Strona 87 z 119 PierwszyPierwszy ... 37 77 85 86 87 88 89 97 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,721 do 1,740 z 2376
Like Tree181Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1721

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Przy normalnym podejściu jak na DH nie widać ziemi to chyba się powinno przerwać, a nie dalej schodzić i odliczać...
    Masz jakiś dowód, ze nic nie dostrzegli na wys.decyzji?
    Otóż nie masz. No więc druga część twojej wypowiedzi jest bezzasadna.
     

  2. #1722

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gstaniak Zobacz posta
    Z tym to jest bardzo różnie: co innego reklamy i przechwałki firm, co innego weryfikowalne dowody. Jakiś czas temu firma software'owa zajmująca się m.in. bezpieczeństwem i szyfrowaniem danych ogłosiła nagrodę dla firm odzyskujących dane: wystarczyło odczytać dysk JEDEN RAZ nadpisany bit po bicie zerami. Nikt się nie zgłosił. Zapewne z taśmą mogłoby być nieco łatwiej, ale to i tak jest żmudna praca z wykorzystaniem odpowiednich mikroskopów (MR) bez żadnej gwarancji sukcesu.
    generalnie trochę siedzę w tym temacie i zasada jest taka: nigdy nie ma gwarancji 100%, ale im starsza technika i mniejsza gęstość zapisu, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu. Zapis analogowy łatwiej odzyskać niż cyfrowy, ale znacznie gorzej go odszumić. Wystarczy, żeby było inne ciśnienie atmosferyczne, inna faza księżyca, inna wilgotność powietrza i w zapisie powstaje tzw cień magnetyczny, który można odczytać. W każdym razie trzeba próbować i dla fachowców nawet 10krotne nadpisanie jest do pokonania. Dlatego służby specjalne zalecają fizyczne niszczenie nośników jako jedyną gwarancję skasowania danych - więc jak jest taka potrzeba to należy próbować nie przekreślając z góry szansy na odczytanie takich danych. Inna sprawa że Jak40 chyba jest używany i te dane mogły być zapisane już wiele razy...
     

  3. #1723

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPMO

    Domyślnie Komunikat MAK z 19.07.2010

    MAK opublikował komuniakt:



    Техническая комиссия по расследованию катастрофы самолета Ту-154 №101 Республика Польша, потерпевшего катастрофу 10 апреля 2010 г. в районе аэродрома Смоленск "Северный", завершила анализ метеообстановки и метеообеспечения полета.
    Заход на посадку проходил в сложных метеоусловиях, о которых экипаж самолета был своевременно проинформирован в процессе снижения с эшелона. Оцениваемая фактическая погода на аэродроме Смоленск "Северный" на момент авиационного происшествия в 10:41 составляла: ветер у земли 110-130 0, скорость 2 м/с, видимость 300-500 м, туман, облачность 10 баллов слоистая, нижняя граница 40-50 м, температура +1+2 С.
    Погодные условия на аэродроме Смоленск (Северный) не соответствовали для выполнения посадки, о чем экипаж неоднократно предупреждался органами управления воздушным движением и польским экипажем самолета Як-40, выполнившим посадку на аэродроме Смоленск "Северный" ранее.
    Организация метеонаблюдений на аэродроме Смоленск "Северный" позволила своевременно информировать экипаж об ухудшении метеоусловий.
    Вылет самолета из Варшавы был произведен без прогноза и фактической погоды по аэродрому назначения Смоленск "Северный". Указанные документы экипаж не получал.
    Недостатки в части отсутствия метеоданных по аэродрому назначения имели место и при полетах из Варшавы 07.04.2010.
    Погода на аэродромах Минск и Москва позволяла выполнить безопасную посадку.
    Проводится анализ материалов окончательного отчета, полученного от фирмы - производителя (США) по исследованию информации, зафиксированной бортовой системой предупреждения столкновения с землей TAWS и бортовыми компьютерами FMS, установленными на самолете.
    W skrócie po polsku:
    - zakończono analizę warunków meteorologicznych, warunki na lotnisku o godzinie 10.41: wiatr przy gruncie: 110-130 stopni; prędkość wiatru 2 m/s; widoczność 300-500 m; mgła; zachmurzenie sięgające 10 stopni, warstwowe, dolna granica 40-50 m; temperatura powietrza +1, +2 stopni
    - warunki atmosferyczne na lotnisku Smoleńsk Sewiernyj nie spełniały wymogów lądowania, piloci byli o tym poinformowani
    - samolot wyleciał z Warszawy nie uzyskawszy prognozy i faktycznego stanu pogody na lotnisku docelowym.
    - podobna sytuacja (dot. uzyskania danych meteo) miała miejsce 7.04.2010
    - pogoda na lotniskach Mińsk i Moskwa pozwalała na lądowanie.
    - MAK prowadzi dalsze prace nad materiałami z otrzymanymi od producenta (USA) urządzenia TAWS i FMS

    Link - MAK TVN24
     

  4. #1724
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    Masz jakiś dowód, ze nic nie dostrzegli na wys.decyzji? Otóż nie masz. No więc druga część twojej wypowiedzi jest bezzasadna.
    Otoz mam:
    zachmurzenie sięgające 10 stopni, warstwowe, dolna granica 40-50 m
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  5. #1725

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Otoz mam:
    Otóż nie masz, bo piloci Jaka jednak widzieli bramkę dosyć dobrze, i to niby przy tej samej podstawie i widoczności /400m/.
     

  6. #1726
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    i to niby przy tej samej podstawie
    Zaznaczylem slowo klucz. Skoro dla Ciebie podejscie ponizej minimow, konczace sie katastrofa jest normalnym ladowaniem to EOT z mojej strony.
    hypne likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  7. #1727
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    Otóż nie masz, bo piloci Jaka jednak widzieli bramkę dosyć dobrze, i to niby przy tej samej podstawie i widoczności /400m/.
    A jaki masz dowód na to, że Jak lądował przy 400@50?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011
     

  8. #1728
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    Otóż nie masz, bo piloci Jaka jednak widzieli bramkę dosyć dobrze, i to niby przy tej samej podstawie i widoczności /400m/.
    Otóż nie masz dowodu, że podstawa i widoczność były te same... Jak lądował sporo wcześniej, a pogoda wg wszystkich doniesień dopiero "siadała", więc robili standardowe podejście i być może akurat się zmieścili w minimach, a być może nie, może po prostu mieli szczęście, że nagięli je, ale się zmieścili, ale pewnie nigdy się nie dowiemy np. od jakiej wysokości załoga Jaka widziała pas...
    A swoją drogą to spodziewałbym się na stenogramie przeczytać coś w rodzaju:
    - widzisz pas?/lekko po prawej/lewej/na wprost/jest bramka/jest pas itd.
    - mam go/widzę/gdzie?/to nie pas itd.
    Raczej naturalna sprawa przy takiej próbie lądowania, że gdy ktoś coś widzi, to się odzywa, wygląda więc na to, że do końca nikt nic nie widział.
    YaS
     

  9. #1729

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Poza tym Jak to nie TU 154, a pomiędzy nimi próbował Ił z załogą doskonale znającą ten teren.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 20-07-2010 o 23:32 Powód: ort, interpunkcja
     

  10. #1730

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    A jaki masz dowód na to, że Jak lądował przy 400@50?
    W rozmowie z TU, ci z Jaka mówili jaką mieli podstawę chmur i że mogą próbować.
     

  11. #1731

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Było. Załoga Jaka zmieściła się jeszcze w minimach, choć ledwo-ledwo, potem pogoda się pogorszyła.
     

  12. #1732

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    W rozmowie z TU, ci z Jaka mówili jaką mieli podstawę chmur i że mogą próbować.
    Nie wiem gdzie sie doczytales, ze mieli 400/50. Tu masz cytat z wywiadu z por. Arturem Wosztylem, dowodca Jaka:

    Nie było ostrej wymiany zdań?

    - Nie! Powiedział: "dzięki, porozmawiam z Arkiem", czyli dowódcą kpt. Protasiukiem. I zapytał, jak my wylądowaliśmy. Lądowaliśmy przy widzialności 1500 m, a dla nas to minimum pogodowe, odpowiedziałem , że nam się udało. Mamy zwyczaj, że po lądowaniu załoga sobie dziękuje, a ja mówię: "kolejny raz się udało".

    Wiec byly to zdecydowanie inne warunki.

    Pawel
     

  13. #1733

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    Otóż nie masz, bo piloci Jaka jednak widzieli bramkę dosyć dobrze, i to niby przy tej samej podstawie i widoczności /400m/.
    To jest kompletny nonsens. Nawet jakby widzieli "bramke" (co samo w sobie jest bardzo watpliwe przy tamtych warunkach) to ciagle jest to za malo. Zgodnie z przepisami musisz widziec krawedz samego pasa (albo swiatla krawedzi pasa) aby kontynuowac znizanie.
     

  14. #1734

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    W rozmowie z TU, ci z Jaka mówili jaką mieli podstawę chmur i że mogą próbować.
    I to nam bardzo wiele mowi.
     

  15. #1735
    rem
    rem jest nieaktywny
    Awatar rem

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    To jest kompletny nonsens. Nawet jakby widzieli "bramke" (co samo w sobie jest bardzo watpliwe przy tamtych warunkach) to ciagle jest to za malo. Zgodnie z przepisami musisz widziec krawedz samego pasa (albo swiatla krawedzi pasa) aby kontynuowac znizanie.
    Co jakiś czas ktoś wyskakuje - może widzieli to albo tamto, może myśleli, że są w tym albo tamtym miejscu i dlatego lądowali...
    Jeśli coś zobaczyli w tym mleku i nic nie mówili, to by to był ewenement na skalę światową albo załoga głuchoniemych.
    Po drugie, pilot musi myśleć, ale do nawigacji ma przyrządy i wydaje mi się, że samolot rządowy z prezydentem powinien być tak wyposażony, aby pilot mógł określić swoje położenie nie gorzej niż 19 letni syn mojego sąsiada, jadący na wakacje.
    Po trzecie mgła zawsze lubi zagłębienia terenu, a oni dali nura w ten jar schodząc pod ścieżkę co dodatkowo utrudniało dostrzeżenie tej bramki z APM-ów. Być może jeśli by schodzili z taką samą determinacją po ścieżce, a nie na "szczura" fuksem by im się udało...może trochę zbyt twardo... może z przygodami... ale z życiem.
     

  16. #1736
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rem Zobacz posta
    Być może jeśli by schodzili z taką samą determinacją po ścieżce, a nie na "szczura" fuksem by im się udało...może trochę zbyt twardo... może z przygodami... ale z życiem
    Gdybanie samo w sobie nie byłoby niczym złym, ale w tej formie niestety otwiera boczną furtkę do usprawiedliwiania czynu bądź co bądź kryminalnego. Na to zgody być nie może.
     

  17. #1737
    Awatar madness

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    [...]od stycznia do 10 kwietnia 2010 roku wyszczególniono następujące zdarzenia lotnicze z udziałem TU-154M nr 101:

    07.01.2010 - po starcie zaświecenie lampki "sprawdź wysokościomierze", pojawienie się informacji na UNS-2 "adc input failed" oraz niemożliwość podłączenia UNS-2 do automatycznego rodzaju pracy AWU-UNS, zadanie przerwano.

    17.01.2010 - podczas lotu brak wskazań wibracji na wskaźniku IW-50 silnika nr 1, stała wartość 10 proc. tylnej i przedniej podpory. Druga niesprawność - brak działania systemu SELCAL.

    23.01.2010 - w trakcie sprawdzania systemów samolotu po uruchomieniu silników stwierdzono niesprawność zespołu ABSU a także uszkodzenie agregatu sterowania wychyleniem lotek Ra-56-w-1.

    28.02.2010 - podczas lotu z Krakowa na Okęcie niewłaściwe wskazania oleju silnika nr 3, przerwy we wskazaniach odbiorników GPS1 i GPS2. Na wysokości FL (Flight Level) 150 (1500 stóp) pojawienie się wskazań VOR (urządzenie nawigacyjne) dopiero 20 nm (mile morskie) od radiolatarni. (Według majora Michała Fiszera, z którym rozmawialiśmy, pojawienie się wskazań powinno nastąpić na około 80 nm od radiolatarni).

    08.04.2010 - po starcie z Pragi na wysokości około 4000 stóp zderzenie z ptakiem. Oględziny na ziemi wykazały niewielkie uszkodzenie noska osłony radaru.

    11 usterek w trzy miesiące - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 21.07.2010
     

  18. #1738
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Prokuratorzy: mamy film z pokładu Tu-154 - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 28.07.2010

    Prokuratorom badającym katastrofę smoleńską udało się odzyskać film z pokładu samolotu, nakręcony kamerą przez jedną z ofiar. Jednak jak ocenili, nie zawiera żadnych szczegółów, które mogłyby pomóc w śledztwie dotyczącym ustalenia jej przyczyn.
    Informacje o blisko dwuminutowym nagraniu śledczy po raz pierwszy przekazali podczas środowego spotkania z rodzinami ofiar. Pierwsza część filmu przedstawia wnętrze czyjegoś mieszkania i została nakręcona kilka dni przed katastrofą. Zdaniem śledczych, ktoś uczył się obsługiwać kamerę. Druga część nagrania pochodzi z 10 kwietnia. - Sfilmowano przestawianie zegara, kilkadziesiąt minut przed startem, halę odlotów, do 20 osób - opisywał nagranie szef prowadzącej śledztwo Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie. Prokuratura bada filmy z internetu (TVN24)



    Nagranych także zostało kilkadziesiąt sekund lotu, ok. 10 minut po starcie, m.in. kawałek skrzydła, niebo i zamgloną ziemię - tylko z polskiej przestrzeni powietrznej. Prokuratorzy nie ujawnili do kogo należała kamera. Zaznaczyli jednak, że na filmie nie ma żadnych niepokojących sygnałów czy szczegółów, które mogłyby pomóc w śledztwie dotyczącym ustalenia przyczyn katastrofy. Zdaniem śledczych film nie rzuci nowego światła na przyczyny katastrofy rządowego tupolewa, jednak jak zaznaczyli, może mieć dla bliskich ofiar "duże znaczenie emocjonalne".

    "Rodziny naturalnymi sprzymierzeńcami prokuratury

    Już po spotkaniu z rodzinami, na konferencji z dziennikarzami Krzysztof Parulski Naczelny Prokurator Wojskowy oświadczył, że śledztwo w sprawie tragedii w Smoleńsku jest "transparentne, na ile jest to możliwe", a osoby dotknięte tragedią są "naturalnymi sprzymierzeńcami prokuratorów".

    Śledczy podkreślili, spotkanie zostało zorganizowane na wyraźną potrzebę rodzin. - Wystosowałem zaproszenie do każdego z pokrzywdzonych. Ta sala była dzisiaj wypełniona po brzegi – mówił Parulski. "Za wcześnie mówić o winie"



    Szeląg potwierdził, że rodzinom przedstawiono opisywane już wiele razy wersje śledcze prokuratury oraz wyniki badań biegłych. Dodał, że żadnego z tych wątków jeszcze nie zamknięto. Każdy dzień przynosi coś nowego - powiedział. Prokuratorzy wykluczyli możliwość powołania wspólnych zespołów polskich i rosyjskich prokuratorów w tej sprawie. Jak wytłumaczono, nie zezwala na to obecne prawo.

    Będzie wniosek o zabezpieczenie szczątek Tu-154?

    Śledczy także poinformowali, że polska prokuratura rozważa, czy nie zwrócić się do strony rosyjskiej z wnioskiem o dodatkowe zabezpieczenie szczątków Tu-154. Od czasu katastrofy znajdują się one na płycie lotniska w Smoleńsku.

    - We wniosku o pomoc prawną rozważamy zawarcie takiego postulatu, aby zabezpieczyć szczątki samolotu, które spoczywają na płycie lotniska, poprzez przykrycie namiotem. (...) Nie wiem, czy na tym lotnisku znajduje się hangar albo czy była możliwość złożenia szczątków w hangarze. Leżą na płycie pod gołym niebem – wyjaśnił szef Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie płk Ireneusz Szeląg.

    Prokuratorzy byli pytani także o to, kto odpowiadał za przygotowanie planu lotu delegacji do Katynia. - Pytanie, kto jest odpowiedzialny za przygotowanie planu lotu, wskazywałoby na to, że prokuratura ma określoną wizję co do roli procesowej tej osoby. Czynności w tym zakresie naprawdę intensywnie trwają. Odpowiedzi nie leżą tylko w Polsce, uzyskaliśmy dokumentację również z ambasady w Moskwie. Jeszcze oczekujemy na szereg dokumentów w tej kwestii - powiedział Szeląg.

    Kolejny wniosek do Rosji
    Prokuratorzy przekazali ponadto, że do Rosji zostanie skierowany kolejny, szósty wniosek o pomoc prawną. - Będzie jeszcze bardziej sprecyzowany, zawierał będzie wykaz konkretnych dokumentów - poinformował Szeląg.

    Wniosek ten będzie dotyczył dokumentów regulujących funkcjonowanie statków powietrznych w przestrzeni Federacji Rosyjskiej, ze wskazaniem nazw oraz podmiotów, które je wydały.

    Szeląg tłumaczył, że pierwszy polski wniosek był sformułowany jeszcze 10 kwietnia w dniu katastrofy i dlatego miał charakter najbardziej ogólny. - W trakcie trwania śledztwa (...) każdy kolejny wniosek już wskazuje pewne konkretne istotne okoliczności i ten szósty będzie jeszcze bardziej sprecyzowany - mówił. Zaznaczył jednak, pytany o szczegóły wniosku, że adresat listu nie powinien dowiadywać się o jego treści z mediów.

    Prokurator dodał, że prokuratura nie wie, kiedy do Polski dotrą kolejne dokumenty. - Praktyka nie przewiduje takiego informowania – zaznaczył prokurator

    Strona polska skierowała do rosyjskich śledczych do tej pory pięć wniosków, m.in. o przesłuchanie wskazanych świadków i przekazanie dokumentów, a także o "czasowe wydanie czarnych skrzynek jako niezbędnych dowodów w postępowaniu karnym". Jeden wniosek skierowano też do władz Białorusi, kolejny do USA. Na początku lipca prokuratorzy zapowiedzieli wysłanie szóstego wniosku do Rosji, po uzyskaniu przekładu dokumentów uzyskanych w czerwcu od strony rosyjskiej. "W demokratycznym kraju rząd zostałby zniesiony"
    - Niebywałe jest to, że nikt nie poniósł odpowiedzialności za smoleńską... czytaj więcej »



    Jeden film z dwóch

    Prokuratorzy odnieśli się także do filmów tuż po katastrofie, który pojawił się w Internecie. Według biegłych, jeden z nich jest kompilacją dwóch nagrań dokonanych przez obywatela Rosji oraz polskiego operatora. Szeląg powiedział, że głosy, które na nim słychać mogą być polskie.

    Śledczy nie znaleźli dowodów, że samolot padł ofiarą zamachu. Szeląg, na konferencji prasowej, powiedział jednak, że prokuratura nie wyklucza takiej możliwości.

    Pytania Kaczyńskiego bez odpowiedzi

    Spotkanie śledczych z rodzinami i ich pełnomocnikami trwało ponad cztery godziny. Przed końcem spotkania z prokuraturą wyszedł Jarosław Kaczyński.

    Rogalski powiedział, że Naczelny Prokurator Wojskowy Krzysztof Parulski nie odpowiedział na większość pytań zadanych przez prezesa PiS.

    Kaczyński nie doczekał się odpowiedzi m.in. na pytanie o działania podjęte przez Prokuraturę Wojskową w związku z przekazywaniem materiałów i ewentualnym przyśpieszeniu procedury ich przekazywania. Inne pytanie - relacjonował mecenas - dotyczyło wizyty polskich prokuratorów w Moskwie i jej efektów. Kaczyński miał też pytać, czy przy przegrywaniu materiałów z czarnych skrzynek sprawdzono kopie nagrania.

    Rogalski dotychczasową współpracę prokuratury polskiej i rosyjskiej nazwał „porażką”.

    "Nigdy nie spotkałem się z tak dokładną informacją"

    Innego zdania był pełnomocnik jednej z rodzin mec. Aleksander Pociej. Powiedział on dziennikarzom, że "jeszcze nigdy nie spotkał się z tak dokładną, poszerzoną informacją, z taką gotowością współpracy z bliskimi ofiar tej tragedii". - Bardzo często bywa tak, że poszkodowani nie są dopuszczani do śledztwa, natomiast tutaj - przynajmniej w zakresie, w którym była dokonana prezentacja - było to bardzo otwarte spotkanie i duża doza chęci współpracy prokuratury z rodzinami"- dodał.Reprezentujący bliskich innych ofiar katastrofy mec. Piotr Schramm mówił, że na spotkaniu poinformowano m.in., że prokuratura nie wyklucza żadnej z wersji zdarzenia z 10 kwietnia. - Mimo tego, że ze strony rosyjskiej dostajemy sygnały, które mówią o tym, że tam dowody są już zasadniczo zebrane, strona polska bardzo rzetelnie wszystkie hipotezy trzyma jako hipotezy czynne i badane - powiedział.

    Prokuratura bierze pod uwagę cztery możliwe przyczyny katastrofy smoleńskiej: awarię samolotu, błąd załogi, złą organizację i zabezpieczenie lotu oraz działanie osób trzecich, w tym ewentualny zamach.

    Spotkanie co dwa-trzy miesiące

    Na środowym spotkaniu pojawiła się propozycja by odbywały się one regularnie, co dwa miesiące.

    - Z uwagi na wielość i złożoność pytań, i fakt, że przedstawiciele prokuratury nie są w stanie odpowiedzieć na wszystkie naraz, padł pomysł ze strony jednego z pełnomocników, by zebrać pytania i w toku kolejnego spotkania uzyskać na nie odpowiedzi - powiedziała dziennikarzom po spotkaniu córka Jolanty Szymanek-Deresz, Katarzyna.
     

  19. #1739
    Awatar madness

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nowy film ukazujący z bliska złożony wrak tutki...

    http://www.youtube.com/watch?v=fXPV7...layer_embedded
     

  20. #1740

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Chyba rozłożony przez rdzę
     

Strona 87 z 119 PierwszyPierwszy ... 37 77 85 86 87 88 89 97 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-04-2018, 16:50
  2. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 12:56
  3. 05-01-2018, 23:47
  4. 22-09-2017, 07:43
  5. 22-09-2017, 07:42
  6. 15-08-2017, 19:24
  7. 26-07-2017, 10:34
  8. 23-07-2017, 13:08
  9. 07-06-2017, 22:35
  10. 07-06-2017, 22:34
  11. 01-06-2017, 13:34
  12. 01-06-2017, 12:20
  13. 01-06-2017, 12:14
  14. 29-05-2017, 16:57
  15. 29-05-2017, 15:47
  16. 29-05-2017, 15:44
  17. 29-05-2017, 15:32
  18. 21-05-2017, 14:32
  19. 16-04-2017, 20:00
  20. 11-04-2017, 19:55
  21. 04-04-2017, 21:46
  22. 29-03-2017, 09:13
  23. 27-02-2017, 20:07
  24. 08-02-2017, 19:04
  25. 30-12-2016, 11:15
  26. 17-11-2016, 14:05
  27. 31-10-2016, 21:56
  28. 27-10-2016, 18:18
  29. 21-10-2016, 13:59
  30. 18-10-2016, 01:08
  31. 09-10-2016, 12:49
  32. 03-10-2016, 21:46
  33. 03-10-2016, 15:13
  34. 03-10-2016, 01:01
  35. 02-10-2016, 16:36
  36. 02-10-2016, 16:36
  37. 02-10-2016, 15:03
  38. 26-09-2016, 18:07
  39. 08-09-2016, 09:06
  40. 28-08-2016, 13:48
  41. 06-08-2016, 14:49
  42. 24-05-2016, 05:50
  43. 18-05-2016, 08:24
  44. 02-05-2016, 12:00
  45. 01-05-2016, 21:06
  46. 01-05-2016, 16:32
  47. 10-04-2016, 14:14
  48. 10-04-2016, 13:02
  49. 10-04-2016, 09:48
  50. 13-02-2016, 11:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •