Strona 91 z 119 PierwszyPierwszy ... 41 81 89 90 91 92 93 101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,801 do 1,820 z 2376
Like Tree186Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1801

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Chyba nie twierdzisz ze to "prowadzenie" bylo cokolwiek warte. ... Sprzet jaki posiadali raczej do zadnego precyzyjnego podejscia w stylu PAR sie nie nadawal. ...
    No niezupełnie się z tym zgadzam. Jak już dawno pisałem, lotnisko w Smoleńsku ma pod tym względem parę minusów. Jednym z nich jest to, że teren przed radarem się wznosi, co podnosi horyzont dla radaru. Jeśli nawet tylko bliskie okolice ścieżku podejścia były zarośnięte powodowało to na radarze sporo odbić. Nie wiem czy radary PAR w ogóle mają "wygaszanie stałych ech", a w przypadku tego rosyjskiego to już w ogóle wątpię.
    Tak, że nie jest to jakimś szczególnym problemem tego radaru, tylko tej techniki i uwarunkowań terenowych. Dlatego też zapewne minima dla tego lotniska są niższe niż wynikałoby z ogólnych minimów dla PAR (RSP).
     

  2. #1802
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mdry Zobacz posta
    No niezupełnie się z tym zgadzam.
    Z czym sie nie zgadzasz?. Naprowadzenie przez kontrolera (w kazdym razie w warunkach radaru PAR) wyglada zuplenie inaczej, informacja jest przekazywana pilotowi minimum co 5 sekund jesli chodzi o jego pozycje w pionie i poziomie w stosunku do zadanej sciezki/kursu. Nikt chyba tutaj nie wie co ci kontrolerzy faktycznie robili i jakiego dokladnie radaru uzywali ale chyba jest jasne ze stenogramu ze jakosc informacji ktora przekazywali tej zalodze byla praktycznie zerowa - faktycznie byla tak marna ze lepiej byloby gdyby siedzieli cicho.
     

  3. #1803

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    ... Naprowadzenie przez kontrolera (w kazdym razie w warunkach radaru PAR) wyglada zuplenie inaczej, ... .
    Tak, "zachodnie"; jak pilot 5 sek nie słyszy kontrolera powinien odejść. W rosyjskiej jest to "kwitowanie" i podane są max. odstępy (w metrach) kiedy kontroler musi się odezwać. Ktoś to zamieścił gdzieś na smoleńskim forum. Do ? km kontroler powinien odezwać się co najmniej co 2 km, poniżej conajmniej raz na km.
     

  4. #1804

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie Radar na Siewiernym

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Sprzet jaki posiadali raczej do zadnego precyzyjnego podejscia w stylu PAR sie nie nadawal.
    Radar na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj, fot. z galerii Siergieja Amielina

    Picasa Web Albums -

    Specification of RSP-10MN-1 approach and landing system:

    Aerotechnica Ltd. Products. Modernization of RSP-10 radar system.

    Approach and landing system RSP-10MN-1 consists of two radars:
    dispatcher (aerodrome) radar consisting of PSR and SSR channels;
    precision approach radar PAR.
    1 PAR mode specifications:
    Range (min),km25
    Ceiling height 2000m
    Range accuracy 20m
    Range resolution 80m
    Azimuth accuracy 0.03°
     

  5. #1805

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Jesli faktycznie tam byl PAR to dlaczego nie byl uzyty w tym podejsciu?
    Czy dlatego ze nie byl to rosyjski samolot? Jesli nie to czy polski pilot wogole sie orientowal ze mogl poprosic o podejscie PAR?
    Pytania retoryczne bo watpie aby ktos mial na nie odpowiedz.
     

  6. #1806
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Nie znam sie, ale RSP-6 i RSP10 to chyba inna bajka
     

  7. #1807
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    A już na pewno smoleński RSP-6 jest z innej bajki niż ukraińska modyfikacja RSP-10.
    Sądzę, że o RSL-u w Smoleńsku zostało wystarczająco dużo powiedziane. Wobec braku nowej wiedzy nie ma sensu odgrzewanie tego wątku.
     

  8. #1808

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Dokładność:
    - W trybie lądowania przy locie na stałej wysokości 100 m;
    - Przy ustalaniu wysokości 300 m.
    Minimalna wysokość wejścia samolotu na pas startowy lotniska 50 m
    Więcej o podobnej RSP-7 -> Đŕäčîëîęŕöčîííŕ˙ ńčńňĺěŕ ďîńŕäęč ńŕěîëĺňîâ ĐŃĎ-7 - Ěóçĺé íĺáűňîâîé ýëĺęňđîíčęč
     

  9. #1809
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Już jest na stronie MAK-a oficjalny komunikat, że końcowy raport przekazano drogą dyplomatyczną strone polskiej. Tekstu jeszcze nie ma.
     

  10. #1810

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Już jest na stronie MAK-a oficjalny komunikat, że końcowy raport przekazano drogą dyplomatyczną strone polskiej. Tekstu jeszcze nie ma.
    Jacek!
    Czy ja dobrze widzę, na stonie MAK:

    Окончательный отчет Технической комиссии МАК с Замечаниями Республики Польша, как неотъемлемой части этого Отчета

    Uwagi, jako NIEODŁĄCZNA część Raportu.
    U nas zaczęli stękać, że nie "uwzględnili"... Więc jak?
     

  11. #1811
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Ten raport bedzie analizowany przez amatorow, bedzie podważany, ignorowany, itd. Trzeba się z tym liczyć. Kraj jest niestety mocno rozłamany, i to jest jeden z efektów.
     

  12. #1812
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Z,
    ja widzę to samo. Debilami nie jesteśmy, więc chyba obaj dobrze widzimy. Polskie uwagi zostały potraktowane jako załącznik, stanowiący integralną część raportu, cokolwiek miałoby to znaczyć.
    Znając trochę technikę zespołowego przygotowywania dużych zbiorczych dokumentów sądzę, że Rosjanie nie mogli zrobić inaczej, skoro - jak wynikało z wypowiedzi naszych oficjeli - zdecydowana większość polskich uwag nie miała charakteru merytorycznego, lecz proceduralny. Po prostu uznali, że tego się nie da zintegrować z zasadniczym raportem i jedynie możliwe jest doczepienie ich jako załącznik.
    Niestety nie mogę oglądać na żywo konferencji, więc muszę poczekać z dalszymi przemyśleniami.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 12-01-2011 o 10:39
     

  13. #1813
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    TVP.INFO tutaj na zywo mozna ogladac
     

  14. #1814
    RSS news
    Awatar RSS bot

    Dołączył
    Aug 2009

    Post Rosjanie prezentują rekonstrukcję lotu tupolewa

    - Żadne informacje od załogi nie były przekazywane kontrolerowi. Kontroler nie wydał zgody na lądowanie, jednak samolot schodził dalej. Załoga nie reagowała na ostrzeżenia systemu TAWS - mówił szef komisji technicznej MAK Aleksiej Morozow opisując animowaną rekonstrukcję ostatnich minut lotu prezydenckiego Tupolewa. Jak dodał, w kabinie znajdowały się co najmniej dwie osoby spoza załogi.

    Czytaj Więcej...
     

  15. #1815

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Krk

    Domyślnie

    Jest juz raport MAK:

    Tu-154
     

  16. #1816
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    http://www.mak.ru/russian/investigat...report_eng.pdf

    Tutaj po angielsku. Szukam animacji pokazywanej podczas konferencji.
     

  17. #1817
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Tutaj po angielsku. Szukam animacji pokazywanej podczas konferencji.
    TVN chyba coś wspominał, że zamieszczą
     

  18. #1818
    PCe
    PCe jest nieaktywny
    Awatar PCe

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland
     

  19. #1819
    Awatar madness

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szerszen Zobacz posta
    TVN chyba coś wspominał, że zamieszczą
    jest na YT:

    YouTube - Raport MAK - Rekonstrukcja lotu TU 154

    dobrze by było gdyby MAK zamieścił oryginalny film u siebie
     

  20. #1820

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie


    Polecamy

    JacekB, Całkiem się z Tobą zgadzam. JK właśnie przed chwilą stwierdził, że w raporcie nie ma ŻADNYCH dowodów wskazujących na bład polskiej załogi. Ale nie chcę o polityce, niech tym się politycy zajmują. Na filmie widoczny był symulowany obraz z radaru podejścia. Jeśli dobrze zrozumiałem tłumaczenie, to po oblocie technicznym stwierdzono, że radar znacząco zaniżał wysokość. Widać to na animacji, gdy samolot był dosyć wysoko nad ścieżką, to na radarze mieścił się w tolerancji kątów zejścia. Ale chodzi mi o dalszy moment, gdy samolot wyraźnie zanurkował, jak szybka była reakcja kontrolera, na zwiększenie prędkości opadania? Szkoda, że nie ma tego filmu w czystej wersji, byłoby to wyraźnie widoczne. Powinno być w raporcie...

    Tutaj link do filmu. Wprawdzie z komentarzem w j.rosyjskim, ale jakość obrazu jest lepsza niż na innych stronach:
    http://www.vesti.ru/videos?vid=314759&cid=1#video_wrap
    Ostatnio edytowane przez zibias ; 12-01-2011 o 14:21 Powód: Dodany link do filmu
     

Strona 91 z 119 PierwszyPierwszy ... 41 81 89 90 91 92 93 101 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-03-2023, 15:42
  2. 08-01-2023, 06:27
  3. 23-09-2022, 15:29
  4. 30-11-2020, 10:52
  5. 11-09-2020, 13:24
  6. 16-06-2019, 17:29
  7. 24-04-2019, 00:46
  8. 12-11-2018, 01:30
  9. 15-08-2018, 21:47
  10. 13-07-2018, 22:08
  11. 02-04-2018, 17:50
  12. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  13. 06-01-2018, 00:47
  14. 22-09-2017, 08:43
  15. 22-09-2017, 08:42
  16. 15-08-2017, 20:24
  17. 26-07-2017, 11:34
  18. 23-07-2017, 14:08
  19. 07-06-2017, 23:35
  20. 07-06-2017, 23:34
  21. 01-06-2017, 14:34
  22. 01-06-2017, 13:20
  23. 01-06-2017, 13:14
  24. 29-05-2017, 17:57
  25. 29-05-2017, 16:47
  26. 29-05-2017, 16:44
  27. 29-05-2017, 16:32
  28. 21-05-2017, 15:32
  29. 16-04-2017, 21:00
  30. 11-04-2017, 20:55
  31. 04-04-2017, 22:46
  32. 29-03-2017, 10:13
  33. 27-02-2017, 21:07
  34. 08-02-2017, 20:04
  35. 30-12-2016, 12:15
  36. 17-11-2016, 15:05
  37. 31-10-2016, 22:56
  38. 27-10-2016, 19:18
  39. 21-10-2016, 14:59
  40. 18-10-2016, 02:08
  41. 09-10-2016, 13:49
  42. 03-10-2016, 22:46
  43. 03-10-2016, 16:13
  44. 03-10-2016, 02:01
  45. 02-10-2016, 17:36
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 16:03
  48. 26-09-2016, 19:07
  49. 08-09-2016, 10:06
  50. 28-08-2016, 14:48

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •