Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie Trudne chwile dla pasażerów Boeinga


    Polecamy

    Boeing 747 lecący z USA do Chin musiał tuż po starcie zawrócić na lotnisko bo w jednym z silników pojawiły się płomienie. Jumbo Jet lądował awaryjnie - na szczęście bezpieczne. - Nikt nie doznał obrażeń - poinformował personel międzynarodowego portu lotniczego Dulles. Straż pożarna i służby ratownicze lotniska były postawione w stan najwyższej gotowości. - Piloci postanowili wrócić na lotnisko Dullesa w Waszyngtonie z powodu problemu z jednym z czterech silników - powiedziała rzeczniczka United Airlines Megan McCarthy. Linie lotnicze, do których należy maszyna, rozpoczęły bezpośrednie loty między stolicami USA i Chin w marcu tego roku.

    TVN 24
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #2
    Awatar markos

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Mińsk Maz / EPWA

    Domyślnie

    747 który ma lecieć z USA do Chin zabiera dość sporo paliwa, czy gdy zaraz po starcie musi awaryjnie lądować zrzuca je ??? pomijając już niebezpieczeństwo pożaru, chodzi mi tu o przekroczenie maksymalnej masy przy lądowaniu
    dzięki za odpowiedz

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Kraków

    Domyślnie

    Tak musi to zrobić.

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Nie zawsze. Czasem przekroczenie maksymalnej masy do lądowania jest lepsze (są na to specjalne procedury), niż zrzucanie paliwa. <jakie to modne>Wszystko zależy od konkretnej sytuacji</jakie to modne>
    Przykładowe specjalne procedury dla lądowania A319/320/321 z przekroczonym MCLW:
    Landing configuration - full
    Selected spd - use
    Landing distance - check
    Packs - off or suppiled by apu
    Target spd - VLS (maximum v/s at touchdown 360ft/min)

    Po lądowaniu
    Brake Fans - On
    (be prepared for tyre deflation if temp. exceed 800 degress C.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Wiadomo, na przykład lepiej siadać z pełną masą niż wypalać paliwo z kapitanem wystającym z kokpitu

    Tak a propos, co się może stać z maszyną która ląduję z przekroczoną maksymalną masą do lądowania? Mogą nie wytrzymać golenie podwozia, czy po prostu więcej czasu potrzebuje na zatrzymanie i może sfajczyć opony hamując?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Czasem przekroczenie maksymalnej masy do lądowania jest lepsze ... niż zrzucanie paliwa
    Samoloty typu A319/320 lub rodzina 737, Embraery, itp. NIE maja technicznej mozliwosci zrzutu paliwa.

  7. #7
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Zerwanie goleni raczej nie, bardziej prawdopodobne jest 'popalenie' opon, hamulców
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Czasem przekroczenie maksymalnej masy do lądowania jest lepsze ... niż zrzucanie paliwa
    Samoloty typu A319/320 lub rodzina 737, Embraery, itp. NIE maja technicznej mozliwosci zrzutu paliwa.
    To dałem jako przykład, bo akurat SOP dla A320 miałem pod ręką. Alternatywą dla takich samolotów jest dużo dłuższe krążenie w holdingu i zwyczajne spalanie paliwa.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    samoloty A319/220 i rodzina 737 MLW nie jest większe niż MTOW, dlatego samoloty te nie pozisadają instalacji do zrzutu paliwa. Co innego właśnie 747, A340.. reszty nie jestem pewien. Już bylo o tym na forum.

  10. #10
    Awatar markos

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Mińsk Maz / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Zerwanie goleni raczej nie, bardziej prawdopodobne jest 'popalenie' opon, hamulców
    chyba przede wszystkim największym ryzykiem lądowania samolotu z pełnymi zbiornikami jest po prostu przełamanie się konstrukcji podczas dotknięcia ziemi, no i pożar oczywiście

  11. #11
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    samoloty A319/220 i rodzina 737 MLW nie jest większe niż MTOW, dlatego samoloty te nie pozisadają instalacji do zrzutu paliwa. Co innego właśnie 747, A340.. reszty nie jestem pewien. Już bylo o tym na forum.
    Jeszcze raz?
    MTOW dla A320 wynosi 73,5 ton
    MCLW - 64.5 ton.

    Czyli przy starcie z pelnym obciazeniem masz prawie 10 ton za duzo do normalnego ladowania.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #12
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    samoloty A319/220 i rodzina 737 MLW nie jest większe niż MTOW, dlatego samoloty te nie pozisadają instalacji do zrzutu paliwa. Co innego właśnie 747, A340.. reszty nie jestem pewien. Już bylo o tym na forum.
    Jeszcze raz?
    MTOW dla A320 wynosi 73,5 ton
    MCLW - 64.5 ton.

    Czyli przy starcie z pelnym obciazeniem masz prawie 10 ton za duzo do normalnego ladowania.
    Oki wycofuję się

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomianki

    Domyślnie

    A zastanawialiście się Państwo ile paliwa spalane jest podczas startu? Niesamowicie dużo. I może się okazać, że po wystartowaniu i wykonaniu powrotu na lotnisko starto z powodu ewentualnej awarii, masa paliwa do lądowania będzie odpowiednia.

    Przy za dużej masie samolotu, podczas lądowania, największą szansę na zniszczenie mją golenie. Ich konstrukcja została w taki sposób zaprojektowana, że łamiąc się przejmuja nadwyżki energii. Jednakże uszkodzenie ich, zwiększa szansę zetknięcia skrzydeł z powierzchnią.

  14. #14
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Daimon
    A zastanawialiście się Państwo...
    Cytat Zamieszczone przez Regulamin
    § 6. Zgodnie z zasadami panującymi w sieci zwracamy się do siebie na "Ty" niezależnie od wieku.
    Bo wszyscy spotterzy to jedna rodzina...


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  15. #15
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Nie spala się na tyle dużo, aby z MTOW nagle zrobiło się MCLW.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomianki

    Domyślnie

    Według książki pana Krzyżanowskiego "Mechanika Lotu" masa paliwa zużyta na start i wznoszenie w zależności od wysokości wznoszenia, typu silnika oraz samolotu może dochodzic do 50 % masy paliwa znajdującego się w zbiornikach samolotu po całkowitym ich napełnieniu.
    Oraz oczywiście 1 % na rozruch, podgrzanie silnika i kołowanie.

  17. #17
    Awatar ural

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT, EPKM

    Domyślnie

    Ten samolot leciał z USA do Chin, a nie z Bostonu do Nowego Jorku - innymi słowy na pewno nie wypaliło się 50% paliwa w zbiornikach na sam start i wznoszenie. A same te wyliczenia są cokolwiek dziwne. Wątpię, by w przypadku czterosilnikowego Boeinga mogło się wypalić 50% paliwa w zbiornikach podczas startu i wznoszenia. Gdzie tu limit bezpieczeństwa? I na jaką odległość to by musiał być lot? Moim zdaniem te wyliczenia w przypadku takiej maszyny to nonsens.

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Daimon
    Według książki pana Krzyżanowskiego "Mechanika Lotu" masa paliwa zużyta na start i wznoszenie w zależności od wysokości wznoszenia, typu silnika oraz samolotu może dochodzic do 50 % masy paliwa
    Piramidalna bzdura. Jaki samolot, moze on jakies specjalne samoloty ma na mysli? Albo nie bardzo zrozumiales co on napisal.
    Dla przykladu 747 zuzywa w locie poziomym okolo 10 t paliwa na godzine, przy wznoszeniu bedzie to okolo 18 ton. Przy zbiornikach mieszczacych okolo 140 t paliwa wynika ze procent paliwa potrzebnego na wznoszenie nie przekracza 7-10% calego paliwa.

  19. #19
    t.wojtek
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Daimon
    Przy za dużej masie samolotu, podczas lądowania, największą szansę na zniszczenie mją golenie. Ich konstrukcja została w taki sposób zaprojektowana, że łamiąc się przejmuja nadwyżki energii. Jednakże uszkodzenie ich, zwiększa szansę zetknięcia skrzydeł z powierzchnią.
    Pewnie większość z Was widziała filmik z testów bodaj MD80 (albo coś podobnego) i jego twarde przyziemienie, po którym odpadła prawie cała część ogonowa a podwozie wytrzymało.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •