Prawdopodobnie 101.
Bardziej precyzyjna lista na stronie Marka Zatorskiego:
Lista os
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
102 chyba już nie był używany?
airliners
Tam (niedaleko Smoleńska) są dwa lotniska:
- wojskowe (dł. pasa 2500m, nawierzchnia betonowa) ICAO: XUBS
- cywilne (dł. pasa 1600m, nawierzchnia betonowa) IATA: LNX
Na którym lądował nie wiadomo (media podają sprzeczne informacje), ale wydaje mi się, że na wojskowym.
Według mnie jeszcze jest za wcześnie na robienie rekonstrukcji. Jak wypadek zostanie zbadany, powstanie raport, dopiero wtedy będzie wiadomo co się na prawdę zdarzyło. Kto wie, może nawet powstanie film w stylu "Katastrofa w przestworzach". A te wszystkie animacje robione na prędce przez różne media wolę przemilczeć.
O czymś "zapomniano"...
W mediach załoga pokładowa samolotu bez twarzy /zdjęc/ ?
Lista członków załogi, którzy zginęli w katastrofie samolotu Tu-154
* kpt. pil. Arkadiusz PROTASIUK – lat: 36
Stanowisko:
Oficer sekcji – 36. specjalny pułk lotnictwa transportowego.
Absolwent:
- Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych (1997);
- Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych (1999);
- Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Cybernetyki (2003).
Odznaczenia i medale:
Brązowy Medal Za Zasługi Dla Obronności Kraju
Żonaty, 2 dzieci.
-----------------------------
mjr pil. Robert Marek GRZYWNA – lat: 36
Stanowisko:
dowódca załogi – 36. specjalny pułk lotnictwa transportowego.
Absolwent:
- Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych (1997);
- Akademia Obrony Narodowej – Zarządzanie Ruchem Lotniczym (2003).
Odznaczenia i medale:
Brązowy Medal Za Zasługi Dla Obronności Kraju
Żonaty, 1 dziecko.
------------------------------
por. pil. Artur Karol ZIĘTEK – lat: 31
Stanowisko:
Starszy pilot – 36. specjalny pułk lotnictwa transportowego.
Absolwent:
- Wyższa Szkoła Sił Powietrznych (2001).
Odznaczenia i medale:
Brązowy Medal Za Zasługi Dla Obronności Kraju
Żonaty, 2 dzieci.
---------------------------
chor. Andrzej MICHALAK – lat: 36
Stanowisko:
Starszy technik obsługi pokładowej – 36. specjalny pułk lotnictwa transportowego.
Absolwent:
- Szkoła Chorążych Personelu Technicznego Lotnictwa (1998);
- Wyższa Szkoła Handlu i Finansów Międzynarodowych (2000).
Odznaczenia i medale:
Brązowy Medal Za Zasługi Dla Obronności Kraju
Żonaty, 1 dziecko.
----------------------------
Barbara Maria MACIEJCZYK – lat: 29
Stanowisko:
Personel pokładowy – 36. specjalny pułk lotnictwa transportowego.
--------------------------------
Natalia Maria JANUSZKO – lat: 23
Stanowisko:
Personel pokładowy – 36. specjalny pułk lotnictwa transportowego.
--------------------------------
Justyna MONIUSZKO – lat: 25
Stanowisko:
Personel pokładowy – 36. specjalny pułk lotnictwa transportowego.
--------------------------------
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 11-04-2010 o 09:18
za rmf24.pl
"Tu-154M to wdzięczny i dobry samolot, ale ma swoje prawidłowości - mówi doświadczony pilot, były dowódca pułku specjalnego Tomasz Pietrzak. To technologia z lat 60., tym samolotem niemożliwy jest manewr "touch and go" (dotknięcia kołami pasa i ponownego startu), załoga musi mieć informację, że warunki na lotnisku są dobre - wyjaśnia."
Ciekawi mnie co to oznacza że samolot nie może wykonać tego jakby nie patrzeć podstawowego manewru. Zbyt mała moc silnika w stosunku do masy całkowitej samolotu?
Wg tego co pisze Times Online zaczęli zrzucać paliwo przed pierwszą próbą lądowania!! Sugerowałoby to problemy techniczne i wyjaśniałoby dlaczego po drugim G/A nie lecieli na lotnisko zapasowe. Pozostaje tylko pytanie dlaczego nie zgłosili problemów ATC?
Źródło:“At a distance of 2.5km [1.5 miles] the head of air traffic control ascertained that the crew had increased the speed of the descent,” said Alexander Alyoshin, of the Russian air force.
“The head of the air traffic control group gave a command to the crew to put the aircraft into the horizontal position and when the crew did not implement this order, several times gave orders to divert to an alternative airport.
“Despite this, the crew continued the descent. Unfortunately this ended in tragedy.”
Russia Today and other television stations reported that even before the first attempt to land, the pilot had been dumping fuel — indicating some form of mechanical problem — so by the fourth attempt there was no alternative but to put the aircraft down.
Polish president dies in plane crash after pilot ignored warning not to land - Times Online
Znalazłem metar z godziny 9:00 (czasu polskiego).
1 °C 1 °C 98% 1026 hPa 0.5 kilometers SE 10.8 km/h / Heavy Fog
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Moje kondolencje. Wszystkie Białorusi w szoku i żałobie.
Fotografowane w miejscu katastrofy przez białoruskie agencje. Kilka zdjęć można zobaczyć tutaj.
Ciekawe zdjęcie, gdzie dodaje się żarówki w światłach przed pasa startowego - 18:07, czas Mińsku.
Czy podczas katastrovy światła nie działa?
Dwa zdjęcia z żarówki na większą skalę tutaj.
Później postaram się przedstawić GPS-utwór z miejsca katastrofy.
Wczoraj były ambasador Polski w Rosji mówił, że oni na tym lotnisku dorabiali kawałek pasa czy też poszerzali go na końcu (nieprecyzyjnie się wyraził) by tego typu maszyny mogły tam lądować/zawrócić na pasie, gdyż w pierwotnej wersji nie był on przygotowany na przyjęcie takich samolotów jak TU-154. Ambasador powiedział, że robili to za własne pieniądze (tzn. ambasady) tak by Polacy mogli przylatywać tu do Katynia i oddawać hołd i cześć poległym w mordzie.
Jednak nie wiem, czy chodziło mu lotnisko wojskowe czy też cywilne.
Wszystko jest kwestią czasu...
No właśnie w mediach bardzo mało mówi się o załodze tragicznego lotu, a śmierć tych ludzi, to na pewno też wielka strata dla polskiego lotnictwa, próbowałem znaleźć jakieś informacje na ten temat załogi, ale nie ma tego za dużo. Tutaj profil por. pil. Artur ZIĘTKA na naszej klasie: http://nasza-klasa.pl/profile/1631008. Znałem tego człowieka z widzenia, teraz zastanawiam się kogo już nie będę widywał na śniadaniach w wojskowej kantynie... szkoda tych wszystkich ludzi....
Film z miejsca zdarzenia z pierwszymi ocenami osób z komisji rosyjskiej(?)
Premierzy podczas ogl
Pogoda z wczoraj
'Weather reports at 10:00 indicated a temperature at Smolensk of 1°C, Dew Point:1°C, wind from 140 degrees at 6 knots, Pressure: 1026 hPa, heavy fog.'
Widzę że nie wszyscy wiedzą jakie było lotnisko docelowe. W Smoleńsku znajdują się dwa lotniska:
- cywilne - na południe od miasta , pas 08-26 , 1600m
- wojskowe - na północy od miasta , pas 08.26 , 2500m
PLF101 miał siadać na wojskowym.
I teraz tak , samolot rozbił się na wschód od progu 26. Wiatr wskazywałby raczej na lądowanie na 08.
Moje pytanie , T154M rozbił się dolatując czy odlatując od lotniska ?
Znalazł ktoś informacje o oprzyrządowaniu lotniska ? NDB ?
Zakładki