Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar grzyw

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    WRO
    Wpisów
    39

    Domyślnie 2010-05-14 - FR ląduje na resztkach paliwa w VLC


    Polecamy

    Ciekawy incydent opisuje The Aviation Herald.
    W skrócie:
    B738 lecący z STN podchodził na ALC do lądowania. Z racji silnego wiatru zdecydował się na go around . Podchodząc do innego pasa również nie zdecydował się na lądowanie. Został przekierowany do VLC. Przed podejściem do lądowania zgłosił PAN, w trakcie podejścia zgłosił MAYDAY.
    Po lądowaniu w pierwszym zbiorniku było 440 kg, w drugim 470 kg, w centralnym 0 kg.
    Dodam od siebie, że lotniska w Alicante i Walencji dzieli zaledwie 134 km..
    Źródło informacji:
    Incident: Ryanair B738 at Alicante and Valencia on May 14th 2010, fuel emergency

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    A te około 900 kg paliwa na jak długi mniej więcej lot może starczyć? Chodzi mi o powiedzmy optymalnej prędkości i przy średnim obciążeniu lot na przelotowej. Ktoś dysponuje takimi danymi, bo nie wiem w jakim rzędzie wielkości tą niecałą tonę należy pojmować...

  3. #3
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    A te około 900 kg paliwa na jak długi mniej więcej lot może starczyć? Chodzi mi o powiedzmy optymalnej prędkości i przy średnim obciążeniu lot na przelotowej. Ktoś dysponuje takimi danymi, bo nie wiem w jakim rzędzie wielkości tą niecałą tonę należy pojmować...
    Z tego co wyczytalem to 1200kg wystarcza na 30 min lotu.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Ale 30 min lotu na przelotowej. Tam silniki nie chodzą raczej na max ciągu, a tutaj gdyby wykonał jeszcze jednego Go Arounda musiałby dać ciąg maksymalny + w miarę duży ciąg na wznoszenie.
    Jednak wykonali by chyba jeszcze jedno lądowanie przy tej ilości paliwa.

    To tak na "chłopski rozum", bo sam nie jestem w tym zorientowany zbytnio. Jeśli bardzo mieszam to przepraszam.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grzyw Zobacz posta
    Ciekawy incydent opisuje The Aviation Herald.
    W skrócie:
    ....Po lądowaniu w pierwszym zbiorniku było 440 kg, w drugim 470 kg, w centralnym 0 kg.
    Chłopcy z LO byli lepsi. Jakiś czas temu po odlocie na zapasowe z EPWA na EPPO w E170 po skolowaniu zostało 130 (lub 170, nie pamiętam dokaldnie) kg wszystkiego i nikt tam nawet nie "panpanował" ...

  6. #6
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Chłopcy z LO byli lepsi. Jakiś czas temu po odlocie na zapasowe z EPWA na EPPO w E170 po skolowaniu zostało 130 (lub 170, nie pamiętam dokaldnie) kg wszystkiego i nikt tam nawet nie "panpanował" ...
    To prawda. Kapitan, człowiek z którym były już wcześniej problemy natury współpracy w załodze, nie pracuje już. Jest sprawa w sądzie, więc dodatkowe nieprzyjemności chyba go nie ominą. To jest przykład braku pokory i uznawania się za znacząco lepszego od innych. Dość łatwo jest pójść tą ścieżką, szczególnie w lotnictwie. Początki są łatwe do zauważenia. Na przykład w opisie sytuacji używamy epitetu "chłopcy z LO".

    Ktoś kiedyś powiedział: "chłopcy to są u szewca".
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  7. #7
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango Zobacz posta
    To jest przykład braku pokory i uznawania się za znacząco lepszego od innych. Dość łatwo jest pójść tą ścieżką, szczególnie w lotnictwie. Początki są łatwe do zauważenia. Na przykład w opisie sytuacji używamy epitetu "chłopcy z LO". Ktoś kiedyś powiedział: "chłopcy to są u szewca".
    Święte słowa, a jak się prędzej czy później kończy mogliśmy ostatnimi czasy się przekonać.
    Ciekawe, czy ci żartobliwi "chłopcy" przechodziliby równie gładko przez gardło gdyby te 100kg skończyło się na 5 min przed pasem...
    YaS

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jak jest z CRM w np. Locie, to jest coś w rodzaju uprawnienia czy szkolenia wewnątrz firmy?
    Ostatnio edytowane przez Atco ; 28-05-2010 o 14:53
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    A jak jest z CRM w Locie, są jakieś szkolenia?
    Szkolenie CRM jest obowiazkowe w kazdej przynajmniej troche cywilizowanej linii

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    No tak sobie to mniej więcej wyobrażam, u nas jest trochę inaczej ale coś w stylu CRM się pojawiło ostatnio. Ale odbywa się w jakiej formie? Pytam z czystej ciekawości.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •