Strona 83 z 119 PierwszyPierwszy ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,641 do 1,660 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1641

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Wysokość decyzji to wysokość przy której CPT decyduje ląduję, nie ląduję i przejmuje sterowanie (rozłącza autopilota) - to chyba jest proste. Dlaczego było inaczej?. To wszyscy starają się wyjaśnić. Tą tajemnicę załoga zabrała ze sobą. My możemy tylko gdybać.
    Marek156-DPWAW
     

  2. #1642

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzycho Zobacz posta
    Rosyjski pilot: instrukcja Tu-154M zabrania lądowania na autopilocie- Onet.pl - Wiadomości -04.06.2010

    Co sądzi szanowne grono forumowiczów na wypowiedź pana Akimienkowa
    Hmmm..... jakaś kolejna ciekawostka, skoro tak jest jak napisali , to powinni podać źródło, czyli cytowaną instrukcje. Dorwali kolejnego dziadka z Rosji i juz jest temat na pierwsza strone.
    Nie chce mi sie wierzyc zeby autopilot byl tak kiepski , zeby nie utrzymac parametrow na znizaniu o czym mowi wspomniany pan.
    Jak dla mnie kolejny artykul do śmieci.
    Wysokość decyzji to wysokość przy której CPT decyduje ląduję, nie ląduję i przejmuje sterowanie (rozłącza autopilota) - to chyba jest proste.
    No nie do konca, gdzie jest napisane ze na wysokosci decyzji nalezy rozlączyć autopilota. To zalezy od typu i certyfikacji urządzenia. Kazdy autopilot ma jakies ograniczenia.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 04-06-2010 o 13:01 Powód: scalanie, cytowanie.
     

  3. #1643
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzycho Zobacz posta
    Rosyjski pilot: instrukcja Tu-154M zabrania lądowania na autopilocie- Onet.pl - Wiadomości -04.06.2010

    Co sądzi szanowne grono forumowiczów na wypowiedź pana Akimienkowa
    Podejrzewam, że wypowiedź Rosjanina została skrócona (zredagowana ) - pewnie chodziło o to, że w autopilocie przy podejściu NIEPRECYZYJNYM nie wolno lądować na autopilocie!! Ba - NIE MA NA ŚWIECIE takiego samolotu pasażerskiego w seryjnej produkcji zdolnego czy dopuszczonego do takiego lądowania!!!
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  4. #1644

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPSW i EPLR

    Domyślnie

    Często zdarza się, że podczas lotu generał idzie do kabiny pilotów i siada za sterami samolotu. Ale to nie on leci, tylko autopilot – on siedzi, bo musi odsiedzieć 40 godzin w fotelu pilota, by zgodnie z regulaminem otrzymać dodatek – mówi w wywiadzie dla "Wprost" gen. Skrzypczak.
    Pytany o obecność dowódcy Sił Powietrznych gen. Andrzeja Błasika w kabinie Tupolewa 154M, który rozbił się pod Smoleńskiem, mówi, że taka sytuacja często się zdarzała i była uznana w wojsku niemal za normę. - Moi koledzy generałowie wchodzili do kabiny pilotów. Byli tacy, co siadali za stery samolotów, i tacy, co instruowali załogę – mówi gen. Skrzypczak. Nie było przypadku, by pilot samolotu odmówił ustąpienia miejsca za sterami - dodał.

    Generał Waldemar Skrzypczak nie chce się wypowiadać na temat przyczyn katastrofy smoleńskiej.
    Jak mówi, po każdej kolejnej katastrofie w wojsku jest zawsze jeden wniosek: błąd pilota. - Ale ja bym z wyrokiem poczekał – mówi. Wskazuje jednak na wiele negatywnych zjawisk dziejących się od dłuższego czasu w wojsku, które mogły pośrednio przyczynić się do smoleńskiej tragedii.

    Mówi, że od kilku lat – z powodu braku samolotów, pieniędzy na paliwo – obniża się wymagania. - Kiedyś pilot musiał latać w roku minimum 120 godzin, potem zeszliśmy do 100, teraz – do 80 - mówi generał.
    Dodaje, że w wojskach lądowych przed wylotem na piątą misję do Afganistanu szkolonych osiem załóg miało tylko jeden śmigłowiec w wersji afgańskiej do latania. - Latali więc nawet w ekstremalnych warunkach. Do niedawnej katastrofy na poligonie w Toruniu doszło dlatego, że piloci za wszelką cenę chcieli latać. Ministerstwo już dawno powinno zauważyć, że piloci popełniają błędy - ocenia rozmówca "Wprost".

    Zdaniem generała Skrzypczaka, takim takim sygnałem powinna być katastrofa samolotu CASA z lutego
    2008 r., a – jak mówi – nic się od tamtej pory nie zmieniło na lepsze.

    Więcej w najnowszym wydaniu tygodnika "Wprost", w sprzedaży od poniedziałku 7 czerwca.
    Źródło: http://www.wprost.pl/ar/197733/Gener...ik-za-sterami/

    Dopiero teraz generał wypowiada się wprost o tym o czym część z nas mówiła już przy wypadku w Mirosławcu czy pod Toruniem. EHh faktycznie bardzo wiele trzeba zmienić .....
     

  5. #1645

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    No to w końcu, kto leciał?

    Gen. Skrzypczak: Często generał siada za sterami, żeby dostać dodatek

    Często zdarza się, że podczas lotu generał idzie do kabiny pilotów i siada za sterami samolotu. Ale to nie on leci, tylko autopilot - on siedzi, bo musi odsiedzieć 40 godzin w fotelu pilota, by zgodnie z regulaminem otrzymać dodatek - mówi w wywiadzie dla "Wprost" gen. Waldemar Skrzypczak, były dowódca wojsk lądowych.
     

  6. #1646

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Dawniej w czasie lotu nawet w liniowych można było usiąść za sterami, ale co innego w czasie lądowanie i startów !!!.
    Nie wierzę że gen. Błasik próbował lądować (lub nawet o tym myślał)na lotnisku skoro latał wcześniej Su-22 a nie Tupolewami.

    Jednym słowem, dno dziennikarskie pokroju SE i Faktu.
     

  7. #1647

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    ...

    Jednym słowem, dno dziennikarskie pokroju SE i Faktu.
    To jest dno,zgadzam się, tylko że to mówi do protokołu "Wprost"
    były głównodowodzący Polskich Sił Zbrojnych.
    Więc chyba wie co mówi.
    I dlatego warto to poruszyć i się nad tym zastanowić.

    Jeszcze jeden przyczynek do stosunków panujących w WP,
    a w lotnictwie w szczególności, zdejmujący przynajmniej
    część winy z pilotów, a kładący ją na "system."
     

  8. #1648
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wiatrakowiec Zobacz posta
    (...) tylko że to mówi (...) były głównodowodzący Polskich Sił Zbrojnych. (...)
    I tu się mylisz - gen. W. Skrzypczak nigdy nie był "głównodowodzącym Polskich Sił Zbrojnych", był jedynie dowódcą Wojsk Lądowych. Stanowisko to jest na tym samym poziomie w hierarchii, co stanowisko zajmowane przez śp. gen. A. Błasika, który był dowódcą Sił Powietrznych.
     

  9. #1649

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kajmat Zobacz posta
    I tu się mylisz - gen. W. Skrzypczak nigdy nie był "głównodowodzącym Polskich Sił Zbrojnych", był jedynie dowódcą Wojsk Lądowych. Stanowisko to jest na tym samym poziomie w hierarchii, co stanowisko zajmowane przez śp. gen. A. Błasika, który był dowódcą Sił Powietrznych.
    Dzięki za korektę, przejęzyczenie, miało być ...Sił Lądowych.
     

  10. #1650
    Awatar Piotr Mikołajski

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Olsztyn

    Domyślnie

    Newsweek opublikował artykuł Głosy Tu-154: Eksperci rozszyfrowują ostatnie chwile. Nie będę wklejał całości ze względu na prawa autorskie. Procedurę lądowania odczytaną ze stenogramów komentują (w nawiasach opis osoby z artykułu):

    • Piotr Łukaszewicz (pilot, pułkownik rezerwy, były szef oddziału szkolenia lotniczego dowództwa sił powietrznych)
    • Arkadij Szurin (wieloletni pilot rosyjskich linii lotniczych S7 (Siberia Airlines). Ma na koncie wylatane tysiące godzin w Tu-154. Brał udział w badaniu przyczyn katastrof dwóch Tu-154 latających w barwach S7)
    • Michał Fiszer (major rezerwy, pilot i ekspert lotniczy)
    • Tomasz Hypki (ekspert ds. lotnictwa, wydawca "Skrzydlatej Polski")
    Piotr "Mikołaj" Mikołajski
     

  11. #1651
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Po przeczytaniu w/w artykułu przypomniał mi się ten post:
    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Teraz nieznany Wam fakt: meldunek przed lotem Prezydentowi złożył nie Dowódca Załogi a Gen Błasik.
    Co to znaczy, że Generał Błasik składał meldunek?
     

  12. #1652
    Awatar krisow

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lidzbark Warmiński

    Domyślnie

    Czytaliście ten artykuł? Naprawdę takich mamy ekspertów? Robią wodę z mózgów ludziom, nie mającym pojęcia o lotnictwie. Zaraz się okaże, że załogi nie było w kokpicie. W stenogramie słowo nieokreślony rozmówca znaczy tylko tyle, że jest to niezidentyfikowany głos, a nie ktoś spoza załogi do diaska. Wystarczy poczytać czy posłuchać zapisów rozmów z różnych wypadków i katastrof lotniczych. Nie da się czasami przypisać na 100% głosu do określonego członka załogi. Żałosne wypociny firmowane znanymi nazwiskami. Naprawdę krew zalewa. A sprostowań żadnych nie będzie, bo po co. Rzetelności za grosz.

    at vfrrider - lot był zadaniem wojskowym, więc zapewne dowódca załogi melduje gotowość załogi i samolotu do wykonania zadania Prezydentowi. Oglądasz czasem defilady? I pada tam z reguły coś w stylu: Panie Prezydencie, melduję pododdziały gotowe do uroczystego apelu. Ale akurat w tym locie na pokładzie był Dowódca Sił Powietrznych i on złożył zapewne taki meldunek zamiast dowódcy załogi, zresztą zapewne zgodnie z regulaminami wojskowym. Czy to mogło mieć wpływ na cokolwiek, wątpię. To tylko detale.
     

  13. #1653

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Nic nie wskazuje na "roszady" za sterami. Również artykół z "Niusłika" pasuje raczej do HP; a mój do kosza i znowu parę postów mniej
     

  14. #1654
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Jacy eksperci taki artykul/ Pilot z wieloma tysiacami godzin nie odroznia ladowania od podejscia? I w kolko te glupoty o tym ile sekund potrzeba, i ile metrow traci Tupolew przy probie odejscia.
     

  15. #1655

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    ... I w kolko te glupoty ...
    A przy tym insynuacja, że bez PAR-u na lotnisku Kontroler mówił im "na pałę", że są na kursie i na ścieżce. Chyba konkurują z ND.
    Ale to do innego działu.
     

  16. #1656

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Pilot z wieloma tysiacami godzin nie odroznia ladowania od podejscia?
    W żaden sposób nie chcę nikogo tłumaczyć, ale autor wypowiedzi pomylił najprawdopodobniej procedury z aerodynamiką.
    Nie zabijajcie jeżeli pomylę wartość, ale w podręczniku aerodynamiki, bodajże Milkiewicza, lądowanie opisane jest jako faza lotu od wysokości 15 metrów do końca dobiegu. W dość płynny sposób ta wartość znalazła się w artykule.
     

  17. #1657
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Nie publikujcie nagrań z czarnych skrzynek - list do redakcji

    Nie wiem jak Wy, ale jak się całkowicie z tym zgadzam.
    KZ
     

  18. #1658
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    A ktos gdzies mowil o publikacji nagran?
     

  19. #1659

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Nie wiem jak Wy, ale jak się całkowicie z tym zgadzam.
    Nie zgadzam sie. Po pierwsze jaki sens pisania tego listu jak juz co najwazniejsze ogloszono? Po drugie jak komus zalezy na niepublikowaniu bardzo osobistych okrzykow umierania, itp. - tego typu korespondencje mozna faktycznie usunac. Natomiast material wazny do zrozumienia katastrofy powinien byc opublikowany - NTSB i inne podobne organizacje to robia. Zwlaszcza w tym konkretnym wypadku jakakolwiek proba ukrycia tego materialu bylaby bardzo zle odebrana przez spoleczenstwo dalej wzniecajac aure podejrzliwosci. Zupelnie sie nie zgadzam z jego apelem widze natomiast w tym jakas pozostalosc po sposobie myslenia z czasow PRL.
     

  20. #1660
    Awatar radek9556

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Okolice Nowego Sącza

    Domyślnie


    Polecamy

    Rosyjscy kontrolerzy nakazali Jakowi 40, który lądował w Smoleńsku tuż przed prezydencką maszyną, przerwanie podejścia do lądowania. Jednak samolot zignorował komendę. Pilot twierdzi, ze jej nie usłyszał - dowiedziała się TVN24. Z kolei według polskich pilotów prezydencki Tupolew nie miał ostatecznej zgody na lądowanie w Smoleńsku.

    Polski samolot zignorował komendę smoleńskiej wieży - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 07.06.2010
     

Strona 83 z 119 PierwszyPierwszy ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-03-2023, 15:42
  2. 08-01-2023, 06:27
  3. 23-09-2022, 15:29
  4. 30-11-2020, 10:52
  5. 11-09-2020, 13:24
  6. 16-06-2019, 17:29
  7. 24-04-2019, 00:46
  8. 12-11-2018, 01:30
  9. 15-08-2018, 21:47
  10. 13-07-2018, 22:08
  11. 02-04-2018, 17:50
  12. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  13. 06-01-2018, 00:47
  14. 22-09-2017, 08:43
  15. 22-09-2017, 08:42
  16. 15-08-2017, 20:24
  17. 26-07-2017, 11:34
  18. 23-07-2017, 14:08
  19. 07-06-2017, 23:35
  20. 07-06-2017, 23:34
  21. 01-06-2017, 14:34
  22. 01-06-2017, 13:20
  23. 01-06-2017, 13:14
  24. 29-05-2017, 17:57
  25. 29-05-2017, 16:47
  26. 29-05-2017, 16:44
  27. 29-05-2017, 16:32
  28. 21-05-2017, 15:32
  29. 16-04-2017, 21:00
  30. 11-04-2017, 20:55
  31. 04-04-2017, 22:46
  32. 29-03-2017, 10:13
  33. 27-02-2017, 21:07
  34. 08-02-2017, 20:04
  35. 30-12-2016, 12:15
  36. 17-11-2016, 15:05
  37. 31-10-2016, 22:56
  38. 27-10-2016, 19:18
  39. 21-10-2016, 14:59
  40. 18-10-2016, 02:08
  41. 09-10-2016, 13:49
  42. 03-10-2016, 22:46
  43. 03-10-2016, 16:13
  44. 03-10-2016, 02:01
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 16:03
  48. 26-09-2016, 19:07
  49. 08-09-2016, 10:06
  50. 28-08-2016, 14:48

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •