Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    EBI
    EBI jest nieaktywny
    Awatar EBI

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie 2010.09.24 Wypadek awionetki w Indonezji


    Polecamy

    "Na oczach widzów podczas airshow w Indonezji runęła awionetka Super Decathlon. Do wypadku doszło podczas pokazu akrobacji lotniczej. Pilot maszyny jest w ciężkim stanie.
    Na jednym ze zdjęć przekazanych przez agencje fotograficzne widać dwie lecące obok siebie maszyny typu Super Decathlon. Chwilę później jedna z nich rozbiła się podczas wykonywania akrobacji na terenie lotniska. Drugie zdjęcie pokazuje płonący wrak samolotu.

    Według świadków samolot leciał za nisko i podczas wykonywania manewru zawadził jednym skrzydłem o ziemię.

    Pilot przeżył wypadek i został przewieziony do szpitala Salamun Hospital. Jak donosi "Jakarta Globe" był doświadczonym lotnikiem - spędził w powietrzu ponad 2 tys. godzin.

    Samoloty Super Decathlon to lekkie dwumiejscówki, służące głównie do szkolenia pilotów i akrobacji lotniczych. Pokazy Bandung Air Show odbywały się w bazie sił powietrznych Husein Sastranegara Airbase w Bandung w Zachodniej Jawie w Indonezji".
    TVN24.pl

  2. #2
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Nagranie z wypadku:
    http://www.youtube.com/watch?v=00b2pdKQQGc (ile powtórek można oglądać??) Ciężko powiedzieć, co było przyczyną wypadku, być może utrata orientacji przez pilota?
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  3. #3
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    (ile powtórek można oglądać??
    Podobną ilość powtórek widziałem ostatnio w TVN24 jak żelaźni się rozbili.

  4. #4
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    heh na pewno był doświadczony? Górnopłatem na tej wysokości? sam się prosił o wypadek.... dobrze że ponoć przeżył. pozdrawiam

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Co jak co ale przewrót na plecy powinno się robic bez utraty wysokości, prawda?, reszta lotu jest konsekwencją zaniechań pierwszej ewolucji, takie jest moje zdanie.

  6. #6
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damian1982 Zobacz posta
    Podobną ilość powtórek widziałem ostatnio w TVN24 jak żelaźni się rozbili.
    Ale na TVN przynajmniej mieli co najmniej dwa ujęcia, tutaj to jedno i to samo tylko wielokrotnie powtarzane. Nie, żebym bronił TVN24
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  7. #7
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Dokładnie, coś poszło bardzo nie tak z przejściem na plecy (wygląda to niemalże na pomyłkę w kierunku ruchu steru, na siebie zamiast od siebie), później to już raczej tylko panika i nieudana próba powrotu do normalnego lotu. Doświadczony mógł być, ale jak latał np. na Arbuzach to raczej niewiele to dało. Dobrze, że został w jednym kawałku.

    A propos świadków i mediów, ciekawie ma się film do:
    Cytat Zamieszczone przez EBI Zobacz posta
    Według świadków samolot leciał za nisko i podczas wykonywania manewru zawadził jednym skrzydłem o ziemię.
    YaS

  8. #8
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Co jak co ale przewrót na plecy powinno się robic bez utraty wysokości, prawda?
    No właśnie najbardziej to mnie zdziwiło, że w czasie tego manewru zaczął iść w kierunku ziemi, trochę to dziwne dla mnie.

  9. #9
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Odwrotne stery...
    Znana pułapka...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  10. #10
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Odwrotne stery...
    Czy to oznacza, że będąc do góry kołami zareagował odwrotnie sterami aniżeli powinien?

  11. #11
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Jak dla mnie to wygląda to tak jakbyście chcieli zrobić beczkę Cessną w FSX.

  12. #12
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damian1982 Zobacz posta
    Czy to oznacza, że będąc do góry kołami zareagował odwrotnie sterami aniżeli powinien?
    Zaczął przepadać już przy przechyleniu 90st - wtedy beczkę trzeba "podeprzeć" sterem kierunku. Potem, przy pozycji plecowej trzeba działać wbrew instynktowi - oddać stery, żeby się wznosić...

    Patrz: Beczka (lotnictwo), część o beczce sterowanej.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  13. #13
    Awatar Sereno

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    I pilot na pokazach lotniczych dał się złapać w taką pułapkę? To tak jakby kierowca z ogromnym doświadczeniem skręcił odwrotnie kierownicą.

  14. #14
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Odwrotne stery...
    Znana pułapka...
    Stery nigdy nie działaja na odwrot w locie odwroconym.


    Pozdr

  15. #15
    crs
    crs jest nieaktywny
    Awatar crs

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Zaczął przepadać już przy przechyleniu 90st - wtedy beczkę trzeba "podeprzeć" sterem kierunku. Potem, przy pozycji plecowej trzeba działać wbrew instynktowi - oddać stery, żeby się wznosić...

    Patrz: Beczka (lotnictwo), część o beczce sterowanej.
    A on ( pilot wykonujący na pokazach lotniczych akrobacje ) o tym nie wiedział ?

    wszystko wygląda na to że miał najprawdopodobniej za małą prędkość ( wysokość ) przy rozpoczęciu figury i mimo pełnego oddania steru w pozycji odwróconej samolot nadal opadał. Mimo to sądzę, że gdyby kontynuował taki lot to do wypadku by nie doszło. Gdy znalazł się blisko ziemi chciał najprawdopodobniej uniknąć zderzenia powrotem do pozycji normalnej i szybkim poderwaniem maszyny.

  16. #16
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wypadek wypadkiem. Największa ciekawostka to stojący w tle prototyp IPTN N-250. Taki indonezyjski 50-miejscowy odpowiednk ATRa, oblatano tylko 2 egz, pierwszy w 1995. Nie wiedziałem że egz. zachował się do dziś..
    Pozdrawiam

  17. #17
    Awatar Sereno

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    jak Ty to wypatrzyłeś?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •