Strona 8 z 119 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 160 z 2376
Like Tree190Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #141
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    Od tej pory każdy pilot wiedział, że albo wyląduje albo zostanie zgnojony
    36 SPLT podlega MON, a więc podlega Klichowi, a więc podlega Premierowi.
    Jaki wniosek ? Ano taki że (co jest głupie i złe oczywiście) każde postawienie się śp. Prezydentowi to radość rządu, na zasadzie "fajny chłop jesteś" bo zrobiłeś psikusa Prezydentowi.
    Więc zgnojenia się bać nie musiał, bo mimo że to Prezydent jest zwierzchnikiem sił zbrojnych, to on ruszyć pilota nie może. Tym bardziej nie może że pilotów na tuty brakuje.

    I jeszcze jedno. Arkadiusz miał żonę i dwójkę dzieci ! Czy ryzykowałby, kozaczyłby ? NIE !!! Każdy kto ma swoje dzieci to rozumie.
    No chyba że był tak kiepskim bądź głupim pilotem że nie zdawał sobie sprawy że może być niebezpiecznie. Ale jeśli kiepscy piloci przewożą Vipów, to znaczy że mamy koniec świata w Polsce.
    Tak więc z opiniami o szaleństwie, nieodpowiedzialności itp rzeczach w wykonaniu załogi nie mówmy, bo to nie ma sensu.


     

  2. #142
    Aaa
    Aaa jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    "Katastrofa samolotu z prezydentem Lechem Kaczyńskim to błąd pilota - oskarżają Arkadiusza Protasiuka rosyjscy prokuratorzy i specjaliści. Według nich, pilot uległ presji i podchodził do lądowania czterokrotnie. Z zarzutami nie zgadza się drugi pilot prezydenckiego samolotu TU-154 Tomasz Pietrzak. - Z informacji, które otrzymałem, wynika, że było tylko jedno zajście (do lądowania) - powiedział w TVN24."
    Pilot, kt

    Swoją drogą dzisiaj jeden z redaktorów mówił o 'kołowaniu w powietrzu', więc patrząc na nierzetelność niektórych dziennikarzy nie zdziwiłabym się jakby rzekome 4 podejścia do lądowania faktycznie okazały się nieprawdziwe. Może chodziło o 4 kółka nad lotniskiem, kto wie.

    Płk Tomasz Pietrzak (były pilot prezydenta) i gen. Roman Polko - całość programu na http://www.tvp.pl/publicystyka/polityka ... 10/1643864
    rozmawiali o samolocie, o lotnisku, aspektach technicznych i właśnie tam padło zdanie o jednym podejściu, a nie czterech

    edit: warto też zobaczyć PIERWSZE STRONY gazet z całego świata (Chiny, Emiraty Arabskie, Ekwador etc) na http://kominek.blox.pl/2010/04/SWIAT...-O-POLSCE.html
    kopia na http://www.kominek.tv/tt.swiatowa.pr...tykuly,191.htm
     

  3. #143
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie

    A czy nie każdy z nas, chociaż raz, nie podchodził poniżej minimów? nie każdy jak to nazwałeś "kozaczył"?
     

  4. #144
    Awatar paluch

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Czempiń/CZE

    Domyślnie

    Ale nie możesz być pewien, że prezydent się nie wtrącał co ma robić pilot.
    Może jednak obawiał się "zgnojenia" (kiepskie słowo), bo na pokładzie miał najważniejsze osoby w państwie i mimo wszystko presja była ogromna.
    Tak czy inaczej pilot to też człowiek, a jak wiadomo człowiek nie jest nieomylny.

    Ja też nie twierdze, że było tak, czy tak. To są wszystko spekulacje.

    Dobrze by było wstrzymać sie z tym i poczekać na konkretne i oficjalne informacje.
    NIKON D90 + NIKKOR 18-105mm DX VR + SYNTA 8"
     

  5. #145
    Awatar 777Sebek

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kriku Zobacz posta
    ZAPIS ROZMOWY DZIENNIKARKI PORTALU LIFE NEWS Z PAWŁEM PLUSINEM

    Pyt: No, a dlaczego nie podali tego KWITU?

    Kont: A skąd mam wiedzieć? Dlatego, że słabo znają j. rosyjski.

    To jest nieprawda. Pilot śmigłowca który awaryjnie lądował z premierem Millerem powiedział, że znał pilota (chyba Protasiuka) i że ten bardzo dobrze znał j. rosyjski.
     

  6. #146
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    I jeszcze jedno. Arkadiusz miał żonę i dwójkę dzieci ! Czy ryzykowałby, kozaczyłby ? NIE !!! Każdy kto ma swoje dzieci to rozumie.
    Nie wiem co ma piernik do wiatraka. To nie pierwsza katastrofa w ktorej pilot ktory 'ma dzieci' schodzi grubo ponizej dozwolonych minimow aby 'wymusic' ladowanie. Co prawde takie wypadki zdarzaja sie nagminnie w lotnictwie GA, w lotnictwie cywilnym przynajmniej w zachodnich cywilizacjach to sie juz nie zdarza z uwagi na rygorystyczny trening i przepisy (pilot bylby zawieszony nawet jakby mu sie takie ladowanie powiodlo). Wlasciwym zagadnieniem jest jakosc treningu polskich pilotow MON co zreszta bardzo podobna katastrofa CASA juz uwypuklila.
     

  7. #147
    Awatar harrier

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Koluszki

    Domyślnie

    Osobiście jestem ciekawe jak będzie z raportem z analizy odczytu czarnych skrzynek... Nie wiadomo, czy po zakończeniu prac zostanie on odtajniony czy nie. Można by przypuszczać, że "gdyby"... podkreślam "gdyby" po analizie zapisu rozmów w kokpicie okazało się, że na pilotach była wywierana jakaś presja ze strony pasażera bądź pasażerów to raport będzie utajniony z wiadomych względów... ale poczekamy zobaczymy.
    Canon EOS 60D + Canon EF 70-200 f/4 L IS USM
     

  8. #148
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkySurfer_ Zobacz posta
    Wydaje mi się. że podejście było od strony 26 właśnie ze względu na obecność po tamtej stronie pasa radiolatarni NDB.
    Od strony pasa 08 też jest radiolatarnia ( Wikimapia - Let's describe the whole world! )
    Pozdrawiam,
    bonżurek

     

  9. #149
    Aaa
    Aaa jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 777Sebek Zobacz posta
    To jest nieprawda. Pilot śmigłowca który awaryjnie lądował z premierem Millerem powiedział, że znał pilota (chyba Protasiuka) i że ten bardzo dobrze znał j. rosyjski.
    Pietrzak w tvn24 też to dzisiaj mówił.
     

  10. #150
    Awatar rsolka

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Perugia (LIRZ), Umbria, Italy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aaa Zobacz posta
    Pilot, kt

    Swoją drogą dzisiaj jeden z redaktorów mówił o 'kołowaniu w powietrzu', więc patrząc na nierzetelność niektórych dziennikarzy nie zdziwiłabym się jakby rzekome 4 podejścia do lądowania faktycznie okazały się nieprawdziwe. Może chodziło o 4 kółka nad lotniskiem, kto wie.

    Płk Tomasz Pietrzak (były pilot prezydenta) i gen. Roman Polko - całość programu na http://www.tvp.pl/publicystyka/polityka ... 10/1643864
    rozmawiali o samolocie, o lotnisku, aspektach technicznych i właśnie tam padło zdanie o jednym podejściu, a nie czterech

    edit: warto też zobaczyć PIERWSZE STRONY gazet z całego świata (Chiny, Emiraty Arabskie, Ekwador etc) na ŚWIATOWA PRASA O POLSCE
    kopia na ŚWIATOWA PRASA O POLSCE - Kominek.Tv
    Według telewizji Rossija 24 do katastrofy doszło podczas czwartego podejścia do lądowania, jednak – jak podaje Agencja Informacyjna Federacji Rosyjskiej REGNUM — informacja ta nie potwierdziła się: cztery podejścia do lądowania wykonał inny samolot lecący z Moskwy. Najprawdopodobniej pomyłka ta wynikła z błędnej interpretacji rosyjskiego terminu “четвёртый разворот” (czwarty zakręt), który oznacza ostatni zakręt samolotu przed wyprowadzeniem na prostą do pasa.
     

  11. #151

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Ten wywiad z niby czlowiekiem, ktory robil za ATC, gdzie sugeruje on problemy komunikacyjne/jezykowe jakos tak lekko przywodzi mi na mysl Pulkowo i Swissa (w innym watku na forum), choc tam angielski byl problemem, czy tutaj ATC nie mialo obowiazku porozumiewac sie po angielsku ? (bo np. lotnisko wojskowe, itd.). Ciekawe tez jest, ze zaraz po katastrofie, kiedy komisja badajaca pracuje, pojawia sie taki wywiad, pozwolili mu mowic do prasy...?
    Gdzies wyplynela tez liczba wylatanych godzin kapitana, prawie 2000, niezbyt duzo chyba jak na dowodzenie VIPowskim lotem?, choc w swietle problemow z kadra na tutki zrozumiala...
    Ostatnio edytowane przez piotro ; 11-04-2010 o 22:51
     

  12. #152
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez harrier Zobacz posta
    Osobiście jestem ciekawe jak będzie z raportem z analizy odczytu czarnych skrzynek... Nie wiadomo, czy po zakończeniu prac zostanie on odtajniony czy nie. Można by przypuszczać, że "gdyby"... podkreślam "gdyby" po analizie zapisu rozmów w kokpicie okazało się, że na pilotach była wywierana jakaś presja ze strony pasażera bądź pasażerów to raport będzie utajniony z wiadomych względów... ale poczekamy zobaczymy.
    Utajnienie z takich czy innych powodów spowoduje tylko powstanie setek plotek, domysłów i dywagacji, a to chyba jeszcze gorsze niż każda prawda, nawet ta najbardziej niewygodna dla wielu.
     

  13. #153
    Awatar Sansei6

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Siedlce

    Domyślnie

    Odnośnie pogody, to chciałem się podpytać, zgodnie z danymi z METAR'u to oblodzenie możemy wykluczyć? Przynajmniej w warunkach panujących nad lotniskiem?
    Fanatyczny Fan Formuły 1
     

  14. #154

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Przede wszystkim powinniśmy wiedzieć jaki rodzaj podejścia wykonywał, aby cokolwiek sensownego zrozumieć. Czy na NDB czy też był instruowany w jakiś sposób przez kontrolera (PAR?) Na jakiej podstawie kontroler wiedział, że jest za nisko?
     

  15. #155
    Awatar hoot

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotro Zobacz posta
    Gdzies wyplynela tez liczba wylatanych godzin kapitana, prawie 2000, niezbyt duzo chyba jak na dowodzenie VIPowskim lotem?, choc w swietle problemow z kadra na tutki zrozumiala...
    czytałem, że ten Tu miał 5 004 godziny lotu, czy na tym tle 2 000 to mało?
     

  16. #156

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 777Sebek Zobacz posta
    To jest nieprawda. Pilot śmigłowca który awaryjnie lądował z premierem Millerem powiedział, że znał pilota (chyba Protasiuka) i że ten bardzo dobrze znał j. rosyjski.
    Niestety nie ma racji. Przesłuchałem zapisy rozmów załogi z dyspozytorem (są umieszczone na rosyjskim forum) i powiem, że z tą znajomością to nie za bardzo. Pomimo, że znam rosyjski bardzo dobrze to miałbym problemy z dokładnym zrozumieniem to co mówi pilot do dyspozytora. Konwersacja wyraźnie im się "nie kleiła". Pilot musiał bardzo "dobierać słowa" Ponadto częściowo konwersował w języku angielskim.
     

  17. #157
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HUMBAK Zobacz posta
    Utajnienie z takich czy innych powodów spowoduje tylko powstanie setek plotek, domysłów i dywagacji, a to chyba jeszcze gorsze niż każda prawda, nawet ta najbardziej niewygodna dla wielu.
    Ja myślę, że ujawnienie pełnej prawdy jest obowiązkiem śledczych wobec poległych i wobec narodu... Jaka ona by nie była...

    A pytań na tą chwilę jest sporo. Sam się nad wieloma zastanawiam, ale nikt nawet śledczy nie znają jeszcze na nie odpowiedzi - to chyba zbyt wcześnie.

    Ps. Ferowanie wyroków i osądów przez prokuratorów rosyjskich jest chyba zbyt wczesne i troszkę nie na miejscu....
    Wszystko jest kwestią czasu...
     

  18. #158

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Rozumiem, że samolot był w 100 % sprawny. W innym wypadku pilot przekazał by do wieży, że ląduje awaryjnie ze względu na usterki.
     

  19. #159

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aston Zobacz posta
    Niestety nie ma racji. Przesłuchałem zapisy rozmów załogi z dyspozytorem (są umieszczone na rosyjskim forum) i powiem, że z tą znajomością to nie za bardzo. Pomimo, że znam rosyjski bardzo dobrze to miałbym problemy z dokładnym zrozumieniem to co mówi pilot do dyspozytora. Konwersacja wyraźnie im się "nie kleiła". Pilot musiał bardzo "dobierać słowa" Ponadto częściowo konwersował w języku angielskim.
    Z jakim dyspozytorem??? I gdzie to znalazłeś? Podaj link, proszę.
     

  20. #160
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez moharp Zobacz posta
    Rozumiem że samolot był w 100 % procentach sprawny.
    Tego się dopiero dowiemy. Mógł być niesprawny choćby wskaźnik wysokości o czym pilot się dowiedział kosząc drzewa. Mogło być niesprawne tysiąc innych urządzeń.
    Na wszystko musimy cierpliwie poczekać.


     

Strona 8 z 119 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-05-2023, 05:47
  2. 24-03-2023, 15:42
  3. 08-01-2023, 06:27
  4. 23-09-2022, 15:29
  5. 30-11-2020, 10:52
  6. 11-09-2020, 13:24
  7. 16-06-2019, 17:29
  8. 24-04-2019, 00:46
  9. 12-11-2018, 01:30
  10. 15-08-2018, 21:47
  11. 13-07-2018, 22:08
  12. 02-04-2018, 17:50
  13. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  14. 06-01-2018, 00:47
  15. 22-09-2017, 08:43
  16. 22-09-2017, 08:42
  17. 15-08-2017, 20:24
  18. 26-07-2017, 11:34
  19. 23-07-2017, 14:08
  20. 07-06-2017, 23:35
  21. 07-06-2017, 23:34
  22. 01-06-2017, 14:34
  23. 01-06-2017, 13:20
  24. 01-06-2017, 13:14
  25. 29-05-2017, 17:57
  26. 29-05-2017, 16:47
  27. 29-05-2017, 16:44
  28. 29-05-2017, 16:32
  29. 21-05-2017, 15:32
  30. 16-04-2017, 21:00
  31. 11-04-2017, 20:55
  32. 04-04-2017, 22:46
  33. 29-03-2017, 10:13
  34. 27-02-2017, 21:07
  35. 08-02-2017, 20:04
  36. 30-12-2016, 12:15
  37. 17-11-2016, 15:05
  38. 31-10-2016, 22:56
  39. 27-10-2016, 19:18
  40. 21-10-2016, 14:59
  41. 18-10-2016, 02:08
  42. 09-10-2016, 13:49
  43. 03-10-2016, 22:46
  44. 03-10-2016, 16:13
  45. 03-10-2016, 02:01
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 17:36
  48. 02-10-2016, 16:03
  49. 26-09-2016, 19:07
  50. 08-09-2016, 10:06

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •