Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 37 z 37
Like Tree1Likes

Wątek: 2010.08.21 Wypadek samolotu ultralekkiego w Łodzi SP-SZKB

  1. #21
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Lepiej chyba dać wolną rekę i swobodę wyboru każdemu, czy chce ryzykować latanie niesprawdzonymi konstrukcjami, czy nie, a nie narzucać wszystko z góry...
    Rumun likes this.

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    A co ze swobodą ludzi chodzących po ulicy którym taki samolot może spaść na głowę (a może by tak dopuszczać takie samoloty tylko do lotów po kręgu i nad terenami niezabudowanymi? Ciekawe czy wtedy znaleźliby się chętni na kupowanie takich cudów techniki...)?
    Dopóki ktoś ryzykuje własnym życiem, zgadzam się całkowicie. Tylko moim skromnym zdaniem w tej konkretnej kwestii ryzyko dotyczyć może nie tylko załogi SP.
    Nawiasem mówiąc, nie mogę powstrzymać się od refleksji, że nasz ULC zakazując akrobacji na piknikach, nad pasem startowym, nie nad widzami (pomijam już to jak to ostatnie prezentowało się w praktyce w ostatnich latach) poniżej 300m, równocześnie dopuszcza konstrukcje z takimi wpisami w instrukcji użytkowania do latania po całym kraju nad głowami tysięcy ludzi...
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  3. #23
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Przecież to definiują odrębne przepisy - m.in. polskie prawo mówi, że musisz zachować odpowiednie wysokości nad zabudowaniami i zgromadzeniami ludzi, które umożliwią awaryjne lądowanie w bezpiecznej odległości.

  4. #24
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    PKBWL dodała też komentarz:

    "Z uwagi na fakt, że niezamierzone wprowadzenie samolotu w korkociąg stanowi
    jedną z najczęstszych przyczyn wypadków lotniczych, zdaniem Komisji należałoby
    podjąć prace nad zmianą przepisów lotniczych, których celem będzie wprowadzenie
    w przepisach dotyczących budowy samolotów ultralekkich, wymogu przeprowadzania
    dodatkowych prób w locie w zakresie sprawdzania własności samolotu po
    wprowadzeniu w korkociąg, w konfiguracji gładkiej oraz z klapami wysuniętymi
    w położenie startowe i do lądowania. W przypadku braku możliwości wykonywania
    powyższych prób, wprowadzenie obowiązku instalacji spadochronowego systemu
    ratowniczego."

    I ku temu bym się skłaniał, a nie traktował jako luksus informację o tym czy mam jakąkolwiek szanse wyjść z korka.
    Może i racja, ale wtedy już mało kto mógłby sobie pozwolić na taki samolot. Sądzę że jesteśmy dorosłymi i odpowiedzialnymi ludźmi i potrafimy właściwie ocenić ryzyko - bez urzędowych nakazów i zakazów.

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Delfino Zobacz posta
    Przecież to definiują odrębne przepisy - m.in. polskie prawo mówi, że musisz zachować odpowiednie wysokości nad zabudowaniami i zgromadzeniami ludzi, które umożliwią awaryjne lądowanie w bezpiecznej odległości.
    Chyba niewiele to zmienia kiedy wpadasz w korkociąg z którego nie da się wyjść, bo akurat wpadłeś w niego w nietypowej konfiguracji...tutaj to chyba i 1000m nad terenem zabudowanym nie pomoże
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  6. #26
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Korkociąg to problem wyszkolenia, a nie sprzętu.

  7. #27
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Delfino Zobacz posta
    Korkociąg to problem wyszkolenia, a nie sprzętu.
    Ale brak możliwości wyprowadzenia z korkociągu już jest problemem sprzętu i to się rozchodzi.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #28

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Korkociąg na wysokości kręgu to problem śmiertelny praktycznie zawsze. Tego mnie w każdym razie uczono. Niezależnie od sprzętu (który, owszem może mieć mniejsze, lub większe "predyspozycje", ale mało która współczesna konstrukcja jest bezlitosnym killerem, który tylko czycha, żeby zabić pilota), należy się cholernie pilnować. Tym bardziej, że okoliczności sprzyjają rozkojarzeniu (ruch w kręgu) i fałszywemu poczuciu bezpieczeństwa (lotnisko tuż-tuż).

  9. #29

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Delfino Zobacz posta
    Korkociąg to problem wyszkolenia, a nie sprzętu.
    Czasem też sprzętu - są takie samoloty (i tu cię zmartwię - należą do tej kategorii prawie wszystkie duże samoloty pasażerskie) które prędzej skrzydła pogubią jak z korkociągu wyjdą.
    Poza umiejętnościami pilota jest jeszcze fizyka - w tym wytrzymałość konstrukcji... IUWL przyjacielem twym.

  10. #30
    Awatar krisker

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Olsztyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ladzk Zobacz posta
    Czasem też sprzętu - są takie samoloty (i tu cię zmartwię - należą do tej kategorii prawie wszystkie duże samoloty pasażerskie) które prędzej skrzydła pogubią jak z korkociągu wyjdą.
    Poza umiejętnościami pilota jest jeszcze fizyka - w tym wytrzymałość konstrukcji... IUWL przyjacielem twym.
    Delfino miał chyba na myśli to, że najlepiej nie dopuścić do wpadnięcia w korkociąg, a nie kombinować później jak z niego wyjść
    ---------------------
    Pozdrawiam,
    Krisker

  11. #31

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Korkociąg na wysokości kręgu dla wyszkolonego pilota nie powinien stanowić większego problemu (pomijam cechy konstrukcji SP). Natomiast w przypadku gdy doprowadzimy nieszczęśliwie do korkociągu poniżej 70m należy dać sobie sznsę- dociagnąć drążek nie dopuszczając do wypłaszczenia korkociągu (stara angielska szkoła tożsama z tym o czym usłyszałem również od mojego instruktora). Niestety wiekszość szkolonych obecnie pilotów zjawisko korkociągu zna przede wszystkim z teorii lub 2 -3 prób korkociągowych -jeżeli jedną zwitkę za korkociąg uznamy.
    Ostatnio edytowane przez air elnika ; 20-07-2011 o 10:22 Powód: literówka

  12. #32

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ladzk Zobacz posta
    Czasem też sprzętu - są takie samoloty (i tu cię zmartwię - należą do tej kategorii prawie wszystkie duże samoloty pasażerskie) które prędzej skrzydła pogubią jak z korkociągu wyjdą. ...
    Znasz jakies ciekawe przypadki korka duzym samolotem pasazerskim ? np 777 ... 747 albo 340?
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  13. #33
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nurek Zobacz posta
    Znasz jakies ciekawe przypadki korka duzym samolotem pasazerskim ? np 777 ... 747 albo 340?
    Jeśli się nie mylę to chyba B747 Air China miał taki przypadek. Pilot do niego doprowadził, pilot na szczęście go z niego wyprowadził.
    Wszystko jest kwestią czasu...

  14. #34
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Samoloty lekkie jak w tym przypadku zwykle nie sa dopuszczone do korkociagu. Maja napis w kabinie ze nie wolno wprowadzaqc samolotu w korkociag. To jest normalna sprawa.
    Inna kwestia to ze pilot zawsze powinien zdawac sobie sprawe kiedy sie zbliza do przeciagniecia i zareagowac zanim samolot wpadnie w korkociag, szczegolnie kiedy leci po kregu lotniska.
    Doprowadzenie do przeciagniecia na kregu przy wysokosci zaledwie 300 m lub mniej, to nie jest dobry pomysl.
    Zwykle pilot proboje samolot na wiekszej wysokosci i sprawdza jak sie zachowuje w przeciagnieciu - ale na duzej wysokosci , gdzie ma wiecej czasu na ew reakcje.

    Plaski korkociag to zwykle problem z wywazeniem, kiedy srodek masy jest za daleko do tylu.

    a tu jest testowanie przeciagniecia na AT-4 na wysokosci 3 tys stop.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  15. #35

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie Prośba

    Cześć,
    Jestem dziennikarką. Chcę napisać artykuł o pilocie samolotu z Aleksandrowa Łódzkiego, który rozbił się w Łodzi w tamtym roku. Chcę dotrzeć do jego rodziny albo znajomych. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? To ma być tekst o marzeniach, żadna sensacja, po prostu opowieść o człowieku, w tekście nie musi się pojawiać jego nazwisko, zależy mi tylko na opowieści.
    Bardzo proszę o pomoc.
    mój mail:
    a.jasinska@dziennik.lodz.pl

  16. #36

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Taaak, na opowieści mieszczącej się w artykule, w dzienniku.... O marzeniach. Nie sensacyjnej.
    hypne

  17. #37

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Taaak, na opowieści mieszczącej się w artykule, w dzienniku.... O marzeniach. Nie sensacyjnej.
    hypne
    Chciałabym napisać tekst na konkurs dla dziennikarzy - Temat "Co warto oddać za marzenia". To ma być opowieść, na jaką często nie ma miejsca w gazecie codziennej - chociaż nie jest to wcale regułą...
    Pozdrawiam
    Agnieszka

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •