Strona 86 z 119 PierwszyPierwszy ... 36 76 84 85 86 87 88 96 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,701 do 1,720 z 2376
Like Tree190Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1701

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mariwoj63 Zobacz posta
    17 czerwca 2010

    Информация о ходе работ Технической комиссии Межгосударственного авиационного комитета по расследованию катастрофы самолета Ту-154М № 101 Республики Польша в районе аэродрома Смоленск «Северный»
    Informacja o postępie prac Komisji Technicznej Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego w sprawie katastrofy samolotu Tu-154M nr 101 Prezydenta Polski w okolicy lotnicka Smoleńsk "Północny"
    ....
    W trakcie remontu przeprowadzono remonty silników i pomocniczej jednostki napędowej, przez firmy NPO "Saturn" SA i "AwiaCentr-411" sp. z o.o. odpowiednio.

    .....
    Czy firmy, którym się pod zleca wykonanie usług nie muszą posiadać specjalnych certyfikatów? Jakoś nic tu na ten temat nie ma.
     

  2. #1702
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek.a Zobacz posta
    Odliczanie do 20 m niczego nie wyjaśnia w stenogramie,poza samą liczbą w stenogramie.
    Nic nie wyjaśnia? Dla mnie to jest podstawowa przyczyna, niezależnie co działo się później świadomie kontynuując podejście poniżej 100 załoga przekroczyła tę linię za którą poważne problemy są tylko kwestią czasu, a ewentualne wykaraskanie się z nich kwestią szczęścia. W mojej opinii zdecydowanie nie był to pierwszy klocek domina prowadzący do katastrofy, ale to był ten moment, gdy domino można było zatrzymać, niestety tego nie zrobiono
    YaS
     

  3. #1703

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez genv Zobacz posta
    Czy firmy, którym się pod zleca wykonanie usług nie muszą posiadać specjalnych certyfikatów? Jakoś nic tu na ten temat nie ma.
    Pewnie nic o tym nie ma bo uważają to za oczywiste, raczej gdyby takich certyfikatów firmy nie miały to było by to napisane. Saturn jest/był producentem silników D-30KU 2s., więc kto ma mieć certyfikat jak nie oni. Zakład 411 również posiada uprawnienia do remontu TA-6, jak i wielu innych agregatów z Tu-154 i nie tylko. Rosjanie po aferach z lewymi częściami jakie były u nich kilka lat temu są teraz bardzo rygorystyczni odnośnie wszelkich certyfikatów, sprawdzania autentyczności części itp. Zresztą firma polska, która wygrała przetarg na remont wojskowych tutek też coś o tym wie. Wystarczy wpisać jej nazwę w Google.
     

  4. #1704
    Awatar jacek.a

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YaS Zobacz posta
    Nic nie wyjaśnia? Dla mnie to jest podstawowa przyczyna, niezależnie co działo się później świadomie kontynuując podejście poniżej 100 załoga przekroczyła tę linię za którą poważne problemy są tylko kwestią czasu, a ewentualne wykaraskanie się z nich kwestią szczęścia. W mojej opinii zdecydowanie nie był to pierwszy klocek domina prowadzący do katastrofy, ale to był ten moment, gdy domino można było zatrzymać, niestety tego nie zrobiono
    Cóż to oznacza,że jesteś jasnowidzem.Poczekam spokojnie na nałożenie parametrów ze wszystkich rejestratorów.Oczywiście pod warunkiem,że zostaną udostępnione.
     

  5. #1705
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek.a Zobacz posta
    Cóż to oznacza,że jesteś jasnowidzem.Poczekam spokojnie na nałożenie parametrów ze wszystkich rejestratorów.Oczywiście pod warunkiem,że zostaną udostępnione.
    Nie jestem jasnowidzem i też czekam na raport, ale stenogram pokazuje "specyficzne" podejście do latania, które zawsze, nie tylko w wojsku prędzej czy później kończy się mniejszą lub większą tragedią.
    YaS
     

  6. #1706
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek.a Zobacz posta
    Cóż to oznacza,że jesteś jasnowidzem.
    Jasnowidzem nie trzeba byc. Wiele rzeczy ktore byly w stenogramie jak i te ktorych nie bylo (a powinno byc) swiadczylo o braku wyszkolenia/profesjonalizmu zalogi.
     

  7. #1707

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Jacek.a, zgadzam się w pełni z kolegą Yas. Akurat w przypadku który YaS opisał nie trzeba daru jasnowidzenia. Chyba że czytaliśmy inne stenogramy.

    Pozdrawiam
    Matti
     

  8. #1708
    Awatar jacek.a

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    @ all
    Panowie pozwolicie,że poczekam cierpliwie na pełny odczyt.jeżeli potwierdzi się wersja,że to był błąd pilota i leciał na szczura.Przyznam wam słuszność.
    Zadam pytanie,który z was nie leciał na szczura w takich warunkach ?Mam nadzieję,że pytam pilotów wojskowych nie cywil bandę.
    Wiem,wiem procedury.Dobre słowo na wszystko.
     

  9. #1709

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YaS Zobacz posta
    Nic nie wyjaśnia? Dla mnie to jest podstawowa przyczyna, niezależnie co działo się później świadomie kontynuując podejście poniżej 100 załoga przekroczyła tę linię za którą poważne problemy są tylko kwestią czasu, a ewentualne wykaraskanie się z nich kwestią szczęścia. W mojej opinii zdecydowanie nie był to pierwszy klocek domina prowadzący do katastrofy, ale to był ten moment, gdy domino można było zatrzymać, niestety tego nie zrobiono
    Ależ wyjaśnia to, że wszystko szło tak jak przy każdym normalnym lądowaniu. Nieprawdaż? Czy chociaż jedna rzecz ze stenogramu świadczy o tym, ze coś szło nie tak??

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Jasnowidzem nie trzeba byc. Wiele rzeczy ktore byly w stenogramie jak i te ktorych nie bylo (a powinno byc) swiadczylo o braku wyszkolenia/profesjonalizmu zalogi.
    A nie ciekawi cię, ze tezę o błędzie pilotów sformułowano dużo wcześniej? zanim wzięto na tapetę zapisy z rejestratorów?
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 18-07-2010 o 09:38 Powód: scalanie
     

  10. #1710

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MattiS Zobacz posta
    Chyba że czytaliśmy inne stenogramy.
    stenogram jest TEN SAM. mniej, bardziej zaszumiony... Diagram Ishikawy tak się bada wszystkie scenariusze problemu. Jest też technika 5 Whys - Wikipedia, the free encyclopedia .
     

  11. #1711

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek.a Zobacz posta
    Zadam pytanie,który z was nie leciał na szczura w takich warunkach ?Mam nadzieję,że pytam pilotów wojskowych nie cywil bandę.
    Wiem,wiem procedury.Dobre słowo na wszystko.
    Cywilne procedury zostały wypracowane (także dzięki ofiarom) po to by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pasażerom i pilotom.

    To był lot cywilny (z pasażerami) i cywilne procedury powinny być, moim zdaniem, przestrzegane.

    Co innego gdyby to był lot bojowy, w trakcie działań wojennych, gdy w każdej chwili mogły by się pojawić wrogie myśliwce...
     

  12. #1712
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek.a Zobacz posta
    @ all
    Zadam pytanie,który z was nie leciał na szczura w takich warunkach ?Mam nadzieję,że pytam pilotów wojskowych nie cywil bandę.
    Wiem,wiem procedury.Dobre słowo na wszystko.
    A jak Ci ktoś odpowie że leciał to co ? Jakie skutki tego były widzieliśmy dwukrotnie - nikt nawet wniosków z pierwszego razu nie wyciągnął. Dęblin rozpędzić w p***du, pilotów szkolić za granicą (co Sikorski zdaje się kiedyś proponował).
    KZ
     

  13. #1713
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek.a Zobacz posta
    @ all
    Mam nadzieję,że pytam pilotów wojskowych nie cywil bandę.
    Wiem,wiem procedury.Dobre słowo na wszystko.
    To się nazywa podejście [']
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011
     

  14. #1714

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    Ależ wyjaśnia to, że wszystko szło tak jak przy każdym normalnym lądowaniu. Nieprawdaż? Czy chociaż jedna rzecz ze stenogramu świadczy o tym, ze coś szło nie tak??
    Witam,

    Czytałeś uważnie ten stenogram??

    1. Jak napisałem we wcześniejszych postach kabina przypominała salonik towarzyski a nie miejsce pracy pilotów podczas lądowania i to w trudnych warunkach.
    2. Pomimo tego, że wysokość decyzji to 100 m, odliczanie poniżej było kontynuowane mimo komendy "odchodzimy".

    Czy wg. Ciebie jest to zapis, który dokumentuje normalne lądowanie?????

    P.S. To tak na szybko dwie sprawy które rzucają się w oczy. Takich "kwiatków" jest więcej.

    Pozdrawiam
    Matti
     

  15. #1715
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    Ależ wyjaśnia to, że wszystko szło tak jak przy każdym normalnym lądowaniu.
    Tak trudno zrozumieć, że to nie było normalne lądowanie ? Mówiąc dosadnie to była świadoma próba zderzenia z ziemią. Niestety udana.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

  16. #1716
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freeman Zobacz posta
    Tak mi to wyglada - na normalne ladowanie, ze spokojnym odliczaniem.
    Przy normalnym podejściu jak na DH nie widać ziemi to chyba się powinno przerwać, a nie dalej schodzić i odliczać...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  17. #1717
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek.a Zobacz posta
    Mam nadzieję,że pytam pilotów wojskowych nie cywil bandę. Wiem,wiem procedury.Dobre słowo na wszystko.
    Brawo, tak trzymać prawdziwy pilocie, tylko wykup dobre ubezpieczenie, żeby rodzina głodem nie przymierała jak już Cię nie będzie
    Chyba nie bardzo mamy o czym rozmawiać...
    YaS
     

  18. #1718

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie [WYPADEK] 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Najbardziej wiarygodne byłoby, gdyby pomyśleli i wyjęli swoje taśmy CVRa - do nich Rosjanie nie mogliby się przyczepić, a my mielibyśmy twardy dowód w ręku...
    Niestety tak się nie stało...
    Nie ma takiej potrzeby - np.
    Odzyskiwanie danych Pozna:z dysku, pendrive,kart pamici,po formacie (flash, raid,cd,dvd,Vista,kosz)
    dobre firmy z tej branży mogą odczytać dane nawet po 10-krotnym nadpisaniu dzięki właściwości ferromagnetyków tzw. histereza magnetyczna
    wystarczy tylko chcieć
     

  19. #1719

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    Nie ma takiej potrzeby - np.
    Odzyskiwanie danych Pozna:z dysku, pendrive,kart pamici,po formacie (flash, raid,cd,dvd,Vista,kosz)
    dobre firmy z tej branży mogą odczytać dane nawet po 10-krotnym nadpisaniu dzięki właściwości ferromagnetyków tzw. histereza magnetyczna
    wystarczy tylko chcieć
    Aua; CVR to zapis analogowy. Jak już widać po problemach ze zrozumieniem co poniektórych kwestii i bez "nadpisania" nie jest to wszystko takie trywialne.

    A odczytanie danych cyfrowych po kilkukrotnym "nadpisaniu" można spokojnie między bajki włożyć. Pewien niemiecki magazyn komputerowy jednokrotnie "nadpisał" kilka twardych dysków i wysłał je w celu rekonstrukcji danych do paru znanych labolatoriów. Wynik; we wszystkich wypadkach negatywny. Jeśli informacja na nośniku zastała fizycznie "nadpisana" to z regóły jest to i fizyczny koniec danych. Proszę nie mylić z "formatem", zmianami w FAT, przeniesieniem do kosza itd, gdzie dane w dalszym ciągu fizycznie na nośniku istnieją.
     

  20. #1720

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    dobre firmy z tej branży mogą odczytać dane nawet po 10-krotnym nadpisaniu dzięki właściwości ferromagnetyków tzw. histereza magnetyczna
    wystarczy tylko chcieć
    Z tym to jest bardzo różnie: co innego reklamy i przechwałki firm, co innego weryfikowalne dowody. Jakiś czas temu firma software'owa zajmująca się m.in. bezpieczeństwem i szyfrowaniem danych ogłosiła nagrodę dla firm odzyskujących dane: wystarczyło odczytać dysk JEDEN RAZ nadpisany bit po bicie zerami. Nikt się nie zgłosił. Zapewne z taśmą mogłoby być nieco łatwiej, ale to i tak jest żmudna praca z wykorzystaniem odpowiednich mikroskopów (MR) bez żadnej gwarancji sukcesu.
     

Strona 86 z 119 PierwszyPierwszy ... 36 76 84 85 86 87 88 96 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-05-2023, 05:47
  2. 24-03-2023, 15:42
  3. 08-01-2023, 06:27
  4. 23-09-2022, 15:29
  5. 30-11-2020, 10:52
  6. 11-09-2020, 13:24
  7. 16-06-2019, 17:29
  8. 24-04-2019, 00:46
  9. 12-11-2018, 01:30
  10. 15-08-2018, 21:47
  11. 13-07-2018, 22:08
  12. 02-04-2018, 17:50
  13. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 13:56
  14. 06-01-2018, 00:47
  15. 22-09-2017, 08:43
  16. 22-09-2017, 08:42
  17. 15-08-2017, 20:24
  18. 26-07-2017, 11:34
  19. 23-07-2017, 14:08
  20. 07-06-2017, 23:35
  21. 07-06-2017, 23:34
  22. 01-06-2017, 14:34
  23. 01-06-2017, 13:20
  24. 01-06-2017, 13:14
  25. 29-05-2017, 17:57
  26. 29-05-2017, 16:47
  27. 29-05-2017, 16:44
  28. 29-05-2017, 16:32
  29. 21-05-2017, 15:32
  30. 16-04-2017, 21:00
  31. 11-04-2017, 20:55
  32. 04-04-2017, 22:46
  33. 29-03-2017, 10:13
  34. 27-02-2017, 21:07
  35. 08-02-2017, 20:04
  36. 30-12-2016, 12:15
  37. 17-11-2016, 15:05
  38. 31-10-2016, 22:56
  39. 27-10-2016, 19:18
  40. 21-10-2016, 14:59
  41. 18-10-2016, 02:08
  42. 09-10-2016, 13:49
  43. 03-10-2016, 22:46
  44. 03-10-2016, 16:13
  45. 03-10-2016, 02:01
  46. 02-10-2016, 17:36
  47. 02-10-2016, 17:36
  48. 02-10-2016, 16:03
  49. 26-09-2016, 19:07
  50. 08-09-2016, 10:06

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •