Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie 2010.08.16 Podczas lądowania w San Andres rozbił się B737-700 (HK-4682) linii Aires


    Polecamy

    Podobno zginęła jedna osoba, lot 8250, maszyna HK-4682
    At least one person has died after a Boeing 737-700 operated by Colombian carrier Aires crashed on landing at the Caribbean island of San Andres after a flight from Bogota.
    Colombian civil aviation authority Aerocivil confirms the accident, saying that the 737-700, registered HK-4682, with Aires flight number 8250 had departed from Bogota around midnight local time and crashed at its destination airport at 01:49.
    It was transporting 121 passengers and six crew members. A local air force official says that there is one fatality and 34 people have been hospitalised while another 70 have received local treatment for lighter injuries.
    He also says that there was a thunderstorm close to the airport at the time of the accident. The aircraft has apparently broken up although no further details are currently available. The airport of San Andres is closed to commercial traffic as a result.
    Aires 737-700 crashes on landing in San Andres
    no risk, no fun ;D


  2. #2

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    San Andres Island Police reported, that the airplane was struck by lightning just as it flared and touched down. Police reported 121 passengers, 4 children and 6 crew (131 people) on board.

    Colombia's CAA confirmed the accident but did not have any details. At the time of the accident the visibility was reported at 4000 meters (13000 feet) with thunderstorms in the area.

    The airline reported 121 passengers and 6 crew (127 people) on board.

    San Andres Island's runway 06/24 is 2380 meters/7800 feet long and 36 meters/120 feet wide. The airport features VOR/DME and RNAV approaches to both runway ends as well as a NDB approach to runway 06.

    Metars:
    SKSP 161200Z 00000KT 9999 FEW013 SCT080 BKN200 26/24 A2987 RETSRA
    SKSP 161100Z 00000KT 9999 FEW013CB SCT080 27/25 A2985 RMK LTNG/CB/E
    SKSP 160500Z 07006KT 9999 FEW016 SCT200 29/26 A2990
    SKSP 160400Z VRB02KT 9999 BKN016TCU SCT200 29/26 A2991
    SKSP 160400Z VRB02KT 9999 BKN016 TCU SCT200 29/26 A2991
    SKSP 160300Z 06003KT 9999 FEW016 BKN200 29/26 A2989
    SKSP 160200Z 06003KT 9999 FEW016 BKN200 29/26 A2988
    SKSP 160100Z 07004KT 9999 FEW018 SCT200 29/25 A2986
    http://www.avherald.com/h?article=42fb63a9
    Ostatnio edytowane przez artur00 ; 16-08-2010 o 16:31 Powód: dodanie źrodłą wiadomości

  3. #3
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Nie dawno została dostarczona dla Aires Columbia (07/03/2010).
    Wyprodukowany został na początku 2003 latał wcześniej w barwach EZY (G-EZJU)
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  4. #4
    arek93
    Goście

    Domyślnie

    Co najmniej jedna osoba zginęła, 34 są poważniej ranne, a 70 lekko, po tym jak Boeing 737-700 kolumbijskich linii Aires rozbił się podczas lądowania na karaibskiej wyspie San Andres. Kolumbijska organizacja lotnictwa cywilnego Aerocivil potwierdziła informację.
    Samolot leciał z stolicy Kolumbii, Bogoty, skąd wystartował około północy czasu lokalnego (około 7 czasu polskiego). Do wypadku doszło dwie godziny później.

    Szczęście w nieszczęściu

    Na pokładzie było 121 pasażerów i sześć osób załogi. Nie są jeszcze znane szczegóły ani okoliczności wypadku, ale według lokalnego dowódcy lotnictwa wojskowego, samolot rozpadł się na trzy kawałki przy lądowaniu.

    W okolicy lotniska podczas wypadku szalała burza z piorunami.

    Linie lotnicze Aires miały do dzisiaj na swoim wyposażeniu łącznie 10 Boeingów 737-700. Pierwszy samolot tego typu został zakupiony w 2008 roku.

    Boeing rozpadł się przy lądowaniu na Karaibach - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 16.08.2010

  5. #5
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  6. #6
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Trzy zdjęcia z Avherald.

    Urwana Goleń głównego podwozia




    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Czy w ten samolot rzeczywiscie uderzyl piorun czy nie to podobno wcale nie jest pewne a newt jak uderzyl to prawdopodobnie nic to nie mialo wspolnego z samym wypadkiem.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Czy w ten samolot rzeczywiscie uderzyl piorun czy nie to podobno wcale nie jest pewne a newt jak uderzyl to prawdopodobnie nic to nie mialo wspolnego z samym wypadkiem.
    Od uderzenia pioruna na pewno nie rozpadl sie na czesci ale to, ze np uderzyl w okolice kokpitu powodujac chwilowe oslepienie pilotow jest juz bardziej prawdopodobne.

  9. #9
    EBI
    EBI jest nieaktywny
    Awatar EBI

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    The Colombian Civil Aviation Authority Aerocivil has confirmed the partial reopening of San Andres Island Airport's only runway to allow for the transportation of investigation teams and passengers affected by the Aires Boeing 737-700 accident which took place early on 16 August.
    "We have now opened a 4,921ft (1,500m) segment of the runway for special traffic. The full reopening of the runway and the airport will only occur once the investigation teams give the go ahead to remove the crashed aircraft", says an Aerocivil source.
    He also confirms that both the flight data recorder and the cockpit voice recorder have been recovered and stresses that "all Aires operations and aircraft maintenance records" are valid and up-to-date. He also says that Aires successfully underwent a routine safety audit in July.
    According to the source, the fatal flight to San Andres was the first leg for the crew that day, so crew fatigue can be excluded as a contributing factor. The Captain had logged a total of 6,784h, of which 334 were on the Boeing 737, while the copilot had 1,775h of which 700 hours were on the same aircraft type.

    Authorities partially re-open San Andres runway

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •