Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie [WYPADEK] Katastrofa w BOG


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ATI
    Large freighter reportedly crashes on take-off from Bogota
    David Kaminski-Morrow, London (07Jul08, 13:02 GMT, 99 words)

    Fatalities are being reported after a freighter aircraft crashed on departure from the Colombian capital Bogota.

    Details of the accident are still sketchy but Colombian media is reporting that the accident occurred around 03:55 shortly after the jet, apparently transporting a shipment of flowers, took off for Miami.

    Reports identify the carrier as Miami-based Centurion Air Cargo, which operates a fleet of McDonnell Douglas DC-10Fs, although there are claims that the aircraft involved is a Boeing 747.

    At least two people on the ground are said to have been killed but the crew of the aircraft have reportedly survived.
    Nowe doniesienia mowia o Kalitta Air a nie Centurion ktore samo 747 nie posiada.

  2. #2
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Raczej smutna katastrofa. Sa ofiary

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Zdjecia potwierdzaja, ze to Kalitta:
    http://www.eltiempo.com/

    To juz ich drugi w ciagu kilku tygodni.

  4. #4
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    za http://www.luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=46805

    First news sources are picking the news up:

    in spanish:
    http://www.eltiempo.com/colombia/bog...ores_4364966-1

    Brief translation for those who don't understand Spanish:

    US registered 747, chartered by Centurion, operating a flight to MIA with flowers, had an engine fire on take-off. During the recovery maneuver (not clear if this means the abort or the emergency return), the plane hit a house, killing 2 persons before crashing. 6 crewmembers were taken to a nearby hospital.

    Still waiting for a confirmation it is indeed a Kalitta Air (again), as mentioned by an eye-witness at the scene.
    747 zarejestrowany w US, wyczarterowany przez Centurion, w locie do MIA z ładunkiem
    kwiatów, miał pożar silnika przy starcie. Podczas próby odzyskania kontroli (nie jest
    jasne czy oznaczać to miało przerwanie startu czy awaryjne lądowanie), samolot
    uderzył w dom, zabił 2 osoby. 6 członków załogi zostało przetransportowanych
    do pobliskiego szpitala.

    Wciąż czekamy na potwierdzenie że to faktycznie Kalitta Air (znów), jak twierdzą
    świadkowie na na miejscu zdarzenia.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Najpewniej to ten: N714CK

    http://www.airliners.net/photo/Kalitta-Air/Boeing-747-209B(SF)/1186648/L/



  6. #6
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    Transportowy Boeing 747 rozbił się kilka minut po starcie z lotniska El Dorado w stolicy Kolumbii, Bogocie, podczas próby przymusowego lądowania. Jeden z jego silników zapalił się i spadł na dom, zabijając trzy mieszkające w nim osoby: mężczyznę i dwoje dzieci.

    Katastrofę przeżyła cała ośmioosobowa załoga. Wszyscy jej członkowie trafili z obrażeniami do szpitala w miejscowości Madrid, niedaleko której zdarzył się wypadek. Według dyrektora szpitala, jedynie pilot, Amerykanin, jest w stosunkowo dobrym stanie i jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

    Maszyna leciała do Miami z transportem kwiatów.

    Pilot samolotu należącego do północnoamerykańskiej lotniczej firmy frachtowej Kalittas zgłosił kłopoty z maszyną dwie minuty po starcie z lotniska.
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,tit...wiadomosc.html
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  7. #7
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    tylko czekać aż pismaki zaczną wypisywać, że 747 są stare i się sypią (vide ostatni
    przypadek z Brukseli) :>
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  8. #8
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Lublin / EPLB

    Domyślnie

    Kurcze czy coś jest nie tak z tymi samolotami Kalitty Jak tak dalej będzie to się to skończy dla nich zakazem lotów do UE. Faktem jest też to, że te samoloty Kalitta Air nie są pierwszej młodości. Co prawda większość linii cargo ma nieco starawe samoloty ale im się nie zdarza tyle wypadków.
    "Sometimes your joy is the source of your smile, but sometimes your smile can be the source of your joy."
    -- Thich Nhat Hanh

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    tylko czekać aż pismaki zaczną wypisywać, że 747 są stare i się sypią (vide ostatni
    przypadek z Brukseli) :>
    Jesli chodzi o -200 to tak jest.

  11. #11
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    tylko czekać aż pismaki zaczną wypisywać, że 747 są stare i się sypią (vide ostatni
    przypadek z Brukseli) :>
    No zbyt młodych samolotów to Kalitta nie ma... Dwa 747 w wersji 400, reszta 100 i 200...

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    http://www.jetphotos.net/news/index....&c=1&tb=1&pb=1

    A Kalitta Air (Ypsilanti) Boeing 747 has crashed near Mosquera, Colombia, about 20 miles from Bogota. Reports indicate that the cargo airliner, which was operating for Miami-based Centurion Air Cargo, suffered some sort of problem and crashed into a field, impacting a house and killing the 15 and 52 year old occupants of the home. All 8 crewmembers aboard the aircraft were rescued, and are receiving medical care in the local hospital in Santa Matilde de Madrid.
    Tutaj piszą o 8 członkach załogi


    EDIT :

    http://www.airliners.net/photo/Kalitta-Air/Boeing-747-209B(SF)/1369438/L/

    http://www.airliners.net/photo/Kalitta-Air/Boeing-747-209B(SF)/1369437/L/

    :/


    Aircraft History
    REG............OPB .........................DATE..................COMMENTS
    B-1886.......China Airlines..............1981-04-17
    B-18753......China Airlines Cargo ...1999-01..............Re-registered:Converted to 209BF
    N714CK....... Kalitta Air .................. 2002-11-06

  13. #13
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie

    List od szefa Zwiazkow Zawodowych do pilotow Kallita Air w sprawie wypadku w BOG. Po starcie utrata ciagu na silnikach numer 4 i numer 1.


    Dear Fellow Kalitta Air Crewmembers from your Captain Representative:



    When I accepted the position of Captains representative, I did so because I felt the need to help. I never imagined that "helping" would included visiting fellow crewmembers in the hospital, but that is what myself and Bill Gonzales and Dan Gardner, along with Gene Sowell have been doing here in Bogota, Columbia for the last few days. We have been here representing the Union, your Union, and doing whatever is needed for the guys, including helping them dress. I can tell you first hand that these guys went through hell and have the bruises to show for it! This crew, all of them, did everything possible in the face of extreme adversity.



    What I can tell you now, I will as follows; The operating crew was Bryant Beebe as Capt., Ivan Danka as F/O, Joe Kendall as F/E. Steve Szynkowski was sitting in the aft observers seat. The two loadmaster, Mo & Jimmy were sitting on the left and Frank Holly & Richard Dunlap were on the right. Everything, life, was normal until just after rotation. It was then, as described in all accounts, the number four engine failed. Immediately, as briefed and as set up on the FMS Fix page, the crew proceeded with the "special engine out procedure". However before any checklist could be accomplished or turns back to the airport, it appears that number one engine failed. It was then that years of experience demonstrated by cool and matter of fact thinking lead them to the "dark spot" on the ground. Everyone knew what was happening, that they would soon be landing "off airport" because they just didn't have the thrust to get them back. All they could do was not stall the airplane and try and hit wings level in the shallowest descent possible and that is what happened. The impact and the seconds following were described as surreal. When things came to a stop reality set in and now all that mattered was getting out and getting the injured to the hospital. As you can imagine everything was in a disarray. The ceiling was now the floor, the "L" windows were now the "R" windows and there was no discernible way out. Frank Holly used a fire extinguisher and the the crash ax after it was located, to bust out the L1 window. Steve, Joe and Bryant were removed via a backboard and the others exited on their on and were all taken to the hospital. Amazingly, Mo & Jimmy were basically unhurt while Frank had slight injuries and Richard was pinned in his seat until the rescue workers were able to free him. Richard suffers from large and numerous bruises, a fractured lumbar and tail bone. Bryant initially wal ked on his own to the back to check on everyone else after releasing himself from his seat upside down but soon discovered that he had moderate back injuries and is now physically recovering as expected, but wearing a back brace. Ivan broke his nose again and was readmitted to the hospital only to discover that he has a cracked lumbar and is in a back brace. The nurses say, in Spanish, he looks like a Panda Bear and I told them to stay away from Bears. Steve severely injured his back/spine. He is very alert but in pain and will be facing a long recovery period in which his mobility is in question. I was able to spend over 30 minutes alone with him and assured him that if he needed his house in Atlanta modified so he can get around that WE would see to it. Now Joe. Joe was injured the worst and was found out of his seat lying on the ceiling, conscience. He was given the portable O2 mask and First Aid rendered. Joe had surgery as previously reported and is in a induced coma to aid in his healing. We all know Joe as a strong, tough, stubborn guy and with OUR PRAYERS and the excellent care he is receiving he will recover. The next 48 hours will tell a lot and hopefully all can be transported back to the USA soon as to ease the burden on their families, who are all here now.



    Guys, all I can say is PLEASE PRAY for Joe, Steve, Bryant, Ivan, Richard, Frank, Mo and Jimmy. Pray for their physical well being as well as their emotional well being. What they experienced, I wish on no one. There is guilt over the lives lost on the ground and what effect this will have on OUR company. When able I will get addresses for all so you can express your feelings to them. Also don't forget that Bob, Steve and Luis from Aircraft 704 went through similar feelings and a word of encouragement to all of them would be nice.



    Remember.....FLY SAFE, STAY STRONG and DEMONSTRATE your PROFESSIONALISM to ALL!





    Fraternally,



    Mack McCurry



    Your Union Captain Representative.

    Life is short! Break the rules! Forgive quickly! Kiss slowly! Love truly, Laugh uncontrollably. And never regret anything that made you smile.
    AllOver

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AllOver
    It was then, as described in all accounts, the number four engine failed. ..... it appears that number one engine failed.
    Wow! to dwa silniki im stanely
    Swoja droga ciekawa lektura, dzieki AllOver za zamieszczenie.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    to b747 nie jest wstanie wznieść się choćby na 2,5km na tych 2 silnikach???
    czy raczej sterowność jest zachowywana jeśli mu nawali na przelotowej i chce wylądować a nie możne go to uratować podczas startu/wznoszenia??
    o taki a380 pewnie spada jak kamień w takiej sytuacji...

  16. #16
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    I to z jakim hukiem...

    Wszystko zalezy od momentu. Z opisu wynika ze zdarzylo sie to wlasciwie w momencie rotacji.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom
    to b747 nie jest wstanie wznieść się choćby na 2,5km na tych 2 silnikach???
    W momencie startu był na 2,6km BOG leży ponad 8000ft n.p.m.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Kurde, dwa silniki im zawiodły?? Jak pamiętam dokument o katastrofie BM to padło tam stwierdzenie, że jeszcze nigdy w Boeingu nie zawiodły dwa silniki (chodziło o 737, ale generalnie...). Pech.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  19. #19

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPGD/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally
    Kurde, dwa silniki im zawiodły?? Jak pamiętam dokument o katastrofie BM to padło tam stwierdzenie, że jeszcze nigdy w Boeingu nie zawiodły dwa silniki (chodziło o 737, ale generalnie...). Pech.
    Zazwyczaj jak nawalają dwa lub więcej silników, to problem tkwi gdzie indziej.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wally
    Kurde, dwa silniki im zawiodły?? Jak pamiętam dokument o katastrofie BM to padło tam stwierdzenie, że jeszcze nigdy w Boeingu nie zawiodły dwa silniki (chodziło o 737, ale generalnie...). Pech.
    chyba oglądaliśmy to samo i chodziło o kontekst ptaka iż w 2 silnikowcach 2 ptaki i 2 silniki morze być NO power.... ze niby 4 silnikowce są bezpieczniejsze... ale to raczej gdybanie co by było pierwsze kura czy jajo... najrozsądniejsze jest chyba projektowanie samolotu w taki sposób aby mógł na połowie mocy wystartować (rozbieg na pełnej mocy wszystkich siników, tylko w momencie oderwania awaria polowy "mocy") nawet na 2-3km od ziemi aby uniknąć katastrofy ale to chyba by było niemożliwe....

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •