Strona 35 z 119 PierwszyPierwszy ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 681 do 700 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #681
    Fox
    Fox jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez vistamaster Zobacz posta
    Panowie piloci co powiecie o takim wariancie jak na załączonym poniżej obrazku:
    Nie bardzo mogę się zgodzić z tym rysunkiem, bo pokazuje on zupełnie odwrotne ukształtowanie ternu. Wynika z niego, że teren ulegał obniżeniu podczas gdy faktycznie przecież się wznosił o czym świadczą przekroje pionowe zamieszczone na stronach rosyjskich.

    Cytat Zamieszczone przez Dragonfly Zobacz posta
    Na mapce jest naniesione, że samolot zaczął się przechylać jeszcze przed zderzeniem z drzewem nr 6. Z tego co zostało ustalone wcześniej samolot do tego momentu leciał bez przechyłu.
    Jak to w końcu rozumieć ?
    Z tego co widzę, to na schemacie przechył rozpoczyna się dopiero po kontakcie z drzewem nr 6.
    Swoją drogą, to jak pisali tu koledzy, mógł on nastąpić już wcześniej po zbyt gwałtownym podciągnięciu sterów i daniu pełnej mocy.


    Cytat Zamieszczone przez tompac Zobacz posta
    Przy takim jak opisujesz kontakcie to tam by było zaorane pole.
    Właśnie ślad na zdjęciu jest mało przekonywający, gdyby tam doszło do kontaktu kół z podłożem trawa byłaby wytarta a nie rozchylona. Grunt trawiasty nie ma takiej przyczepności jak nawierzchnia betonowa, koła by sie nie zdążyły rozkręcić tylko by tarły i wyrywały trawę. To po pierwsze, po drugie, wystarczy przyjrzeć sie jeszcze raz wykresowi (który tu był linkowany) z przekrojem terenu i trajektorii obcinanych drzew, moim zdaniem już w pkt.1 samolot był na wznoszeniu
    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Odnośnie,, sladów kół,, widzicie tam dwa ślady obok siebie na jednej stronie ? Bo ja nie
    Faktycznie, macie rację. Wycofuje się z tego. Nie brałem pod uwagę trajektorii i ukształtowania terenu.

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Widzę tylko jeden maszt - gdzie jest drugi?
    Z drugiej strony pasa.
     

  2. #682
    Awatar Czarownica

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Wroce z uporem do tych ubloconych kol. Teoria o ochlapaniu, IMHO, nie wytrzymuje krytyki.
    1. Na zdjeciu (na ktorym widac oba zestawy, jednoczesnie), widac czesc goleni ktora jest idealnie czysta. Jesli sie nie myle, to jest to czesc hydrauliczna, ktora w momencie przyziemienia pracuje, chowajac sie w czesc nastepna. Jesli ten zestaw kol bylby ochlapany, powinna byc tak samo ublocona jak reszta.
    2. Jak musialoby "chlapnac" to bloto, zeby ochlapac kola niemal ze wszystkich stron?. Zarowno z gory, jak i z dolu, jak i pomiedzy pary kol!
    Nie przemawia do mnie teoria o tym, ze jeden zestaw koziolkowal. Znajduje sie zbyt blisko drugiego. Po za tym, kat rozwarcia pomiedzy nimi a przebiegajaca posrodku (teoretyczna) osia kadluba wskazuje wyraznie, ze po tym jak samolot wbil sie w ziemie w locie odwroconym, nie nastapilo, sugerowane koziolkowanie.
     

  3. #683

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fox Zobacz posta
    Nie bardzo mogę się zgodzić z tym rysunkiem, bo pokazuje on zupełnie odwrotne ukształtowanie ternu. Wynika z niego, że teren ulegał obniżeniu podczas gdy faktycznie przecież się wznosił o czym świadczą przekroje pionowe zamieszczone na stronach rosyjskich.
    Przecież na wszystkich rosyjskich przekrojach i fotografiach z pobliża radiolatarni dobrze widać, że patrząc od strony z której lecieli, najpierw jest wzgórze, potem spory wąwóz, a potem znowu wzgórze właśnie z radiolatarnią.
     

  4. #684

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fox Zobacz posta
    ....Z drugiej strony pasa.
    ?
    Zalecam zapoznanie się z tym jak wygląda stacja NDB...
     

  5. #685

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Czy są jeszcze jacyś piloci których bardziej interesuje to dlaczego byli za nisko, niż to w które drzewo przywalili i jaką rotację miał samolot po przywaleniu w glebę?
    Bardzo sluszna uwaga. Tez nie moga wyjsc z podziwu ze jakie kolo ma slady dotknieci z ziemia a jakie nie i w ktore drzewo uderzyli moze byc przedmiotem takiej fascynacji.
    Co do tego dlaczego byli za nisko to obawiam sie ze dopiero analiza skrzynek odpowie na to ale jakbym mial robic zaklady to bym postulowal ze byli tak nisko bo chcieli byc tak nisko bo chcieli wyladowac za wszystka cene. W koncu bardzo podobnych wypadkow sa dziesiatki rocznie - co prawda w GA.
     

  6. #686
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Z filmu, który pokazuje częściowo "zrekonstruowany" wrak dla mnie wynika, że uderzenie nastąpiło górną częścią kadłuba. Goleń podwozia mógł dotknąc gruntu, gdy element wraz z nim przekoziołkował po oderwaniu się od reszty kadłuba.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

  7. #687

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPLS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czarownica Zobacz posta
    Wroce z uporem do tych ubloconych kol. Teoria o ochlapaniu, IMHO, nie wytrzymuje krytyki.
    1. Na zdjeciu (na ktorym widac oba zestawy, jednoczesnie), widac czesc goleni ktora jest idealnie czysta. Jesli sie nie myle, to jest to czesc hydrauliczna, ktora w momencie przyziemienia pracuje, chowajac sie w czesc nastepna. Jesli ten zestaw kol bylby ochlapany, powinna byc tak samo ublocona jak reszta.
    Jeśli chowa się przy kontakcie z ziemią to identyczne w pozycji na plecach kiedy przeciążenie było dużo większe mógł wystąpić efekt "dobicia" akurat w momencie "bryzgania" i dlatego ta część goleni jest czysta.
    "Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają, jak latać " Antoine de Saint-Exupéry
     

  8. #688
    Fox
    Fox jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Mam kilka pytań do speców z Forum.
    1/ Na zdjęciu Веб-альбомы Picasa - Сергей АПоНин - Авиакатастроф...
    widoczny jest maszt, który na innym forum został zidentyfikowany przez "wuka-lodz", jako "wspornik instalacji piorunochronnej dla ochrony mobilnego urządzenia radiolokacyjnego, które tam się pojawia."
    Czy właściwe NDB znajduje się na samochodzie wojskowym widocznym na lewo od budynku?
    2/ Czy jeśli faktycznie antena jest umieszczona na samochodzie, to czy może działać w trakcie ruchu pojazdu?
    3/ Czy zważywszy na fakt, że lotnisko działało sporadycznie, można przyjąć założenie, że samochód z NDB pojawiał się tam "w razie potrzeby"?
    4/ Co by się stało, gdyby antena była aktywna w innym miejscu w czasie podejścia Tutki? (Drogi dojazdowe są doskonale widoczne na mapach satelitarnych i są one na zdecydowanie innych wysokościach niż budynek z "anteną-piorunochronem".

    To nie żadne teorie spiskowe, ani oskarżenia, tylko rozważanie hipotetyczne, które opiera się o założenie, że jeśli coś jest możliwe, to nie można tego wykluczyć.

    PS
    Co do "śladów", które były podejrzane, że pozostawiło je podwozie samolotu, to widoczne są one min. na tym zdjęciu Веб-альбомы Picasa - Сергей АПоНин - Авиакатастроф...
     

  9. #689

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czarownica Zobacz posta
    2. Jak musialoby "chlapnac" to bloto, zeby ochlapac kola niemal ze wszystkich stron?. Zarowno z gory, jak i z dolu, jak i pomiedzy pary kol!
    Praca domowa na dzisiejszy wieczór, obejrzyj dokładnie to zdjęcie i skomentuj to co sam wyżej napisałeś

    tompac.pl - moje fruwaje
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]




     

  10. #690
    Awatar papacharlie

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że to zdjęcie wspomoże teorię o chlapaniu kół podczas gaszenia - zauważcie że gondola klap też jest równomiernie ochlapana. Poza tym na wszystkich elementach jest to bardzo cienka warstewka błota co może potwierdzać ochlapanie od strugi wody z błotem z podłoża. Podczas "przyziemienia" warstwa błota by była dużo grubsza.
     

  11. #691
    mfi
    mfi jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tompac Zobacz posta
    Chcesz powiedzieć, że samolot Tu-154 na dystansie 100-120m wykonuje ćwierć beczki pod wpływem działania sił aerodynamicznych?
    Najprawdopodobniej końcówka lewego skrzydła nie odpadła bezpośrednio w zderzeniu z drzewem nr 6 tylko została wykręcona pod znacznym kątem w dół, działając tym samym jak gigantyczna lotka (analogicznie do usterzenia płytowego) i w konsekwencji doprowadziła do szybkiego obrotu wokół osi podłużnej samolotu, po czym odpadła (być może w kontakcie z ziemią). To by wyjaśniało też dlaczego urwana końcówka skrzydła znajdowała się na linii lotu maszyny i została znaleziona w pewnej odległości od drzewa nr 6.
     

  12. #692

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Bardzo sluszna uwaga. Tez nie moga wyjsc z podziwu ze jakie kolo ma slady dotknieci z ziemia a jakie nie i w ktore drzewo uderzyli moze byc przedmiotem takiej fascynacji.

    Nie no, spokojnie, ja wiem, że wróżenie z fusów jest bardziej fascynujące ale osobiście wole stąpać o ziemi, znaczy sie po śladach na ziemi

    I wbrew temu co piszesz/myślisz faktycznie jest to fascynujące, wolę zabawę w Sherlocka niż we wróżkę Sabinę
    tompac.pl - moje fruwaje
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]




     

  13. #693

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fox Zobacz posta
    Mam kilka pytań do speców z Forum.
    1/ Na zdjęciu Đ�ľĐą-Đ°ĐťŃ�ąĐžĐźŃ�Picasa - ĐĄĐľŃ�łĐľĐš Đ�źĐľĐťĐ¸Đ˝ - Đ�˛Đ¸Đ°ĐşĐ°Ń�°Ń���žŃ�..
    widoczny jest maszt, który na innym forum został zidentyfikowany przez "wuka-lodz", jako "wspornik instalacji piorunochronnej dla ochrony mobilnego urządzenia radiolokacyjnego, które tam się pojawia."
    Czy właściwe NDB znajduje się na samochodzie wojskowym widocznym na lewo od budynku?
    Radiolatarnia NDB znajduje się w budynku (na zewnątrz jest tylko antena), a ten wóz po lewej, to lotniskowa latarnia świetlna KNS - podaje ona ("mruga") alfabetem Morse'a pierwszą i ostatnią literę z kryptonimu lotniska (tyle pamiętam z czasów służby w UL na EPMM...)
     

  14. #694

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    czesc 2 do mojej poprzedniej wypowiedzi


     

  15. #695
    Awatar Czarownica

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Ciekawe zdjecie podwozia... jeszcze tego ujecia nie widzialem. mozna sadzic ze tylko jedna strona podwozia miala stycznosc z ziemia... bo ta z tylu zdjecia jest w miare czysta.

    [/QUOTE]

    Mowilam o tym zdjeciu...
     

  16. #696
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Filmik z rekonstrukcji samolotu, a właściwie przegląd tego co zostało z niego i info braku zarejestrowanego pożaru przez czarne skrzynki:
    Czarne skrzynki nie zarejestrowały żadnych usterek. "Nie było pożaru bądź wybuchu"- Onet.pl - Wiadomości -16.04.2010
    źródło: onet.pl
     

  17. #697
    Awatar MarcinekNu2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie

    Pilot dobrze znał lotnisko.

    Nie było pilota, który znałby lepiej Smoleńsk”

    KPT. PROTASIUK. DLACZEGO ON SIEDZIAŁ ZA STERAMI?

    Szprota, Protas, Prymus. Przez 36 lat pieszczotliwych ksywek uzbierał sporo. Ostatnio Ci, z którymi latał kapitan pilot Arkadiusz Protasiuk, mówili o nim najczęściej "ten dobry chłopak, blondynek". Podobno wszystko sprawdzał po trzy razy. Niektórych czasami to irytowało. - Ale nie Roberta i Artura. Razem jako załoga czuli się świetnie. Na co dzień też trzymali się razem - podkreślają dowódcy pilota. Ostatni raz Protasiuk wyłączył silniki TU-154 w środę po przylocie z Katynia z premierem. Trzy dni później miał tam - w ulubionym składzie - wrócić z prezydentem, dostać wolny weekend i zagrać w piłkę.
    - Jakoś trzeba było ułożyć ten grafik. W ostatnim tygodniu mieliśmy sporo lotów. Równie dobrze mógł lecieć ktoś inny – zaczyna pułkownik Ryszard Raczyński, dowódca 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. To on był bezpośrednim przełożonym Protasiuka.


    – „Jest”, „był” – jeszcze się nie przestawiłem – przyznaje. Kiedy odpowiada na czwarte pytanie, przestaje się już nawet poprawiać. – To taki chłopak, którego wszędzie jest pełno – opisuje.
    On zawsze był przygotowany, wszystko rozpisane w najdrobniejszym szczególe. Ciężko mi się słucha informacji o tym, że mógł nie znać lotniska w Smoleńsku.


    „Skrupulatny, opanowany”

    Arkadiusz Protasiuk wolał pracować mniej na początku tygodnia więc koniec miał bardziej wypełniony lotami. W środę, jako drugi pilot TU-154 u boku pułkownika Bartosza Stroińskiego, leciał do Katynia z szefem rządu. – Oczywiście widzieliśmy się po tamtym locie. Ostatni raz rozmawialiśmy w piątek. O podróży z premierem nie wspomniał nawet jednym słowem. U nas oznacza to tylko jedno – że wszystko było w stu procentach jak należy – tłumaczy płk Raczyński.

    W piątek u dowódcy Raczyńskiego był jego poprzednik na tym stanowisku, pułkownik Tomasz Pietrzak. Też widział się z Protasiukiem. – Spieszył się do dziecka – przypomina sobie. Koledzy z pułku taki obrazek widzieli często. – Nie musiał odreagowywać lotu. Nie chodził na piwko, tylko pędził do rodziny: żony i dwójki dzieci – zaznaczają.

    Kiedy w sobotę o 7 rano wsiadał do TU-154 był spokojny. – O takich uczniach mówi się: konsekwentni. On zawsze był przygotowany, wszystko rozpisane w najdrobniejszym szczególe – wspomina płk Pietrzak, który latał z Protasiukiem na JAKu-40. – Ciężko mi się słucha informacji o tym, że mógł nie znać lotniska w Smoleńsku – dodaje płk Raczyński. Mógł popełnić błąd? – To zbada komisja i prokuratura - ucina.

    Drugiego podwładnego, który tak często jak Protasiuk latałby do Smoleńska, nie miał. – Był tam co roku przy okazji rocznicy zbrodni katyńskiej. Czasami nawet leciał do Smoleńska dwa razy. Lotnisko znał świetnie – zaznacza Raczyński. Szefem załogi TU-154, na którym wylatał blisko trzy tysiące godzin, został w 2008 roku. Ale o bezpieczeństwo najważniejszych osób w państwie dbał od 13 lat.

    Drużyna kumpli

    Kapitan Protasiuk i major Robert Grzywna znali się od wielu lat, jeszcze z liceum w Dęblinie i później z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Równolatkowie, byli na tym samym roku.

    To, że latanie rządowymi maszynami nie było ich jedyną wspólną sprawą, dociera do mnie dopiero, gdy pytam o to, co kpt. Protasiuk robił, gdy nie latał i nie spieszył się do domu. – Jeździł na nartach, grał w piłkę i pływał. Identycznie jak Robert. Ostatnio razem na nartach jeździli w Zakopanem. To było w lutym na naszym obozie kondycyjnym... Teraz zdałem sobie sprawę, że tam wtedy była dokładnie ta sama załoga: Arek, Robert, Artur (Ziętek, nawigator podczas tragicznego lotu). W piłkę nie mogłem z nimi przez swoje obowiązki pokopać zbyt często. Oni grali natomiast regularnie – opowiada płk Raczyński.
    "Odradzałem lądowanie. Mówili, że spróbują"
    - To ja radziłem, by lądowali na zapasowym lotnisku. Mówili, że spróbują... czytaj więcej »


    Widok kapitana, który po służbie stoi przy sali gimnastycznej „w krótkich spodenkach i z korkami pod pachą” dobrze utkwił mu w pamięci. Najczęściej na meczach spotykali się w weekendy. – No i nie dokończymy. Co będę mówił? Jest ciężko. Mocno czuję tę wyrwę – przyznaje.

    Tym bardziej, że – jak podkreśla dowódca pułku – z kapitanem Protasiukiem „nigdy nie było żadnego problemu”. – Omijał go pech. Bo choć oczywiście niebezpieczne sytuacje się zdarzały, to o żadnej ekstremalnej nigdy nie zameldował. Był zdyscyplinowany, słuchał poleceń i wypełniał je – dodaje pułkownik.

    "Raz stracę"

    Kiedy jego piloci szusowali na nartach podczas lutowego obozu w Zakopanem, w Warszawie odbywały się uroczystości z okazji święta pułku (65-lecie). Raczyński wrócił. Protasiuk został. – Raz stracę. Jeszcze będą okrąglejsze rocznice – miał powiedzieć.

    Na koniec rozmowy płk Raczyński znów się zapomina. – To naprawdę jest świetny chłopak, taki blondynek lubiany przez wszystkich. Niech pan zapyta tych wszystkich ludzi z prezydenckiej kancelarii...

    http://www.tvn24.pl/-1,16...,wiadomosc.html
    Łukasz Orłowski//mat/k
    Nic ciekawego.
     

  18. #698
    Awatar Hubik82

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA
    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


    Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"
     

  19. #699

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Widzę tylko jeden maszt - gdzie jest drugi?
    Po lewej stronie zdjęcia, mniej więcej w połowie. Dwie tyczki.
     

  20. #700
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Pozwoliłem sobie na odwrócenie zdjęcia. Przy innej perspektywie inne spojrzenie. Zgadzam się z Tobą tompac. Rzeczywiście koła są "pobłocone" podobnie jak się nakłada tynk na zewnątrz budynku czyli pryska specjalnym "miotaczem"(kiedyś była to zwykła miotła). Ta perspektywa pozwala zauważyć, że odwrócony samolot sunął po ziemi jakiś czas, o czym świadczy "rozejście" się podwodzia głównego na zewnątrz. Próbowałem namierzyć miejsce z podwoziem na zdjęciu Siergieja ale nie mam zdjęcia w wysokiej rozdzielczości.


    Bardzo proszę o zwrócenie uwagi na jednego z członków komisji badającej wypadek pomiędzy 14, a 18 sekundą filmu.
    Zadaje się potwierdzać forumową analizę o głębokim przechyle i obrocie samolotu.
    Onet.pl Wiadomości
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 16-04-2010 o 23:52 Powód: scalanie
     

Strona 35 z 119 PierwszyPierwszy ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-01-2023, 06:27
  2. 23-09-2022, 15:29
  3. 30-11-2020, 10:52
  4. 11-09-2020, 13:24
  5. 16-06-2019, 17:29
  6. 24-04-2019, 00:46
  7. 12-11-2018, 01:30
  8. 15-08-2018, 21:47
  9. 13-07-2018, 22:08
  10. 02-04-2018, 17:50
  11. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  12. 06-01-2018, 00:47
  13. 22-09-2017, 08:43
  14. 22-09-2017, 08:42
  15. 15-08-2017, 20:24
  16. 26-07-2017, 11:34
  17. 23-07-2017, 14:08
  18. 07-06-2017, 23:35
  19. 07-06-2017, 23:34
  20. 01-06-2017, 14:34
  21. 01-06-2017, 13:20
  22. 01-06-2017, 13:14
  23. 29-05-2017, 17:57
  24. 29-05-2017, 16:47
  25. 29-05-2017, 16:44
  26. 29-05-2017, 16:32
  27. 21-05-2017, 15:32
  28. 16-04-2017, 21:00
  29. 11-04-2017, 20:55
  30. 04-04-2017, 22:46
  31. 29-03-2017, 10:13
  32. 27-02-2017, 21:07
  33. 08-02-2017, 20:04
  34. 30-12-2016, 12:15
  35. 17-11-2016, 15:05
  36. 31-10-2016, 22:56
  37. 27-10-2016, 19:18
  38. 21-10-2016, 14:59
  39. 18-10-2016, 02:08
  40. 09-10-2016, 13:49
  41. 03-10-2016, 22:46
  42. 03-10-2016, 16:13
  43. 03-10-2016, 02:01
  44. 02-10-2016, 17:36
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 16:03
  47. 26-09-2016, 19:07
  48. 08-09-2016, 10:06
  49. 28-08-2016, 14:48
  50. 06-08-2016, 15:49

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •