SP-LII. Taśmociąg bagażowy:
https://twitter.com/kubicki_adrian/s...%2C872553.html
W serwisie radiowej Trójki podano przed chwilą że z powodu kolizji z samochodem został uszkodzony samolot (nie podano jaki) którym mieli wracać z Włoch siatkarze. LOT wysyła inną maszynę, przylot siatkarzy zapowiedziano na 17.45.
Pozdrawiam Marcin (mkonst)
SP-LII. Taśmociąg bagażowy:
https://twitter.com/kubicki_adrian/s...%2C872553.html
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Jeśli to tylko uszkodzenia ze zdjęcia to wygląda to na niewielkie wgniecenie, które nie powinno prowadzić do nieszczelności instalacji przeciwoblodzeniowej wlotu silnika. Czy ktoś z tu obecnych, najlepiej jakiś mechanik z uprawnieniami na E-Jet, może napisać jakie są limity dopuszczenia samolotu do lotu w takiej sytuacji. Tak zdroworozsądkowo, jeśli blacha się nie zerwała ani nie złamała tylko wgniotła, to nawet z PAXami jeden odcinek (powrotny do bazy) można by wykonać. Co na to MEL?
Z pasażerami to może i owszem, ale nie TAKIMI.... dowolny problem w powietrzu i są ugotowani PRowo. Decyzja oczywista.
Bez oględzin i podpisu kogoś z nadzoru technicznego, raczej tez nikt nie podejmie ryzyka. Na szczescie w lotnictwie ciągle działa zasada, 300% pewności a nie zasada "jakoś to będzie" (ta obejmuje i dotyczy lotnictwa wojskowego i GA)
Zastępczy SP-LNG zbliża się do Mediolanu.
Pozdrawiam Marcin (mkonst)
Structure Repair manual (SRM) zawiera kryteria dopuszczalnych uszkodzeń i decyzja nie jest podejmowana na podstawie czyjegoś prywatnego poglądu (kto leci, czy tylko wgniecenie czy dziura na wylot) ale wg SRM. Wiele wgnieceń w metalowym poszyciu jest dopuszczalnych o ile nie ma pęknięć a wymiary wgniecenia mieszczą się w limitach, ważna jest nie tyle wielkość ile wspólczynnik szerokości do głębokości.
Skoro samolot nie poleciał, to albo nie było mechanika z odpowiednimi uprawnieniami (chyba mało prawdopodobne), albo kryteria te zostały przekroczone. Może być tak, że trzeba zorganizować dodatkowe sprawdzenia np. badania nieniszczace obszaru uszkodzonego pod kątem pęknięć czy delaminacji (jeśli uszkodzona byłaby struktura kompozytowa)..
Zdarza się, że po uszkodzeniu samolot wraca do bazy macierzystej lotem technicznym bez pasażerów, jeśli uszkodzenia nie pozwalają na normalną eksploatację a SRM lub otrzymane zatwierdzenie na taki lot na to pozwoliłby.
Już jest w Waw, przyleciał jakieś pół h przed siatkarzami.
Ktoś wię orientuje czy w takim przypadku jako ferry leci załoga, która miała lecież z siatkatrzami, a zastępcza wiezie gości zamiast tamtej, czy może załogi wymieniają się samolotami?
Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/
To zalezy od sytuacji, czyli ile czasu zajmuje ocena zdarzenia. Jednym słowem , to zalezy czy załodze koncza sie godziny.
Zakładki