Strona 56 z 119 PierwszyPierwszy ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,101 do 1,120 z 2376
Like Tree190Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1101
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Nic nie rozumiesz. Zeszli ponizej minimow - co za roznica gdzie? Gdyby nie zeszli, to by nie mialo znaczenia gdzie jest radiolatarnia.
    Ale ponieważ zeszli,więc może mieć znaczenie.
    Rozumiem,że ludziom wyszkolonym w kulturze nowoczesnego lotnictwa cywilnego nie mieści się w głowie złamanie jakichkolwiek zasad i procedur.Weż jednak pod uwagę że mamy do czynienia z pilotem który zacząl szkolenie na początku lat dziewięćdziesiątych,a więc w okresie gdy na lotniskach wojskowych jedyną praktycznie pomocą nawigacyjną dla niego była "dalsza" i "bliższa"(w okreslonej odległości od lotniska) i ta pierwsza pokazywała mu azymut ,kurs i odległość od progu 4km,bo to była norma w całym UW.W tym świetle "kreski"stawiane przez Dydosa nabierają trochą innego znaczenia.Amielin na podstawie śladów na ziemi odtworzył przypuszczlną trajektorię lotu i odniósł ją do prawidłowej ścieżki a ta faktyczna wcale taka nie musiała być do momentu gwałtownego zniżania jak to przedstawił. Jeśli chodzi o "dalszą"na mapce jest napis DPRM gde-to zdies?(gdzie-tutaj?) ,Powinno być równiez wyjaśnione w jakiej odległości ta radiolatarnia był umieszczona bo pilot mógł ją brać za wskazówkę obliczenia zajścia.
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil
     

  2. #1102
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Zdajesz sobie sprawe, ze robisz teraz z tych pilotow kompletnych kretynow? Poza tym to jest kwestia wtorna.

    A tak przy okazji, kwestia "standardu" rozbija sie o fakt, ze moze niewiele latali, ale jednak po calym swiecie, gdzie podejscia sa rozmaite. I "standardowe podejscie wojskowe z czasow UW" pewnie bylo przez nich wykonywane bardzo rzadko.
    Ostatnio edytowane przez Behemot ; 29-04-2010 o 20:09
     

  3. #1103

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Sensu w rozumieniu biznesowym na pewno nie było. Ale, jak mówią, tam, gdzie kończy się logika, zaczyna się wojsko

    Szkolenia być musiały, wynikały z planów, więc się odbywały. Załoga samolotu była w pełni wyszkolona, co potwierdził dziś nawet Seremet na podstawie dokumentów.
     

  4. #1104

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Translatorpl Zobacz posta
    Sensu w rozumieniu biznesowym na pewno nie było. Ale, jak mówią, tam, gdzie kończy się logika, zaczyna się wojsko

    Szkolenia być musiały, wynikały z planów, więc się odbywały. Załoga samolotu była w pełni wyszkolona, co potwierdził dziś nawet Seremet na podstawie dokumentów.
    Chodzi mi o to, że jedynum sensem tych szkoleń było wypełnienie procedur. Nikt nie zastanowił się że wiele to nie da, skoro pilot nadal bedzie chciał tylko uciec na cywilne samoloty.
    Odpowiednia kratka w papierach zaznaczona i kazdy jest kryty.
    Mi chodzi o podstawową sprawe. Finanse.
     

  5. #1105

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    Ale ponieważ zeszli,więc może mieć znaczenie.
    Rozumiem,że ludziom wyszkolonym w kulturze nowoczesnego lotnictwa cywilnego nie mieści się w głowie złamanie jakichkolwiek zasad i procedur.Weż jednak pod uwagę że mamy do czynienia z pilotem który zacząl szkolenie na początku lat dziewięćdziesiątych,a więc w okresie gdy na lotniskach wojskowych jedyną praktycznie pomocą nawigacyjną dla niego była "dalsza" i "bliższa"(w okreslonej odległości od lotniska) i ta pierwsza pokazywała mu azymut ,kurs i odległość od progu 4km,bo to była norma w całym UW.W tym świetle "kreski"stawiane przez Dydosa nabierają trochą innego znaczenia.Amielin na podstawie śladów na ziemi odtworzył przypuszczlną trajektorię lotu i odniósł ją do prawidłowej ścieżki a ta faktyczna wcale taka nie musiała być do momentu gwałtownego zniżania jak to przedstawił. Jeśli chodzi o "dalszą"na mapce jest napis DPRM gde-to zdies?(gdzie-tutaj?) ,Powinno być równiez wyjaśnione w jakiej odległości ta radiolatarnia był umieszczona bo pilot mógł ją brać za wskazówkę obliczenia zajścia.
    Na mapie podejścia (lewa strona na dole) są dokładnie podane odległości NDB jako odpowiednio 1.10 i 6.10. Nawet jeśli piloci uznali, że to mile, a nie kilometry, nie mogli zejść w ten sposób.
    Ponadto gdie-to zdies oznacza 'gdzieś tutaj', a nie gdzie- tutaj?

    Dalej czytam tę mapkę i widzę, że nad dalszą minimalna wysokość miałaby wynosić 300 a nad bliższą 70, przy kącie schodzenia -261 st. Chyba tak doświadczeni piloci wiedzieliby na 1 rzut oka, że to metry a nie stopy, bo nawet na logikę 70 stóp 1.1 km od pasa startowego to byłoby o wiele za mało (ok. 20 m).
    Ponadto tam jest również podana procedura missed approach chyba : wejść na 200, potem zakręt w prawo i kontynuować wznoszenie do 500, o ile się nie mylę.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 29-04-2010 o 21:14 Powód: scalanie
     

  6. #1106
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    Powinno być równiez wyjaśnione w jakiej odległości ta radiolatarnia był umieszczona bo pilot mógł ją brać za wskazówkę obliczenia zajścia.
    Nie tylko ze pozycja tej radiolatarnii jest dobrze zaznaczona to jeszcze nie robi sie zadnych "obliczen", w kazdym razie obliczenia nie sa wymagane. Po przeleceniu pierwszej radiolatarnii (tej 6:10 od pasa) pilot by typowo obral mozliwie stromy kat zejscia (w ramach tego co normalne dla tego samolotu i niezbyt drastyczne dla pasazerow) aby w miare szybko dojsc do nastepnego barometrycznego progu ktory w tym wypadku by wynosil 70m. (Znalezienie sie w miare szybko na MDA(H) daje mu typowo szanse bycia ponizej pulapu chmur i szybszego zobaczenia lotniska) Nastepnie lecial by poziomo utrzymujac ta wysokosc do nastepnej radiolatarni i to bylby jego ostatni punkt decyzyjny. Tak wyglada typowe nieprecyzjne podejscie - sklada sie ze schodkow a nie z rownomiernej sciezki schodzenia. Rozrysowana linia w dol w tym wypadku jest raczej wskazowka dla pilota jaki musi byc tutaj minimalny kat (2:40) ale wcale nie zmusza pilota do lecenia w dol pod tym katem. Niestety w wielu postach przewija sie niezrozumienie podejsc nieprecyzyjnych i jak sa wykonywane.
     

  7. #1107
    Fox
    Fox jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    Amielin na podstawie śladów na ziemi odtworzył przypuszczlną trajektorię lotu i odniósł ją do prawidłowej ścieżki a ta faktyczna wcale taka nie musiała być do momentu gwałtownego zniżania jak to przedstawił. Jeśli chodzi o "dalszą"na mapce jest napis DPRM gde-to zdies?(gdzie-tutaj?) ,Powinno być równiez wyjaśnione w jakiej odległości ta radiolatarnia był umieszczona bo pilot mógł ją brać za wskazówkę obliczenia zajścia.
    Dopóki nie będziemy znali szczegółów lotu z rejestratorów, mozemy jedynie opierać się na dostępnych informacjach, które niekoniecznie muszą być precyzyjne.
    Do takich informacji zaliczyć można wypowiedź gen. Aloszyna:
    Podejście do lądowania załoga wykonywała regulaminowo do wysokości 100 metrów i odległości 2 km. W odległości 1,5 km szefostwo lotów spostrzegło, że samolot zbyt szybko schodzi do lądowania. Szef lotów polecił załodze ustawienie samolotu w położenie horyzontalne. Gdy załoga nie wykonała dyspozycji, kilkakrotnie wydał komendę, by samolot udał się na lotnisko zapasowe

    Mamy więc tu podaną orientacyjną wysokość lotu samolotu w odległości 2 000 m od progu = 100 m, co z grubsza odpowiada prawidłowej ścieżce podejścia.
    Rozmieszczenie NDB nie ma tu nic do rzeczy, a do tego wyraźnie jest oznaczone na kartach lotniska o czym wielokrotnie już tu wspominano.
    Mapka autorstwa internautów z dopiskiem "gdie to zdjes" pojawiła się znacznie wczesniej, nim w sieci pojawiły się karty lotniska. Wówczas dyskutaci nie znali jeszcze rozmieszczenia NDB w odróżnieniu od pilotów, którzy się tam udawali.
     

  8. #1108
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Minister Klich przymierza się chyba do radykalnego rozwiązania problemu szkolenie pilotów specpułku Specpu. Chyba notowań mu to nie poprawi.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

  9. #1109
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Zasady tematu - przypomnienie:

    1. Nie dublujemy wiadomości już napisanych
    2. Spekulacje pozbawione sensu = skasowanie postu
    3. Dalsze skrajne spekulowanie = warn
    4. Prywatne wycieczki = kasacja postu
    5. Linki, zdjęcia bez podania źródła = kasacja postu
    6. Linki bez krótkiego opisu (zawartości) = kasacja postu
    7. Staramy się pisać o faktach a nie wydumanych teoriach
    8. Upolitycznianie tematu = kasacja postu + warn

    9. Notoryczne niestosowanie powyższego = włączenie moderacji wątku
    10. Dalsze niestosowanie się do powyższego = zamknięcie tematu do czasu opublikowania raportu.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 29-04-2010 o 22:30
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."
     

  10. #1110
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Tak wyglada typowe nieprecyzjne podejscie - sklada sie ze schodkow a nie z rownomiernej sciezki schodzenia. Rozrysowana linia w dol w tym wypadku jest raczej wskazowka dla pilota jaki musi byc tutaj minimalny kat (2:40) ale wcale nie zmusza pilota do lecenia w dol pod tym katem. Niestety w wielu postach przewija sie niezrozumienie podejsc nieprecyzyjnych i jak sa wykonywane.
    Tez troche mieszasz bo w ten sposob, ktory opisales czyli w dol do minimow i lot w poziomie to metoda raczej stosowana w mniejszym lotnictwie. Obecnie raczej jest tendecja to wykonywania podejsc nieprecyzyjnych metoda "continuous descend" czyli stalego znizania tak jak to ma miejsce w przypadku podejsc precyzyjnych i takie sa zalecenia w obecnych przepisach.
     

  11. #1111

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Długi Zobacz posta
    Ale ponieważ zeszli,więc może mieć znaczenie.
    Rozumiem,że ludziom wyszkolonym w kulturze nowoczesnego lotnictwa cywilnego nie mieści się w głowie złamanie jakichkolwiek zasad i procedur.Weż jednak pod uwagę że mamy do czynienia z pilotem który zacząl szkolenie na początku lat dziewięćdziesiątych,a więc w okresie gdy na lotniskach wojskowych jedyną praktycznie pomocą nawigacyjną dla niego była "dalsza" i "bliższa"(w okreslonej odległości od lotniska) i ta pierwsza pokazywała mu azymut ,kurs i odległość od progu 4km,bo to była norma w całym UW.W tym świetle "kreski"stawiane przez Dydosa nabierają trochą innego znaczenia.Amielin na podstawie śladów na ziemi odtworzył przypuszczlną trajektorię lotu i odniósł ją do prawidłowej ścieżki a ta faktyczna wcale taka nie musiała być do momentu gwałtownego zniżania jak to przedstawił. Jeśli chodzi o "dalszą"na mapce jest napis DPRM gde-to zdies?(gdzie-tutaj?) ,Powinno być równiez wyjaśnione w jakiej odległości ta radiolatarnia był umieszczona bo pilot mógł ją brać za wskazówkę obliczenia zajścia.
    Długi nie obraź sie ale zajść to mozna jedynie - w ciążę. Oni robili podejście na 2 NDB. Wielu kolegów juz to pisało. Nie ma znaczenia, gdzie stały NDB, nie ma znaczenia radiowysokościomierz i jego wskazania. Załoga nie powinna tego podejscia wogóle rozpocząc.
     

  12. #1112
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Tez troche mieszasz bo w ten sposob, ktory opisales czyli w dol do minimow i lot w poziomie to metoda raczej stosowana w mniejszym lotnictwie.
    Nic nie mieszam. Stosowana jak najbardziej, i zwlaszcza w 'malym' lotnictwie, jest to ciagle standard IFR, przynajmniej tu gdzie latam.Tylko najnowsze GPS-WAAS podejscia nieprecyzjne daja ci naprawde szanse latnia wedlug "continuous descend" gdyz pomagaja w nawigacji pionowej. Jesli pilot jest tak dobry ze mimo wiatrow, itp potrafi sobie wypracowac taki "continuous descend" na zawolanie to chwala mu - praktycznie nie jest to wymagane/oczekiwane od pilotow na IR checkride.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 29-04-2010 o 21:13
     

  13. #1113
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Saturn5, jak sam zaznaczyles, jest to metoda dla malego lotnictwa. Na wiekszych samolotach jest malo praktyczna.
     

  14. #1114
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    GPS-WAAS podejscia nieprecyzjne daja ci naprawde szanse latnia wedlug "continuous descend" gdyz pomagaja w nawigacji pionowej. Jesli pilot jest tak dobry ze mimo wiatrow, itp potrafi sobie wypracowac taki "continuous descend" na zawolanie to chwala mu
    No teraz to juz bzdury opowiadasz.
    Jeppesen standardowo publikuje sciezke do stalego znizania na podejsciowkach dla podejsc nieprecyzyjnych. Majac kat tej sciezki utrzymanie jej to tylko kwestia trzymania odpowiedniej predkosci znizania, ktora zalezy od predkosci wzgledem ziemi. Predkosc wzgledem ziemi na takim samolocie mozna uzyskac z kilku zrodel i to najmniejszy problem.
     

  15. #1115
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Thewho - ja rowniez moglbym powiedziec 'bzdury opowidasz' bo co maja mapy Jeppesena do tego? Inni uzywaja map NOA. Sam fakt umieszczenia pomocnej informacji na kartach podejscia nie jest zadnym wymogiem proceduralnym. Zamiast robic wycieczki osobiste na temat ktory jak widac masz ograniczone pojecie zafunduj sobie bilet w moje strony i zobacz sobie jak wygladaja podejscia nieprecyzyjne w locie z egzaminatorem FAA.
     

  16. #1116
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    [..OT..]
    To ze ktos na cessnie albo na beechcrafcie tak robi nie jest wyznacznikiem reguly. Przy takim sposobie latania, linie lotnicze zbankrutowalby w kilka miesiecy.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 29-04-2010 o 21:39 Powód: moderowanie OT
     

  17. #1117
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mapy Jeppesena maja to do tego, ze obliczenie takiej sciezki to sprawa prosta i kazdy to sobie moze zrobic. Oni po prostu oszczedzaja minute obliczen i publikuja ta sciezke z zalozenia. Nie wiem jak sobie wyobrazasz samolot wieklosci TU lecacy w poziomie na takiej malej wysokosci. To nie cesssna, ze jak zobaczysz pas to sciagniesz gaz, wypuscisz klapy i wyladujesz nawet pod koniec pasa. Zobacz na jakim pitchu podchodza takie samoloty. Jezeli jest w pelnii wypuszczony do ladowania i mialby jeszcze leciec w poziomie to pitch pewnie osiagnalby takie wartosci, ze watpliwe by bylo zeby pilot siedzac normalnie w swoim fotelu w granicznych warunkach pogodowych zobaczyl pas odpowiednio wczesnie, zeby wyladowac. Co do egzaminow FAA to kilka z nich zdalem i bylem w "Twoich stronach" i wiem jak to "TAM" wyglada.
     

  18. #1118
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gorbi Zobacz posta
    Ale to tez świadczy o tym, że NIE BYŁO SENSU inwestować w wyszkolenie pilotów bo im więcej nakładów tym szybciej odejdą do "cywila".
    I to chyba jest główna przyczyna dość kontrowersyjnego poziomu nalotów i wyszkolenia. Bo chyba w tym momencie pojęcie "doświadczony pilot" jest pojęciem wzglednym.
    Zawsze jest sens inwestować w Pilotów. Gdyby dostali godne zarobki takie same jak w cywilu po co mieli by zmieniać pracę? Godne zarobki + prestiż = czego więcej potrzeba?
     

  19. #1119

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Zawsze jest sens inwestować w Pilotów. Gdyby dostali godne zarobki takie same jak w cywilu po co mieli by zmieniać pracę? Godne zarobki + prestiż = czego więcej potrzeba?
    O tym wlaśnie pisalem, pytalem.
    Czy w tych ustaleniach nie było kwestii wynagrodzenia.
     

  20. #1120
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie popadajcie w przesade. W końcu do wojska na siłe nie wcielają . To swiadomy wybór i godza sie do pewnego momentu na mniejsza kase.
     

Strona 56 z 119 PierwszyPierwszy ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-05-2023, 05:47
  2. 24-03-2023, 15:42
  3. 08-01-2023, 06:27
  4. 23-09-2022, 15:29
  5. 30-11-2020, 10:52
  6. 11-09-2020, 13:24
  7. 16-06-2019, 17:29
  8. 24-04-2019, 00:46
  9. 12-11-2018, 01:30
  10. 15-08-2018, 21:47
  11. 13-07-2018, 22:08
  12. 02-04-2018, 17:50
  13. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  14. 06-01-2018, 00:47
  15. 22-09-2017, 08:43
  16. 22-09-2017, 08:42
  17. 15-08-2017, 20:24
  18. 26-07-2017, 11:34
  19. 23-07-2017, 14:08
  20. 07-06-2017, 23:35
  21. 07-06-2017, 23:34
  22. 01-06-2017, 14:34
  23. 01-06-2017, 13:20
  24. 01-06-2017, 13:14
  25. 29-05-2017, 17:57
  26. 29-05-2017, 16:47
  27. 29-05-2017, 16:44
  28. 29-05-2017, 16:32
  29. 21-05-2017, 15:32
  30. 16-04-2017, 21:00
  31. 11-04-2017, 20:55
  32. 04-04-2017, 22:46
  33. 29-03-2017, 10:13
  34. 27-02-2017, 21:07
  35. 08-02-2017, 20:04
  36. 30-12-2016, 12:15
  37. 17-11-2016, 15:05
  38. 31-10-2016, 22:56
  39. 27-10-2016, 19:18
  40. 21-10-2016, 14:59
  41. 18-10-2016, 02:08
  42. 09-10-2016, 13:49
  43. 03-10-2016, 22:46
  44. 03-10-2016, 16:13
  45. 03-10-2016, 02:01
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 17:36
  48. 02-10-2016, 16:03
  49. 26-09-2016, 19:07
  50. 08-09-2016, 10:06

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •