Najprawdopodobniej to ten samolot :
zdjęcie: Andrzej Amersk - www.epll.net
Trwa reanimacja pilota.
Katastrofa samolotu pod Łodzią - pilot nie żyje - Wiadomości - WP.PL
Niestety, otrzymaliśmy info, że półgodzinna reanimacja nie powiodła się. Pilot nie żyje. Awionetka po godz. 11 spadła przy ulicy Chocianowickiej na łąkę, niedaleko zabudowań.
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 21-08-2010 o 12:25 Powód: Link który podałaś był nadal niepoprawny - wkleiłem nowy
Kan jeg skelne mellem dommen om en anden virkelighed eller virkeligheden i den drom jeg har skabt?
Najprawdopodobniej to ten samolot :
zdjęcie: Andrzej Amersk - www.epll.net
Tak, to ten samolot SP-SZKB
A to nie jest czasem ten Dedal co to miał mieć premierę na Festynie w Wilczych Laskach?
Ten:
Dedal KB to nowy ultralekki samolot szkolno - turystyczny, zaprojektowany przez Kazimierza Barczewskiego. Samolot, miał zostać zaprezentowany po raz pierwszy podczas tegorocznego I Zachodniopomorskiego Festynu Lotniczego, którego część lotnicza został odwołana ze względu na złą pogodę.
Wypadek ultralekkiego samolotu Dedal KB w Łodzi - Lotnicza Polska -
sk
zdjęcia z miejsca wypadku:
Wypadek awionetki w okolicy portu lotniczego im. Władysława Reymonta - zdjęcie
no i po ptokach...
- Czy stosujesz się do zasad spottingu na EPLL?
- Nie !
EPLL Spontan
Dedal KB, właśnie ten egzeplarz się rozbił. Trwają testy nowego modelu już z innym silniekiem - tłokowym Jabiru 120 KM.
Niektórzy podaja, że pilot nabył ten samolot 2 dni wcześniej, czy ktoś to może potwierdzić?
Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce
Nie był właścicielem i nie był doświadczonym pilotem, maks. 100godzin.
Relacja ŁWD - Telewizja Polska SA
Raport końcowy - http://www.mi.gov.pl/files/0/1793149/2010930RKPKBWL.pdf
Album ilustracji - http://www.mi.gov.pl/files/0/1793149/2010930A.pdf
Po przeczytaniu tego raportu, zastanawia mnie jedno. Jak można certyfikować samolot ultralekki o konstrukcji amatorskiej, wyposażony w silnik niecertyfikowany do użytkowania w locie? Zaś w instrukcji użytkowania w locie zaznaczono, że mówiąc wprost - silnik może zgasnąć i odpowiedzialność spada na pilota...
--
Leszek A. Szczepanowski
Ten tekst:
„WYPROWADZANIE TEGO SAMOLOTU Z KORKOCIAGU NIE
ZOSTAŁO PRZEBADANE, CO MOE SKUTKOWAC BRAKIEM
MOLIWOSCI WYPROWADZENIA Z TEJ FAZY LOTU.
ODPOWIEDZIALNOSC ZA SKUTKI WPROWADZENIA SAMOLOTU
W KORKOCIAG PONOSI PILOT”
też jest smutny
Ale zapis o korkociągu jest już dla mnie niezrozumiały.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
UL nie muszą być badane na okoliczność korkociągu.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Tzn. cokolwiek by nie mówić, ale jak kupuję sobie lekki rower turystyczny do przejażdżek po okolicy, to nie sprawdzam jak się odnajdzie w Down Hillu... PKBWL słusznie zwróciło uwagę, że IUWL powinien zawierać wpis o braku takich prób, natomiast co do wymogu prowadzenia takich prób dla ultralekkich to bym polemizował. Duży i doświadczony producent - Cessna, miała przecież problemy z próbami korkociągowymi modelu 162, a zaplecze techniczne i projektowe mają w porównaniu do producentów ultralekkich ogromne.
PKBWL dodała też komentarz:
"Z uwagi na fakt, że niezamierzone wprowadzenie samolotu w korkociąg stanowi
jedną z najczęstszych przyczyn wypadków lotniczych, zdaniem Komisji należałoby
podjąć prace nad zmianą przepisów lotniczych, których celem będzie wprowadzenie
w przepisach dotyczących budowy samolotów ultralekkich, wymogu przeprowadzania
dodatkowych prób w locie w zakresie sprawdzania własności samolotu po
wprowadzeniu w korkociąg, w konfiguracji gładkiej oraz z klapami wysuniętymi
w położenie startowe i do lądowania. W przypadku braku możliwości wykonywania
powyższych prób, wprowadzenie obowiązku instalacji spadochronowego systemu
ratowniczego."
I ku temu bym się skłaniał, a nie traktował jako luksus informację o tym czy mam jakąkolwiek szanse wyjść z korka.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Zakładki