Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPSW i EPLR

    Domyślnie 2010.07.28 - Rozbił sie samolot A321 Airblue w Islamabadzie


    Polecamy

    Na wzgórzach w pobliżu stolicy Pakistanu Islamabadu rozbił się samolot pasażerski. Na pokładzie może znajdować się nawet 152 osoby - podają światowe agencje powołując się na władze lotnicze Pakistanu.


    Początkowo władze Pakistanu mówiły, że rozbił się mały samolot pasażerski. Okazuje się jednak, że na pokładzie samolotu linii Airblue lecącego z Karaczi do Islamabadu najpewniej znajduje się 146 pasażerów oraz sześciu członków załogi.

    Na miejsce katastrofy wysłano już ekipy ratunkowe, lecz dojazd ratowników do ofiar jest utrudniony ze względu na fatalne drogi oraz deszczową pogodę.



    Pakistańska telewizja pokazuje chmury czarnego dymu unoszącego się nad Wzgórzami Margalla.
    W pobliżu Islamabadu rozbił się samolot pasażerski

  2. #2
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Samolot leciał z Turcji do Islamabadu przez Karachi - taką informację znalazłem w sieci, ale chyba jest błędna i lot to po prostu Karachi-Islamabad ED202

    Zdjęcie z miejsca katastrofy - zrzut z TV




    film youtube z miejsca katastrofy, pogoda fatalna
    http://www.youtube.com/watch?v=wCHI1kdQZFI
    BBC donosi, że ktoś przeżył katastrofę!

    Na stronie lotniska w Islamabadzie widnieje informacja:
    ABQ-202 KHI-ISB Karachi Wednesday 09:30 Wednesday 09:30 Call 114
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  3. #3
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Airblue ABQ202 A321 AP-BJB MAN-TZX-KHI-ISB
    W Trabzonie siadał po paliwo.
    NA CNN też mówią o ocalałych.
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  4. #4
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Doniesienia z lokalnej TV mówią, że 45 osób zostało przewiezionych do szpitala
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  5. #5

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Olsztyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mick Zobacz posta
    Airblue ABQ202 A321 AP-BJB MAN-TZX-KHI-ISB
    Z Manchesteru lata ABQ221, ten zdaje się nie siada w Karachi, ma tylko fuel stop w Trabzonie, jak piszesz.
    Wygląda na to, że jest to krajowy ABQ202 KHI-ISB.
    Pozdrawiam, Mariusz.

  6. #6
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Streaming Video m.in. z miejsca wypadku.

    Live Streaming Dunya News TV , Dunya TV Pakistan

  7. #7
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minty Zobacz posta
    Z Manchesteru lata ABQ221, ten zdaje się nie siada w Karachi, ma tylko fuel stop w Trabzonie, jak piszesz.
    Wygląda na to, że jest to krajowy ABQ202 KHI-ISB.
    Tak to ABQ202, w Pakistańskiej TV pokazali listę pasażerów opatrzoną tym numerem lotu.

  8. #8
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Katastrofa samolotu linii Airblue w Islamabadzie

    Informacja dla mediów o locie nr ED 202 – komunikat I

    Airbus z żalem zawiadamia, że około godz. 9.45 czasu lokalnego doszło do katastrofy samolotu Airbus A321 linii Airblue. Samolot odbywał lot rejsowy ED 202 z Karaczi do Islamabadu w Pakistanie.

    Samolot, który uległ wypadkowi, był zarejestrowany pod numerem AP-BJB i posiadał numer seryjny producenta 1218. Z lnii produkcyjnej zszedł we wrześniu 2000. Samolot został wyleasingowany liniom Airblue w styczniu 2006. Samolot ma na swoim koncie ok. 34 000 godzin w powietrzu i odbył ok. 13 500 rejsów. Maszynę napędzały silniki IAE V2533. Obecnie brak jakichkolwiek dalszych informacji na temat katastrofy.

    Zgodnie z międzynarodową konwencją Airbus wysyła zespół ekspertów technicznych, którzy pomogą władzom Pakistanu odpowiedzialnym za śledztwo w sprawie wypadku.



    Samolot A321 jest dwusilnikowym, wąskokadłubowym samolotem, dysponującym 185 miejscami na pokładzie w układzie dwuklasowym. Pierwszy samolot tego typu wszedł do użytku w styczniu 1994 r. Obecnie około 70 operatorów na świecie użytkuje ok. 610 maszyn A321. Cała flota ma na swoim koncie ok. 10,6 mln godzin w powietrzu i ok. 5,8 mln rejsów. Samolot A321 należy do rodziny samolotów A320, która odnotowała ponad 50 mln lotów od wejścia do eksploatacji pierwszego modelu w 1988 r. Obecnie jest eksploatowanych ponad 4 300 samolotów przez 310 przewoźników i operatorów na świecie.

    Firma Airbus pragnie złożyć wyrazy współczucia rodzinom, przyjaciołom oraz bliskim ofiar wypadku samolotu podczas rejsu ED 202

    Źródło: AIRBUS
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Według najnowszych doniesień nikt nie przeżył.
    Katastrofa samolotu pasażerskiego w Pakistanie. Na pokładzie: 152 osoby

  10. #10
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Ktoś ma METAR z Islamabadu z godziny katastrofy?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  11. #11
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Metars:
    OPRN 280600Z 05016KT 4000 RA FEW01ST0 SCT030 OVC100 FEW030TCU 25/24 Q1006.8
    OPRN 280500Z 09018KT 3500 RA SCT010 SCT030 OVC100 FEW030 25/24 Q1006.9
    OPRN 280400Z 05016KT 3500 SCT010 SCT030 BKN100 FEW030TCU 29/24 1006.7
    OPRN 280300Z 05016KT 2000 RA FEW015ST SCT040 BKN100 FEW030TCU 24/23 1006.5
    OPRN 280200Z 05016KT 2500 DZ FEW015ST SCT040 BKN100 FEW030TCU 24/23 1005.9
    OPRN 280100Z 05018KT 4000 DZ FEW015ST SCT040 BKN100 FEW030TCU 24/23 1005.4
    OPRN 280000Z 05018KT 4000 DZ FEW015ST SCT040 BKN100 FEW030TCU 24/23 1005.4

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Nad ranem na obrzeżach Islamabadu, stolicy Pakistanu, rozbił się pakistański samolot pasażerski, na pokładzie którego były 152 osoby. Według wstępnych ustaleń, powodem katastrofy mogły być złe warunki pogodowe.
    Jak powiedział Ramzan Sajid, rzecznik Władz Rozwoju Stolicy (Capital Development Authority - CDA), kilka godzin po katastrofie ekipy ratunkowe odnalazły we wraku ponad sto ciał.

    Pakistański minister ds. informacji, Qamar Zaman Kaira, poinformował natomiast, że, jak na razie, udało się także odnaleźć 8 żywych osób.

    Samolot Airblue leciał do Islamabadu z dużego miasta portowego Karaczi w Pakistanie. Jak powiedział rzecznik krajowych władz lotniczych, Pervez George, maszyna rozbiła się o zbocze górskie, kiedy próbowała lądować.

    George powiedział, że Airbus przewoził 146 pasażerów oraz sześciu członków załogi. - Zbliżał się do miasta w kierunku wzgórz Margalla. Padał ulewny deszcz – relacjonował jeden z okolicznych mieszkańców, Ahsan Mukhtar, który widział jak samolot schodzi w dół. – Rozbił się na drobne kawałki w momencie uderzenia. Pojawiły się płomienie, ale deszcz ugasił ogień - dodał.

    Wzgórza Margalla to ciąg niewielkich wzniesień na północ od Islamabadu.

    Na razie władze nie są w stanie określić, czy pogoda przyczyniła się do katastrofy. W Pakistanie jest środek corocznej pory monsunowej. Deszcze przetaczają się przez subkontynent od czerwca do września.

    Airblue, prywatna firma lotnicza, oferuje przeloty na terenie Pakistanu, ale też loty zagraniczne – do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Omanu i Wielkiej Brytanii. Podczas lotu do Manchesteru w Anglii samoloty lądują także w Turcji, gdzie tankują paliwo.

    - Samolot całkowicie kwalifikował się do latania. Nie było żadnych problemów technicznych – oświadczył Taheel Ahmed, rzecznik linii lotniczych. – W tej chwili nasze wysiłki koncentrują się na akcji ratunkowej - dodał.
    ...
    [Onet.pl/CNN] Podano wstępna przyczynę katastrofy samolotu w Pakistanie

  13. #13
    Awatar meteo_expert

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Metars:
    OPRN 280600Z 05016KT 4000 RA FEW01ST0 SCT030 OVC100 FEW030TCU 25/24 Q1006.8
    OPRN 280500Z 09018KT 3500 RA SCT010 SCT030 OVC100 FEW030 25/24 Q1006.9
    OPRN 280400Z 05016KT 3500 SCT010 SCT030 BKN100 FEW030TCU 29/24 1006.7
    OPRN 280300Z 05016KT 2000 RA FEW015ST SCT040 BKN100 FEW030TCU 24/23 1006.5
    OPRN 280200Z 05016KT 2500 DZ FEW015ST SCT040 BKN100 FEW030TCU 24/23 1005.9
    OPRN 280100Z 05018KT 4000 DZ FEW015ST SCT040 BKN100 FEW030TCU 24/23 1005.4
    OPRN 280000Z 05018KT 4000 DZ FEW015ST SCT040 BKN100 FEW030TCU 24/23 1005.4
    Jeśli chodzi o dane METAR to raczej nie ma większych podstaw aby winić pogodę za tę katastrofę.
    Polskie Stowarzyszenie Pasjonatów meteorologii - - www.pspm.org.pl


  14. #14
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Miałem okazje spotkać się z tą maszyną w MAN rok temu: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6671304:-/


  15. #15

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meteo_expert Zobacz posta
    Jeśli chodzi o dane METAR to raczej nie ma większych podstaw aby winić pogodę za tę katastrofę.
    Pakistan: Piloci próbowali lądować w trudnych warunkach

    "Przyczyny katastrofy samolotu pasażerskiego, który w środę rano rozbił się w pobliżu stolicy Pakistanu, Islamabadu, nie są na razie znane, ale władze lotnicze tego kraju podały, że piloci próbowali lądować w trudnych warunkach atmosferycznych. "

  16. #16
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Załoga dostała polecenie od wieży że mają wejść w holding na odległość 5 mil od lotniska, lecz załoga nie zastosowała się do tego polecenia i oddaliła się o 9.5 mil od lotniska. Kontroler dostrzegł błąd załogi i nakazał natychmiastowy skręt w lewo po czym kontakt radiowy się urwał. Wychodzi na to że był to ewidentny błąd pilotów.

    On Jul 29th the CAA said, that the airplane was required to remain within a 5nm circle around the airport for the visual circling, however was about 9.5nm from the airport when the tower advised the crew about being outside the protected area and instructed the crew to immediately turn left. The crew acknowledged - this was their last radio transmission. avherald.com
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Płock, Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pol574 Zobacz posta
    Załoga dostała polecenie od wieży że mają wejść w holding na odległość 5 mil od lotniska, lecz załoga nie zastosowała się do tego polecenia i oddaliła się o 9.5 mil od lotniska. Kontroler dostrzegł błąd załogi i nakazał natychmiastowy skręt w lewo po czym kontakt radiowy się urwał. Wychodzi na to że był to ewidentny błąd pilotów.
    Witam!

    Tu raczej nie chodzi o holding pattern, lecz o manewr circle to land (podejście z okrążeniem). Przy tej widoczności manewr ciężki do wykonania, ponieważ przy utracie widoczności lotniska, należy odejść na drugi krąg. Ponadto jeśli mieli go wykonać w odległości 5 NM (?!) od lotniska to przy widzialnościach 2000 - 4000 m (nie wiem o której godzinie wydarzył się wypadek), na pewno straciliby kontakt wzrokowy z pasem.

    Moim zdaniem pogoda mogła jednak mieć istotny wpływ na przebieg zdarzenia, choć piloci powinni być na to przygotowani.

    Pozdrawiam

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    zapomniales dodac ze zaloga zdazyla potwierdzic odejscie w lewo. moze wazne , moze nie...

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pol574 Zobacz posta
    Załoga dostała polecenie od wieży że mają wejść w holding na odległość 5 mil od lotniska, lecz załoga nie zastosowała się do tego polecenia i oddaliła się o 9.5 mil od lotniska. Kontroler dostrzegł błąd załogi i nakazał natychmiastowy skręt w lewo po czym kontakt radiowy się urwał. Wychodzi na to że był to ewidentny błąd pilotów.
    Informację, którą cytujesz rozumiem w inny sposób. Załoga miała wykonać circling, pozostając i nie przekraczając strefy o promieniu 5NM od lotniska. Polecenie o natychmiastowym skręcie załoga potwierdziła, i to był ich ostatni kontakt z wieżą przed katastrofą.


  20. #20
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez brosss Zobacz posta
    Moim zdaniem pogoda mogła jednak mieć istotny wpływ na przebieg zdarzenia, choć piloci powinni być na to przygotowani.
    No tak pogoda na pewno miała znaczenie, ale mimo to piloci nie powinni się oddalić o 9.5NM przy wcześniejszej komendzie od wieży żeby oddalili się od lotniska na 5NM.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •