Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie 2010.08.25 Polski An-26 ląduje na brzuchu w Tallinie


    Polecamy

    25.08. Tallin (PAP) - Do awarii polskiego samolotu transportowego An-26
    w Tallinie doszło podczas startu. Maszyna przerwała start i lądowała na
    brzuchu. Pożaru nie było. Nie ucierpiał nikt z 4-osobowej załogi - informuje
    agencja BNS.
    (PAP)
    .

    edit:
    Polski samolot An-26, który miał w środę awarię na
    lotnisku w Tallinie, należy do polskiej firmy transportowej Exin. Przewoził
    pocztę kurierską DHL - poinformowała agencja BNS. Dodała, że samolot leciał
    z Tallina do Helsinek.

  2. #2
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie

    Na gazecie.pl jest też taki tekst (za agencją BNS) :
    Polski samolot transportowy An-26 miał w środę wieczorem awarię na lotnisku w Tallinie. W samolocie zepsuło się podwozie. Nikt nie ucierpiał - podała agencja BNS.

    Nie bardzo łapię. Podczas startu złożyło im się podwozie? To chyba niezwykle rzadka usterka. Chyba, że ktoś coś niedokładnie zrelacjonował
    Pozdrawiam,
    bonżurek


  3. #3
    Awatar Kasztan

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Mało szczęśliwa coś ta Estonia dla naszych An-26
    Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Pechowy ten Tallin dla ANów-26 Exinu.


  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z tego co podal jakis przedstawiciel Exin'u to mechanik jeszcze w czasie rozbiegu na pasie zaczal chowac podwozie...

  6. #6
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Gosc z Exinu powiedzial wlasnie dla TVN24, ze mechanik schowal podwozie podczas rozbiegu. Nikomu nic sie nie stalo.


    Pzdr

  7. #7
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie

    Aha - czyli ewentualny błąd ludzki. Dobrze, że nikomu nic się nie stało. Ale fakt Estonia musi nie lubić naszych antków
    Pozdrawiam,
    bonżurek


  8. #8
    Awatar Kamil_B

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW / EPWA

    Domyślnie

    Pechowy Talin , pechowy Exin - wiadomo cos wiecej? Orjentuje sie ktos moze w sytuacji finansowej Exina?

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Wobec powyższego powinno nosić tytuł "Polski An-26 startuje na brzuchu w Tallinie"

  10. #10
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Z tego co podal jakis przedstawiciel Exin'u to mechanik jeszcze w czasie rozbiegu na pasie zaczal chowac podwozie...
    dokładnie:

    25.08. Tallin (PAP) - Polski samolot transportowy An-26 miał w środę wieczorem
    awarię na lotnisku w Tallinie. Nie ucierpiał nikt z 4-osobowej załogi. Według
    agencji BNS była to awaria podwozia, natomiast przedstawiciel firmy Exin, do
    której należy samolot, mówi o błędzie człowieka.

    Agencja BNS poinformowała, że w samolocie podczas startu zepsuło się podwozie.
    Po otrzymaniu sygnału o awarii pilot przerwał start i maszyna, która miała
    lecieć do Helsinek, osiadła na brzuchu. Pożaru nie było. Załodze udało się
    wydostać na płytę lotniska.

    Z kolei Mirosław Ławrynowicz z firmy Exin powiedział TVN24: "Z tego co wiem,
    z relacji kapitana, został popełniony błąd ludzki (...)Samolot startował,
    podczas rozbiegu, po podniesieniu przedniego kółka, mechanik schował podwozie.
    Nikomu nic się nie stało, samolot jest cały. Dobiegł na pasie, został oblany
    pianą i służby talińskie dbają, by samolot znalazł się w bezpiecznym miejscu,
    by udrożnić pas".

    Firma Exin świadczy usługi czarterowe dla firmy kurierskiej DHL.

    BNS podał, że do samolotu natychmiast podjechały cztery wozy straży pożarnej.
    Maszynę pokryto pianą gaśniczą, żeby wyeliminować ryzyko pożaru.

    18 marca br. samolot tego samego typu, również należący do firmy Exin, lądował
    przymusowo na zamarzniętym jeziorze Ulemiste, gdy nie powiodła się próba
    lądowania na lotnisku w Tallinie. Pilot doznał wtedy obrażeń i trafił do
    szpitala.(PAP)

    az/ mc/

  11. #11
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Obawiam się, że firma Exin (a przy okazji i polskie lotnictwo) zdobędzie w Estonii bardzo wątpliwą renomę, zwłaszcza że potknięcie zdarzyło się już po raz drug w tym samym mieście.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPK

    Domyślnie

    No i jest raport po tym nie miłym zdarzeniu. Całkiem ciekawy.
    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...otu-26b-sp-fdp

  14. #14

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Hmm dziwne, FF melduje o zagrozeniu na tej stronie i braku certyfikatu bezpieczenstwa. To moj FF 9.0.1 tak zaszalal czy ktos ma podobny problem?
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nurek Zobacz posta
    Hmm dziwne, FF melduje o zagrozeniu na tej stronie i braku certyfikatu bezpieczenstwa. To moj FF 9.0.1 tak zaszalal czy ktos ma podobny problem?
    Ponieważ użyli certyfikatu ogólnego a nie dla strony i się domena nie zgadza.

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pab10 Zobacz posta
    No i jest raport po tym nie miłym zdarzeniu. Całkiem ciekawy.
    https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/...otu-26b-sp-fdp
    Jeżeli chodzi o latanie to jestem laikiem więc wykażcie odrobinę zrozumienia jeżeli pytanie będzie bez sensu
    Z tego co wyczytałem, to inżynier spał tylko 3 godziny i stwierdził, że był zdekoncentrowany podczas startu. Natomiast raport nie wskazuje tego w ogóle jako przyczynę i nie ma żadnych rekomendacji odnośnie minimalnego czasu odpoczynku itp. To jak to jest? Kierowcy ciężarówek muszą mieć tzw pauzy a inżynierowie mogą latać po 3 godzinach snu?

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Z wątku o czasie pracy pilotów Embraerów w LOT-cie:
    Cytat Zamieszczone przez jas
    Przypisy zezwalają na pracę 60h przez kolejne 5 dni. W praktyce 4-5 dni po 4 odcinki dziennie po 10-12 h pracy i jeden góra ,dwa dni przerwy.
    Lub tzw. nocowania z przerwą na sen w hotelu 3h, (spróbuj sam jak to można się wyspać!), jak OTP, TLL czy MSQ lub w samolocie jak DOK czy ATH i następnego dnia przed świtem na następne 4 loty. Zwykle meldowanie na lot 5.30 LT
    Pewnie tutaj też było wszystko zgodnie z przepisami i dlatego raport o tym nie wspomina.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •