Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    EBI
    EBI jest nieaktywny
    Awatar EBI

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie 2010.10.02 W Peru rozbiła się Cessna, zginęło 6 osób


    Polecamy

    Wśród ofiar jest czworo brytyjskich turystów i dwóch peruwiańskich pilotów.
    Zginęli wszyscy, którzy byli na pokładzie samolotu. Mała maszyna typu Cessna runęła na ziemię tuż po starcie z lotniska Maria Reiche, zaledwie trzy kilometry od niego. Samolotem leciało dwóch peruwiańskich pilotów i czworo brytyjskich turystów: trzech mężczyzn i kobieta. Lecieli nad płaskowyż Nazca w Peru.
    wg TVN24.pl

  2. #2
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    za BBC News - Aircraft crash near Peru's Nazca Lines kills Britons

    "Initial reports said three British men and a woman had been killed, as well as the Peruvian pilot and co-pilot. ... A FCO spokesman said James Dauris and another member of consular staff had arrived at the scene of the crash after travelling from the capital, Lima.

    She added: "The Peruvian authorities have notified us that three British nationals died in the plane crash in Nazca. The next of kin have been informed. We are providing consular assistance."

    She was unable to give any further details about the nationality of the fourth passenger, who died along with two crew members, but said that investigations were still underway."

    W skrócie, 3 z nich to brytyjczycy. Narodowość 4tego pasażera nie jest jeszcze znana.
    Jest tam też napisane, że samolot miał problem z silnikiem, więc wyglada to na EFL.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Navan

    Domyślnie

    Latałem tam w maju. Widoki przepiękne, ale bardzo niebezpieczne. Natężenie ruchu lotniczego jak na taką małą powierzchnię bardzo wielkie.

  4. #4
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Cessna 185 (caravan), OB-1808.
    Jeszcze raz, 3 brytyjczykow, nie 4. Narodowosc 4tej osoby nie jest znana.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    LDZ/Cherry Mountain :)

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gregj Zobacz posta
    Cessna 185 (caravan).
    Albo Caravan albo 185 ale nie oba naraz.

    Cessna 185 = Cessna Skywagon
    Cessna 208 = Cessna Caravan

    Oba samoloty sa bardzo roznej klasy (i ceny), Caravan ma do tego silnik turbosmiglowy, nie tlokowy. Zdjecia sugeruja tutaj ze byla to 185.

  7. #7
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Pijany pilot nie włączył dopływu paliwa - zginęło 6 osób

    Będący pod wpływem alkoholu pilot zapomniał o włączeniu dopływu paliwa, wskutek czego, 90 sekund po starcie samolotu, doszło do katastrofy - ustalili śledczy wyjaśniający wypadek do którego doszło na słynnym, peruwiańskim Płaskowyżu Nazca - informuje "The Daily Mail".

    Do katastrofy, w której zginęło czworo brytyjskich turystów oraz dwóch peruwiańskich pilotów doszło w październiku zeszłego roku. W zaledwie 90 sekund po starcie z lotniska Cessna 185 runęła w dół i rozbiła się o ziemię. Śmierć poniosły wszystkie osoby znajdujące się na pokładzie.

    Z najnowszych ustaleń śledztwa w tej sprawie wynika, że 40-letni kapitan był nietrzeźwy - miał 51 miligramów alkoholu na 100 mililitrów krwi. Samolot, który pilotował, miał przelecieć nad Płaskowyżem Nazca, jednak już trzy kilometry od lotniska runął na ziemię. Jak się okazało, maszyna od startu zużyła całą rezerwę i aby mogła lecieć dalej, należało uruchomić przycisk dopływu paliwa z baku. Ten jednak już na lotnisku był wyłączony i taki pozostał w czasie lotu. Na kilka chwil przed upadkiem piloci uruchomili przycisk, jednak prawdopodobnie było już za późno i paliwo nie zdążyło dopłynąć do silnika.

    Śledczy ujawnili, że zanim samolot wystartował, uruchomiony spędził na lotnisku około trzech minut. Gdyby spędził drugie tyle, paliwo skończyłoby się wcześniej i samolot nie mógłby wystartować. Nie doszłoby zatem do tragedii.

    wp.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  8. #8
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Dwoch doswiadczonych pilotow, i nie potrafili wyladowac po EFATO na plaskim terenie.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor Zobacz posta
    40-letni kapitan był nietrzeźwy - miał 51 miligramów alkoholu na 100 mililitrów krw
    Czlowiek sie juz gubi w tych miligramach ale czy to bardzo duzo czy srednio?
    Pasazerowie nie mogli tego zauwazyc? W koncu w takiej Skywagon trudno sie nie otrzec o pilota, nawet oddech mozna poczuc

    EDIT: juz wiem, z ta iloscia alkoholu legalnie mogliby prowadzic auto
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 30-09-2011 o 02:28

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    W Polsce nie bardzo: od 02-05 to jest "stan po spożyciu alkoholu" i stanowi wykroczenie, od 0,5 i więcej stan nietrzeżwości i stanowi przestępstwo. W innych krajach Europy bywa lepiej: Wielka Brytania, Irlandia, Luksemburg od 0,8 promila, ale Czechy, Słowacja, Rosja, Litwa i inne - 0,0 niestety.
    hypne

  11. #11
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    W UK jest powiedziane, ze musisz odczekac minimum 8h po spozyciu. Limitu nie ma podantego (z tego co mialem na air-law na PPL).
    Ale 'air navigation order', prawo ktore reguluje lotnictwo mowi, ze nie wolno podjac funkcji pilota ani nawet wejsc do samolotu jesli jestes pod wplywem alkoholu. Osobiscie nie pije duzo, ale zawsze czekam co najmniej 12h przed lataniem lub jezdzeniem samochodem.
    Ludziom sie wydaje, ze jedno piwo, czy lampka wina jest jeszcze ok - ale prawda jest taka - ze taka ilosc alkoholu juz powaznie ogranicza percepcje.

    To co Ci panowie pokazali w Peru - to skrajna ignorancja. Do tego, spieszyli sie z pre-flight-em, z powodu jakichs ograniczen czasowych (ktore o-ironio, mialy uchronic przed wypadkami lotniczymi ztcp) .

  12. #12
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    W Polsce nie bardzo: od 02-05 to jest "stan po spożyciu alkoholu" i stanowi wykroczenie, od 0,5 i więcej stan nietrzeżwości i stanowi przestępstwo. W innych krajach Europy bywa lepiej: Wielka Brytania, Irlandia, Luksemburg od 0,8 promila, ale Czechy, Słowacja, Rosja, Litwa i inne - 0,0 niestety.
    hypne
    Mylisz mg/l z promilami.
    Przelicznik jest taki:
    1 mg/l = 2,1 promila
    zatem wynik gościa to ponad 1 promil, a to bezsprzecznie dużo.

  13. #13
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Mylisz mg/l z promilami.
    Przelicznik jest taki:
    1 mg/l = 2,1 promila
    zatem wynik gościa to ponad 1 promil, a to bezsprzecznie dużo.
    Chyba Ty...
    Przelicznik x2 dotyczy zawartości alko w wydychanym powietrzu, a napisali że "miał 51 miligramów alkoholu na 100 mililitrów krwi", czyli 0,51 promila, jak przeciętny kierowca kumbajna ...

    pozdrawiam

  14. #14

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    d2jmr, nie wiem czy zauważyłeś, ale mowa jest o miligramach na 100 mililitrów krwi - a nie na litr wydychanego powietrza. Ciężar właściwy krwi to ok. 1.06 g/ml. Pilot miał zatem około 0.48 promila.

    [edit]Kazor, ubiegłeś mnie [/edit]

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Bardziej interesuje mnie to, co napisał wyżej Gregij: tam wcale nie powinno być alkoholu. A najpierw ta Cessna, w której pewnie była rodzina-para, jak to zwykle bywa na wycieczkach i zgineli razem, bo akurat mieli pecha co do wesołego cpt przy zwiedzaniu Nazca, potem Tu134 w czerwcu Pietrozawodsku: nawigator 0,51 (inny wątek tu na forum). Ciekawe, czy są statystyki co do alkoholu jako przyczyn wypadków lotniczych podobne jak w wypadkach samochodowych. Pewnie alkoholu w lotnictwie komercyjnym jest mniej, ale żle, że się pojawia. Interesuje mnie też zdanie saturna5: skoro można było poczuć alkohol od pilota, co robić w takich wypadkach, przydałaby się asertywność i stwierdzenie: facet śmierdzi alkoholem, nie lecę, wysiadam. A jednak tak nie jest, i ludzie mimo, że widzą: coś jest nie tak, a jednak ryzykują, na przykład: sławny wypadek promu Bułgaria, który z portu już wyszedł z mocnym przechyłem. Zostać, wysiąść z takiej Cessny?
    hypne

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    UKWW

    Domyślnie

    Hypne. Jeśli juz piszesz o asertywności, to jak jej wymagać od pasażerów, jeśli jej nie ma wśród pozostałych członków załogi. W peruwiańskiej czesi siedział jeszcze jeden pilot. W Pietrozawodzku było kolejnych dwóch członków załogi. W obydwu przypadkach doszło do akceptacji faktu, że "kolega" jest pod wpływem. To jest prawdziwy problem.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Racja. I jest coś w tym, bo gen. Błasik po drinku też czuł się całkiem dobrze, na siłach i na miejscu obok załogi tupolewa.
    hypne

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •