Strona 27 z 119 PierwszyPierwszy ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 521 do 540 z 2376
Like Tree190Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #521

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saja Zobacz posta
    Cleared to land podaje wieża i chyba bieże za to jakąś odpowidzialność. Czy też może znaczy to tylko "pas wolny", czyli nie ma fizycznej przeszkody, aby wylądować?
    Tak, "cleared to land" oznacza tylko ze nikogo na pasie nie ma. Na tym polega jedyna odpowiedzialnosc.
    Z tym zamykaniem lotniska bylo juz poprzednio - forum zatacza kolko.
    Procedury zamykania lotnisk sa i dobrze dzialaly przez dziesieciolecia. A to ze czasami znajdzie sie samobojca nie znaczy ze nagle trzeba wszystko zmieniac. Umowmy sie - to byli samobojcy probujacy ladowac w warunkach odpwiadajacych Cat.II na lotnisku wyposazonym w NDB, do tego nawet nie majac (o ile sie nie myle) kart podejscia.
     

  2. #522
    Awatar Geminus

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    MAŁOPOLSKA

    Domyślnie

    Oglądaliście wywiad z panem Tomaszem Hypkim ?
    Onet.pl Wiadomo
    Pozdrawiam
    Jurek
     

  3. #523
    Awatar Hubik82

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poliocertes Zobacz posta
    Otóż chodzi o doświadczenie pilota. Różne źródła róznie podają, ale zakładając, że wylatał 2000 godzin to wydaje mi się, że to dość mało w czasie 13 lat. Wychodzi jakieś 12 godzin miesięcznie. Od razu nasuwa się skojarzenie z niedzielnym kierowcą.
    Ta ilość wylatanych godzin dotyczy tylko lotów na TU-154, faktyczny nalot tego pilota był zapewne wielokrotnie większy...
    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


    Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"
     

  4. #524
    Awatar Hubik82

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Kolejna wizualka ukształtowania podejścia (z rosyjskiego forum) - tutaj proporcje są już chyba zachowane:

    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


    Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"
     

  5. #525

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Zgadza się. Mea culpa. СИЛЬНЫЙ ТУМАН - gęsta mgła.
     

  6. #526

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    To zdjęcie moim zdaniem rozwiewa wątpliwości co do tego, czy samolot dotknął kołami ziemi:

    Badanie szcz
     

  7. #527

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPSW i EPLR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SimOn! Zobacz posta
    Na rosyjskim forum ktoś zamieścił kartę lotniska.
    Post nr #545

    Normalnie jestem w szoku widząc taką mapę ............. Domyślam się, że w Federacji Rosyjskiej takie mapy to normalność jeśli chodzi o lotniska takie jak w Smoleńsku.
     

  8. #528
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jak na tego Pana to bardzo dobry wywiad moim zdaniem
    "Win
     

  9. #529

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poliocertes Zobacz posta
    Jak wielu zarejestrowałem się na tym forum dopiero po tym wypadku. Zaciekawiła mnie jedna kwestia. Otóż chodzi o doświadczenie pilota. Różne źródła róznie podają, ale zakładając, że wylatał 2000 godzin to wydaje mi się, że to dość mało w czasie 13 lat. Wychodzi jakieś 12 godzin miesięcznie. Od razu nasuwa się skojarzenie z niedzielnym kierowcą. Oczywiście nie mam zamiaru nikogo obrazić ani ferować wyroków. Nie szukam winnych katastrofy. Napewno nie jest winą pilota, że latał tyle, ile latał. Może ktoś z forumowiczów wie ile w takim czasie wylata pilot pracujący np w LOT ?
    2000 godzin to sporo. Nie można porównywać nalotu pilota wojskowego z nalotem pilota liniowego bo to zupełnie inna bajka, nikt nie zarabia na tym że pilot wojskowy lata. Bywają lata że piloci na iskrach robią po 50h rocznie.
     

  10. #530
    Awatar papacharlie

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Powtorze wiec - nie zamyka sie lotniska z powodu widzialnosci. Po drugie, kontroler NIGDY nie moze zamknac lotniska - to nalezy do wlasciciela/zarzadzajacego lotniskiem (chociaz w tym przypadku trudno mowic o kontrolerze i zarzadzajacym w typowym znaczeniu).
    AD.1 Może się nie zamyka - praktyka pokazuje jednak inaczej:

    ROMA/CIAMPINO : Closed due to fog from 0600-1030UTC.
    Ireland Knock - closed until further notice due to fog
    Poland Gdansk - closed due to fog

    Nie wspomnę o Delhi gdzie ich zmorą są częste zamknięcia z powodu mgły.

    AD.2 Nie wspominałem o żadnym kontrolerze - wiadomo że za to odpowiadają odpowiednie służby lotniska.
     

  11. #531
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Jak na tego Pana to bardzo dobry wywiad moim zdaniem
    Wyjątkowo ta wypowiedź Pana Hypkiego nadaje się do publikacji. Może czyta nasze forum?
     

  12. #532
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pilot LOTu wylatuje miesięcznie 60-80 BH (Block Hours), miesięcznie, w zależności od typu samolotu, najwięcej na E170, najmniej B767. czyli w tym okresie 13 lat wylatałby ok 8000 BH, po odliczeniu urlopów itd. Doświadczenie dowódcy feralnego Tupolewa było więc raczej skromne, biorąc pod uwagę fakt, że podawane 1900 BH, był to jego całkowity nalot. Na Tu154M wylatał zapewne nie więcej niż 1200-1300 BH. W Locie nie może F/O zostać kapitanem, jesli nie ma co najmniej 1500 BH na danym typie. Nawet gdyby było to 1900 BH na Tu154, jak niektórzy tu piszą to i tak dość ubogo. Poza tym część jego nalotu, nie wiem jak duża, była na stanowisku nawigatora. W Specpułku jest duża rotacja kadr, bardziej doświadczeni piloci odchodzą do cywilnych kompanii lotniczych, które płacą zdecydowanie lepiej zapewniając także lepsze warunki rozwoju zawodowego.
    Nie wypowiadam się o poziomie wyszkolenia ani umiejętnościach dowódcy Tupolewa, a tylko o jego doświadczeniu. Tak aby nie było zarzutów, że oceniam załogę przed werdyktem komisji badania wypadków lotniczych.
    Pozdrawiam
    jas
     

  13. #533
    Awatar krisow

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lidzbark Warmiński

    Domyślnie

    Nalot pilotów załogi Tu-154 za stroną 36 splt:

    - kpt. pil. Arkadiusz PROTASIUK - nalot ogólny: 3528 godz. (na Tu-154M 2937 godz.)
    - mjr pil. Robert GRZYWNA - nalot ogólny: 1939 godz. (na Tu-154M 506 godz.)
    - por. pil. Artur ZIĘTEK - nalot ogólny: 1069 godz. (na Tu-154M 59 godz., jako nawigator)
    - chor. Andrzej MICHALAK - technik obsługi pokładowej legitymującym się nalotem 330 godzin.
     

  14. #534

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    W końcu Pan Hypki powiedział kilka mądrych rzeczy. Faktycznie pokutuje tu system, od wypadku Iskry, Mi 8 , Casy, Bryzy i teraz Tu 154. Nie wyciagnięto zadnych wnioskow. Pilotow bojowych szkoli sie po to by polecieli rozwalili co mieli rozwalic , a jak sie uda to wrocili. Natomiast ci ktorzy lataja z pasazerami i to takimi powinni byc szkoleni przynajmniej w czesci jak piloci cywilni.
    Taka moja prywatna dygresja. Jeżeli lotnik raz schodzi ponizej minimow , bedzie tak robil i w kolejnych podejsciach szczegolnie jak te wczesniejsze byly udane, bo przekroczyl juz ta psychologiczna granice, ze przeciez sie udaje. Tylko ze takie rozumienie zagadnienia prowadzi niestety do finalu, jaki mielismy 2 lata temu i teraz.
     

  15. #535
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Właśnie chciałem wkleić link do wywiadu z Panem Hypkim i od razu napisać swoje zdanie - że wielu tu nie przepada za tym człowiekiem i jego poglądami, jednakże widzę że ktoś mnie wyprzedził i widzę iż reakcje Wasze są podobne do moich. Bardzo mądrze mówił Pan Hypki i niestety tej katastrofy mogło by nie być i zgadzam się co do ministra Klicha, tego człowieka nic nie rusza tylko mówi tym swoim stonowanym monotonicznym i bezdusznym głosem i powtarza hasła jak to jego armia jest przygotowana i jakie on rozsądne decyzje robi. Podobnie teraz, już ma pretekst to lisingu samolotów lub dzierżawy, zamiast po prostu kupić na własność samolot rządowy. Długi temat a nie chcę za bardzo robić OT.

    Pozdrawiam, Maciej.
     

  16. #536

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Bognor Regis

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skaut198 Zobacz posta
    Z prawa zachowania energii: energia kinetyczna lecącego z prędkością poziomą (v) samolotu o masie (m) jest przeliczalna na energię potencjalną samolotu o masie (m) spadającego z wyliczonej przez nas wysokości (h). Żadne wektory i składowe nie mają na to wpływu cbdu.
    Tekst tak nieprecyzyjny a wręcz błędny, że trudno z nim polemizować, ale:
    Energię kinetyczną samolotu można przeliczyć na energię potencjalną i napisać, że zderzenie skośne odpowiada upadkowi z wysokości h...
    Ale w przypadku katastrofy istotne jest przyspieszenie (opóźnienie) w momencie zderzenia. Przy upadku pionowym zderzenie samolotu z ziemią ma charakter w dużym stopniu zderzenia niesprężystego. Cała prawie energia potencjalna (w chwili zderzenia - energia kinetyczna) zostaje wytracona na bardzo małej drodze. Przy locie prawie równoległym do ziemi - zderzenie jest w dużej mierze sprężyste, elementy samolotu odbijają się od ziemi i kontynuują ruch w zbliżonym kierunku. Wyhamowanie ruchu a więc i rozproszenie energii ma miejsce na znacznie dłuższej drodze, a więc zabójcze przyspieszenie (opóźnienie) jest znacznie mniejsze, niż gdyby miał miejsce teoretyczny spadek pionowy z wyliczonej równości energii kinetycznej i energii potencjalnej ciężkości.
    Czyli alternatywna teoretyczna wysokość upadki swobodnego powinna być znacznie mniejsza, niż tu sugerowano, jeśli założeniem jest taki sam skutek katastrofalny, czyli jednakowe opóźnienie w chwili zderzenia.
    Pozdrawiam - Miłek
     

  17. #537
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Geminus Zobacz posta
    Oglądaliście wywiad z panem Tomaszem Hypkim ?
    Onet.pl Wiadomo
    Wywiad miejscami bardzo „ostry” w wypowiedziach, ale niestety również prawdziwy. Osobiście uważam, że można wiele zarzucić panu Hypkiemu, ale w tym wywiadzie wiele jest niestety prawdziwych słów, których nikt nie chciał i nie chce słuchać…Nie chcę teraz głębiej rozdrapywać tego tematu, bo uważam że nie pora i czas aby to robić teraz w tej chwili kiedy tak wielu ludzi cierpi i jest pogrążonych w bólu… Czas na głębokie analizy i wysuwanie konkretnych wniosków nadejdzie później…
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218
     

  18. #538

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hubik82 Zobacz posta
    Kolejna wizualka ukształtowania podejścia (z rosyjskiego forum)
    Do tematu dorzucam swoją wizualkę na Google Earth:


    plik kmz do ściągnięcia:
    http://skw.org.pl/mb/misc/smolensk-katastrofa.kmz
    w nim:
    - nakładka aktualnego zdjęcia Digital Globe
    - nakładka zdjęcia Bing Maps
    - linia ukształtownia terenu
    - linia masztu radioanteny
    - linia 20m równoległa do terenu
    - linia pozioma odniesiona do masztu
    - 10m "bryły" lasu
    - model tutka (pożyczony i przemalowany z serwisu Warehouse 3D Google)
    - profil terenu

    Oczywiście w GE, można sobie niektóre z tych 'komponentów' wyłączać.

    Jako, że w sprawach lotniczych jestem laikiem, nie dyskutuję, ale na bieżąco czytam forum (by nie wysłuchiwać pseudoekspertów w tv), no i dzielę się tym co udało mi się zrobić, co pewnie potwierdza choćby w części to o czym dyskutujecie.
     

  19. #539

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Translatorpl Zobacz posta
    ...
    Ki czort?? Ktoś wie o takiej procedurze??
    Procedura ta została zaniechana w zeszłym roku - tak przynajmniej wynikało z któregoś wywiadu z pilot specpułku, o ile nie przekręcam "...od ubieglego roku nie lata już rosyjski nawigator..."
    Co do nalotu - nie wiem jak teraz, ale wojennym lotnictwie lot liczył się od rozpoczęcia rozbiegu do zakończenia dobiegu - nie mowy by budować sobie nalot jeżdżac po płycie...
     

  20. #540
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Translatorpl Zobacz posta
    stnieje pewien sekret. Nie mówiłem o tym, czekając, aż wszyscy "eksperci" się wygadają. Samolot zagraniczny, lądowania na lotnisku, które nie ma statusu "międzynarodowy". Automatycznie oznacza to obecność na pokładzie tzw pilota-lidera, którego wysłał tam Departament Transportu Lotniczego Rosji. Miał wszystkie schematy i instrukcje. Jest możliwe, że siedział przy sterze. Uważnie studiujemy ponownie listy ofiar. A był on tam w ogóle?

    Ki czort?? Ktoś wie o takiej procedurze??
    a to ciekawe.
    Podejściówka wygląda na trochę przestarzałą, albo rodzaj treningowej karty. U nas w EPDE też do niedawna tylko takie były. Chociaż do ILSa chyba nadal nie ma oficjalnej.
     

Strona 27 z 119 PierwszyPierwszy ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-05-2023, 05:47
  2. 24-03-2023, 15:42
  3. 08-01-2023, 06:27
  4. 23-09-2022, 15:29
  5. 30-11-2020, 10:52
  6. 11-09-2020, 13:24
  7. 16-06-2019, 17:29
  8. 24-04-2019, 00:46
  9. 12-11-2018, 01:30
  10. 15-08-2018, 21:47
  11. 13-07-2018, 22:08
  12. 02-04-2018, 17:50
  13. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  14. 06-01-2018, 00:47
  15. 22-09-2017, 08:43
  16. 22-09-2017, 08:42
  17. 15-08-2017, 20:24
  18. 26-07-2017, 11:34
  19. 23-07-2017, 14:08
  20. 07-06-2017, 23:35
  21. 07-06-2017, 23:34
  22. 01-06-2017, 14:34
  23. 01-06-2017, 13:20
  24. 01-06-2017, 13:14
  25. 29-05-2017, 17:57
  26. 29-05-2017, 16:47
  27. 29-05-2017, 16:44
  28. 29-05-2017, 16:32
  29. 21-05-2017, 15:32
  30. 16-04-2017, 21:00
  31. 11-04-2017, 20:55
  32. 04-04-2017, 22:46
  33. 29-03-2017, 10:13
  34. 27-02-2017, 21:07
  35. 08-02-2017, 20:04
  36. 30-12-2016, 12:15
  37. 17-11-2016, 15:05
  38. 31-10-2016, 22:56
  39. 27-10-2016, 19:18
  40. 21-10-2016, 14:59
  41. 18-10-2016, 02:08
  42. 09-10-2016, 13:49
  43. 03-10-2016, 22:46
  44. 03-10-2016, 16:13
  45. 03-10-2016, 02:01
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 17:36
  48. 02-10-2016, 16:03
  49. 26-09-2016, 19:07
  50. 08-09-2016, 10:06

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •