Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Cieszyn

    Domyślnie 1999.10.31 - Katastrofa lotu Egypt Air 990


    Polecamy

    Witam, która teza katastrofy tego samolotu wydaje wam się bardziej prawdopodobna:
    - Samobójstwo I oficera El-Batutiego.
    - Awaria steru wysokości.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Waldo Zobacz posta
    Witam, która teza katastrofy tego samolotu wydaje wam się bardziej prawdopodobna:
    - Samobójstwo I oficera El-Batutiego.
    - Awaria steru wysokości.
    Samobojstwo. Ten facet mial byc dyscyplinarnie zwolniony i mial motywy. Zreszta byl film na Discovery na ten temat.
    A to ze Egipcjanie beda probowali zwalic na jakakolwiek awarie to normalka, oni przeciez nawet probuja zwalic wszystko na niesprecyzowana awarie katastrofe ich kolejnego samolotu Flash Airlines 604 (3.I.2004) mimo ze fancuska komisja jawnie stwierdzila blad pilota. To jest taka cecha Egiptu - ich muzulmanscy piloci sa poza podejrzeniem.

  3. #3
    Migacz_16
    Goście

    Domyślnie

    Moim zdaniem to było samobójstwo II pilota bo jeżeli wierzyć moim źródłom to odmówił on na pare sekund przed katasrofą modlitwe po czym skierował stery w dół,bo jak by była awaria steru to piloci zdążyli by dać jakiś znać wierzy.Ale to tylko moje zdanie.Pzdr

  4. #4
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Już dawno stwierdzono w 100% samobójstwo no i zbiorowe morderstwo przy okazji mógł sobie skoczyć z wieży WTC
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Nowogard (EPSC)

    Domyślnie

    A gdzie można poczytać o tej drugiej opcji jako tezie?

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emzet Zobacz posta
    A gdzie można poczytać o tej drugiej opcji jako tezie?
    W starych gazetach egipskich Al-Ahram i Al-Akhbar, w dodatku pewnie musialbys znac arabski. Duzo bys nie przeczytal poza tym ze zaden Muzulmanin by nie zabil tylu niewinnych ludzi (nawet jakby chcial popelnic samobojstwo) a wiec musiala to byc mechaniczna awaria. Gazety te wymienily wszystkie mozliwe awarie jakie im slina na jezyk przyniosla (w tym statecznika) nie probujac nawet niczego technicznie uzasadaniac bo autorzy tych artykulow i tak pojecia o samolotach nie mieli. A co do niewygodnych odczytow z czarnej skrzynki - amerykanie ja wylowili, przeprogramowali i z powrotem wrzucili do oceanu aby wyjac nastepnie z 2-tygodniowym opoznieniem. Dwa tygodniki egipskie Al-Gomhuriya i Al-Musawwar mialy jeszcze prostsze wytlumaczenie - amerykanie przez pomylke zestrzelili samolot. Gazeta Al-Shaab oskarzyla sluzby wywiadowcze CIA i izraelskiego Mossadu za spowodowanie katastrofy.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Cieszyn

    Domyślnie


    Cytat Zamieszczone przez emzet Zobacz posta
    A gdzie można poczytać o tej drugiej opcji jako tezie?
    Obejrz sobie katastrofy w przestworzach: Egypt Air 990

  8. #8
    Awatar DarekM

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków, KRK, Poland

    Domyślnie

    Ja z kolei mam odmienne zdanie na ten temat. Nie twierdzę, że samobójstwo jest nieprawdopodobne oglądałem Egipt Air 990 i według mnie stwierdzenie, że na 100% było to samobójstwo drugiego pilota nigdy w tym programie nie padło. Samobójstwo było jedną z hipotez. Również należy brać pod uwagę, że samolot był amerykański, leciał ze stanów, NTSB - czyli amerykańska instytucja stwierdza o samobójstwie. Podobnie było z Flash Airlines za wszelką cenę obarczenie pilota winą, ale na końcu programu było stwierdzenie, że jest to jedna z hipotez i przypominano o kilku spektakularnych katastrofach 737 w stanach przez awarię statecznika. NTSB znajdowało przyczynę dopiero po kilku latach i nikt wtedy nie winił pilotów tylko szukano przyczyny jak i również podobna katastrofa miała miejsce bodajże na Filipinach i wtedy również NTSB stwierdziła, że samobójstwo pilota. Jak bardzo cenię tę organizację to w tych trzech przypadkach powątpiewam w ich bezstronność.
    Pozdrawiam
    DarekM


    Nikon D80, AF-S Nikkor 18-55 mm 1;3,5-5,6G, AF Nikkor 50 mm 1;1,8D, Sigma 135-400mm 1;4,5-5,6APO DG

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Tak ale ... tam jeszcze FO odciął dopływ paliwa do silników, ciągnął wolant w przeciwną stronę niż kapitan, nic nie odpowiedział kapitanowi kiedy ten sie pytał co się dzieje. Do tego "awaria" wydarzyła się, kiedy pierwszy oficer został sam w kabinie.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Paręnaście dni temu było o tym na Discovery. Wyraźnie był tam wskazany motyw samobójczy. Szkoda tylko że kosztem innych... :/

  11. #11
    Awatar DarekM

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków, KRK, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mark27 Zobacz posta
    Tak ale ... tam jeszcze FO odciął dopływ paliwa do silników, ciągnął wolant w przeciwną stronę niż kapitan, nic nie odpowiedział kapitanowi kiedy ten sie pytał co się dzieje. Do tego "awaria" wydarzyła się, kiedy pierwszy oficer został sam w kabinie.
    Zgodzę się z tym, że dużo zdarzeń które wydażyły się w kokpicie działają na nie korzyść FO, ale w programie mimo wszystko zostawili margines, że jednak mogło tak nie być, i ja nie jestem w 100% przekonany o teorii samobójczej.
    Pozdrawiam
    DarekM


    Nikon D80, AF-S Nikkor 18-55 mm 1;3,5-5,6G, AF Nikkor 50 mm 1;1,8D, Sigma 135-400mm 1;4,5-5,6APO DG

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Jeśli ktoś nie oglądał to prosze link do YT YouTube - Katastrofa w przestworzach: Egypt Air lot 990 1/6
    Nie widziałem, żeby był wcześniej podawany.

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DarekM Zobacz posta
    ale w programie mimo wszystko zostawili margines, że jednak mogło tak nie być, i ja nie jestem w 100% przekonany o teorii samobójczej.
    Bo od tego sa takie "popularne" programy aby robic ze wszystkiego maksymalna sensacje i na wszystko miec kilka wytlumaczen, ich rola polega na trzymaniu widza w napieciu, w koncu w TV sa tez programy o UFO. Faktem jest ze mimo wielu prob (w tym egipskich) nikt nie byl w stanie dopasowac jakiejkolwiek awarii w locie 990 do zapisow w FDR.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Nowogard (EPSC)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Waldo Zobacz posta
    Obejrz sobie katastrofy w przestworzach: Egypt Air 990
    Oglądałem, ale myślałem że ta myśl jest gdzieś bardziej rozwinięta.

    Program "Katastrofy w przestworzach" jest dość dobry, ale niestety za mało się zagłębiają w poszczególne hipotezy. W tym wypadku już amerykańska Wikipedia oferuje więcej informacji.

    Osobiście uważam iż teoria o samobójstwie jest jedyną słuszną.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Czy ktoś słyszał o jakichkolwiek ocenach prawnych tego przypadku i/lub ma materiały w tym zakresie? Pilnie poszukuję.

    Ciekawym zagadnieniem jest fakt, że NTSB ograniczyło się w podaniu przyczyny katastrofy do określenia, że samolot zderzył się z oceanem wskutek 'odpuszczenia' sterów przed FO, nie determinując jednak przyczyny jego zachowania. Oczywiście, zgodnie z Załącznikiem 13 do Konwencji Chicagowskiej komisja badająca wypadek ma, w miarę możliwości, podać jego przyczyny, bez ferowania kwestii ewentualnej odpowiedzialności, ale jednak zostawienie tego bez komentarza w podsumowaniu raportu wydaje się zachowaniem bardzo... zachowawczym. Z resztą potwierdził to szef NTBS, który stwierdził, że sporo się nauczył i następnym razem, kiedy w grę wejdzie badanie wypadku przewoźnika zagranicznego, to najpierw przeanalizuje historię i kulturę tego kraju.

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Bo tak dziala NTSB, oni nie musz wchodzic w to co bylo w glowie pilota. Nie tylko w tym wypadku ale i w setki innych.

    Jesli chodzi ci o tzw. osobiste motywy ktore mogly tutaj grac role u tego FO to oczywiscie bylo na ten temat sporo na popularnym filmie o tym wypadku na kanale Discovery lub NATG. Pamietam tylko ze gosc byl babiarzem, jakies przeciw niemu toczyly sie dyscyplinarne sprawy, mial to byc jego ostatni lot za ocean i cos tam jeszcze. Napewno googlujac sporo na ten temat znajdziesz.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 07-04-2011 o 19:47

  17. #17
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    W starych gazetach egipskich Al-Ahram i Al-Akhbar, w dodatku pewnie musialbys znac arabski. Duzo bys nie przeczytal poza tym ze zaden Muzulmanin by nie zabil tylu niewinnych ludzi (nawet jakby chcial popelnic samobojstwo) a wiec musiala to byc mechaniczna awaria. Gazety te wymienily wszystkie mozliwe awarie jakie im slina na jezyk przyniosla (w tym statecznika) nie probujac nawet niczego technicznie uzasadaniac bo autorzy tych artykulow i tak pojecia o samolotach nie mieli. A co do niewygodnych odczytow z czarnej skrzynki - amerykanie ja wylowili, przeprogramowali i z powrotem wrzucili do oceanu aby wyjac nastepnie z 2-tygodniowym opoznieniem. Dwa tygodniki egipskie Al-Gomhuriya i Al-Musawwar mialy jeszcze prostsze wytlumaczenie - amerykanie przez pomylke zestrzelili samolot. Gazeta Al-Shaab oskarzyla sluzby wywiadowcze CIA i izraelskiego Mossadu za spowodowanie katastrofy.
    Mam dziwne wrażenie, że gdzieś na naszym podwórku już coś takiego widziałem. Hm?

  18. #18
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Teoria z zestrzeleniem, lub zderzeniem z innym obiektem nie jest taka niepasujaca jak wam sie wydaje. Moze cos tam faktycznie bylo, dlatego gosc zaczol sie modlic. A zeby ominac to 'cos', 'zanurkowal'.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Jakos nie chce mi się wierzyc w ewentualnośc zderzenia z innym obiektem. Od momentu pozostania F/O samego w kokpicie do przyjscia kapitana mineło ponad 1,5 minuty. Po wyjściu kapitana przez minutę powtarzał "Tawakkalt ala Allah", potem nastapiło rozłączenie autopliota, parę sekund pózniej zmieniło się położenie manetek z cruise na idle. Po powrocie kapitania przez parę sekund był brak wspóldziałania w wyprowadzaniu samolotu z "nurkowania". Hmmm... myślę, że naprawdę ciężko w tym znalezc chęc ominięcia jakiegos obiektu, ani też mozliwosci zderzenia się z czyms/zestrzelenia.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •