Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Awatar wotik

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Eprz

    Domyślnie 2010.11.05 Lądowanie Boeinga 737 bez przedniego podwozia w Puerto Vallarta


    Polecamy

    Dramatyczne nagranie z Meksyku. Kamery uchwyciły moment awaryjnego lądowania samolotu pasażerskiego w Puerto Vallarta. Maszyna musiała wylądować bez przednich kół. Nikomu z ponad setki osób na pokładzie nic się nie stało.
    Boeing 737 leciał ze stolicy kraju Meksyku. Piloci zorientowali się w pewnym momencie, że mają usterkę. W jej efekcie nie mogli wypuścić całego podwozia.

    O kłopotach powiadomili lotnisko w Puerto Vallarta, na które lecieli. Tam zamknięto ruch lotniczy i przygotowano się na przyjęcie uszkodzonej maszyny.

    Samolot wylądował bez przeszkód, ale zarył dziobem w pas startowy. Na miejscu od razu pojawili się strażacy, którzy przykryli samolot pianą. 99 pasażerów i pięciu członków załogi mogą mówić o wielkim szczęściu. Ze zdarzenia wyszli bez szwanku.
    Wylądował bez kół - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 06.11.2010

  2. #2
    Awatar kronopio

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPKK

  3. #3
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    pytanie do speców: czy normalną sprawą w takiej sytuacji jest ewakuacja ludzi wyjściami awaryjnymi? ostatecznie przecież nie widać było ognia, służby ratunkowe były na miejscu itd. a taki np. zeskok ze skrzydła mógł się skończyć jakimś złamaniem.
    moje pytanie proszę traktować jako czysto teoretyczne, bo wiem że to są przysłowiowe "sekundy grozy" i nie ma czasu na zastanawianie się w takich przypadkach tylko trzeba działać.

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A jak inaczej mieliby wychodzic? Przeciez obsluga handlingowa nie bedzie podjezdzac w trakcie akcji ratunkowej na pas.

  5. #5
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    A jak inaczej mieliby wychodzic? Przeciez obsluga handlingowa nie bedzie podjezdzac w trakcie akcji ratunkowej na pas.
    sytuacja wydawała się być opanowana od pierwszych sekund po zatrzymaniu samolotu...
    może w takiej sytuacji nie warto wystrzeliwać trapów ewakuacyjnych i spokojnie mogłyby podjechać jakieś schodki

    może to głupawe i naiwne, ale dlatego właśnie pytam - być może jakieś przepisy regulują takie przypadki?

  6. #6
    Awatar kronopio

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    a taki np. zeskok ze skrzydła mógł się skończyć jakimś złamaniem.
    Podczas ewakuacji, pow ysjściu wyjściem awaryjnym na skrzydle, nie zeskakuje się z niego
    Do tego służy trap ewakuacyjny

    Tutaj jest pokazane jak działa taki trap na skrzydle
    Dailymotion - evacuation slide A320 Tirana airport - une vidéo High-tech et Science

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    pytanie do speców: czy normalną sprawą w takiej sytuacji jest ewakuacja ludzi wyjściami awaryjnymi? ostatecznie przecież nie widać było ognia, służby ratunkowe były na miejscu itd. a taki np. zeskok ze skrzydła mógł się skończyć jakimś złamaniem.
    moje pytanie proszę traktować jako czysto teoretyczne, bo wiem że to są przysłowiowe "sekundy grozy" i nie ma czasu na zastanawianie się w takich przypadkach tylko trzeba działać.
    @Behemot ma rację - jak inaczej ewakuować ludzi?
    W sytuacji awaryjnej, szczególnie takiej gdzie są zmiany w strukturze samolotu (a raczej w przypadku lądowania na brzuchu należy się ich spodziewać..) personel ma obowiązek przeprowadzenia natychmiastowej ewakuacji pasażerów. Ocena, czy dane wyjście nadaje się do użycia jest podejmowana przed jego otwarciem, jeżeli nie widać ognia wyjście sie otwiera i natychmiast ewakuuje ludzi. Nie ważne że nie widać ognia, uszkodzona struktura samolotu może wiązać się z wyciekiem paliwa i zaprószeniem ognia... Co do sekund grozy, sytuacja jaka miała miejsce w samolocie to było przygotowane lądowanie awaryjne - wszyscy wiedzieli że natychmiast po zatrzymaniu się samolotu powinni z niego wiać.

  8. #8
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Chyba obawiali się pożaru i innych komplikacji. Swoją drogą jestem pod wrażeniem sprawności akcji ratowniczej, praktycznie kilka sekund po zatrzymaniu samochodu podjechała lotniskowa straż i zaczęła polewać pianą, chyba też widziałem strażaka w stroju żaroodpornym?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  9. #9
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Ewakuacje nie robi sie "jak cos widac i sie dzieje", tylko jesli jest sytlacja zagrozenia. Tu byla, wiec byla i ewakuacja. Rozprawianie na ten temat, jest dziecinne.

  10. #10
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    ok, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Szczególnie Tobie skaabeus, za to że rzeczowo i bez ironii oraz robienia ze mnie idioty potrafiłeś mi wytłumaczyć tą sytuację.

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kronopio Zobacz posta
    Podczas ewakuacji, pow ysjściu wyjściem awaryjnym na skrzydle, nie zeskakuje się z niego
    Do tego służy trap ewakuacyjny
    W B737 nie ma żadnych trapów na skrzydłach.

  12. #12
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    W B737 nie ma żadnych trapów na skrzydłach.
    Zostawia się otwarte klapy i zjeżdża po nich jak po zjeżdżalni.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Zostawia się otwarte klapy i zjeżdża po nich jak po zjeżdżalni.


    BTW: Witam wszystkich! Czytam forum od kilku miesięcy. Dziś się zarejestrowałem i to mój pierwszy post

  14. #14
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Zostawia się otwarte klapy i zjeżdża po nich jak po zjeżdżalni.

    A jeżeli przy czymś ten system klap zostanie uszkodzony i będzie potrzeba ewakuacji to trapy od drzwi?

    .................Don't let me die, I want to fly

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pzlm28 Zobacz posta
    A jeżeli przy czymś ten system klap zostanie uszkodzony i będzie potrzeba ewakuacji to trapy od drzwi?
    Ostatecznie, to nie jest problem (dla przeciętnie sprawnej osoby) zeskoczyć/zejść z takiej wysokości i nie zrobić sobie krzywdy.

  16. #16
    paweł 777
    Goście

    Domyślnie

    A tak by the way Boeing 737-200 to staruszek,więc pewnie miał problemy z hydrauliką i dlatego podwozie przednie nie wyszło,dobrze,że główne chociaż działało- inaczej bez podwozia lądowanie na brzuchu skończyłoby się katastrofą z pożarem zapewne.Skądinąd linia Aviogenex powinna pomyśleć o kasacji starych 732 i zastąpieniu ich nowszymi typami( od 737-300 wzwyż)

  17. #17
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Zgadza się XA-UHY ma już 35 lat więc chyba już mu wystarczy latania

  18. #18
    Awatar kronopio

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    W B737 nie ma żadnych trapów na skrzydłach.
    Tutaj zostałem zaskoczony
    Byłem przekonany, że trapy na skrzydle to standard


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •