znowu pójdą w ruch, jeżeli ten stan się nie zmieni.
     

  3. #2363
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    Nie wiadomo czy nie odeszli bo nie znali triku
    Nie ma to znaczenia, latanie nie może opierać się na "znaniu tricków".
    Przyczyny są nadal takie same same - bałagan w dokumentacji, fatalna organizacja lotu, niedoszkolenie załogi i tolerowanie niebezpiecznych zachowań.
    harkon, JuG, Kazor and 2 others like this.
    YaS
     

  4. #2364

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    Sorry, ale w tej kwestii Raport powinien nie bawić się w domysły.
    Raport nie ma prawa oficjalnie stwierdzać, że samolot nie zachował się prawidłowo (lub w oczekiwany sposób) z powodu nieznajomości przez załogę pozaproceduralnych sztuczek związanych z jego pilotażem.
    konradeck likes this.
     

  5. #2365
    Awatar Albatros

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @ YaS

    Pełna zgoda, nigdy nie wątpiłem że jedną z głównych przyczyn tego wypadku był szeroko rozumiany bajzel panujący w Siłach Powietrznych RP.

    @ erjot

    Raport nie ma prawa oficjalnie stwierdzać, że samolot nie zachował się prawidłowo (lub w oczekiwany sposób) z powodu nieznajomości przez załogę pozaproceduralnych sztuczek związanych z jego pilotażem.
    A to dlaczego? Zawsze myślałem że taki raport ma wskazać przyczyny zdarzenia, niezależnie jakiego rodzaju by były.
     

  6. #2366
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    A to dlaczego? Zawsze myślałem że taki raport ma wskazać przyczyny zdarzenia, niezależnie jakiego rodzaju by były.
    Jak możesz, będąc od prawie trzech lat zarejestrowanym użytkownikiem forum, zadawać takie pytania?
    Jak sobie to wyobrażasz? Komisja złożona z kilkudziesięciu autorytetów miałaby oficjalnie napisać, że pilot nie znał nieregulaminowej magicznej sztuczki i dlatego rozbił samolot? Czyżbyś do tej pory nie zorientował się, że bezpieczne latanie polega na wykonywaniu procedur przewidzianych w instrukcjach, a nie na stosowaniu pozaproceduralnych tricków?
    PeK, konradeck, harkon and 7 others like this.
     

  7. #2367

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Myślę, że raport skupiał się na tych przyczynach, które można będzie w przyszłości unikać. Miał być konstruktywny. Nie jest istotne gdzie kto stał. Wnioski sa tu dwa: ma być przypasany, i kokpit ma być sterylny. A jeśli ktoś twierdzi, że generał może wpływać tylko słownie to jest to zupełnie inny rodzaj literatury.
    Myślę, że szum wokół "prokuratorskiego" stenogramu oznacza, że problem gdzie kto stał przeradza się w problem gdzie kto będzie siedział i kiedy może wyjść za dobre sprawowanie.
    PeK, Sewerian and Maciey like this.
     

  8. #2368
    Awatar Albatros

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @ Jacek B

    Nie ma znaczenia ile czasu jestem zarejestrowanym użytkownikiem.

    Nie musisz mi mówić jak ważne w lotnictwie jest przestrzeganie czeklist i procedur, sam jestem lotnikiem VFR.

    Natomiast jeżeli w IUwL Tu 154 nie było słowa o tym że "uchod" nie działa bez ILSa, i że trzeba by zastosować tricka żeby zadziałał przy podejściu na 2 NDBy + PARa - to już dla mnie jest karygodne. Jeżeli to była jedna z głównych przyczyn katastrofy (a może najważniejsza), to w Raporcie Millera powinno to być wyraźnie napisane. Tak samo jak powinno być napisane w zaleceniach końcowych zwrócenie się do OKB Tupolewa o przeanalizowanie i poprawienie IUwL pod tym kątem. Komuś ta wiedza i to odkrycie może jeszcze uratować życie.
     

  9. #2369
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    @ Jacek B

    Nie ma znaczenia ile czasu jestem zarejestrowanym użytkownikiem.

    Nie musisz mi mówić jak ważne w lotnictwie jest przestrzeganie czeklist i procedur, sam jestem lotnikiem VFR.

    Natomiast jeżeli w IUwL Tu 154 nie było słowa o tym że "uchod" nie działa bez ILSa, i że trzeba by zastosować tricka żeby zadziałał przy podejściu na 2 NDBy + PARa - to już dla mnie jest karygodne. Jeżeli to była jedna z głównych przyczyn katastrofy (a może najważniejsza), to w Raporcie Millera powinno to być wyraźnie napisane. Tak samo jak powinno być napisane w zaleceniach końcowych zwrócenie się do OKB Tupolewa o przeanalizowanie i poprawienie IUwL pod tym kątem. Komuś ta wiedza i to odkrycie może jeszcze uratować życie.
    Na twoje nieszczęście, jest taki zapis. Dokładnie mówi, że system uchod zadziała TYLKO z wymienionymi poniżej systemami. Na liście jest tylko ILS. Poruszasz kwestię, która jest wiadoma od co najmniej roku.
     

  10. #2370

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Albatros jest z tych ludzi, którzy po stracie kota sądzą się z producentem pralki automatycznej, że w instrukcji nie napisał, że nie można w pralce prać kota, a jak się już pierze, to nie powinno się odwirowywać.
    tango fox, jagg, grindavik and 3 others like this.
     

  11. #2371
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    sam jestem lotnikiem VFR.
    To tym bardziej

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    Jeżeli to była jedna z głównych przyczyn katastrofy (a może najważniejsza), to w Raporcie Millera powinno to być wyraźnie napisane.
    Przecież jest napisane to, co być powinno i wszyscy od wielu miesięcy to wiemy. Nie ma potrzeby wyważania otwartych drzwi. Najważniejsza przyczyna nie jest taka, że nie odszedł, lecz taka, że zszedł tam, dokąd pod żadnym pozorem nie wolno mu było zejść w danym miejscu i czasie. Reszta to wtórności dobre dla publicystów z gazet i tefałenu, ale nie dla ludzi mających jako takie pojęcie o lotnictwie.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 18-01-2012 o 16:12
    PeK and grindavik like this.
     

  12. #2372

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    Natomiast jeżeli w IUwL Tu 154 nie było słowa o tym że "uchod" nie działa bez ILSa, i że trzeba by zastosować tricka żeby zadziałał przy podejściu na 2 NDBy + PARa - to już dla mnie jest karygodne.
    Aż trudno uwierzyć, że Ty to wszystko piszesz na poważnie, tym bardziej jako praktyk lotnictwa. Instrukcja mówi jasno jak należy wykonać odejście przy takim podchodzeniu: RĘCZNIE. Pada komenda "Odchodzimy", manetki idą do przodu a wolant na siebie.
    grindavik likes this.
     

  13. #2373

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    Nie musisz mi mówić jak ważne w lotnictwie jest przestrzeganie czeklist i procedur, sam jestem lotnikiem VFR.

    Natomiast jeżeli w IUwL Tu 154 nie było słowa o tym że "uchod" nie działa bez ILSa, i że trzeba by zastosować tricka żeby zadziałał przy podejściu na 2 NDBy + PARa - to już dla mnie jest karygodne....
    W takim razie bardzo dziwi mnie Twoja wypowiedź. Jak Ty sobie to wyobrażasz? W instrukcjach należy pisać o tym co nie działa?
    Instrukcja mówi o tym co działa i jak tego używać. Inaczej składałaby się z samych "warnings" i pożytek z niej nie byłby zbyt duży...
     

  14. #2374

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez turbodziura Zobacz posta
    MAK - 10:39:08,7-10:39:10,6 101-y, odległość 10, wejście na ścieżkę.
    ZK - 8:39:11,7 A, sto pierwszy, odległość dziewięć (девять), wejście na ścieżkę.
    Nie świadczy o położeniu samolotu (bo o tym świadczą zapisy rejestratorów), a tylko o odczycie tych słów przez krakowskich fachowców. Wg instrukcji wejście na ślizg następuje w odległości 10,41 km, a nie 9.

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    Dużo ważniejsze jest dla mnie, a mało co się o tym mówi, że to załoga odczytywała poprawnie wskazania wysokościomierza barometrycznego, i na odpowiedniej wysokości. Na 100 metrach piloci powiedzieli "odchodzimy".
    Cytat Zamieszczone przez erjot Zobacz posta
    A na którym przyrządzie oni mieli "100 metrów" podczas wypowiadania tych słów? Jak można po 2 latach pisać jeszcze takie rzeczy.
    Cytat Zamieszczone przez Albatros Zobacz posta
    Całkiem niedawno te słowa przypisywano gen. Błasikowi, jako jedynemu, który poprawnie odczytywał wskazania wysokościomierza barometrycznego. Teraz miał to wypowiedzieć mjr Grzywna.
    Erjot zadał pytanie, którego nie zrozumiałeś. Protasiuk wypowiedział magiczne "odchodzimy" po odczycie wysokości 100 m z RW (radiowysokościomierza), ponad 7 sekund po tym, jak rzekomo Grzywna prawidłowo odczytał tę wysokość z barometrycznego. Mówienie, że "załoga wiedziała", w tej sytuacji, brzmi zabawnie. Dowódca pilotujący samolot był wprowadzany w błąd odczytami z obu wysokościomierzy. Wątek RW jakoś dziwnie ostatnio zniknął w ustach politykierów, a eksponuje się "prawidłową" wysokość czytaną przez 2P. I "przeproście" wdowę. Hehe. A za co przepraszać? Widzę, że dałeś się podejść.
     

  15. #2375

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    Prośba do Moderatora żeby jednak "ciąć" posty które nic nie wnoszą.
    Ostatnie pseudo "rewelacje" nie zmieniły praktycznie nic w ocenie przyczyn katastrofy, a to czy był w kabinie czy nie, niczego nie zmienia, poza tym że co poniektórzy chcą na tej "rewelacji", "zaistnieć"...
    PS.
    To że na serwerku jest więcej miejsca, nie powinno być przyzwoleniem na "paplaninę" która nic nie wnosi.
    Jak tak dalej pójdzie, za chwilę będzie 200 stron w temacie, a praktycznie od lata ubiegłego roku nic nowego.
    mdry and Ziggy like this.
     

  16. #2376
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Przedwczoraj prokuratorzy wprost powiedzieli, że brak jest nowych okoliczności, zasadniczo podważających dotychczasowe ustalenia.
    Dopóki takowych nie ma, dyskusja po tysiąc razy wokół tych samych zagadnień, włącznie z powracaniem do lotniczego elementarza, jest pozbawiona sensu i tylko zaśmieca forum. Wątek spekulacyjno-dywagacyjny w HP dawno został zamknięty przez tamtejszego moderatora i świat od tego się nie zawalił. Wziąwszy pod uwagę powyższe, zamykam również niniejszy wątek. Kto chce spekulować i dywagować, ten niech sobie znajdzie bardziej odpowiednie forum. A kto jako gorzej zorientowany ma konkretne pytania, dotyczące nieznanych mu szczegółów lotniczych, ten zawsze może je sformułować na FPP.
    Temat zostanie ponownie otwarty, jeżeli w sprawie pojawią się nowe ważne fakty. Mam na myśli fakty, a nie "fakty" medialno-polityczne.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 18-01-2012 o 17:43
     

Strona 119 z 119 PierwszyPierwszy ... 19 69 109 117 118 119

LinkBacks (?)

  1. 08-01-2023, 06:27
  2. 23-09-2022, 15:29
  3. 30-11-2020, 10:52
  4. 11-09-2020, 13:24
  5. 16-06-2019, 17:29
  6. 24-04-2019, 00:46
  7. 12-11-2018, 01:30
  8. 15-08-2018, 21:47
  9. 13-07-2018, 22:08
  10. 02-04-2018, 17:50
  11. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  12. 06-01-2018, 00:47
  13. 22-09-2017, 08:43
  14. 22-09-2017, 08:42
  15. 15-08-2017, 20:24
  16. 26-07-2017, 11:34
  17. 23-07-2017, 14:08
  18. 07-06-2017, 23:35
  19. 07-06-2017, 23:34
  20. 01-06-2017, 14:34
  21. 01-06-2017, 13:20
  22. 01-06-2017, 13:14
  23. 29-05-2017, 17:57
  24. 29-05-2017, 16:47
  25. 29-05-2017, 16:44
  26. 29-05-2017, 16:32
  27. 21-05-2017, 15:32
  28. 16-04-2017, 21:00
  29. 11-04-2017, 20:55
  30. 04-04-2017, 22:46
  31. 29-03-2017, 10:13
  32. 27-02-2017, 21:07
  33. 08-02-2017, 20:04
  34. 30-12-2016, 12:15
  35. 17-11-2016, 15:05
  36. 31-10-2016, 22:56
  37. 27-10-2016, 19:18
  38. 21-10-2016, 14:59
  39. 18-10-2016, 02:08
  40. 09-10-2016, 13:49
  41. 03-10-2016, 22:46
  42. 03-10-2016, 16:13
  43. 03-10-2016, 02:01
  44. 02-10-2016, 17:36
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 16:03
  47. 26-09-2016, 19:07
  48. 08-09-2016, 10:06
  49. 28-08-2016, 14:48
  50. 06-08-2016, 15:49

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •