Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie 2010.06.15 - Embraer 145 wypadł z pasa w Ottawie


    Polecamy

    Data: 2010.06.15; 14:30
    Samolot: ERJ 145
    Reg: N847HK
    Lot: UA 8050 (operated by Trans State Airlines)

    Wyzej wymieniony samolot wylecial z pasa 07 przy ladowaniu na lotnisku w Ottawie (YOW). Na pokladzie bylo 33 pasazerow + 3 czlonkow zalogi. Dwoch pilotow i jeden z pasazerow zostali zabrani do szpitala.

    Zdjecia:

    3 hurt as plane slides off runway | Ottawa and Region | News | Ottawa Sun

    CBC News - Ottawa - Plane slides off Ottawa runway
    Pozdrowionka

  2. #2
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

  3. #3
    Awatar Sereno

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    w jaki sposób można się zabezpieczyć przed takimi zdarzeniami? Lądowanie było chyba prawidłowe, tylko wystąpił aqua-planning.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Goscie z lotniska mowia nieoficjalnie, ze przyziemil prawie w 1/3 pasa.


    Wczesniejsze tego typu akcje na YOW:

    2008.02.18 - Westjet 737-700 wyjechal z pasa i zaryl w zwaly sniegu. TSB bada.
    2004.07.14 - US Airways Express 3054 (operated by Trans States Airlines) wyjechal z pasa. Wedlug TSB, blad pilota.



    Pozdrowionka

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sereno Zobacz posta
    w jaki sposób można się zabezpieczyć przed takimi zdarzeniami?
    Widziałem program popularno-naukowy (i nie byli to pogromcy mitów czy smash lab - tylko autentyczne badania) i tam testowano różne sposoby zatrzymywania samolotów. Mowa była o jakiejś mieszance cementu z .....* (z tego co pamiętam chodziło mydło/mydliny - ale to było dawno więc nie jestem pewny).
    Samolot wjeżdżał normalnie na wylaną nawierzchnię "betonową" która pod ciężarem samolotu załamywała się i hamowała golenie podwozia jednocześnie ich nie łamiąc.

    *) google odmawia pomocy :/

  6. #6
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miliwolt Zobacz posta
    Widziałem program popularno-naukowy (i nie byli to pogromcy mitów czy smash lab - tylko autentyczne badania) i tam testowano różne sposoby zatrzymywania samolotów. Mowa była o jakiejś mieszance cementu z .....* (z tego co pamiętam chodziło mydło/mydliny - ale to było dawno więc nie jestem pewny).
    Samolot wjeżdżał normalnie na wylaną nawierzchnię "betonową" która pod ciężarem samolotu załamywała się i hamowała golenie podwozia jednocześnie ich nie łamiąc.

    *) google odmawia pomocy :/
    Ja też coś takiego widziałem, ale był żwir(głowy nie dam)...I do tego niewiele lotnisk taki "system" posiada.Ale w rzeczywistości niewiem jak jest ile lotnisk posiada etc.

  7. #7
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sereno Zobacz posta
    w jaki sposób można się zabezpieczyć przed takimi zdarzeniami?
    Ludzie, starajcie się panować nad słowotokiem. Nie wszystko, co się komuś przypomni w związku z tym, co przeczytał, można wsadzać wszędzie. To nie jest ani wątek, ani nawet dział na takie gadki.
    A ci, co próbują odpowiadać, niech się wystrzegają dziecinnego bajdurzenia w stylu "mi się wydaje, że coś tam, ale nie wiem".

    Cytat Zamieszczone przez miliwolt Zobacz posta
    google odmawia pomocy :/
    Srutututu.
    Trzeba naprawdę się wykazać, żeby nic nie znaleźć. Let me google that for you
    A punkt zaczepienia daje nawet desperackie zapytanie: Let me google that for you

    Nie zacząłem od tego adresu http://lotnictwo.net.pl/, ponieważ jest kompletnie nieznany w polskim Internecie i zapewne nigdy o nim nie słyszałeś. Ale nawet w takiej dziadowskiej lokalizacji nie byłbyś bez szans: http://lotnictwo.net.pl/7-inne/39-rozne_rozmowki_tylko_lotnicze/25367-maty_do_wzmacniania_podloza_pod_samoloty.html#post 434355
    For every solution there is a problem.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Przyznaję się, że szukałem trochę innej frazy - dotyczącej tylko tego co widziałem w tym programie, a nie całościowych systemów.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie EMAS

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Ludzie, starajcie się panować nad słowotokiem. Nie wszystko, co się komuś przypomni w związku z tym, co przeczytał, można wsadzać wszędzie. To nie jest ani wątek, ani nawet dział na takie gadki.
    A ci, co próbują odpowiadać, niech się wystrzegają dziecinnego bajdurzenia w stylu "mi się wydaje, że coś tam, ale nie wiem".
    Taki jesteś mądry! Szkoda tylko, że nic nie zrozumiałeś z postów kolegów. Nie chodziło o maty do wyciągania samolotów z błota i trawników, ale o system jaki ma zainstalowany, na przykład La Guardia. Jest to obszar na przedłużeniu drogi startowej, wypełniony specjalnymi płytami. Nazywa się to EMAS:
    EMAS
    Dzięki EMAS nie muszą już wyciągać pechowców z wody.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Jedna z przyczyn tego wyjechanie było podobno to, że 145 tej linii nie posiadają rewersów.
    Pozdrawiam

    Tomek

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •