Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Awatar maarzenka

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie 2010.05.23, A320 Lotus Air w Turynie - przerwany start.


    Polecamy

    Airbus A320-200 należący do linii Lotus Air, rej. SU-LBJ, nr lotu LU-7032 z Turynu (Włochy) do Sharm el Sheikh (Egipt) ze 171 pasażerami, przerwał start z pasa 36 na małej prędkości, kiedy z lewego silnika zaczął wydobywać się dziwny hałas, a na pasie pojawiły się olej i zanieczyszczenia. Samolot bezpiecznie wyhamował.
    Lotnisko zostało zamknięte na ok 30 minut w celu oczyszczenia pasa.

    foto silnika:


    link do artykułu:
    Incident: Lotus Air A320 at Turin on May 23rd 2010, rejected takeoff
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 01-06-2010 o 10:29 Powód: ;

  2. #2
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    OOOPS - leciałem nim na wakacje KTW-HRG 14.05 :-)
    Pitterek

  3. #3
    Awatar maarzenka

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie

    A ja będę lecieć z tą firmą 1 czerwca. Akurat ten model 2 lata młodszy od trzech pozostałych z ich floty..

  4. #4
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maarzenka Zobacz posta
    foto silnika:
    Coś się nie wyświetla
    Pozdrawiam G

  5. #5
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Dzięki
    Pozdrawiam G

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maarzenka Zobacz posta
    A ja będę lecieć z tą firmą 1 czerwca. Akurat ten model 2 lata młodszy od trzech pozostałych z ich floty..
    Ale masz najlepszy przykład że mimo że silnik padł, to nikomu się nic nie stało...
    KZ

  7. #7
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Dwa razy leciałem liniami LOTUS AIR w tym jeden lot w nocy i co mnie zdziwiło światła w kabinie podczas startu paliły się normalnie.

  8. #8
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maarzenka Zobacz posta
    a linia jeszcze kilka lat temu była na czarnej liście UE
    Jeśli była, a nie jest to znaczy, że poprawili swój serwis i obecnie nie stwarzają żadnego zagrożenia w przestrzeni UE.

  9. #9
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maarzenka Zobacz posta
    (u nas obwite deszcze, tam są teraz burze piaskowe)
    Ostatnia burza piaskowa była 18 marca - to co było 27 to nie była burza w okolicach HRG tylko mocniejszy wiaterek. Rozmawiałem z tubylcem i uświadomił mi, że podczas burzy czubka nosa nie widać, a tutaj jest widoczność 200 m :-) (no może więcej - niektóre samoloty lądowały w HRG, a niektóre w Kairze). Jeśli chodzi o Lotusa, to samoloty może nie są najnowsze, ale piloci tacy delikatni, że nie poczujesz startu ani lądowania ;-)
    Pitterek

  10. #10
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Jeśli chodzi o Lotusa, to samoloty może nie są najnowsze, ale piloci tacy delikatni, że nie poczujesz startu ani lądowania ;-)
    Oj tak tu sie zgadzam. Nawet nie wciskało w fotel jak samolot rozpedzał się po pasie. Później łagodne wznoszenia, lądowania też perfekcyjne. Pod tym wzgledem LOTUS bardzo mi się podobał

  11. #11
    Awatar ural

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT, EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Ostatnia burza piaskowa była 18 marca - to co było 27 to nie była burza w okolicach HRG tylko mocniejszy wiaterek. Rozmawiałem z tubylcem i uświadomił mi, że podczas burzy czubka nosa nie widać, a tutaj jest widoczność 200 m :-) (no może więcej - niektóre samoloty lądowały w HRG, a niektóre w Kairze). Jeśli chodzi o Lotusa, to samoloty może nie są najnowsze, ale piloci tacy delikatni, że nie poczujesz startu ani lądowania ;-)
    Może lądowałeś przy bdb warunkach atmosferycznych. Gdy pas jest mokry, albo oblodzony, to wręcz zalecane jest mocniejsze przyziemienie, aby zwiększyć skuteczność hamowania - oczywiście nic nie umniejszając pilotom Lotusa .

  12. #12
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    W obie strony warunki były bdb - w HRG to nawet wydawało mi się, że wylądował na idle (choć nie wydaje mi się to prawdopodobne, siedziałem 4A a z przodu mniej słychać) kółko za kółkiem (lewe, prawe i przód
    Pitterek

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    W obie strony warunki były bdb - w HRG to nawet wydawało mi się, że wylądował na idle (choć nie wydaje mi się to prawdopodobne, siedziałem 4A a z przodu mniej słychać) kółko za kółkiem (lewe, prawe i przód
    Na IDLE to chyba szybowce ladują Nie widziałem żeby jakikolwiek pilot zdecydował się siadać bez kilkudziesięciu % mocy... A co jak trzeba by tak go around zrobić. Kiedyś bedrzich zdaje się wspominał jak mu 330 zdławiło silniki na podejściu i jak się gimnastykował żeby mocy nabrały.

  14. #14
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Ale masz najlepszy przykład że mimo że silnik padł, to nikomu się nic nie stało...
    Trochę w tym szczęścia że przed prędkością decyzji. Później na 1 silniku już nerwówka by była.

  15. #15
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Trochę w tym szczęścia że przed prędkością decyzji. Później na 1 silniku już nerwówka by była.
    Nerwówka może i by była ale nic więcej - musi wystartować na jednym silniku bo inaczej nie dostanie certyfikacji... Nerwówka to by była jakby padły dwa ;-)
    KZ

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb Zobacz posta
    Na IDLE to chyba szybowce ladują Nie widziałem żeby jakikolwiek pilot zdecydował się siadać bez kilkudziesięciu % mocy... A co jak trzeba by tak go around zrobić. Kiedyś bedrzich zdaje się wspominał jak mu 330 zdławiło silniki na podejściu i jak się gimnastykował żeby mocy nabrały.
    Po (przy) przyziemieniu oczywiście że dajesz na idle, jeśli nie chcesz używać odwracaczy (gdyby było inaczej, to po cholerę system mówiłby ci "retard"?)
    Eee tam, podpis ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •