Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2007

    Domyślnie 2010.05.15-SP-FCV wypada z pasa podczas startu


    Polecamy

    Wypadek sportowej awionetki na terenie aeroklubu w Bielsku-Białej. Samolot z powodu zbyt śliskiej nawierzchni nie zdołał wystartować i po przebiciu ogrodzenia wpadł do rowu. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Zdjęcia samolotu otrzymaliśmy na platformę Kontakt TVN24.
    Jak dowiedziało się TVN24 na pokładzie awionetki znajdowały się dwie osoby. Pilot próbował wystartować, ale przez mokrą po deszczu nawierzchnię nie zdołał oderwać się od ziemi. W końcu samolot zjechał z pasa i wpadł do rowu. Maszyna uległa uszkodzeniu, ale pilotowi i pasażerowi nic się nie stało.

    Awionetka skończyła w rowie - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 15.05.2010

  2. #2
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Rozumiem że grzązł w błocie, mokrej ziemi - przez co w wyniku znacznego oporu miał trudności z rozpędzeniem się do prędkości oderwania? Bo jeśli nie to nie rozumiem jak przez mokrą nawierzchnie można nie wystartować

  3. #3
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Rozumiem że grzązł w błocie, mokrej ziemi - przez co w wyniku znacznego oporu miał trudności z rozpędzeniem się do prędkości oderwania? Bo jeśli nie to nie rozumiem jak przez mokrą nawierzchnie można nie wystartować
    Pamiętaj! Mokra trawa wydłuża rozbieg o 21 % !

    Dobrze, że nic sie nie stało nikomu.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Rozumiem że grzązł w błocie, mokrej ziemi
    Dokladnie, ile to juz bylo wypadkow ze przelecieli w niedziele na majowke, wyladowali na suchym trawiastym lotnisku a potem przyszedl deszcz i teren podmokl ale trzeba startowac bo do pracy, rozbieg sie wydluzyl i zawadzili o drzewa. Byl nawet juz taki wypadek ze pilot zauwazyl ze cos rozbieg jest slamazarny wiec wpadl na pomysl i dal maksymalne klapy .. cala rodzina zginela.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Hi


    SP-FCV is a SOCATA TB-20 Trinidad c/n 1899.

    It was registered in Poland in May 2000 and was previously F-OIGU.

    Regards


    Steve in UK

    BlogAviation

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

  7. #7
    mco
    mco jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    BIELSKO EPBA/EPKW

    Domyślnie

    No i teraz ciekawe , czy okoliczni emeryci będą jeszcze bardziej protestować przeciwko budowie pasa betonowego , bo samolot to niebezpieczeństwo , czy popuszczą z tonu , bo starty z podmokłego terenu to niebezpieczeństwo .

  8. #8
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mco Zobacz posta
    No i teraz ciekawe , czy okoliczni emeryci będą jeszcze bardziej protestować przeciwko budowie pasa betonowego , bo samolot to niebezpieczeństwo , czy popuszczą z tonu , bo starty z podmokłego terenu to niebezpieczeństwo .
    Teraz to dopiero maja argument. Lotnisko trzeba zamknąć bo niebezpieczne

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Emerytów wysłać do błota, ale czy to pomoże ? Pomóc może nie pomoże ale do ziemi przyzwyczai.
    Lotnisko było przed emerytami więc po diabła tam zamieszkali.

  10. #10
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Byl nawet juz taki wypadek ze pilot zauwazyl ze cos rozbieg jest slamazarny wiec wpadl na pomysl i dal maksymalne klapy .. cala rodzina zginela.
    Przeciez mozna startowac na max klapach.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Czym?

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bi3gan Zobacz posta
    Przeciez mozna startowac na max klapach.
    Jak potrzebujesz odpowiedni kat po starcie na ominiecie przeszkod (drzew?) to NIE mozna. Nie znam samolotu ktorego ksiazka obslugi zalecalaby uzycie pelnych klap do staratu w jakiejkolwiek sytuacji - jest to z reguly pogwalcenie zasad pilotazu.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Tak się zastanawiam, dlaczego pilot w porę nie przerwał startu czując że lotnisko jest grząskie i nie da się nabrać prędkości. I jeżeli nie dało się rozpędzić to chyba wyhamować było łatwiej, a i tak wpakowali się w rów na końcu lotniska.
    I czy lotnisko w ogóle było otwarte w sensie prowadzenia operacji. Pamiętam że po długotrwałych opadach deszczu bywało zamykane.


  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    Uszkodzeniu uległ silnik, podwozie, skrzydła oraz zbiornik paliwa.
    Link

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni Zobacz posta
    Tak się zastanawiam, dlaczego pilot w porę nie przerwał startu czując że lotnisko jest grząskie i nie da się nabrać prędkości. I jeżeli nie dało się rozpędzić to chyba wyhamować było łatwiej, a i tak wpakowali się w rów na końcu lotniska.
    Mógł to być błąd człowieka, lecz nie jest wykluczone, że pilotujący nie mógł przerwać startu z jakiegoś powodu. Może na początku solidnie przyspieszali by w pewnym momencie mając już dużą prędkość utracili przyspieszenie (np.przez wjazd na morką trawę czy kałuże), pędząc za szybko by hamować i przerywać start i za wolno by się oderwać od pasa byli w kropce. Kto wie, poczekamy na raporcik. Dobrze że nikt nie ucierpiał zdarzenie ku przestrodze wszystkich podejmujących start z trawy w deszczową pogodę

  16. #16
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Jak potrzebujesz odpowiedni kat po starcie na ominiecie przeszkod (drzew?) to NIE mozna. Nie znam samolotu ktorego ksiazka obslugi zalecalaby uzycie pelnych klap do staratu w jakiejkolwiek sytuacji - jest to z reguly pogwalcenie zasad pilotazu.
    Morane 892 .

  17. #17
    Awatar Bursztyn

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    Czy, gdy murawa jest nasiąknięta wodą i są wątpliwości czy da się wystartować, nie można po prostu przed startem przejść się wzdłuż drogi startowej i sprawdzić stan rzeczy?

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bursztyn Zobacz posta
    Czy, gdy murawa jest nasiąknięta wodą i są wątpliwości czy da się wystartować, nie można po prostu przed startem przejść się wzdłuż drogi startowej i sprawdzić stan rzeczy?
    Gdyby ludzie nie popełniali błędów i robili zawsze to co podpowiada wiedza, doświadczenie i zdrowy rozsądek liczba wypadków zmalałaby o co najmniej 80%....

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bursztyn Zobacz posta
    nie można po prostu przed startem przejść się wzdłuż drogi startowej i sprawdzić stan rzeczy?
    Mozna (nawet trzeba!) ale to wcale nie gwarantuje z pilot wyciagnie wlasciwe wnioski. Ile to bylo wypadkow (i ciagle bedzie) poniewaz pilot i jego pasazerowie mieli zbyt silne postanowienie aby poleciec.

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie


    Polecamy


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •