Strona 69 z 119 PierwszyPierwszy ... 19 59 67 68 69 70 71 79 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,361 do 1,380 z 2376
Like Tree190Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1361

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Przyjmując że z wysokościomierzami było wszystko ok, a wiele na to wskazuje, to również zgadzam się, że główną przyczyną było zejście poniżej MDH - byli na 100m, nic nie zobaczyli więc odlot na lotnisko zapasowe i nie byłoby tego wątku... Pytanie czy decyzja o lądowaniu była w pełni niezależna, ale nawet jeżeli w tym przypadku nie było presji ze strony "niektórych" pasażerów, to jest to kolejny i jeden z ważniejszych według mnie argumentów za tym, żeby to piloci cywilni a nie wojskowi wykonywali takie loty. Bez względu na to jakby się nie zaklinało rzeczywistości, obecność na pokładzie nawet pośredniego przełożonego, od którego może zależeć przyszła kariera pilota, nie pozostanie bez wpływu na jego decyzje (nie twierdzę, że dotyczy to wszystkich ale co najmniej jakiejś części)
     

  2. #1362

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Czy aby napewno? Wiele razy latałem na takie lotniska i nigdy nie było kłopotu. Wymaga to wprawdzie wcześniejszego uzgodnienia, ale to chyba nie kłopot.
    Nie wiem czy dobrze się rozumiemy. Cywilny pilot otrzyma zgodę na lądowanie na NATOwskim lotniskowcu albo w bazie w Afganistanie?
     

  3. #1363

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    zaczyna sie licytacja - zupelnie nie na temat.
     

  4. #1364

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mecenas Zobacz posta
    Nie wiem czy dobrze się rozumiemy. Cywilny pilot otrzyma zgodę na lądowanie na NATOwskim lotniskowcu albo w bazie w Afganistanie?
    Kończac OT - myślalem, że rozprawiamy o transporcie osób "nr 1" w mniej czy bardziej oficjalnych wizytach, a nie o lotach w strefie działań wojennych choć w Afganistanie widok samolotów UPS czy DHL dostarczających zaopatrzenie nie jest chyba niczym szczególnym, więc chyba się da...
     

  5. #1365

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ab73 Zobacz posta
    Przyjmując że z wysokościomierzami było wszystko ok, a wiele na to wskazuje, to również zgadzam się, że główną przyczyną było zejście poniżej MDH - byli na 100m, nic nie zobaczyli więc odlot na lotnisko zapasowe i nie byłoby tego wątku... Pytanie czy decyzja o lądowaniu była w pełni niezależna, ale nawet jeżeli w tym przypadku nie było presji ze strony "niektórych" pasażerów, to jest to kolejny i jeden z ważniejszych według mnie argumentów za tym, żeby to piloci cywilni a nie wojskowi wykonywali takie loty. Bez względu na to jakby się nie zaklinało rzeczywistości, obecność na pokładzie nawet pośredniego przełożonego, od którego może zależeć przyszła kariera pilota, nie pozostanie bez wpływu na jego decyzje (nie twierdzę, że dotyczy to wszystkich ale co najmniej jakiejś części)
    Ponawiam pytanie - jeżeli zamierzone zejście, to dlaczego daleko przed bliższą? Jeżeli nie zamierzone - co mogło być przyczyną?
     

  6. #1366

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Weryfikuje info, jakie googluję i mam pytanie do Was bo jesteście bardziej Państwo zaangażowani w temat, czy MAK oficjalnie udostępnił mediom jakiekolwiek foto urządzeń pokladowych statku umiejacowionych ścisłe w kolpocie znalezionych na miejscu tragedii,oczywiscie wyjątek znalezisko FAKTÓW "domifon" jak go sprytnie nazwał jeden z grupowiczow. Pytam albowiem nie chce zamieszczać niezweryfikowanych info a szum informacyjny jest już wystarczający
    Ostatnio edytowane przez macherstudio ; 23-05-2010 o 09:38 Powód: Kit
     

  7. #1367
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macherstudio Zobacz posta
    czy MAK oficjalnie udostępnił mediom jakiekolwiek foto urządzeń pokladowych statku umiejacowionych ścisłe w kolpocie znalezionych na miejscu tragedii
    Oficjalnie to nie słyszałem, żeby MAK cokolwiek udostępniał mediom oprócz komunikatów na własnej stronie internetowej, a już zwłaszcza zdjęcia z prowadzonego postępowania. Oni - w przeciwieństwie do różnych naszych instytucji - po prostu wykonują swoje zadania i nie zajmują się tworzeniem przecieków do mediów. Mają coś do powiedzenia, to wydają oficjalne oświadczenie lub zwołują konferencję prasową. Pod ostatnim komunikatem są fotografie i to są jedyne znane mi z tego źródła. Ale mogę się mylić.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 23-05-2010 o 17:00 Powód: poprawka
     

  8. #1368

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macherstudio Zobacz posta
    ... czy MAK oficjalnie udostępnił mediom jakiekolwiek foto urządzeń pokladowych statku umiejacowionych ścisłe w kolpocie ...
    Jedynie wskaźnik sztucznego horyzontu na zdjęciach pod protokołem na stronie MAK.
     

  9. #1369

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Oficjalnie to nie słyszałem, żeby MAK cokolwiek udostępniał mediom oprócz komunikatów na własnej stronie internetowej, a już zwłaszcza zdjęć z prowadzonego postępowania. Oni - w przeciwieństwie do różnych naszych instytucji - po prostu wykonują swoje zadania i nie zajmują się tworzeniem przecieków do mediów. Mają coś do powiedzenia, to wydają oficjalne oświadczenie lub zwołują konferencję prasową. Pod ostatnim komunikatem są fotografie i to są jedyne znane mi z tego źródła. Ale mogę się mylić.
    Na stronie MAK ĚŔĘ jest informacja z dnia 21 maja 2010 r., potwierdzająca powyższe.
     

  10. #1370
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez molger Zobacz posta
    za bardzo nie rozumiem do czego dazysz??? Probujesz usprawiedliwiac decyzje zalogi o rozpoczeciu podejscia ??? Czyli jako piloci bojowi zachowali sie prawidlowo??? To byla najwieksza wtopa , reszta to juz tylko ciag dalszy.
    Wręcz przeciwnie! Próbuję tylko powiedzieć, że w jakiejś części wypadek smoleński jest efektem traqnsportowania najważniejszych osób w państwie przez wojskowych pilotów. Czy zgodzicie się, że gdyby tę maszynę pilotowali piloci cywilni to nie doszłoby do wypadku? Dla mnie to oczywiste! I nie tylko dlatego że nie byli wystarczająco wyszkoleni. Do tego żeby nie lądować poniżej minimum nie trzeba wielkiego wyszkolenia. Wystarczy odpowiedzialne podejście.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  11. #1371
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Do tego żeby nie lądować poniżej minimum nie trzeba wielkiego wyszkolenia. Wystarczy odpowiedzialne podejście.
    Tutaj tez bym sie do konca nie zgodzil. Wysokie standardy i nawyki buduje sie wlasnie szkoleniami, a nie deklaracjami, ktore czesto zostaja na papierze. Jesli piloci liniowi przegladaja mapy przed kazdym startem i ladowaniem, nawet ze znanego lotniska, to dlatego, ze tak im wpoilo szkolenie i sprawdziany.
     

  12. #1372

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Wręcz przeciwnie! Próbuję tylko powiedzieć, że w jakiejś części wypadek smoleński jest efektem traqnsportowania najważniejszych osób w państwie przez wojskowych pilotów. Czy zgodzicie się, że gdyby tę maszynę pilotowali piloci cywilni to nie doszłoby do wypadku? Dla mnie to oczywiste! I nie tylko dlatego że nie byli wystarczająco wyszkoleni. Do tego żeby nie lądować poniżej minimum nie trzeba wielkiego wyszkolenia. Wystarczy odpowiedzialne podejście.
    Raczej napewno by do niego nie doszlo, bo cywil nie rozpocząłby takiego podejscia w takich warunkach.
    Natomiast prawie wszedzie ważne osobistosci lataja z pilotami wojskowymi. Chodzi tylko o to zeby w wojsku w koncu zmienilo sie podejscie do lotnictwa, do przepisow, do procedur. Napisalem wyzej , ze zatrzymalismy sie na etapie lat 80- tych.
    Choc wedlug mnie( a troche juz swoich lat mam) uwazam, ze nawet po tym wypadku nic sie nie zmieni.
     

  13. #1373
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Panowie,
    mam nadzieję, że ten problem został wyjaśniony i proponuję dalej nie brnąć w rozważania, kto powinien wozić VIP-ów, bo OT się robi.
     

  14. #1374

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    @JacekB; pytałeś kiedyś czy nie pomyliłem świateł, pisząc o KNS. Na filmie, Ostatnia minuta lotu Tu-154 widać dokładnie stojący koło bliższej NDB KNS. Normalnie nadaje on dwie litery identyfikujące lotnisko (Ciekawe jaki jest kod dla Smoleńska), ale potrafi więcej. Jest to praktycznie jedyne światło które mogło być widoczne przez mgłę. Te ich żółte "wiaderka" z tymi żarówkami widać przy świetle dziennym dopiero jak się do nich podejdzie, pomijając fakt, że cała instalacja była w tragicznym stanie.
    W tym kontekscie mało prawdopodobna wydaje mi się przedstawiona w filmie teza, że na dwa km przed progiem gwałtownie obniżyli tor lotu. Wiemy, że lecieli na autopilocie; czy logiczna jest niewielka korektura bez wyłączania AP?
    I w protokole wstępnym komisji nie ma wzmianki, że użyli przyciski "uchod", w związku z tym jakie czynności trzeba wykonać by wyłączyć AP (wspomniane kanały) w TU-154 (chodzi mi o czas).
    W kontekscie tego "sołdata", co grzebie przy tym ustrojstwie przyszło mi właśnie do głowy czy KNS w tym czasie w ogóle był sprawny. Obniżenie lotu by za wszelką cenę zobaczyć KNS byłoby chyba najgłupszą możliwą przyczyną. Spotkał się ktoś obserwujący rosyjskojęzyczne fora z relacją na temat KNS?
    Ostatnio edytowane przez mdry ; 24-05-2010 o 00:17 Powód: uzupełnienie
     

  15. #1375
    Fox
    Fox jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mdry Zobacz posta
    Te ich żółte "wiaderka" z tymi żarówkami widać przy świetle dziennym dopiero jak się do nich podejdzie, pomijając fakt, że cała instalacja była w tragicznym stanie.
    W tym kontekscie mało prawdopodobna wydaje mi się przedstawiona w filmie teza, że na dwa km przed progiem gwałtownie obniżyli tor lotu. Wiemy, że lecieli na autopilocie; czy logiczna jest niewielka korektura bez wyłączania AP?
    I w protokole wstępnym komisji nie ma wzmianki, że użyli przyciski "uchod", w związku z tym jakie czynności trzeba wykonać by wyłączyć AP (wspomniane kanały) w TU-154 (chodzi mi o czas).
    W udzielonym wywiadzie dowódca Jaka powiedział wyraźnie, że lądując widzieli dobrze światła lotniska mimo gęstniejącej mgły. Oczywiście później widzialność dramatycznie spadła, ale chodzi tu o pojawiające się wątpliwości odnośnie oświetlenia lotniska.
    Z kolei Klich w ostatnim wywiadzie podkreślił, że autopilot pracował tylko w kilku modach, ale bez kontrolowania wysokości, zaś wyłączył się samoczynnie (użył określenia automatycznie). Tak więc to nie załoga wyłączyła autopilota tuż przed zderzeniem.
    Ostatnio edytowane przez Fox ; 24-05-2010 o 01:29 Powód: uzup
     

  16. #1376
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat z tvn-owskiego wywiadu Klicha:

    "- Autopilot się wyłączył samoczynnie, w sytuacji kiedy załoga próbowała wyprowadzić... prawdopodobnie ściągnąć na siebie drążek, i wtedy następuje [wyłączenie]. Bo ten autopilot nie był 'cały' włączony. Jeśli chodzi o zniżanie, załoga wykonywała...
    - Czym ten autopilot w tym momencie kierował?
    - Kierował tzw. kierunkiem. I przechyleniem.
    - A prędkością opadania?
    - Nie."
     

  17. #1377

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fox Zobacz posta
    ... dowódca Jaka powiedział wyraźnie, że lądując widzieli dobrze światła lotniska ... . Z kolei Klich w ostatnim wywiadzie podkreślił, że autopilot pracował tylko w kilku modach, ale bez kontrolowania wysokości, zaś wyłączył się samoczynnie (użył określenia automatycznie). Tak więc to nie załoga wyłączyła autopilota tuż przed zderzeniem.
    1. Dowódca Jaka miał na myśli (imho) reflektory APM na progu pasa. To inna bajka.
    (...)
    Odnośnie materiału cytowanego przez Rosenzweigowa; pozostaje poprosić kogoś o sprecyzowanie jak rozumieć materiał MAK.
    Ostatnio edytowane przez mdry ; 24-05-2010 o 02:29 Powód: Post Rosenzweigowa, redakcja
     

  18. #1378

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    Dzisiaj w RMF-FM był wywiad z Edmundem Klichem. Jeden cytat z tego wywiadu:

    Edmund Klich: Po szczegółowym zapoznaniu się, bo ja wczoraj analizowałem ten zapis, bo my jeszcze nie jesteśmy na tym etapie łączenia danych z rejestratorów, łączenia danych z wysokości, porównania z terenem, ale mając ten zapis i mając pewien szkic terenu, no można to wywnioskować. Raczej to była wysokość radiowa.

    No cóż, padły tu wcześniej stwierdzenia co do nawigowania wg radiowysokościomierza. Pomijając eufemizm "raczej" wiele wskazuje, że tak było.
    W wywiadzie padły też inne spostrzeżenia, również na temat 5 osoby w kokpicie i ostrzeżeń o bliskości ziemi.
    Całość tutaj:

    Edmund Klich: Katastrofa smoleńska skutkiem wieloletnich zaniedbań w szkoleniu - Wywiady - Opinie w RMF24

    Mam przy okazji pytanie, czy w kabinie Tu154M był dodatkowy fotel?
     

  19. #1379

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    zerknij tu Tupolev Tu-154M RA-85712 Cockpit sur Flickr*: partage de photos*! pod wiszącą kurtką widać materiał jak na fotelu na pierwszym planie, bokiem do kierunku lotu. Jak dla mnie to 5 miejsce. Pytanie czy w 101 było tak samo. Ma ktoś fotki całej kabiny a nie tylko foteli pilotów?
    tu też widać taki sam materiał w tym miejscu jak na innych fotelach : http://cdn-www.airliners.net/aviatio.../2/0709224.jpg
     

  20. #1380

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Wasilij Jerszow, autor rosyjskiego podręcznika pilotażu Tu-154 odpowiadał na pytania internautów na portalu Smolensk.forum.ws. Zajął się oceną ostatniej fazy lotu prezydenckiej maszyny z 96 osobami na pokładzie wyłącznie od strony umiejętności i zachowania załogi

    Jerszow zdaje sie potwierdzac niektore tezy stawiane w tym watku - miedzy innymi niewielki nalot na tym typie samolotu i odruch jak najszybszego nawiazania kontaktu wzrokowego z ziemia.
     

Strona 69 z 119 PierwszyPierwszy ... 19 59 67 68 69 70 71 79 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-05-2023, 05:47
  2. 24-03-2023, 15:42
  3. 08-01-2023, 06:27
  4. 23-09-2022, 15:29
  5. 30-11-2020, 10:52
  6. 11-09-2020, 13:24
  7. 16-06-2019, 17:29
  8. 24-04-2019, 00:46
  9. 12-11-2018, 01:30
  10. 15-08-2018, 21:47
  11. 13-07-2018, 22:08
  12. 02-04-2018, 17:50
  13. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  14. 06-01-2018, 00:47
  15. 22-09-2017, 08:43
  16. 22-09-2017, 08:42
  17. 15-08-2017, 20:24
  18. 26-07-2017, 11:34
  19. 23-07-2017, 14:08
  20. 07-06-2017, 23:35
  21. 07-06-2017, 23:34
  22. 01-06-2017, 14:34
  23. 01-06-2017, 13:20
  24. 01-06-2017, 13:14
  25. 29-05-2017, 17:57
  26. 29-05-2017, 16:47
  27. 29-05-2017, 16:44
  28. 29-05-2017, 16:32
  29. 21-05-2017, 15:32
  30. 16-04-2017, 21:00
  31. 11-04-2017, 20:55
  32. 04-04-2017, 22:46
  33. 29-03-2017, 10:13
  34. 27-02-2017, 21:07
  35. 08-02-2017, 20:04
  36. 30-12-2016, 12:15
  37. 17-11-2016, 15:05
  38. 31-10-2016, 22:56
  39. 27-10-2016, 19:18
  40. 21-10-2016, 14:59
  41. 18-10-2016, 02:08
  42. 09-10-2016, 13:49
  43. 03-10-2016, 22:46
  44. 03-10-2016, 16:13
  45. 03-10-2016, 02:01
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 17:36
  48. 02-10-2016, 16:03
  49. 26-09-2016, 19:07
  50. 08-09-2016, 10:06

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •