Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 32 z 32
  1. #21

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie


    Polecamy



    Zdjęcie Kwoczura dla przypomnienia

  2. #22
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Wydaje mi się że w moim poście linkowałem inne zdjęcie ale mi się widocznie wydaje.
    Poprawka:
    Płomień strzela tylko z ewidentnie z otwartej dyszy.

  3. #23
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Ale Jankesi nadal są zainteresowani jego zakupem.
    Prawa do tego siedzenia firma BF Goodrich kupila juz 10 lat temu. Mowilo sie ze europejczycy go zainstaluja w swojej kapsule kosmicznej Hermes ale z tej kapsuly nic nie wyszlo. Do tej pory K-36 nie zostal uzyty w zadnej z zachodnich konstrukcji i raczej na to sie nie zanosi. Siedzenia z serii ACES II wioda prym w roznych bojowych samolotach w USA (B-1, B-2, F-22, itp.)..

  4. #24
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    A czy, ze dysza jest przysloniona, a pozniej po uderzeniu w ziemie ogien jest zassany tylko przez silnik z dysza otwarta nie oznacza ze silnik z dysza zamknieta nie pracowal? Poprostu jeden nie dzialal i nawet widac to po tym ze ogien lub inne szczatki itp. zostaly zassane tylko przez ten wlasnie z otwarta dysza??

  5. #25

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    A czy, ze dysza jest przysloniona, a pozniej po uderzeniu w ziemie ogien jest zassany tylko przez silnik z dysza otwarta nie oznacza ze silnik z dysza zamknieta nie pracowal? Poprostu jeden nie dzialal i nawet widac to po tym ze ogien lub inne szczatki itp. zostaly zassane tylko przez ten wlasnie z otwarta dysza??
    Tak to wygląda, pierwsze co mi przyszło do głowy jak zobaczyłem zdjęcia. Lewa wygląda jakby pilot odruchowo próbował wejść z MP na zakres dopalania ale było za późno i nie miał z czego pociągnąć :/

    Szkoda tego Horneta, niedawno go zmodernizowali

  6. #26
    Awatar jowitek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Równie dobrze mogły pracować obydwa, ale tylko jeden wszedł na dopalanie. A analogia z Kwoczurem jak najbardziej na miejscu, podobnie jak z Białorusinami. Tyle że Kanadyjczyk przeżył, podobnie jak Kwoczur, a Białorusini swoją tajemnicę zabrali ze sobą.

  7. #27

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jowitek Zobacz posta
    Równie dobrze mogły pracować obydwa, ale tylko jeden wszedł na dopalanie. A analogia z Kwoczurem jak najbardziej na miejscu, podobnie jak z Białorusinami. Tyle że Kanadyjczyk przeżył, podobnie jak Kwoczur, a Białorusini swoją tajemnicę zabrali ze sobą.
    Nie wydaje mi się, jeśli tak by było to oba silniki zassały by płomienie a nie tylko lewy.

  8. #28
    Awatar tomek_baranek

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Niedaleko EPKK

    Domyślnie

    Zwróćcie uwagę że na filmie widać że po upadku pracują dwa silniki no chyba że mi się wydaje. To tak ode mnie

  9. #29
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Jedno jest pewne prędkość postępowa była bardzo bardzo znikoma, manewr ten polega na właśnie locie na granicy przeciągnięcia, a siłę nośną częściowo uzupełniają wówczas silniki, także albo pilot error - za duży kąt, za mała prędkość i za mały ciąg silników - i typowy stall wyszedł a brak reakcji samolotu na ruch sterem to w tym stanie lotu zupełnie normalna sprawa bo skoro lotki nie opływało powietrze w wystarczającym stopniu to niby dlaczego miało wpłynąć to na ruch maszyny. Tylko zastanawia mnie jedno jeśli było tak jak teraz napisałem to pilot po zauważeniu błędu odpowiednio szybko mógłby włączyć dopalanie i samolot powinien odejść do góry na dopalaczach (już bardzo ryzykowny manewr ale nadmiar ciągu F18 powinien go wyciągnąć w górę - w końcu samolot nie opadał jak chociażby "Radomski" Su 27). No ale właśnie, po zauważeniu błedu. Pytanie kiedy by ten błąd zauważył. Bo jak już zaczął przepadać to jednak było już za późno na taki manewr. Wiadomo błędy chodzą po ludziach jednak byłby to bardzo głupi błąd podczas takiego manewru zagapić się z prędkością - to tak jakby jechać na A1 ciągle na trójce. Prędkość i wysokość to podczas takiego manewru święte wskaźniki (z resztą podczas jakiego nie?). Ale tego szczególnie, plus kąt natarcia.

  10. #30
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czemu na altair.com.pl mówią, że to dwu-miejscowa maszyna podczas gdy ewidentnie widać że to jedno-miejscowy samolot...

  11. #31
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maxthrustflyer Zobacz posta
    Czemu na altair.com.pl mówią, że to dwu-miejscowa maszyna podczas gdy ewidentnie widać że to jedno-miejscowy samolot...
    Bo pomylili się*w numerze seryjnym maszyny, rozbity to jednomiejscowy #188738 a nie tak jak podaje ich artykuł #188937.

  12. #32
    Awatar jowitek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kktomek Zobacz posta
    Nie wydaje mi się, jeśli tak by było to oba silniki zassały by płomienie a nie tylko lewy.
    O tym że drugi silnik mógł również pracować napisałem w odpowiedzi na posta o rozwarciu dysz i ich przyczynie. O tym w jaki sposób silniki zareagowały na uderzenie w ziemię, trudno cokolwiek powiedzieć. Jest to zjawisko trudno definiowalne, choćby biorąc pod uwagę, że samolot nie uderzył w ziemię symetrycznie. Oczywiście zgadzam się z tym że silniki nie pracowały na tym samym zakresie, a być może drugi z nich nie pracował w ogóle. Niemniej nie można jednoznacznie zakładać, że jeden z silników nie pracował ponieważ nie zassał płomieni, choćby biorąc pod uwagę prędkość "wybiegu" wyłączonego silnika, która może wynosić nawet po kilkadziesiąt sekund na ziemi (bez uwzględnienia naporu powietrza na sprężarkę). Płomienie z dyszy wylotowej mogą oznaczać równie dobrze poważne rozszczelnienie się instalacji paliwowej lub zbiornika paliwa w okolicy silnika.
    Oczywiście w tym momencie tylko zgaduję, ale chciał bym żebyśmy nie przekreślali żadnej z możliwych przyczyn, tylko dlatego że jest mało prawdopodobna - bo przyznaję że jest mało prawdopodobna.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •