Strona 9 z 119 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #161
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    (...)Ten dziennikarz mówił o dziwnym odgłosie silników, inni z lotniska mówili o braku hałasu silników w ogóle. (...)
    Jeśli uwzględni się niską / bardzo niską podstawę chmur, to nie powinno to nikogo dziwić. W takich warunkach bardzo zmienia się akustyka i chmury mogą wówczas znacznie wytłumić lub też - przeciwnie - wzmocnić odgłos silników (w stosunku do normalnych warunków), a obserwowane efekty dźwiękowe mogą być różne w rożnych miejscach.

    Cytat Zamieszczone przez aston Zobacz posta
    (...) Przesłuchałem zapisy rozmów załogi z dyspozytorem (są umieszczone na rosyjskim forum) i powiem, że z tą znajomością to nie za bardzo. Pomimo, że znam rosyjski bardzo dobrze to miałbym problemy z dokładnym zrozumieniem to co mówi pilot do dyspozytora. Konwersacja wyraźnie im się "nie kleiła". Pilot musiał bardzo "dobierać słowa" Ponadto częściowo konwersował w języku angielskim.
    Ale czy to są rozmowy właściwego lotu Tupolewa, czy "IGA 703" dostępne na www.radioscanner.ru?
    Bo w przypadku "IGA 703" korespondencję prowadzą 2 osoby z załogi - jedna po angielsku, a po kilkudziesięciu sekundach inna osoba powtarza najpierw tę samą informację (tj. o położeniu i pułapie) po angielsku, a później - już po rosyjsku - ustala warunki do lądowania.
    Z tym, że "IGA 703" nie lądował w Smoleńsku, ale bodajże w Witebsku.
     

  2. #162

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    @Quantas - czy pilot mógł posłużyć się np. radarem? Czy w ogóle to urządzenie jest przydatne do sprawdzenia z powietrza czegokolwiek co jest na ziemi? Niestety nie miałem okazji nigdy widzieć tego w praktyce w samolocie, znam jedynie z grubsza zachowanie radaru na morzu. Radiowysokościomierz? Czy to cokolwiek daje w praktyce?
    Drugie pytanie już się pojawiło- o podejście na PAR- ale nikt go nie zanegował. Jak sądzę w tej bazie raczej radaru precyzyjnego nie było, ale czy to potwierdzono? Czym jeszcze mógł posłużyć się pilot gdy nie miał ILSa o właściwej kategorii?
    I trzecie pytanie - usłyszałem w radiu (PR1) dzisiaj, że Tu-154 nie może wykonać niektórych manewrów, ponadto odejście na drugi krąg w nowoczesnych samolotach jest prostsze (wspomniano o przycisku TOGA) a dzisiejsze silniki reagują znacznie szybciej. Czy to jest prawda?
    ---
    oɹ6ǝןןⱯ ɐu ǝɹnʇɐıʍɐןʞ ɯǝɟıdnʞ zɐɹ ıuʇɐʇsO
     

  3. #163

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzychatc Zobacz posta
    Z jakim dyspozytorem??? I gdzie to znalazłeś? Podaj link, proszę.

    Bardzo proszę. Co prawda to nie jest cała konwersacja aż do końca. Są to urywki skopiowane do kilku plikow.

    http://www.radioscanner.ru/files/aviarecords/file10279/

    http://www.radioscanner.ru/uploader/2010/22_46_34_1.mp3

    http://www.radioscanner.ru/uploader/2010/22_46_55_1.mp3

    http://www.radioscanner.ru/uploader/2010/22_48_44_1.mp3

    Więcej nie da się umieścić bo podobno są limity przestrzeni dyskowej
     

  4. #164
    Awatar Pewazz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kto mi wyjaśni, co ma IGA703 do PLF101?
    If it's possible, it's done.
    If it's impossible, it will be done.
     

  5. #165

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam,
    Pewnie wszyscy zastanawiają się teraz co mogło być przyczyną tragicznej katastrofy prezydenckiego Tupolewa. Osobiście uważam, że z ostatecznymi osądami co do przyczyn katastrofy powinniśmy wstzymać się do momentu ogłoszenia przez komisję KBWL.
    Nie daje mi jednak spokoju fakt, że samolot ewidentnie za nisko podchodził do lądowania. Wiemy, że widzialność była bardzo mała, więc pilot musiał polegać na wskazaniach przyrządów pokładowych. Nie udało mi się znaleźć informacji w jakie wysokościomierze był wyposażony Tu-154. Wiem jednak, że klasyczne barometryczne wysokościomierze lotnicze są bardzo często obarczone błędem wynikającym z różnicy ciśnień. Błąd ten wynika, że ciśnienie atmosferyczne na poziomie ziemi moze różnić się od ciśnienia ustawionego na korektorze barometrycznym wyskościomierza. Ciśnienie atmosferyczne przy ziemi jest zmienne, oprócz tego zmienia się w funkcji czasu. Przy spadku temperatury przy ziemi gęstsze warstwy powietrza obniżają się i przyrząd zawyża wskazania.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 12-04-2010 o 01:03 Powód: ort
     

  6. #166

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kajmat Zobacz posta
    Jeśli uwzględni się niską / bardzo niską podstawę chmur, to nie powinno to nikogo dziwić. W takich warunkach bardzo zmienia się akustyka i chmury mogą wówczas znacznie wytłumić lub też - przeciwnie - wzmocnić odgłos silników (w stosunku do normalnych warunków), a obserwowane efekty dźwiękowe mogą być różne w rożnych miejscach.


    Ale czy to są rozmowy właściwego lotu Tupolewa, czy "IGA 703" dostępne na www.radioscanner.ru?
    Bo w przypadku "IGA 703" korespondencję prowadzą 2 osoby z załogi - jedna po angielsku, a po kilkudziesięciu sekundach inna osoba powtarza najpierw tę samą informację (tj. o położeniu i pułapie) po angielsku, a później - już po rosyjsku - ustala warunki do lądowania.
    Z tym, że "IGA 703" nie lądował w Smoleńsku, ale bodajże w Witebsku.
    Być może. Muszę to sprawdzić dodatkowo. Podane są jako rozmowy tutuki. Ale w tym zamieszaniu to różne pomyłki bywają. Spróbuje potwierdzić źródło.
     

  7. #167

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    15nm to EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aston Zobacz posta
    Bardzo proszę. Co prawda to nie jest cała konwersacja aż do końca. Są to urywki skopiowane do kilku plikow.
    Ale to chyba IGA703, a nie PLF.

    pozdrawiam,
    Paweł
     

  8. #168

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aston Zobacz posta
    Bardzo proszę. Co prawda to nie jest cała konwersacja aż do końca. Są to urywki skopiowane do kilku plikow.
    Przecież to inny samolot!

    Cytat Zamieszczone przez aston Zobacz posta
    Pomimo, że znam rosyjski bardzo dobrze to miałbym problemy z dokładnym zrozumieniem to co mówi pilot do dyspozytora
    Ja znam słabo rosyjski, ale doskonale rozumiem korespondencję z Twoich linków (tych po rosyjsku). Pilot mówi że ma 4 osoby na pokładzie...więc to zdecydowanie nie Tupolew...Btw: na TWR nie pracują dyspozytorzy, tylko kontrolerzy ruchu lotniczego.
     

  9. #169
    Awatar NeeV

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    wyraźnie słychać w nagraniu- "india golf alfa 703" więc na bank rozmowy niedotyczą Tu
     

  10. #170

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik69 Zobacz posta
    Witam,
    Nie udało mi się znaleźć informacji w jakie wysokościomierze był wyposarzon
    y Tu-154. Wiem jednak, że klasyczne barometryczne wysokościomierze lotnicze są bardzo często obarczone błędem wynikającym z różnicy ciśnień. Błąd ten wynika, że ciśnienie atmosferyczne na poziomie ziemi moze różnić się od ciśnienia ustawionego na korektorze barometrycznym wyskościomierza. Ciśnienie atmosferyczne przy ziemi jest zmienne, oprócz tego zmienia się w funkcji czasu. Przy spadku temperatury przy ziemi gęstsze warstwy powietrza obniżają się i przyrząd zawyża wskazania.
    łomatko! Bardzo dziwne pytanie od osoby która podpisuje sie nickiem "lotnik" chyba lotnik nielotny teoretyczny
     

  11. #171
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik69 Zobacz posta
    klasyczne barometryczne wysokościomierze lotnicze są bardzo często obarczone błędem wynikającym z różnicy ciśnień. Błąd ten wynika, że ciśnienie atmosferyczne na poziomie ziemi moze różnić się
    No i co z tego? Pilot ustawia barometr na dane lotnisko/obszar, zajmuje to 10 sekund. Blad jest praktycznie wtedy zerowy. Jesli kiedykolwiek byly wypadki spowodowane nieprawidlowymi wskazaniami barometra to albo pilot po prostu zapomnial go ustawic albo byl wyjatkowo surowy mroz. Bardzo watpie aby ci piloci zapomnieli ustawic barometru, poza tym harmonogram tego wypadku absolutnie nie daje zadnych przeslanek ze piloci byli zmyleni wysokosciomierzem.
     

  12. #172

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Lotnik Lotny - a teoria to podstawa w badaniach przyczyn wypadków lotniczych...
     

  13. #173

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik69 Zobacz posta
    Lotnik Lotny - a teoria to podstawa w badaniach przyczyn wypadków lotniczych...
    a możesz podać przykład samolotu nie wyposażonego w "klasyczny" wysokościomierz? bo ja takiego nie znam....
     

  14. #174
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amisiek Zobacz posta
    @Quantas - czy pilot mógł posłużyć się np. radarem?
    Prosze wybaczyć ale ja nie jestem fachowcem, a lepiej aby właśnie fachowiec na to pytanie odpowiedział


     

  15. #175
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzychatc Zobacz posta
    Btw: na TWR nie pracują dyspozytorzy, tylko kontrolerzy ruchu lotniczego.
    Akurat tam to pracowali jacys wojskowi ktorzy dostali takie zadanie, a nie kontrolerzy.
     

  16. #176

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Faktycznie to co umieściłem to nie jest ten samolot. To jest wcześniejszy zapis. To co miało być zapisem z rozmów z tutka już jest wykasowane. Miałem zapisany link do postu na stronie miasta, który już nie istnieje wiec otworzyła mi się lista postów i wybrałem ten który był podobny do właściwego nie sprawdzają zawartości. Chyba jest niezła blokada na całą informację o wypadku skoro w przeciągu godziny post został zedytowany. Spróbuję napisać na priva do gościa może mi podeśle plik jeszcze raz. Jeżeli coś się uda to umieszczę link do tego.

    Cytat Zamieszczone przez krzychatc Zobacz posta
    Btw: na TWR nie pracują dyspozytorzy, tylko kontrolerzy ruchu lotniczego.
    Sorki za uproszczenie po prostu jest to dosłowne tłumaczenie z rosyjskiego.
     

  17. #177
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o ten radar to tylko radar SAR dałby rade, ale z tego co wiem to chyba nikt go jeszcze w takim celu nie wykorzystał, bo obrazowania terenu za pomocą bezzałogowców nie liczę. Inna bajka.
     

  18. #178
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amisiek Zobacz posta
    czy pilot mógł posłużyć się np. radarem?
    Nie mogl.
    Czym jeszcze mógł posłużyć się pilot gdy nie miał ILSa o właściwej kategorii?
    Mogl wykonac podejscie NDB bo chyba tylko NDB tam bylo. Nie wiem czy podejscie PAR (lub podobne) bylo tam osiagalne. PAR jest czasami na lotniskach wojskowych. Oczywiscie podejscie typu NDB byloby bezuzyteczne przy pogodzie jaka tam panowala.
    że Tu-154 nie może wykonać niektórych manewrów, ponadto odejście na drugi krąg w nowoczesnych samolotach jest prostsze (wspomniano o przycisku TOGA) a dzisiejsze silniki reagują znacznie szybciej. Czy to jest prawda?
    To ze Tu-154 nie ma takich nowoczesnych 'pomocy' jak TOGA wcale nie znaczy ze nie mozna wykonac w nim odejscia na drugi krag.
     

  19. #179

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Unhappy

    Witam wszystkich

    Nie chce spekulowac o przycznach tej katastrofy, pozostawiam to tym ktorzy sa do tego powołani. Wierze ze zrobia to dokładnie a my wszyscy poznamy przyczyny.

    Mam jedno nurtujące mnie pytanie, czy możliwe jest ze samolot był zatankowany na trasę Warszawa - Smoleńsk - Warszawa, czy może planowane było tankowanie na lotnisku po wylądowaniu. Jeśli był zatankowany na powrót o jakiej ilości paliwa mówimy?

    Czy pilot widząc warunki pogodowe, mógł zmienić plan, krążyć nad lotniskiem, zrzucać paliwo i tankować po wylądowaniu, czy może takie coś z uwagi na kwestie formalne jest całkowicie niemożliwe?
    Michal

     

  20. #180

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez piotro Zobacz posta
    Gdzies wyplynela tez liczba wylatanych godzin kapitana, prawie 2000, niezbyt duzo chyba jak na dowodzenie VIPowskim lotem?, choc w swietle problemow z kadra na tutki zrozumiala...
    Hm... to jakby tysiąc startów i lądowań, jeśli założyć przeciętny lot po europie na 2 godziny... sporo...
     

Strona 9 z 119 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-03-2023, 15:42
  2. 08-01-2023, 06:27
  3. 23-09-2022, 15:29
  4. 30-11-2020, 10:52
  5. 11-09-2020, 13:24
  6. 16-06-2019, 17:29
  7. 24-04-2019, 00:46
  8. 12-11-2018, 01:30
  9. 15-08-2018, 21:47
  10. 13-07-2018, 22:08
  11. 02-04-2018, 17:50
  12. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  13. 06-01-2018, 00:47
  14. 22-09-2017, 08:43
  15. 22-09-2017, 08:42
  16. 15-08-2017, 20:24
  17. 26-07-2017, 11:34
  18. 23-07-2017, 14:08
  19. 07-06-2017, 23:35
  20. 07-06-2017, 23:34
  21. 01-06-2017, 14:34
  22. 01-06-2017, 13:20
  23. 01-06-2017, 13:14
  24. 29-05-2017, 17:57
  25. 29-05-2017, 16:47
  26. 29-05-2017, 16:44
  27. 29-05-2017, 16:32
  28. 21-05-2017, 15:32
  29. 16-04-2017, 21:00
  30. 11-04-2017, 20:55
  31. 04-04-2017, 22:46
  32. 29-03-2017, 10:13
  33. 27-02-2017, 21:07
  34. 08-02-2017, 20:04
  35. 30-12-2016, 12:15
  36. 17-11-2016, 15:05
  37. 31-10-2016, 22:56
  38. 27-10-2016, 19:18
  39. 21-10-2016, 14:59
  40. 18-10-2016, 02:08
  41. 09-10-2016, 13:49
  42. 03-10-2016, 22:46
  43. 03-10-2016, 16:13
  44. 03-10-2016, 02:01
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 16:03
  48. 26-09-2016, 19:07
  49. 08-09-2016, 10:06
  50. 28-08-2016, 14:48

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •