Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
Like Tree1Likes

Wątek: 2010.08.21 Wypadek samolotu ultralekkiego w Łodzi SP-SZKB

  1. #1
    Awatar Aldośka

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Waw/Cph

    Exclamation 2010.08.21 Wypadek samolotu ultralekkiego w Łodzi SP-SZKB


    Polecamy

    Trwa reanimacja pilota.
    Katastrofa samolotu pod Łodzią - pilot nie żyje - Wiadomości - WP.PL

    Niestety, otrzymaliśmy info, że półgodzinna reanimacja nie powiodła się. Pilot nie żyje. Awionetka po godz. 11 spadła przy ulicy Chocianowickiej na łąkę, niedaleko zabudowań.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 21-08-2010 o 12:25 Powód: Link który podałaś był nadal niepoprawny - wkleiłem nowy
    Kan jeg skelne mellem dommen om en anden virkelighed eller virkeligheden i den drom jeg har skabt?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej to ten samolot :



    zdjęcie: Andrzej Amersk - www.epll.net

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Tak, to ten samolot SP-SZKB

  4. #4
    Awatar Charger

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Szczecin, Poland

    Domyślnie

    A to nie jest czasem ten Dedal co to miał mieć premierę na Festynie w Wilczych Laskach?

  5. #5
    sk
    sk jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ten:
    Dedal KB to nowy ultralekki samolot szkolno - turystyczny, zaprojektowany przez Kazimierza Barczewskiego. Samolot, miał zostać zaprezentowany po raz pierwszy podczas tegorocznego I Zachodniopomorskiego Festynu Lotniczego, którego część lotnicza został odwołana ze względu na złą pogodę.

    Wypadek ultralekkiego samolotu Dedal KB w Łodzi - Lotnicza Polska -
    sk

  6. #6
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie

    Wiadomo kto leciał?

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

  8. #8
    Awatar amd23

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Central Poland

    Domyślnie

    no i po ptokach...
    - Czy stosujesz się do zasad spottingu na EPLL?
    - Nie !


    EPLL Spontan

  9. #9
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Dedal KB, właśnie ten egzeplarz się rozbił. Trwają testy nowego modelu już z innym silniekiem - tłokowym Jabiru 120 KM.
    Niektórzy podaja, że pilot nabył ten samolot 2 dni wcześniej, czy ktoś to może potwierdzić?
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawi81 Zobacz posta
    Dedal KB, właśnie ten egzeplarz się rozbił. Trwają testy nowego modelu już z innym silniekiem - tłokowym Jabiru 120 KM.
    Niektórzy podaja, że pilot nabył ten samolot 2 dni wcześniej, czy ktoś to może potwierdzić?
    RZECZYWISCIE samolot był zakupiony dwa dni wczesniej, ale pilot miał spore doświadczenie, po prostu mnie był oblatany na tym modelu, o co dość trudno, jako ze nowa konstrukcja ( to bliska, bardzo bliska rodzina)

  11. #11
    Awatar kriku

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Nie był właścicielem i nie był doświadczonym pilotem, maks. 100godzin.
    Relacja ŁWD - Telewizja Polska SA

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

  13. #13
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Po przeczytaniu tego raportu, zastanawia mnie jedno. Jak można certyfikować samolot ultralekki o konstrukcji amatorskiej, wyposażony w silnik niecertyfikowany do użytkowania w locie? Zaś w instrukcji użytkowania w locie zaznaczono, że mówiąc wprost - silnik może zgasnąć i odpowiedzialność spada na pilota...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  14. #14

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ten tekst:
    „WYPROWADZANIE TEGO SAMOLOTU Z KORKOCIAGU NIE
    ZOSTAŁO PRZEBADANE, CO MO E SKUTKOWAC BRAKIEM
    MO LIWOSCI WYPROWADZENIA Z TEJ FAZY LOTU.
    ODPOWIEDZIALNOSC ZA SKUTKI WPROWADZENIA SAMOLOTU
    W KORKOCIAG PONOSI PILOT”

    też jest smutny

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Zaś w instrukcji użytkowania w locie zaznaczono, że mówiąc wprost - silnik może zgasnąć i odpowiedzialność spada na pilota...
    Do niedawna wszystkie samoloty, UL itp. itd. latające na ROTAX miały taki sam wpis, i to nie przeszkadzało tysiącom ludzi wykonywać na nich czynności lotnicze.

  16. #16
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Ale zapis o korkociągu jest już dla mnie niezrozumiały.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    UL nie muszą być badane na okoliczność korkociągu.

  18. #18
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    UL nie muszą być badane na okoliczność korkociągu.
    To i ja wiem, ale dla mnie to jest nienormalne, cokolwiek by nie powiedzieć.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tzn. cokolwiek by nie mówić, ale jak kupuję sobie lekki rower turystyczny do przejażdżek po okolicy, to nie sprawdzam jak się odnajdzie w Down Hillu... PKBWL słusznie zwróciło uwagę, że IUWL powinien zawierać wpis o braku takich prób, natomiast co do wymogu prowadzenia takich prób dla ultralekkich to bym polemizował. Duży i doświadczony producent - Cessna, miała przecież problemy z próbami korkociągowymi modelu 162, a zaplecze techniczne i projektowe mają w porównaniu do producentów ultralekkich ogromne.

  20. #20
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie


    Polecamy

    PKBWL dodała też komentarz:

    "Z uwagi na fakt, że niezamierzone wprowadzenie samolotu w korkociąg stanowi
    jedną z najczęstszych przyczyn wypadków lotniczych, zdaniem Komisji należałoby
    podjąć prace nad zmianą przepisów lotniczych, których celem będzie wprowadzenie
    w przepisach dotyczących budowy samolotów ultralekkich, wymogu przeprowadzania
    dodatkowych prób w locie w zakresie sprawdzania własności samolotu po
    wprowadzeniu w korkociąg, w konfiguracji gładkiej oraz z klapami wysuniętymi
    w położenie startowe i do lądowania. W przypadku braku możliwości wykonywania
    powyższych prób, wprowadzenie obowiązku instalacji spadochronowego systemu
    ratowniczego."

    I ku temu bym się skłaniał, a nie traktował jako luksus informację o tym czy mam jakąkolwiek szanse wyjść z korka.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •