Strona 78 z 119 PierwszyPierwszy ... 28 68 76 77 78 79 80 88 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,541 do 1,560 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1541

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez GSK Zobacz posta
    Komentować nie warto, bo mogły odnosić się do decyzji czy odejść na zapas czy wracać do Wawy. Chyba zgodzisz się, że taka decyzja lezała w gestii prezydenta?
    Nie, taka decyzja leżała w gestii załogi w szczególności kapitana.
     

  2. #1542
    Awatar ural

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT, EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez papacharlie Zobacz posta
    A guzik prawda - jak padnie komenda odchodzimy - to się odchodzi i nieważne kto to powiedział, 1-szy może nie widzieć zagrożenia jakie dostrzegł 2-gi itd. To tak jak na polu walki, jak ci krzykną padnij to nie zastanawiasz się czy to krzyknął dowódca czy kolega szeregowiec - padasz na pysk i tyle.
    Tylko, jak to tutaj już ktoś był uprzejmy stwierdzić, nie byli to piloci cywilni, a wojskowi. Nie oceniam całej sytuacji, bo jest EWIDENTNE, że w tym momencie powinni byli odlecieć na drugi krąg. Ale kapitan to zignorował, a drugi pilot nie zareagował i nie oponował. Nie zareagował też Błasik, który był tam obecny. Pokazuje to dobitnie to, o czym trąbiono jeszcze przed ujawnieniem treści rozmów z kabiny pilotów - szkolenie było złe. Mnie martwi jednak coś innego - wojsko, to wojsko i obawiam się, że szkolenia niewiele by tu zmieniły. Wojskowi często mają podświadome przeświadczenie, że dowódcy się nie sprzeciwia - tj. procedury swoje, a realia swoje. Jedyne na co można liczyć, to że ta katastrofa coś w tej kwestii zmieni, szkoda tylko, że musimy uczyć się na własnych błędach. Niemniej kwestia szkoleń powinna stać się obecnie priorytetowa.
     

  3. #1543
    xor
    xor jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    Dwie rzeczy mi się rzuciły w oczy (nie insynuuję niczego, tylko stwierdzam fakt):
    10:30:32 - Prezydent nie podjął decyzji o tym co dalej robić. A od kiedy to VIP na pokładzie decyduje co ma się dziać ze statkiem powietrznym?
    10:38:00 - dodatkowa osoba w kokpicie poinformowała, że ktoś się wkurzy jeśli... (nieczytelne)

    Oczywiście świadczy to tylko o fakcie, że takie słowa padły, jednakże oba cytaty mogą się jednak złożyć na wersję presji na pilotów, jeśli nie bezpośredniej to niezamierzonej...
    Dlaczego część osób za wszelką cenę chce udowodnić jakieś naciski, a najlepiej Prezydenta?
    Dlaczego robicie z tych pilotów osoby które nie są asertywne i nie miały podstawowej wiedzy i wyszkolenia.
    Czy ktoś sobie wyobraża, że wbrew logice na skutek prośby, groźby pilot ląduje choć wie że się rozbije?

    Co według Ciebie jest dziwnego w tym zdaniu?
    Prezydent z delegacja leciał na uroczystości, został poinformowany o ewentualnych problemach i miał zdecydować czy w razie niemożliwości wylądowania np. wracają do Warszawy czy lądują na zapasowym i którym. Przecież w takim przypadku trzeba było zapewnić ochronę, transport itd. Niestety nie było to wcześniej przygotowane bo ktoś uznał, że to prywatna wizyta.
     

  4. #1544
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    No i wlasnie to ich zabilo. Co za roznica lekarz cywilny czy wojskowy, wyrostek wycuna sie identycznie. Poza tym wojsjowy to czlowiek ja jazdy inny - przeswiadczenie ze dowodcy sie nie mozna sprzeciwic wynika ze szkolenia i charakteru sluzby, a nie genow. Jesli od poczatku sluzby w lotnictwie wojskowym dawanoby im do zrozumienia, ze sa profesjonalistami dzialajacymi wg okreslonych procedur, od ktorych oczekuje sie podejmowania wlasciwych decyzji, to i by sie stosownie zachowywali.
     

  5. #1545

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Patrząc na przekrój terenu przed pasem i umieszczając zdarzenia z ostatnich chwil, wychodzi na to że nawigator podawał wysokość z wysokosciomierza barycznego.
    4,5 sekundy przed zderzeniem z drzewami był na 20 m nad poziomem pasa.
     

  6. #1546

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Zgodnie z instrukcją Tu-154 do podejść precyzyjnych na RA ustawia się 60m jako wysokość decyzyjną.
    Wywołuje on sygnał "niebezpieczna wysokość" o częst. 400 Hz.

    Potwierdzało by to, że nawigator czytał RA, bo:
    od 10:40:51 do 10:40:58 mamy sygnał 400Hz BPR i jednocześnie
    o 10:40:52 nawigator czyta 60m.
     

  7. #1547

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xor Zobacz posta
    Czy ktoś sobie wyobraża, że wbrew logice na skutek prośby, groźby pilot ląduje choć wie że się rozbije?
    To jest nadinterpretacja.
    Nie można napisać iż wiedzieli że się rozbiją.
     

  8. #1548

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xor Zobacz posta

    Co według Ciebie jest dziwnego w tym zdaniu?
    Prezydent z delegacja leciał na uroczystości, został poinformowany o ewentualnych problemach i miał zdecydować czy w razie niemożliwości wylądowania np. wracają do Warszawy czy lądują na zapasowym i którym. Przecież w takim przypadku trzeba było zapewnić ochronę, transport itd. Niestety nie było to wcześniej przygotowane bo ktoś uznał, że to prywatna wizyta.
    Tak jak ktoś wyżej napisał, TO KAPITAN DECYDUJE, działając zgodnie z procedurami, co zrobić-odejść na drugi krąg czy na zapas. Prezydent nie ma tu nic do gadania. Ponadto to nie pilot planował wizytę, on i załoga mieli bezpiecznie przetransportować gości z pkt A do pkt B i tyle, niestety nie udało się..........

    Pozdrawiam
    Matti
     

  9. #1549

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YaS Zobacz posta
    Z tym "nie ma decyzji Prezydenta co robimy" tak bym się nie rozpędzał z oskarżeniami, choć stronnikiem tegoż nigdy nie byłem. Nie przyszło nikomu do głowy, że równie dobrze to mogła być decyzja który zapas preferuje?
    A co tu ma do preferowania prezydent. To nie on organizuje ochronę, transport. On też nie musi wiedzieć o warunkach na drodze, kwestiach przekraczania granic, i innych sprawach organizacyjnych. Prezydent w takim przypadku nie ma nic do decydowania może poza chęcią powrotu do Warszawy, co zresztą nie wydaje się wysoce prawdopodobne. Jaką decyzję miał podjąć Prezydent raczej się nie dowiemy i raczej nie dotyczyła ona wyboru zapasu.
     

  10. #1550

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gorbi Zobacz posta
    Patrząc na przekrój terenu przed pasem i umieszczając zdarzenia z ostatnich chwil, wychodzi na to że nawigator podawał wysokość z wysokosciomierza barycznego.
    4,5 sekundy przed zderzeniem z drzewami był na 20 m nad poziomem pasa.
    i dlatego w 40'42,6" byli na 100metrach (do tego czasu 2 różne osoby podawały wysokość)
    a w 40'48,7" byli ponownie na 100metrach?
    to co, przez 6 sekund lecieli poziomo??
     

  11. #1551

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Co to są APM-y? (10:29:17,5, "APM-y są oddalone od progu pasa jakieś 200 metrów.")
     

  12. #1552
    Awatar KrzysztofM

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lifetec Zobacz posta
    i dlatego w 40'42,6" byli na 100metrach (do tego czasu 2 różne osoby podawały wysokość)
    a w 40'48,7" byli ponownie na 100metrach?
    to co, przez 6 sekund lecieli poziomo??
    A czy powodem braku spadku wysokości nie był fakt, iż lecieli wtedy nad opadającym terenem?
     

  13. #1553

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    i dlatego w 40'42,6" byli na 100metrach (do tego czasu 2 różne osoby podawały wysokość)
    a w 40'48,7" byli ponownie na 100metrach?
    to co, przez 6 sekund lecieli poziomo??
    dokładnie, i chyba wazne jest co sie w trakcie tych 7 sekund działo. Tylko komunikat drugiego "w normie" w tym czasie. A potem runeli w dół.
     

  14. #1554
    Awatar Blank

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ZCH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Budyy Zobacz posta
    A co tu ma do preferowania prezydent. To nie on organizuje ochronę, transport. On też nie musi wiedzieć o warunkach na drodze, kwestiach przekraczania granic, i innych sprawach organizacyjnych. Prezydent w takim przypadku nie ma nic do decydowania może poza chęcią powrotu do Warszawy, co zresztą nie wydaje się wysoce prawdopodobne. Jaką decyzję miał podjąć Prezydent raczej się nie dowiemy i raczej nie dotyczyła ona wyboru zapasu.
    Jestem ostatnią osoba, która może bronić Prezydenta, ale nie można pisać tak stanowczo.
    Na mój gust to może oczekiwali informacji czy woli poczekać na holdingu, czy może alternatywne.
    Wiemy, że Prezydent miał kontakt telefoniczny z krajem. Może to też mieć znaczenie.
    Co do zapisów ze skrzynki..
    To dziwi mnie całkowity brak reakcji na "Pull up"
    Piloci sprawiają wrażenie ludzi bez instynktu samozachowawczego. Nie wiemy jakie czynności przedsięwzięli, ale nie ma nawet jakiejkolwiej dyskusji na temat komunikatów.
    Dziwne..
    NIKON D5100, , MTO 11CA
     

  15. #1555

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trasz Zobacz posta
    Co to są APM-y? (10:29:17,5, "APM-y są oddalone od progu pasa jakieś 200 metrów.")
    APM to Аэродромная Прожекторная Машина (Aerodromnaja Prożektornaja Maszyna) czyli lotniskowy samochód z reflektorem. Wersja znana mi i popularna na naszych lotniskach, czyli APM-90 znajduje się na samochodzie ZiŁ-130.
     

  16. #1556

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    mam pytanie podstawowe, bo nie rozumiem. Jest wysokościomierz baryczny i radiowysokościomierz. A stosujecie skróty RA, RW, baro. Rozumiem, że baro to baryczny, ale czy RA i RW to to samo i będzie to radiowysokościomierz?
     

  17. #1557

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trasz Zobacz posta
    Co to są APM-y? (10:29:17,5, "APM-y są oddalone od progu pasa jakieś 200 metrów.")
    Są to reflektory lotniskowe zamontowane na samochodzie Ził 120 (AMP 90M - takie były używane w Mińsku Mazowieckim).

    W zależności od potrzeb oświetlają one końcówkę podejścia, oraz początek pasa startowego z punktem przyziemienia (ustawienie w tzw. linię), lub w trudnych warunkach ustawiane w tzw. bramkę (tak też były ustawione w Smoleńsku) - w tym ustawieniu świecą one w kierunku lądującego samolotu (na pewno nie po to, żeby oślepiać pilotów).

    Więcej szczegółów mogę podać via PW - akurat te urządzenia znam "na wylot"
     

  18. #1558

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Tak zupełnie prywatnie oceniając to wszystko, odnoszę że jest to "ochłap rzucony psom". Kundle ujadały, więc dostały kawał gnata i teraz się będą szarpały między sobą a zostawią w spokoju resztę (przynajmniej przez parę dni nikt nie będzie zawracał głowy rządowi że nic nie robi w temacie, a i sprawa zniszczeń powodziowych i odszkodowań "przyschnie").

    Ten suchy zapis bez zlożenia z odczytami rejestratora parametrów lotu (położenia manetek, wychylenie sterów, etc.) nic nie wyjasnia - no, może oprócz tego że ś.p. Błasik nie stał nad nimi ze szpicrutą i nie walil ich po łabach krzycząc "lądować! k...wa, lądować! to jest rozkaz!!!"

    Po wypowiedzi E. Klicha miałem w zasadzie wyrobiony pogląd - "dali ciała....". Po dzisiejszej publikacji wkradła się jednak mała wątpliwość - to że przeszli minima to wiadomo, ale co działo się pomiędzy 10:40:51 a 10:40:59? Co robili z rękoma przez te "121, 122, 123, 124...., 128" sekund od wypowiedzianego słowa "odchodzimy"...?
     

  19. #1559
    xor
    xor jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MattiS Zobacz posta
    Tak jak ktoś wyżej napisał, TO KAPITAN DECYDUJE, działając zgodnie z procedurami, co zrobić-odejść na drugi krąg czy na zapas. Prezydent nie ma tu nic do gadania. Ponadto to nie pilot planował wizytę, on i załoga mieli bezpiecznie przetransportować gości z pkt A do pkt B i tyle, niestety nie udało się..........

    Pozdrawiam
    Matti
    Cytat Zamieszczone przez Budyy Zobacz posta
    A co tu ma do preferowania prezydent. To nie on organizuje ochronę, transport. On też nie musi wiedzieć o warunkach na drodze, kwestiach przekraczania granic, i innych sprawach organizacyjnych. Prezydent w takim przypadku nie ma nic do decydowania może poza chęcią powrotu do Warszawy, co zresztą nie wydaje się wysoce prawdopodobne. Jaką decyzję miał podjąć Prezydent raczej się nie dowiemy i raczej nie dotyczyła ona wyboru zapasu.
    Wiadomo, że wizytę przygotowuje wiele resortów (MSZ, MON, MSW, dwie kancelarie) i to brak odpowiedniego przygotowania alternatywy czyli zapasowych lotnisk, transportu, ochrony powodowało potrzebę konsultacji w tym momencie.


    Jeżeli nie można wylądować w pkt B, a można w pkt A lub C lub D to co nagannego w tym, że pilot pyta się o wybór zainteresowanych?
     

  20. #1560

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    10:40:07,7 – TERRAIN AHEAD. 10:40:41,3 – 100 metrow. Wg. instrukcji wiezy - czas spadac. Mija dlugie 9 sekund (10:40:50,5), TAWS drze sie PULL UP, dopiero wtedy 2-gi mowi odchodzimy. Brak reakcji kapitana.
    A skąd wiesz że kapitan nie zareagował?
     

Strona 78 z 119 PierwszyPierwszy ... 28 68 76 77 78 79 80 88 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-01-2023, 06:27
  2. 23-09-2022, 15:29
  3. 30-11-2020, 10:52
  4. 11-09-2020, 13:24
  5. 16-06-2019, 17:29
  6. 24-04-2019, 00:46
  7. 12-11-2018, 01:30
  8. 15-08-2018, 21:47
  9. 13-07-2018, 22:08
  10. 02-04-2018, 17:50
  11. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  12. 06-01-2018, 00:47
  13. 22-09-2017, 08:43
  14. 22-09-2017, 08:42
  15. 15-08-2017, 20:24
  16. 26-07-2017, 11:34
  17. 23-07-2017, 14:08
  18. 07-06-2017, 23:35
  19. 07-06-2017, 23:34
  20. 01-06-2017, 14:34
  21. 01-06-2017, 13:20
  22. 01-06-2017, 13:14
  23. 29-05-2017, 17:57
  24. 29-05-2017, 16:47
  25. 29-05-2017, 16:44
  26. 29-05-2017, 16:32
  27. 21-05-2017, 15:32
  28. 16-04-2017, 21:00
  29. 11-04-2017, 20:55
  30. 04-04-2017, 22:46
  31. 29-03-2017, 10:13
  32. 27-02-2017, 21:07
  33. 08-02-2017, 20:04
  34. 30-12-2016, 12:15
  35. 17-11-2016, 15:05
  36. 31-10-2016, 22:56
  37. 27-10-2016, 19:18
  38. 21-10-2016, 14:59
  39. 18-10-2016, 02:08
  40. 09-10-2016, 13:49
  41. 03-10-2016, 22:46
  42. 03-10-2016, 16:13
  43. 03-10-2016, 02:01
  44. 02-10-2016, 17:36
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 16:03
  47. 26-09-2016, 19:07
  48. 08-09-2016, 10:06
  49. 28-08-2016, 14:48
  50. 06-08-2016, 15:49

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •