Strona 17 z 119 PierwszyPierwszy ... 7 15 16 17 18 19 27 67 117 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 321 do 340 z 2376
Like Tree181Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #321
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie


    Polecamy

    Krytykowany przez Saturna wykres /mimo, że zniekształcony/ wyraźnie pokazuje, że teren na podejściu do pasa jest obniżony o 20 - 60 m. A to jest najistotniejsze. Kilkakrotnie dyskutanci wypowiadali się, że zabrakło kilkunastu metrów wysokości do bezpiecznego lądowania.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

  2. #322

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    Żadnych cywilizowanych kart podejścia dla tego lotniska załoga na pewno nie miała. Tak było też w Mirosławcu, żadnej karty do podejścia pseudo PAR, a załoga C295 nie wykonywała podejścia na talkdown według mądrości które przedstawił mjr rezerwy Fiszer. I po co takie gadki? Chłop się lansuje. Generalnie lotnisko w Smoleńsku (to o którym mówimy), to czarna d..., jak jeszcze niedawno większość naszych lotnisk wojskowych. W ogóle przestrzeń powietrzna Rosji i zapewniane służby odbiegają od tego do czego przyzwyczajeni jesteśmy w krajach należących do EUROCONTROL. Nie wiem dlaczego na takiej wieży w Smoleńsku nie było żadnego" koordynatora" z naszej strony, biorąc pod uwagę, że to lotnisko było tylko kawałkiem betonu? Kiedy my zaczynaliśmy swoją drogę do NATO (a nawet wcześniej), państwa z którymi prowadziliśmy wymianę, ćwiczenia wysyłały swoich kontrolerów, którzy mogli w niejasnej sytuacji, lub problemach językowych zareagować (i nie dotyczyło to lotów głów państwa) lub zatrudniano kontrolera cywilnego do "pomocy". Wiem, że zaraz odezwie się ktoś, że po całym świecie nie będziemy wysyłać naszych kontrolerów, ale na takich "niepewnych" lotniskach jest to praktykowane. Szkoda, wielka szkoda.
    ...i córko!
     

  3. #323

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Tutaj jest trochę pomocnych zdjęc do rekonstrukcji:

    Paraplan.Ru ::
     

  4. #324
    IT
    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    i to zdjęcie może się przydać:
    Satelitarne zdj
     

  5. #325

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    A to dyskusja i zdjęcia na rosyjskim forum:

    Paraplan.Ru ::
     

  6. #326
    CR9
    CR9 jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Napisał saturn5
    Wszyscy sie tu podniecaja wykresem ktory znieksztalca skale (pionowa w stosunku do poziomej) i powoduje zludzenie ze oni przelatywali w ostatnich sekundach nad jakimis kanionami.

    Wykres z rosyjskiego forum jest jak najbardziej w skali.
    Co do wielu spekulacji dotyczących procedur, języka .....
    Rejsy samolotów rządowych wykonywane są często na lotniska nie objęte standardowymi procedurami dla lotów cywilnych.
    Procedury wojskowe są zawsze specyficzne dla danego kraju a nawet sytuacji (vide Gruzja).
    Dlatego też należy się często podporządkować danym procedurom a najlepiej .. wcześniej je sprawdzić.
    Cywilne linie latające na "dziwne" lotniska zazwyczaj wysyłają wcześniej kogoś, kto weryfikuje dane (np procedury emergency), tankowanie, pomoce nawigacyjne, mapy lotniska. Rosyjskie wojskowe lotnisko w trakcie likwidacji na pewno nie jest "normalne" i to co mnie dziwi to brak polskiego kontrolera na wieży (oczywiście jako obserwator). Przecież tym samolotem lecieli najważniejsi w państwie ludzie.
    O ile dobrze zrozumiałem wpisy na lokalnym smoleńskim forum podczas lądowania Putina w Smoleńsku "dostawiono" tam dodatkowe pomoce nawigacyjne ot. dodatkowa ostrożność.
    Przy dobrej pogodzie nie byłoby raczej problemu natomiast procedury są na .. nieprzewidziane wypadki.
    Dlatego też dyskusje czy pilot znał czy nie znał rosyjskiego lub o sposobie podejścia i "prowadzenia" samolotu przez kontrolera są IMHO bez sensu.To do nas należało sprawdzenie tych procedur i dostosowanie się do nich.
    Co do wysokościomierza to fakty są takie, że na ok 1000m od progu pasa samolot był na wysokości poniżej 20m od ziemi i poniżej elewacji pasa startowego. Jeżeli zostaną opublikowane dane z czarnych skrzynek ze ścieżka podejścia będziemy wiedzieli więcej.

    a co do naszych 2 medialnych "ekspertów lanserów" to zastanawia mnie kiedy dziennikarze zmądrzeją (?!!!) i przestana ich o cokolwiek pytać
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 13-04-2010 o 11:50 Powód: procedurom.
     

  7. #327

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Fińska gazeta Iltasanomat, powołując się na gzt. ru, twierdzi, że wywiad z kontrolerem lotów w sprawie rzekomej nieznajomości rosyjskiego i nieodpowiadania na polecenia NIE DOTYCZYŁ samolotu prezydenckiego, tylko innego polskiego samolotu, który lądował po katastrofie prezydenckiego.

    Smolenskin turmakoneen ja lennonjohdon keskustelunauha on v
     

  8. #328

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    satelitarne foto miejsca wypadku. gdzie są skrzydła?
    Satelitarne zdj

    dodatkowo, jakoś z tego rosyjskiego forum przeszedłem na album z większą ilością zdjęć okolicy z połamanymi drzewami:
    http://imgsrc.ru/para-moto1/a509301.html
     

  9. #329

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    egbb

    Domyślnie

    Zdjecie satelitarne katastrofy + okolica z google earth. Czerwony punkt w miejscu ok 400 metrow od pasa


    Widok ogolny


    Zdjecie z linku domixa, najprawdopodobniej zaznaczone czesci maszyny i uszkodzone drzewa
    http://paraplan.ru/forum/files/7087/1950570878.jpg
     

  10. #330

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków - czyżyny

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez w.piatkowski Zobacz posta
    i to zdjęcie może się przydać:
    Satelitarne zdj
    Zdjęcie faktycznie może być przydatne. Jednoznacznie określa miejsce katastrofy,ale w tym kadrze jest nieco mylące. Zwłaszcza osoby nie mające bliższego kontaktu z lotnictwem (a takich chyba sporo ostatnio tu zagląda)mogą brać to co widać za pasy startowe.
    Tu
    http://img191.imageshack.us/img191/4383/98410443.jpg
    w nieco szerszym kontekście z widocznym fragmentem pasa startowego.
    Przy okazji jak się dobrze przyjrzeć jak przebiega przedłużenie osi pasa startowego i przedłużenie linii wzdłuż której rozrzucone są szczątki samolotu i dodać do tego że uderzenie w pierwszą przeszkodę (co mogło zmienić kierunek lotu) nastąpiło jeszcze przed drogą, to można wnioskować że samolot podchodził dokładnie w osi pasa a nie ponad 100 metrów obok co sugerowały niektóre media.
     

  11. #331
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    można porównać z tymi iMGSRC.RU 154 on para-moto1.iMGSRC.RU
     

  12. #332
    Awatar Hubik82

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdar Zobacz posta
    gdzie są skrzydła?
    Pewnie oderwały się wcześniej. Jak widac na niektórych zdjęciach z okolicy, rozrzut szczątków jest dość spory:



    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


    Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"
     

  13. #333

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez G.N. Zobacz posta
    Zdjęcie faktycznie może być przydatne. Jednoznacznie określa miejsce katastrofy,ale w tym kadrze jest nieco mylące. Zwłaszcza osoby nie mające bliższego kontaktu z lotnictwem (a takich chyba sporo ostatnio tu zagląda)mogą brać to co widać za pasy startowe.
    Tu
    http://img191.imageshack.us/img191/4383/98410443.jpg
    w nieco szerszym kontekście z widocznym fragmentem pasa startowego.
    Przy okazji jak się dobrze przyjrzeć jak przebiega przedłużenie osi pasa startowego i przedłużenie linii wzdłuż której rozrzucone są szczątki samolotu i dodać do tego że uderzenie w pierwszą przeszkodę (co mogło zmienić kierunek lotu) nastąpiło jeszcze przed drogą, to można wnioskować że samolot podchodził dokładnie w osi pasa a nie ponad 100 metrów obok co sugerowały niektóre media.
    tutaj fotka jeszcze wiecej obejmuje i jest w wiekszej rozdzielczosci

    T
     

  14. #334
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yoghurt Zobacz posta
    tutaj fotka jeszcze wiecej obejmuje i jest w wiekszej rozdzielczosci
    Na przedluzeniu pasa na poludnie jest ulica dwupasmowa idac dalej na S sa takie dwa male parkingi pomiedzy, ktorymi jest maly lasek. W nim jest jakas duza biala czesc wygladajaca na koncowke skrzydla. Widzicie to?
     

  15. #335

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    idac dalej na S sa takie dwa male parkingi pomiedzy, ktorymi jest maly lasek. W nim jest jakas duza biala czesc wygladajaca na koncowke skrzydla. Widzicie to?
    Nie sposób nie zauważyć.

    Idąxc dalej na S jest co innego - wygląda jak śmieci albo resztki po uderzeniu. Na oko (nie mieści mi się zdjęcie na ekranie) jakieś 20-30m od osi pasa, ale może to być złudne. Antena NDB, która miała zacząć pasmo nieszczęść? Choć chyba zbyt blisko na odchylenie samolotu...

    Pozdrawiam, Adam
     

  16. #336
    Awatar Hubik82

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    idac dalej na S sa takie dwa male parkingi pomiedzy, ktorymi jest maly lasek. W nim jest jakas duza biala czesc wygladajaca na koncowke skrzydla. Widzicie to?
    Chodzi Ci o to:

    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


    Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"
     

  17. #337
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hubik82 Zobacz posta
    Chodzi Ci o to:
    Dokladnie. Da sie to jakos powiekszyc?
     

  18. #338
    IT
    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    hm... na zdjęciach google'a tego nie ma. ale nie wiemy z kiedy one są.
     

  19. #339

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    egbb

    Domyślnie

    @thewho: wygląda to na ten sam element co na zdjęciach hubika82 parę postów wyżej.

    Tutaj jeszcze znalazłem zdjęcie:
    B
     

  20. #340
    Awatar chester

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie


    Polecamy

    Nałożyłem na zdjęcie satelitarne Tu-154M w skali:

    Wygląda na końcówkę skrzydła (pasuje prawie idealnie).
    Statecznik poziomy jest dużo smuklejszy.

     

Strona 17 z 119 PierwszyPierwszy ... 7 15 16 17 18 19 27 67 117 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-09-2017, 08:43
  2. 22-09-2017, 08:42
  3. 15-08-2017, 20:24
  4. 26-07-2017, 11:34
  5. 23-07-2017, 14:08
  6. 07-06-2017, 23:35
  7. 07-06-2017, 23:34
  8. 01-06-2017, 14:34
  9. 01-06-2017, 13:20
  10. 01-06-2017, 13:14
  11. 29-05-2017, 17:57
  12. 29-05-2017, 16:47
  13. 29-05-2017, 16:44
  14. 29-05-2017, 16:32
  15. 21-05-2017, 15:32
  16. 16-04-2017, 21:00
  17. 11-04-2017, 20:55
  18. 04-04-2017, 22:46
  19. 29-03-2017, 10:13
  20. 27-02-2017, 21:07
  21. 08-02-2017, 20:04
  22. 30-12-2016, 12:15
  23. 17-11-2016, 15:05
  24. 31-10-2016, 22:56
  25. 27-10-2016, 19:18
  26. 21-10-2016, 14:59
  27. 18-10-2016, 02:08
  28. 09-10-2016, 13:49
  29. 03-10-2016, 22:46
  30. 03-10-2016, 16:13
  31. 03-10-2016, 02:01
  32. 02-10-2016, 17:36
  33. 02-10-2016, 17:36
  34. 02-10-2016, 16:03
  35. 26-09-2016, 19:07
  36. 08-09-2016, 10:06
  37. 28-08-2016, 14:48
  38. 06-08-2016, 15:49
  39. 24-05-2016, 06:50
  40. 18-05-2016, 09:24
  41. 02-05-2016, 13:00
  42. 01-05-2016, 22:06
  43. 01-05-2016, 17:32
  44. 10-04-2016, 15:14
  45. 10-04-2016, 14:02
  46. 10-04-2016, 10:48
  47. 13-02-2016, 12:21
  48. 12-02-2016, 02:37
  49. 10-02-2016, 10:05
  50. 09-02-2016, 21:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •