Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar akpol1186

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie 2010.08.08 Awaryjne lądowanie samolotu Wizzair w Pyrzowicach


    Polecamy

    Samolot Wizzair( Airbus A320)awaryjnie lądował na lotnisku w Pyrzowicach. Powód: Tuż po starcie ptak uderzył w samolot i wpadł do silnika. Na pokładzie samolotu jest 150 osób.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 08-08-2010 o 14:22 Powód: ort.

  2. #2
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Bzdury jakieś. Ptak wcale nie wpadł do silnika i wcale nie było awaryjnego lądowania. Po prostu kapitan postanowił wrócić na lotnisko aby mechanicy sprawdzili samolot, a że miał dużo paliwa to został w holdingu na jakiś czas. Samolot po przeglądzie poleciał z powrotem do TRF.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Aleś palnął. Skąd Ty wziąłeś tego newsa, z FAKT-u ???
    samolot - szmolot

  4. #4

  5. #5
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Oczywiście "zrzucał paliwo". Media chyba bardzo polubiły tą procedurę i się im nie przemówi...
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  6. #6
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    To był HA-LPB.Jeśli się mylę proszę o poprawkę

  7. #7
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chudy Zobacz posta
    Oczywiście "zrzucał paliwo". Media chyba bardzo polubiły tą procedurę i się im nie przemówi...
    Chyba czytają forum bo już się poprawili
    Samolot wystartował o 10:46 i po spaleniu nadmiaru paliwa ok godz. 12 lądował
    Ciekawy jestem czy są jakieś sposoby na "podkręcenie" takiego spalania - rollercoster góra-dół, klima na maxa?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Najbardziej podoba mi się zdjęcie w tym artykule: Awaryjne lądowanie samolotu w Pyrzowicach - Wiadomości - Polska Lokalna w Interia.pl - Wiadomości, informacje lokalne : Warszawa, Kraków, Poznań
    US Airways E-190 w Katowicach... Złapał ktoś?

    Wiem , czepiam się detali ale mogli chociaż zadbać o poprawna maszynę...
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta

    Ciekawy jestem czy są jakieś sposoby na "podkręcenie" takiego spalania - rollercoster góra-dół, klima na maxa?
    W holdingu na powiedzmy 2000-3000 stóp zużycie paliwa jest podobne jak na wysokości przelotowej, a wystarczy wypuścić podwozie i wzrasta znacznie - nawet o 50%
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Otwock

    Domyślnie

    Kod:
    (...)Ptak uderzył w szybę pilota na wysokości kilku tysięcy metrów,(...)
    Coś wysoko te ptaki latają...

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Identyczna sytuacje z Wizzem mielismy w niedziele w Gdansku : Portal lotniczy

  12. #12
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Leciałem tym samolotem, dzisiaj wróciłem po 2-tygodniowym autostopowaniu po Norwegii, więc mogę napisać jak to wyglądało z punktu widzenia pasażera.

    ~40 minut od startu ogłosili, że wlecieliśmy w ptaki przy starcie i wracamy do Pyrzowic. Chyba nie wspominali konkretnie o silniku. Potem lataliśmy jakieś 20 minut w kółko w ramach spalania paliwa i lądowanie bez niespodzianek (choć oczywiście trochę strachu było, bo podstawa chmur nisko i mówią, że problem z samolotem...). Na lotnisku kilkadziesiąt minut odstaliśmy bez wypuszczania pasażerów i wydaje mi się, że sprawdzany był prawy silnik. Na pewno wielokrotnie w czasie postoju dochodziły spod podłogi mechaniczne odgłosy podobne do rozkładania i składania klap. Potem start i lot normalnie.

    Co mnie zastanawia: jakieś 30 minut od startu mieliśmy jakieś dziwne drgania, podobne do turbulencji, ale jakby inne. Przeszło mi przez myśl, że mogliśmy wlecieć w jakiegoś bociana abo co, a niedługo potem ogłosili ten problem (ale chyba byliśmy już na FL300, więc to lekko unieprawdopodobnia tą teorię).

    Co mnie dziwi: jeśli wlecieliśmy w ptaki przy starcie, dlaczego kontynuowaliśmy lot tak daleko? Chyba osiągnęliśmy FL300.

    Aha, odpowiadając na pytanie postawione wyżej: reg samolotu to HA-LPB.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 22-08-2010 o 17:59 Powód: scalanie

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Co mnie dziwi: jeśli wlecieliśmy w ptaki przy starcie, dlaczego kontynuowaliśmy lot tak daleko? Chyba osiągnęliśmy FL300.
    Sprawdzenie wskazan przyrzadow plus informacja do ATC - jezeli uderzenie nastapilo bezposrednio w trakcie startu, dyzurny portu sprawdza pas. Decyzje zalogi zaleza od efektu takiej kontroli - w przypadku znalezienia ocenia sie stopien "zniszczenia", co wskazuje na to, czy mogl przeleciez przez silnik itd.

  14. #14
    Awatar akpol1186

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie


    Polecamy

    A widzicie a radio rmf fm podało że ptak wleciał w silnik i musiał awaryjnie lądować. Ja napisałem to co usłyszałem w radiu. Za błędne informacje mnie nie wińcie bo wiecie jak to jest z mediami. Zawsze wszystko wyolbrzymiają...


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •