Strona 4 z 119 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 14 54 104 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #61
    Awatar Pawmok

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPWR/EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak wygląda kwestia rzekomych 4 (czterech) prób podejścia. Wydaje mi się to mało prawdopodobne by było ich aż tyle. Czy w tym wypadku procedury przewidują taką możliwość a jeśli tak to jaki jest sens takeigo działania? Zazwyczaj kończy się na 2 próbach i kieruje samolot na lotnisko zapasowe. Chyba, że była wyraźna przyczyna.... ale aż 4????
     

  2. #62
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Rozbił się na wschód od progu 26 i na tym kierunku lądował. Nie jest jasne czy to było pierwsze podejście po 3 holdingach nad lotniskiem, czy czwarte podejście po trzech wcześniejszych go-around'ach

    http://www.tvn24.pl/0,1651578,0,1,ta...wiadomosc.html

    http://avherald.com/h?article=429ec5fa
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango
     

  3. #63

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Question

    Zastanawia element ktory widac np. na tym filmie: Fakty w RMF24 - naj, czy to jest dziob? Jezeli tak, to co to za "wolna przestrzen" od góry? Zupelnie nie pasuje mi ona na przestrzen po kabinie pilotow, ktora porownujac ze zdjeciami przed katastrofa ma inna budowe.
    <a href=http://lotnictwo.net.pl/signaturepics/sigpic7341_4.gif target=_blank>http://lotnictwo.net.pl/signaturepics/sigpic7341_4.gif</a>
     

  4. #64
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    oni na tym lotnisku dorabiali kawałek pasa czy też poszerzali go na końcu (nieprecyzyjnie się wyraził) by tego typu maszyny mogły tam lądować/zawrócić na pasie, gdyż w pierwotnej wersji nie był on przygotowany na przyjęcie takich samolotów jak TU-154. Ambasador powiedział, że robili to za własne pieniądze (tzn. ambasady) tak by Polacy mogli przylatywać tu do Katynia i oddawać hołd i cześć poległym w mordzie. Jednak nie wiem, czy chodziło mu lotnisko wojskowe czy też cywilne.
    Co do lotniska, to trzeba pewne sprawy wyjaśnić.
    Z całym szacunkiem dla ambasadora, nic się nie zgadza w przypisywanych mu słowach. I nie ma co dorabiać filozofii do banalnej rzeczywistości. Wygląda ona tak mianowicie, że Smolensk-Siewiernyj to jest typowe rosyjskie lotnisko wojskowe z pasem o długości ok. 2500 metrów, co w zupełności wystarcza dla samolotów klasy Tu-154. Aby było ciekawiej, stacjonuje tam (a przynajmniej do niedawna stacjonował) pułk transportowy na Iłach-76. A zatem nasz Tu-154 jest dla tej bazy żadnym nadzwyczajnym wydarzeniem. Normalka po prostu.
    Być może ostatnio było coś w remoncie, ale to jest inne zagadnienie, chwilowa, że tak powiem, słabsza dyspozycja lotniska.
    Powyższe każdy może łatwo sprawdzić na Google Earth.
    Jeśli chodzi o sprzęt radionawigacyjny, to na rosyjskim lotnisku wojskowym można się spodziewać jakiejś zmodernizowanej lub nowej wersji doskonale znanego u nas systemu RSP. Druga możliwa aparatura, to system lądowania wg przyrządów PRMG, analogiczny do ILS. Być może zamontowali, montują lub zamierzają zamontować ILS-a wg zachodnich standardów. Ale nawet gdyby nie, to przecież nie sposób doszukiwać się w tym jakichś nieeuropejskich czy też niecywilizowanych standardów, co niedwuznacznie sugeruje powyższa wypowiedź. Ich wojsko ma od kilkudziesięciu lat swój standard i reszta ma się dostosować, jeśli chce tam z jakiegoś powodu wylądować. Polski Tu-154 w normalnych warunkach nie powinien mieć z tym żadnego problemu.
    Jeśli polska ambasada - rzekomo z własnych środków - finansuje doposażenie rosyjskiego lotniska wojskowego,to dla mnie w tym momencie cały świat na głowie stoi. A ponieważ trochę w życiu widziałem i trochę się znam na finansowaniu polskich ambasad i funkcjonowaniu rosyjskich sił powietrznych, to nie jestem w stanie uwierzyć w ani jedno słowo. I nie uwierzę, że ambasador Bahr, mądry człowiek, z którym miałem w życiu osobiście do czynienia coś takiego mógł powiedzić. Ewidentnie ktoś pokręcił.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 12-04-2010 o 20:36 Powód: poprawka.
     

  5. #65
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango Zobacz posta
    Rozbił się na wschód od progu 26
    Mój błąd: chodzi o kierunek 27 (lotnisko wojskowe).
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango
     

  6. #66
    Awatar Pawmok

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPWR/EPWA

    Domyślnie

    Znalazłem to na NFOW:
    "
    Miejsce rozbicia zaznaczone na czerwono
    http://i41.tinypic.com/2ed5sna.jpg

    Czerwona kropka po prawej stronie to pierwszy kontakt z drzewami, lewa kropka to miejsce rozbicia
    http://i44.tinypic.com/nf1x1v.jpg

    i kolejna mapa Wikimapia - Let's describe the whole world!
    "
     

  7. #67
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawmok Zobacz posta
    Znalazłem to na NFOW:
    Położenie względem osi pasa ok. Teraz pytanie dlaczego tak nisko i dlaczego, według naocznych świadków, miał tak duże przechylenie?
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango
     

  8. #68
    Awatar Maxioo

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jak wygląda kwestia rzekomych 4 (czterech) prób podejścia. Wydaje mi się to mało prawdopodobne by było ich aż tyle. Czy w tym wypadku procedury przewidują taką możliwość a jeśli tak to jaki jest sens takeigo działania? Zazwyczaj kończy się na 2 próbach i kieruje samolot na lotnisko zapasowe. Chyba, że była wyraźna przyczyna.... ale aż 4????
    Cytat Zamieszczone przez [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_polskiego_samolotu_prezydenckiego_pod_S mole%C5%84skiem
    Katastrofa polskiego samolotu prezydenckiego pod Smole[/url]]Według telewizji Rossija 24 do katastrofy doszło podczas czwartego podejścia do lądowania[8], jednak – jak podaje Agencja Informacyjna Federacji Rosyjskiej REGNUM — informacja ta nie potwierdziła się: cztery podejścia do lądowania wykonał inny samolot lecący z Moskwy[9]. Najprawdopodobniej pomyłka ta wynikła z błędnej interpretacji rosyjskiego terminu "четвёртый разворот" (czwarty zakręt), który oznacza ostatni zakręt samolotu przed wyprowadzeniem na prostą do pasa.
    Mam nadzieję, że jest to ostateczna wersja wydarzeń.
     

  9. #69

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    PME

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luma Zobacz posta
    Zastanawia element ktory widac np. na tym filmie: Fakty w RMF24 - naj, czy to jest dziob? Jezeli tak, to co to za "wolna przestrzen" od góry? Zupelnie nie pasuje mi ona na przestrzen po kabinie pilotow, ktora porownujac ze zdjeciami przed katastrofa ma inna budowe.
    To przeciez ogon jest...
     

  10. #70

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Radio Zet podaje, że czarne skrzynki mogły zostać uszkodzone
     

  11. #71
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Linki dla osób znających język rosyjski i mających pojęcie o kontroli lotów:

    ˸ňíűĺ ďđîčńřĺńňâč˙ č ęŕňŕńňđîôű. - Ńňđŕíčöŕ 35

    Jeśli dobrze rozumiem, są tam nagrania rosyjskich radioamatorów z rozmów kontroli lotów z polskim Tu-154. 36 stron dyskusji, co jakiś czas pojawiają się pliki mp3.
     

  12. #72
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Słuchajcie, czy to światło czy coś się paliło zaraz po starcie z Okęcia? http://intencje.pl/tu154.jpg
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 11-04-2010 o 15:46
     

  13. #73
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trabin Zobacz posta
    Słuchajcie, czy to światło czy coś się paliło zaraz po starcie z Okęcia? http://intencje.pl/tu154.jpg
    ale to beacon light jest chyba...
    Fuji S2500HD.
     

  14. #74
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawmok Zobacz posta
    Jak wygląda kwestia rzekomych 4 (czterech) prób podejścia. Wydaje mi się to mało prawdopodobne by było ich aż tyle. Czy w tym wypadku procedury przewidują taką możliwość a jeśli tak to jaki jest sens takeigo działania? Zazwyczaj kończy się na 2 próbach i kieruje samolot na lotnisko zapasowe. Chyba, że była wyraźna przyczyna.... ale aż 4????
    w/g mnie-wykonywał 4 kręgi,żeby spalić nadmiar paliwa.Pas w Smoleńsku na 1600(??) metrów,dotego mgła i temperatura bliska 0 st.C. Ciekawi mnie jaki był podawany współczynnik tarcia.
    Oczywiście kwestia limitacji Tupoleva to tylko moje zdanie.
    Fuji S2500HD.
     

  15. #75

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    z wlkp

    Domyślnie Mam pytanie odnosnie komunikacji wiezy kontrolnej lotniska z samolotem

    Czy owa rozmowa nie powinna przebiegac tylko i wyłącznie w języku Angielskim?

    Wsłuchując sie w rozmowy samolot-wieza to wygladają one tak ze raz pilot mowi po rosyjsku pozniej po angielsku...
     

  16. #76
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zubeer Zobacz posta
    w/g mnie-wykonywał 4 kręgi,żeby spalić nadmiar paliwa.Pas w Smoleńsku na 1600(??) metrów
    Pas ma 2500m, 1600 ma lotnisko cywilne które jest po drugiej stronie miasta.
     

  17. #77

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Krosno

    Domyślnie

    Zdjęcia załogi
    Foto
     

  18. #78
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zubeer Zobacz posta
    w/g mnie-wykonywał 4 kręgi,żeby spalić nadmiar paliwa
    O jakim nadmiarze paliwa piszesz?
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango
     

  19. #79

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flex Zobacz posta
    Czy owa rozmowa nie powinna przebiegac tylko i wyłącznie w języku Angielskim?

    Wsłuchując sie w rozmowy samolot-wieza to wygladają one tak ze raz pilot mowi po rosyjsku pozniej po angielsku...
    Czy mozna prosić o bezposredni link do tych rozmów?
     

  20. #80
    Awatar silver

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Skarzysko-Kamienna, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak się zastanawiam, jeżeli do 100m wszystko przebiegało prawidłowo. Potem nagle znaleźli się zbyt nisko i nie było żadnych problemów technicznych, to może dostali jakieś silne, niespodziewane duszenie.
     

Strona 4 z 119 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 14 54 104 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-03-2023, 15:42
  2. 08-01-2023, 06:27
  3. 23-09-2022, 15:29
  4. 30-11-2020, 10:52
  5. 11-09-2020, 13:24
  6. 16-06-2019, 17:29
  7. 24-04-2019, 00:46
  8. 12-11-2018, 01:30
  9. 15-08-2018, 21:47
  10. 13-07-2018, 22:08
  11. 02-04-2018, 17:50
  12. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  13. 06-01-2018, 00:47
  14. 22-09-2017, 08:43
  15. 22-09-2017, 08:42
  16. 15-08-2017, 20:24
  17. 26-07-2017, 11:34
  18. 23-07-2017, 14:08
  19. 07-06-2017, 23:35
  20. 07-06-2017, 23:34
  21. 01-06-2017, 14:34
  22. 01-06-2017, 13:20
  23. 01-06-2017, 13:14
  24. 29-05-2017, 17:57
  25. 29-05-2017, 16:47
  26. 29-05-2017, 16:44
  27. 29-05-2017, 16:32
  28. 21-05-2017, 15:32
  29. 16-04-2017, 21:00
  30. 11-04-2017, 20:55
  31. 04-04-2017, 22:46
  32. 29-03-2017, 10:13
  33. 27-02-2017, 21:07
  34. 08-02-2017, 20:04
  35. 30-12-2016, 12:15
  36. 17-11-2016, 15:05
  37. 31-10-2016, 22:56
  38. 27-10-2016, 19:18
  39. 21-10-2016, 14:59
  40. 18-10-2016, 02:08
  41. 09-10-2016, 13:49
  42. 03-10-2016, 22:46
  43. 03-10-2016, 16:13
  44. 03-10-2016, 02:01
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 16:03
  48. 26-09-2016, 19:07
  49. 08-09-2016, 10:06
  50. 28-08-2016, 14:48

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •