Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28
  1. #21

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Brawo TOK FM cyt."(...)W 2005 roku doszło do groźnego incydentu z udziałem rządowego tupolewa, który rozbił się pod Smoleńskiem - dowiaduje się reporter TOK FM.(...)"

    Incydent niedaleko Zurichu: Polski Tu-154M te

    Coś niesamowitego, przeczytanie naszego forum nazywają media tajemniczo "dotarciem do informacji" tak jakby było to "tajne przez poufne" kiedy my wreszcie nauczymy się myśleć a nie wierzyć bezkrytycznie mediom.

    Chyba pomogę TOK FM dotrzeć do kolejnych "faktów autentycznych":
    Katastrofa lotnicza nad Überlingen z udziałem TU 154
    Szwajcaria: Badanie przyczyn zderzenia Tu-154 i Boeinga 757 - Fakty w INTERIA.PL

    A gdyby było im mało to idiot-pedia
    Katastrofa lotnicza nad

    UWAGA szanowni pismacy - to nie był nasz 101 czy 102 tak z ostrożności, aby nie trzeba było się odwoływać do prawa prasowego i sprostowania, albo odpowiedzi (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi.)

    p.s.
    Przepraszam za ton ale zaczynają mnie irytować media w ostatnich doniesieniach.
    Ostatnio edytowane przez macherstudio ; 05-05-2010 o 21:44 Powód: (literówki)

  2. #22

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macherstudio Zobacz posta
    ...Przepraszam za ton ale zaczynają mnie irytować media w ostatnich doniesieniach.
    Ton zrozumiały - choć przecież można było tego się spodziewać ("dotarcia do informacji")... jestem tylko zaskoczony, że jeszcze takie rzeczy potrafią kolegę zirytować (po doniesieniach z okresu ostatnich trzech tygodni). Ja widzę tak naprawdę coraz więcej plusów... ten chaos medialny i poziom doniesień, artykułów zaczyna odnosić bardzo ciekawy efekt i reakcję społeczeństwa - media TOTALNIE tracą wiarygodność i zaufanie społeczne... i jest to jak najbardziej widoczne (zarówno w opiniach, rozmowach - jak i nawet samych komentarzach pod tymi "rewelacjami" )
    Pozdrawiam

  3. #23
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macherstudio Zobacz posta
    Chyba pomogę TOK FM dotrzeć do kolejnych "faktów autentycznych":
    Dorzucam jeszcze jeden: 13 września 1997 r., zderzenie Tu-154M niemieckiej Bundesluftwaffe z C-141 "Starlifter" USAF nad Atlantykiem w pobliżu wybrzeży Namibii. Maszyna należąca do Flugbereitschaft des Bundesministeriums der Verteidigung (odpowiednik naszego 36 splt), naszpikowana cenną aparaturą fotograficzną do lotów "Open Skies". Jak mogła się znaleźć na kursie kolizyjnym z amerykańskim transportowcem? W dole ocean, wokół jak okiem sięgnąć żadnego innego samolotu. Numer 11+02 podobny do naszej Tutki. Nadaje się jak nic na sensacyjny artykuł na pierwszej stronie.
    Sorry za OT.

    Swoją drogą słabo się starają, że jeszcze nie doszli, co to był za lot do Zurichu i z kim (po kogo?) ten 101 w 2005 roku leciał. No to również podpowiadam: luty, Szwajcaria, Davos... ciepło, ciepło.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 05-05-2010 o 23:38

  4. #24
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Skonczmy z dziennikarzami. Ich poziom jest tragiczny. "Nieustalona godzina startu" - przeciez to wstyd puszczac takie materialy, bo to swiadczy o kompletnym debilizmie autora, ktory nie zadaje sobie najmniejszego trudu zeby to zweryfikowac, a zajeloby to 3 minuty. Trudno uwierzyc, ze ci ludzie w ogole ucza sie zawodu. Przejdzie najwieksza bzdura jaka sobie tylko ktos wymysli.

  5. #25
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Nieporozumienia

    [...OT...]
    Nie wiem dlaczego demonizujemy tutaj fakt zadziałania systemu TCAS w locie PLF z przed dwóch lat?!
    W przestrzeni Eurocontrol, dziennie rejestruje się kilkanascie takich incydentów.
    @Atco zapewne to bez wahania to potwierdzi...Po to ten system stworzono, aby wyeliminować przynajmniej część błędów załóg oraz ATC.
    I jak zadziała to jest to sukces, gorzej byłoby, gdyby system nie wygenerował ostrzeżeń System ten zadziała nie tylko przy pomyłce kontrolera albo załogi samolotu, ale także i to najczęściej, gdy prędkość zniżania/wchodzenia jest w/g systemu w "kryteriach kolizyjnych". I to jest znakomita większość alertów systemu. Zniżający i wznoszący się samolot w/g systemu się za "chwilę" zderzą, więc system generuje aletry mimo, że każda z załóg zatrzyma wchodzenie/zniżanie na zadanym przez ATC poziomie/wysokosci. I tak zwylke się dzieje...choć każdy kontroler i każda załoga jest zobowiazana do złożenia raportu, nawet jeśli był to nieuzasadniony, czy fałszywy alert!
    Jeszcze raz proszę Szanownych Forumowiczów, aby nie zniżali się do poziomów forów GW czy Ontetu...
    Przecież w końcu to Forum miłosników lotnictwa a nie "hien cmentarnych"...
    Pozdro
    jas
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 07-05-2010 o 07:40 Powód: wymoderowano z OT.

  6. #26
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jas Zobacz posta
    , ale także i to najczęściej, gdy prędkość zniżania/wchodzenia jest w/g systemu w "kryteriach kolizyjnych". I to jest znakomita większość alertów systemu. Zniżający i wznoszący się samolot w/g systemu się za "chwilę" zderzą, więc system generuje aletry mimo, że każda z załóg zatrzyma wchodzenie/zniżanie na zadanym przez ATC poziomie/wysokosci
    I dlatego wznoszenie/zniżanie 1000ft przed "level off" powinno się robić z +- 1000ft/min właśnie po to, żeby takich niepotrzebnych TA, RA nie generować.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #27
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Wznoszenie/zniżanie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    I dlatego wznoszenie/zniżanie 1000ft przed "level off" powinno się robić z +- 1000ft/min właśnie po to, żeby takich niepotrzebnych TA, RA nie generować.
    Tak, masz rację, nawet do tego w przestrzeni UK, gdzie jest najwięcej w Europie alertów TCAS, wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie przed generowaniem alertów TCAS, oprócz zmniejszenia prędkości zniżania/wznoszenia do 1000ft/min przed "1000ft to level off", jest żądane zmiejszenie VS do 1500ft/min 2000ft przed "level off", z kolejnym zmniejszeniem do 1000ft/min... jak wspomniałeś.
    Pozdrawiam
    jas
    Ostatnio edytowane przez jas ; 07-05-2010 o 00:14

  8. #28

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie


    Polecamy

    W opisanym przypadku alarm TCAS był jednak w pełni uzasadniony; Separacja była poniżej min.
    Tylko pismak, bo redaktorem go nie nazwę (mam nadzieję, że to przeczyta), przekwalfikował zdarzenie ze "zwykłego" na poważny incydent (katastrofę niemalże). Do tego nie podał źródła tej "tajnej" informacji, jak i nie podał poprawnie źródła skąd skopiował cytat i grafikę. W związku z czym postronny czytelnik nie był w stanie zweryfikować tych "rewelacji".
    Interesujące za to byłoby wiedzieć, czy w takich wypadkach załogi dostają typowo wojskowy op... i "karawana idzie dalej", lub czy wyciągane są z takich zdarzeń wnioski?
    That is the question!

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •