Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Awaryjne lądowanie Boeinga linii Sterling na Okęciu


    Polecamy

    RMF FM podał, że samolot duńskich tanich linii lotniczych Sterling awaryjnie lądował na Okęciu, podobno na
    pokładzie mógł być pożar. Nie podali typu Boeinga, ani nic więcej.

    http://rmf.fm/fakty/?id=119255

  2. #2
    Awatar lutrix

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    stoi na EPWA ma przegląd techniczny

  3. #3
    Awatar bote21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bytom - EPKT

    Domyślnie

    Dziś (18.06) przed godziną 14 na lotnisku Chopina w Warszawie wylądował awaryjnie samolot Boeing 733 taniej linii lotniczej Sterling. Samolot leciał ze Sztokholmu (ARN) do Budapesztu (BUD) - rejs NB773. Powodem lądowania w Warszawie była sygnalizacja pożaru bagażnika. Lądowanie samolotu odbyło się w asyście wozów lotniskowej straży pożarnej. Z zewnątrz nie było widać ognia, ani dymu. Po zakołowaniu na stanowisko postojowe wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili samolot.
    Pyrzowice is worth flying to.


  4. #4

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Onet.pl
    Awaryjne lądowanie na Okęciu
    Samolot duńskich linii lotniczych Sterling awaryjnie lądował w poniedziałek, kilka minut po godzinie 14, na warszawskim Okęciu. Samolot leciał ze Sztokholmu do Budapesztu - poinformował rzecznik prasowy Polskich Portów Lotniczych Artur Burak.
    Dodał, że lądowanie odbyło się bez problemów, nikt nie został poszkodowany, pasażerowie wyszli z samolotu.

    - Pilot sygnalizował problemy, więc zgodnie z procedurami lądował. Pilot nie może zignorować takiego sygnału. Po wylądowaniu na pokład weszli strażacy, jednak nie stwierdzili żadnych problemów - powiedział Burak.

  5. #5
    Awatar ural

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT, EPKM

    Domyślnie

    Ciekawe czy ponownie coś z klimatyzacją, jak przy awaryjnym lądowaniu polskiego Boeinga należącego do LOTu, czy Central Wings (choć to to samo).

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Hmm, ciekawe jaka rejestracja.

  7. #7
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ural
    Ciekawe czy ponownie coś z klimatyzacją, jak przy awaryjnym lądowaniu polskiego Boeinga należącego do LOTu, czy Central Wings (choć to to samo).
    A może ktoś zapalił papierosa i nie znaleźli peta, a czujka się wzbudziła?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    eee kolejne USA super duper sie rozwala... ciekawe czy asysta JASTRZĄBÓW była

    a na poważnie to dobrze ze tak sie skończyło nikt nie chce powtórki Ił-62m...

  9. #9
    Awatar bartek_ql

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    aha no i wszystko jasne. Jak wracalem z pracy to widzialem jak strazacy wracali do siebie. Myslalem ze moze cwiczenia jakies mieli

  10. #10
    Awatar Michał Przybysz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie



    M

  11. #11
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    Byłem na Wirażowej podczas lądowania tego Benka. Nie było widać żadnego dymu i pożaru. Wszystko wyglądało na zupełnie normalne lądowanie. Po wylądowaniu na 33, czekały na niego już 3 strażackie wozy bojowe, i w zasadzie tyle. Gdybym nie miał radia to bym się nawet nie zorientował że coś się dzieje.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  12. #12
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    Byłem na Wirażowej podczas lądowania tego Benka. Nie było widać żadnego dymu i pożaru. Wszystko wyglądało na zupełnie normalne lądowanie. Po wylądowaniu na 33, czekały na niego już 3 strażackie wozy bojowe, i w zasadzie tyle. Gdybym nie miał radia to bym się nawet nie zorientował że coś się dzieje.
    Zorientować mimo wszystko się można było - jakieś 10 minut przed lądowaniem Sterlinga, LO006 poszedł z 29 mimo że już kołował na 33, włączyli oświetlenie pasa a wozów strażackich było po trzy z każdej strony pasa + jeszcze trochę czekało w gotowości w okolicy wojskowego lotniska... No i wstrzymane starty i lądowania na dobre kilkanaście minut...
    KZ

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Pomijając całą dramaturgię tej sytuacji (głównie dla paxów), to myślę że czasem dobrze jest jak coś ląduje awaryjnie bo to są najlepsze momenty do zdobycia praktyki i doświadczenia dla ratowników ale z góry zakładając pozytywny scenariusz, bo nic tak nie działa pozytywnie jak praktyka w akcji rzeczywistej. Druga sprawa to oczywiście znowu pomijając uciążliwość dla innych paxów to musi to wyglądać dość spektakularnie, ale nie życzę nikomu siedzieć w takim samolocie.

  14. #14
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie


    Polecamy

    Tego dnia kontroler (zresztą spisał się świetnie) miał dużo pracy. Parę minut potem "priorytetowo" na 11 (wtedy wszystkie lądowania były na 33), wylądował nasz lotowski embrion na pokładzie którego ktoś potrzebował pilnie pomocy medycznej. Już przed lądowaniem w gotowości czekały na niego dwie karetki. Cała akcja została przeprowadzona sprawnie i szybko.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •