Za BBC:
BBC News - Passenger plane crashes in Cuba
Samolot kubańskich linii Aero Caribbean rozbija się na krajowej trasie, 61 pasażerów, 7 osobowa załoga. Nie ma żadnych informacji na temat uratowanych-prawdopodobnie nikt nie przeżył.
"Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]
Za RMF24.pl
Samolot z 68 pasażerami na pokładzie rozbił się na Kubie. Prawdopodobnie nikt nie ocalał. Na wyspie trwa akcja ratunkowa, ekipy dotarły do pierwszych ciał na miejscu tragedii. Wśród pasażerów było 28 obcokrajowców.
Wiadomo, że 40 pasażerów to Kubańczycy. Na pokładzie było także 28 obcokrajowców - 17 obywateli państw latynoamerykańskich (9 Argentyńczyków, 7 Meksykanów i Wenezuelczyk), 10 Europejczyków (3 Holendrów, 2 Niemców, 2 Austriaków, Hiszpan, Francuz, Włoch) oraz Japończyk - podała kubańska telewizja. Na pokładzie była również siedmioosobowa załoga.
Samolot pasażersko-transportowy ATR-72-212, należący do państwowych linii lotniczych Aero Caribbean, leciał z Santiago de Cuba na wschodzie kraju do stolicy Hawany. Rozbił się niedaleko miejscowości Guasimal w prowincji Sancti Spiritus w środkowej części Kuby.
Do najpoważniejszej katastrofy lotniczej doszło na Kubie we wrześniu 1989 r. Lecący do Mediolanu Ił-62 rozbił się w Hawanie tuż po starcie. Zginęło wówczas 155 osób - 115 na pokładzie, w tym 113 włoskich turystów, oraz 40 na ziemi.
Kuba: Katastrofa samolotu, na pokładzie było 68 osób - Świat - Fakty w RMF24 - najświeższe wiadomości
Pozdrawiam:
Mentos
W dniu 15 grudnia Kubański Urząd Lotnictwa Cywilnego ogłosił w krótkim komunikacie prasowym, że analiza parametrów lotu i rejestratora rozmów w kabinie, wraz z BEA i francuskim producentem samolotu ATR. Wykazały że maszyna była w dobrym stanie technicznym. Samolot napotkał poważne oblodzenia na FL200, wraz z błędami załogi w obsłudze maszyny w warunkach oblodzenia doprowadziły do katastrofy.
Podobny scenariusz co w Colgan Air 3407.On Dec 15th Cuba's Civil Aviation Authority reported in a brief press release, that the analysis of flight data and cockpit voice recorders in cooperation with the French BEA and ATR showed the airplane was in good technical condition. The airplane encountered severe icing at FL200 that together with human errors in handling the icing conditions led to the crash.
To znaczy co, pilot pociągnął za stery zamiast odpuścić w reakcji na ostrzeżenie o zbliżającym się przeciągnięciu? Zresztą, Colgan 3407 nie był oblodzony, a w każdym razie nie w stopniu, który wpływałby na właściwości w powietrzu...
Eee tam, podpis ;)
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Zakładki