Strona 82 z 119 PierwszyPierwszy ... 32 72 80 81 82 83 84 92 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,621 do 1,640 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1621
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Po przeczytaniu stenogramu można by stwierdzić, że wiemy więcej ale prawda jest inna. Wiemy mniej niż nam się wydaje i dopiero nałożenie danych z dwóch skrzynek pozwoli na próbę znalezienia pełnego ciągu przyczynowo-skutkowego który doprowadził do katastrofy.

    Stenogramy min. Miller otrzymał w poniedziałek i już następnego dnia nastąpiło ich ujawnienie. Nurtuje mnie jednak pytanie co się stało z Rejestratorem Szybkiego Dostępu (Quick Access Recorder) typu ATM-QAR/R128ENC. produkcji firmy ATM. Jak wiadomo, pomimo braku pancerza "przeżył" katastrofę i po kilku dniach od wypadku trafił do Warszawy. Z zasady dostęp do danych z QAR jest szybszy ponieważ jest to rejestrator eksploatacyjny do bieżącej oceny pracy podzespołów samolotu i jak napisał kol. AND 170 w poście 1131
    QAR jest wpiety równolegle w instalacje MSRP-64 /czyli system rejestracji parametrów lotu/. Pochylenie ,przechylenie ,kurs ,przyspieszenia we wszystkich osiach itp itd a takze tzw pojedyńcze zdarzenia ,czyli nas interesujace, np wysokosc decyzji, nacisniecie przycisku ,,Uchod,,- 2 krąg.Wysokość z RW i baro.
     

  2. #1622

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez papacharlie Zobacz posta
    Kolejny pilot wojskowy stwierdza przed kamerami że, cyt. "odchodzimy - to tylko sugestia bo II-gi pilot nie jest dowódcą samolotu"
    Ręce opadają!!!! Wychodzi brak odpowiedniego szkolenia, procedur, CRM, miejmy nadzieję że, da im to (wojsku) do myślenia.
    Proponowałbym po zanegowaniu czyjejkolwiek wypowiedzi zamieścić własne krótkie wyjaśnienie "jak powinno być".
    A dlaczego? Ponieważ gros z nas orientuje się gdzie leży błąd lecz są tacy co mogą się pogubić. Piszę to dlatego, że dokładnie to samo usłyszałem z ust pilota cywilnego, kapitana Boeingów (tak było w podpisie). Przy czym rozwinął myśl, gdyż pozwalał mu na to czas jaki dała mu telewizja. Swoją drogą to był chyba jeden z najbardziej rzeczowych i jednocześnie wyważonych wywiadów.
     

  3. #1623
    RSS news
    Awatar RSS bot

    Dołączył
    Aug 2009

    Post Prezentacja wyjaśni ostatnie chwile lotu

    - Przygotujemy komputerową prezentację ostatnich chwil lotu. Na obraz nałożymy dźwięk oraz parametry różnych urządzeń, ale nie złożę teraz deklaracji, że nastąpi to w czerwcu, lipcu czy sierpniu. Warunkiem ujawnienia tych danych jest poznanie prawdy - zapowiedział na antenie TVN24 szef MSWiA Jerzy Miller.

    Czytaj Więcej...
     

  4. #1624
    Awatar papacharlie

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo Zobacz posta
    Proponowałbym po zanegowaniu czyjejkolwiek wypowiedzi zamieścić własne krótkie wyjaśnienie "jak powinno być".
    A dlaczego? Ponieważ gros z nas orientuje się gdzie leży błąd lecz są tacy co mogą się pogubić. Piszę to dlatego, że dokładnie to samo usłyszałem z ust pilota cywilnego, kapitana Boeingów (tak było w podpisie). Przy czym rozwinął myśl, gdyż pozwalał mu na to czas jaki dała mu telewizja. Swoją drogą to był chyba jeden z najbardziej rzeczowych i jednocześnie wyważonych wywiadów.
    Spójrz parę stron do tyłu - tam jest opisane "jak powinno być"
     

  5. #1625

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    w komentarzach przy końcu są informacje wskazujące na to kiedy mogły nastąpić reakcje załogi na "odchodzimy" i "horyzont"

    Jak czytać czarne skrzynki - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 03.06.2010

    z mojej strony pytanie jak można odróżnić: Sygnał dźwiękowy, F = 400 Hz. (Wysokość niebezpieczna) od Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz. ABSU (może na podstawie czasu trwania sygnału?)

    dodatkowo: ABSU oznacza sygnały autopilota. Dwa pierwsze sygnały to kolejno: odłączenie kanału podłużnego autopilota (pociągnięcie za stery) oraz odłączenie kanału poprzecznego autopilota (ręczne dodanie gazu). - czy to pewne czy jednynie najbardziej prawdopodobne zachowanie, co oznacza trzeci sygnał ABSU?
     

  6. #1626

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Wczoraj w TVPis podano, że samolot przed pasem leciał z prędkością o połowę niższą.

    Bzdura, z prostych obliczeń wynika, że mięli około 320 km/h
     

  7. #1627
    Awatar Aldośka

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Waw/Cph

    Domyślnie

    W TVN24 przygotowaliśmy już symulację ostatnich chwil lotu. Na komputerową grafikę nałożono czas, głosy i komunikaty z wieży i TAWS i mapkę. Każdy głos, który można przeczytać w stenogramie, przypisany jest do zdjęcia osoby, która słowa te wypowiadała. Wyszło ciekawie i realistycznie. Co jakiś czas jest to powtarzane na antenie...
    Kan jeg skelne mellem dommen om en anden virkelighed eller virkeligheden i den drom jeg har skabt?
     

  8. #1628

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez papacharlie Zobacz posta
    Kolejny pilot wojskowy stwierdza przed kamerami że, cyt. "odchodzimy - to tylko sugestia bo II-gi pilot nie jest dowódcą samolotu"
    Ręce opadają!!!! Wychodzi brak odpowiedniego szkolenia, procedur, CRM, miejmy nadzieję że, da im to (wojsku) do myślenia.
    Wydaje mi się, że zatracilismy gdzieś w ferworze snucia domysłów pewien wazny szczegół - mamy do czynienia z wojskowym samolotm, wojskową załogą i wojskowymi procedurami. Cały czas wszyscy porównujemy tę sytuację do lotnictwa cywilnego i wymachując palcem wskazującym krzyczymy: nie mieliście odpowiednich szkoleń, procedur, CRM, drzwi od kabiny powinny być zamknięte! A prawda jest taka, że w wojsku jest dowódca i jest podwładny - i wcale nie dziwi mnie taka wypowiedź wojaka...

    Podkreślę raz jeszcze to co pisałem już w tym wątku - załogi wojskowe wykonujące takie misje powinny być wyszkolone wszechstronnie, tzn. powinny posiadać umiejętności co najmniej takie jak piloci liniowi a dodatkowo te które wykorzystuje się w lotach militarnych.
    Nie stawiajmy jedna znaku równości pomiędzy lotnictwem wojskowym i lotnictwem cywilnym, bo się może okazać, że nie wpuszczono by do samolotu oficerów bor-u bo mają niebezpieczne przedmioty, których wnoszenie na pokład jest zakazane cywilnymi procedurami...

    Wydaje mi się, że jasnym jest iż zaloga przekroczyła wszystkie możliwe minima zarówno wojskowe i jak cywilne usiłując lądować w warunkach w których wylądować się nie dało. Nie widzę sensu, abyśmy my cywile mieli ingerować w wojskowe programy szkolenia, ich procedury czy narzucać kto może w wojsku wydawać rozkazy - gdyby załoga przestrzegała "swoich" wojskowych procedur (minimalne warunki załogi/samolotu/lotniska) to do tragedii by nie doszło...
     

  9. #1629

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez someone Zobacz posta
    dodatkowo: ABSU oznacza sygnały autopilota. Dwa pierwsze sygnały to kolejno: odłączenie kanału podłużnego autopilota (pociągnięcie za stery) oraz odłączenie kanału poprzecznego autopilota (ręczne dodanie gazu). - czy to pewne czy jednynie najbardziej prawdopodobne zachowanie, co oznacza trzeci sygnał ABSU?
    W tej wypowiedzi jest błąd. Wyłączenie kanału poprzecznego to nie jest dodanie gazu. Zgodnie z komunikatem MAK pierwszy sygnał to odłączenie kanału podłużnego czyli stabilizacji pochylenia samolotu. Drugi sygnał autopilota to wyłączenie automatu ciągu. Trzeci to właśnie wyłączenie kanału bocznego czyli stabilizacji przechylenia i kursu. Po dźwięku tych sygnałów nie rozróżni się. Jedynie na podstawie innych danych z rejestratora parametrów.
     

  10. #1630

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aldośka Zobacz posta
    W TVN24 przygotowaliśmy już symulację ostatnich chwil lotu. Na komputerową grafikę nałożono czas, głosy i komunikaty z wieży i TAWS i mapkę. Każdy głos, który można przeczytać w stenogramie, przypisany jest do zdjęcia osoby, która słowa te wypowiadała. Wyszło ciekawie i realistycznie. Co jakiś czas jest to powtarzane na antenie...
    Symulacja, do obejrzenia TU, ma poważny błąd, sygnał bliższej radiolatarni pojawia się tam o 8:40:16 na wysokości 250m, podczas gdy wg stenogramu ma to miejsce o 8:40:56, na wysokości 20m.
     

  11. #1631

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dragonfly Zobacz posta
    Wczoraj w TVPis podano, że samolot przed pasem leciał z prędkością o połowę niższą.

    Bzdura, z prostych obliczeń wynika, że mięli około 320 km/h
    Bzdura, z prostych wyliczeń wynika coś innego:

    Dalsza sygnałl: 10:39:50,20
    Bliższa sygnał: 10:40:56
    Czas: 1:05,8
    Odległośc: 5 km
    Prędkość: 75,99 m/s, 273,56 km/h

    Poza tym 10:38:49 2P zgłasza: Klapy 36, mamy 2-8-0.
    (czyli 280 km/h)

    Tej prędkości użyłem w mojej symulacji i jakoś w miarę pasuje.

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    ... Nie widzę sensu, abyśmy my cywile mieli ingerować w wojskowe programy szkolenia, ich procedury czy narzucać kto może w wojsku wydawać rozkazy - gdyby załoga przestrzegała "swoich" wojskowych procedur (minimalne warunki załogi/samolotu/lotniska) to do tragedii by nie doszło...
    Myślę, że jak najbardziej "my cywile" mamy prawo ingerować w ich procedury,
    bo oni biorą pensje z naszych pieniędzy i niszczą sprzęt kupiony za nasze, podatników-cywili, pieniądze.

    Śmierć tylu ludzi to straszna rzecz, ale i te miliony, które poszły z dymem z powodu ich "procedur"
    lub ich nieprzestrzegania, poszły z mojej i Twojej kieszeni!

    Więc chyba mamy prawo domagać się, żeby coś się zmieniło,
    a nie czekać aż następny samolot będzie "write off".
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 03-06-2010 o 13:19 Powód: scalanie
     

  12. #1632
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robin-hodu Zobacz posta
    Symulacja, do obejrzenia TU, ma poważny błąd, sygnał bliższej radiolatarni pojawia się tam o 8:40:16 na wysokości 250m, podczas gdy wg stenogramu ma to miejsce o 8:40:56, na wysokości 20m.
    Oprócz tego jest też trochę innych błędów:
    - odczytywanie frazeologii wzięte z kosmosu (angielskiej szczególnie)
    - wszystkie organy ATC są określane jako "wieża"
    - 'kontrolę nad kursem samolotu przejmuje wieża w Moskwie"
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011
     

  13. #1633

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wiatrakowiec Zobacz posta
    Myślę, że jak najbardziej "my cywile" mamy prawo ingerować w ich procedury, bo oni biorą pensje z naszych pieniędzy i niszczą sprzęt kupiony za nasze, podatników-cywili, pieniądze.
    Niestety, Wy „cywile” odpowiadacie za to co się dzieje w wojsku, ponieważ budżety ustala cywilne kierownictwo wojska.

    Zasmuciło mnie rozumowanie Wiatrakowca – że, "oni" niszczą sprzęt kupiony za "nasze" pieniądze. My ryzykujemy własnym życiem, aby wypełnić cywilne rozkazy cywilnych przełożonych.

    Dla mnie ujawnione stenogramy powinny pozwolić myślącym analitycznie umysłom sformułować pytanie:
    KTO wysłał pilota Błasika do kabiny pilotów? Sam na pewno tego nie wymyślił. A na pokładzie była jedna i tylko jedna cywilna osoba, która mogła to zrobić. ( Znam takie sytuacje osobiście „ postaraj się pan, panie generale” połączone z poufałym poklepywaniem po plecach)

    I jeszcze jedno. O stosunkach cywilno- wojskowych na pokładzie świadczy nieasertywna odpowiedź dowódcy Tupolewa – „ panie dyrektorze … w tych warunkach, które są obecnie, nie damy rady usiąść „ Nie damy rady usiąść ???? Raczej powinno być NIE WOLNO NAM LĄDOWAĆ. Ale cóż, jeden cywilny zwierzchnik wysłał poprzedniego, asertywnego dowódcę Tupolewa na „zieloną trawkę”. Itd….
    Ostatnio edytowane przez Jamirek ; 03-06-2010 o 16:39 Powód: kosmetyka
     

  14. #1634
    Awatar papacharlie

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jamirek Zobacz posta
    My ryzykujemy własnym życiem, aby wypełnić cywilne rozkazy cywilnych przełożonych.

    I jeszcze jedno. O stosunkach cywilno- wojskowych na pokładzie świadczy nieasertywna odpowiedź dowódcy Tupolewa – „ panie dyrektorze … w tych warunkach, które są obecnie, nie damy rady usiąść „ Nie damy rady usiąść ???? Raczej powinno być NIE WOLNO NAM LĄDOWAĆ. Ale cóż, jeden cywilny zwierzchnik wysłał poprzedniego, asertywnego dowódcę Tupolewa na „zieloną trawkę”. Itd….
    I dlatego potrzebne szkolenie, procedury, CRM - Analizując ostatnie wypadki "wojskowe" właśnie tego zabrakło.
    Wojskowi piloci powinni być IMHO nawet lepiej wyszkoleni bo większe zadania przed nimi - a jest odwrotnie.
    I będę wałkował w nieskończoność - gdyby trzymali się procedury żyli by dalej.
     

  15. #1635

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jamirek Zobacz posta
    Niestety, Wy „cywile” odpowiadacie za to co się dzieje w wojsku, ponieważ budżety ustala cywilne kierownictwo wojska.

    Zasmuciło mnie rozumowanie Wiatrakowca – że, "oni" niszczą sprzęt kupiony za "nasze" pieniądze. My ryzykujemy własnym życiem, aby wypełnić cywilne rozkazy cywilnych przełożonych.
    Nie do końca mnie zrozumiałeś.
    Dla mnie wojsko to całość, od generała do ostatniego szeregowca.
    Budżet, budżetem, ale o programach szkolenia i sposobach wydawania tych pieniędzy
    decydował Błasik i Czaban.


    KTO wysłał pilota Błasika do kabiny pilotów? Sam na pewno tego nie wymyślił. A na pokładzie była jedna i tylko jedna cywilna osoba, która mogła to zrobić. ( Znam takie sytuacje osobiście „ postaraj się pan, panie generale” połączone z poufałym poklepywaniem po plecach)
    Jamirek, dla mnie ta sprawa jest też absolutnie jasna.

    I jeszcze jedno. O stosunkach cywilno- wojskowych na pokładzie świadczy nieasertywna odpowiedź dowódcy Tupolewa – „ panie dyrektorze … w tych warunkach, które są obecnie, nie damy rady usiąść „ Nie damy rady usiąść ???? Raczej powinno być NIE WOLNO NAM LĄDOWAĆ. Ale cóż, jeden cywilny zwierzchnik wysłał poprzedniego, asertywnego dowódcę Tupolewa na „zieloną trawkę”. Itd….
    Też się całkowicie zgadzam, ale to był tylko młodszy oficer, nie pułkownik, jak w Tibilisi...
    Ci "asertywni" niestety odeszli wcześniej, a Arek miął opinię "spolegliwego".
    Chcieli dostać "spolegliwego" pilota na ten lot, to dostali.
    Ze wszystkimi konsekwencjami.
     

  16. #1636

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez papacharlie Zobacz posta
    I dlatego potrzebne szkolenie, procedury, CRM......
    Odnoszę wrażenie, że sam sobie przeczysz. Powyższe sugeruje, że w SP brak jest szkoleń i procedur po czym piszesz, że:
    ...gdyby trzymali się procedury żyli by dalej.
    To jak w końcu: mieli te procedury czy nie mieli?

    IMHO: możemy wylatywać tysiace godzin, możemy używać super porgramow szkolenia i opracować najwymyślniesze procedury - ale to wszystko zda się na nic jeśli ktoś ich nie przestrzega, a to miało miejsce w tym locie. I żeby nie było - łamanie procedur nie jest domeną lotnictwa wojskowego. Rejestry komisji badających wypadki są pełne raportów w których określa się, że przyczyny to łamanie procedur przez doświadczonych pilotów cywilnych którzy przeszli wszystkie możliwe szkolenia i są systematycznie kontrolowani na symulatorach... Z mojej strony EOT w temacie szkoleń, procedur, etc.

    Jeszcze jedna sprawa
    Kolega Jamirek pyta:
    ...KTO wysłał pilota Błasika do kabiny pilotów? Sam na pewno tego nie wymyślił. ...
    Otóż wg mnie, nikt go tam nie wysał. Sam tam poszedł, ba... powiem więcej, poszedł tam z kimś (albo siedząc już wcześniej kogoś zaprosił) kto o lataniu nie miał pojęcia - stąd właśnie w tle czytania check listy przez nawigatora słychać głos generała tłumaczącego komuś co to jest mechanizacja skrzydła.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 03-06-2010 o 21:28 Powód: cytowanie
     

  17. #1637

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jamirek Zobacz posta
    Niestety, Wy „cywile” odpowiadacie za to co się dzieje w wojsku, ponieważ budżety ustala cywilne kierownictwo wojska.

    Zasmuciło mnie rozumowanie Wiatrakowca – że, "oni" niszczą sprzęt kupiony za "nasze" pieniądze. My ryzykujemy własnym życiem, aby wypełnić cywilne rozkazy cywilnych przełożonych.

    Dla mnie ujawnione stenogramy powinny pozwolić myślącym analitycznie umysłom sformułować pytanie:
    KTO wysłał pilota Błasika do kabiny pilotów? Sam na pewno tego nie wymyślił. A na pokładzie była jedna i tylko jedna cywilna osoba, która mogła to zrobić. ( Znam takie sytuacje osobiście „ postaraj się pan, panie generale” połączone z poufałym poklepywaniem po plecach)

    I jeszcze jedno. O stosunkach cywilno- wojskowych na pokładzie świadczy nieasertywna odpowiedź dowódcy Tupolewa – „ panie dyrektorze … w tych warunkach, które są obecnie, nie damy rady usiąść „ Nie damy rady usiąść ???? Raczej powinno być NIE WOLNO NAM LĄDOWAĆ. Ale cóż, jeden cywilny zwierzchnik wysłał poprzedniego, asertywnego dowódcę Tupolewa na „zieloną trawkę”. Itd….
    no to niech analityczne umysły wypowiedzą się, co na tym 'deptaku' zwanym kokpitem mógł jeszcze robić pilot pierwszej klasy z wylatanymi 1300 godzinami. Odpowiedzą 'dziury' ze stenogramu i raport kto do jakiego fotela był przypięty
     

  18. #1638
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Moje trzy grosze: dopóki w armii dowódca sp nie będzie mógł powiedzieć: nie będę podchodzić poniżej minimów bo to jest niebezpieczne i możecie mnie pocałować w dupę - dopóty takie wypadki będą się powtarzać. Armia armią, bój bojem, zadanie zadaniem ale pewne minimalne warunki CZEGOKOLWIEK muszą być przestrzegane. W przeciwnym razie czeka nas powtórka z Mirosławca/Smoleńska. A co minister Klich nadal robi na stanowisku - nie wiem.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  19. #1639
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Krótkie informacje:

    1. Użytkownicy zadający podstawowe pytania dotyczące różnych systemów, wyposażenia i zasad działania w kontekście rządowego TU-154 mogą to robić w dziale Lotnictwa Cywilnego w pod-forum Forum Prostych Pytań. Przy zakładaniu tematu należy wpisać na początku prefiks "[TU-154]". Np. "[TU-154] - zasady działania systemu TAWS". Innym użytkownikom chcącym pogłębić swoją wiedzę nt. TU-154 bądź różnego rodzaju pojęć w tym wątku używanych, pozwoli taki zapis na łatwiejsze wyszukiwanie tematów.

    2. Przypominam również, że w dziale Hyde Park jest założony temat: "Katastrofa smoleńska - różne rozmówki, spekulacje, dywagacje i inne", w którym użytkownicy mogą prowadzić dyskusje na tematy, które nie zostały zaakceptowane w tym wątku.
    link: http://lotnictwo.net.pl/7-inne/43-hy...je_i_inne.html

    Dziękuję
     

  20. #1640

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Rosyjski pilot: instrukcja Tu-154M zabrania lądowania na autopilocie- Onet.pl - Wiadomości -04.06.2010

    Co sądzi szanowne grono forumowiczów na wypowiedź pana Akimienkowa
     

Strona 82 z 119 PierwszyPierwszy ... 32 72 80 81 82 83 84 92 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-03-2023, 15:42
  2. 08-01-2023, 06:27
  3. 23-09-2022, 15:29
  4. 30-11-2020, 10:52
  5. 11-09-2020, 13:24
  6. 16-06-2019, 17:29
  7. 24-04-2019, 00:46
  8. 12-11-2018, 01:30
  9. 15-08-2018, 21:47
  10. 13-07-2018, 22:08
  11. 02-04-2018, 17:50
  12. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  13. 06-01-2018, 00:47
  14. 22-09-2017, 08:43
  15. 22-09-2017, 08:42
  16. 15-08-2017, 20:24
  17. 26-07-2017, 11:34
  18. 23-07-2017, 14:08
  19. 07-06-2017, 23:35
  20. 07-06-2017, 23:34
  21. 01-06-2017, 14:34
  22. 01-06-2017, 13:20
  23. 01-06-2017, 13:14
  24. 29-05-2017, 17:57
  25. 29-05-2017, 16:47
  26. 29-05-2017, 16:44
  27. 29-05-2017, 16:32
  28. 21-05-2017, 15:32
  29. 16-04-2017, 21:00
  30. 11-04-2017, 20:55
  31. 04-04-2017, 22:46
  32. 29-03-2017, 10:13
  33. 27-02-2017, 21:07
  34. 08-02-2017, 20:04
  35. 30-12-2016, 12:15
  36. 17-11-2016, 15:05
  37. 31-10-2016, 22:56
  38. 27-10-2016, 19:18
  39. 21-10-2016, 14:59
  40. 18-10-2016, 02:08
  41. 09-10-2016, 13:49
  42. 03-10-2016, 22:46
  43. 03-10-2016, 16:13
  44. 03-10-2016, 02:01
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 16:03
  48. 26-09-2016, 19:07
  49. 08-09-2016, 10:06
  50. 28-08-2016, 14:48

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •