Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar mario37s

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie 2010.11.12 Awaryjne lądowanie B767 linii Qantas


    Polecamy

    Z powodu problemów z silnikiem samolot Boeing 767 australijskich linii Qantas musiał zawrócić i z powrotem lądować na krótko po starcie - poinformowała agencja Australian Associated Press.

    Lecąca do Melbourne maszyna z 234 osobami na pokładzie musiała 10 minut po starcie zawrócić i z powrotem wylądować w Perth na zachodzie Australii z uwagi na awarię jednego z silników.

    - Chwilę po starcie, załoga samolotu wykryła wibracje pochodzące z lewego silnika Boeinga 767 - powiedział rzecznik przewoźnika Simon Rushton, nie podając przyczyny awarii. - Członkowie naszych załóg są doskonale wyszkoleni, żeby na spokojnie reagować na każdy incydent podczas lotu i właśnie tak postąpili - podkreślił.


    W zeszłym tygodniu dwa samoloty linii Qantas - Airbus A380 i Boeing 747-400 - miały niemal identyczne problemy z silnikami i musiały w efekcie awaryjnie lądować w Singapurze. W airbusie tuż po starcie eksplodował jeden z czterech silników, którego szczątki spadły na ziemię, natomiast w boeingu, także zaraz po starcie, jeden z silników stanął w płomieniach. Oba samoloty są napędzane przez silniki koncernu Rolls Royce.

    Jak sprecyzowała agencja AAP, lecący z Perth Boeing był wyposażony w silniki General Electric.

    Linie Qantas cieszą się opinią należących do najbezpieczniejszych na świecie.

    Boeing z 234 pasażerami musiał awaryjnie lądować - Wiadomości - WP.PL
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 12-11-2010 o 21:56 Powód: Prawidłowy format daty to: RRRR.MM.DD! I do tego na początku tematu po prefiksie!

  2. #2

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    great southern land

    Domyślnie

    straszna nagonka na QANTAS przez ostatnie pare lat, niewatpliwie przypadek Airbusa sprzed parunastu dni jest unikatowy ze wzgledu na nowy typ samolotu i silnika ale 767 z silnikiem GE?ciekawy jestem czy ktos z forumowiczow ma dostep do danych , ile na swiecie jest przypadkow wygaszenia silnika podczas lotu ze wzgledow technicznych w skali miesiaca lub kwartalu , ile samolotow z danym typem silnika znajduje sie w danej chwili w powietrzu i ile godzin dany typ silnika zainstalowany na roznych platowcach wylatuje globalnie godzin w miesiacu.ktos pracujacydla Boeinga napewno bedzie mial jakies wyobrazenie lub dostep do informacji

  3. #3
    Awatar ural

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT, EPKM

    Domyślnie

    Ciężko to uznać za kolejny zbieg okoliczności i zastanawiam się czy nie powinno się uziemić całej floty choć to by pewnie groziło bankructwem linii.

  4. #4
    Awatar piotrek.

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Bez przesady, z powodu trzech incydentów uziemianie całej floty nie miało by sensu. Media będą teraz nagłaśniać każdą nawet najmniejszą usterkę Qantasa, tak jak to było po katastrofie A330 Air France.

  5. #5
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ural Zobacz posta
    Ciężko to uznać za kolejny zbieg okoliczności i zastanawiam się czy nie powinno się uziemić całej floty choć to by pewnie groziło bankructwem linii.
    A może raczej bankructwo zakładów RR bo i TRENT 1000 eksplodował na hamowni ??
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  6. #6
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BigSki Zobacz posta
    (...) ktos z forumowiczow ma dostep do danych , ile na swiecie jest przypadkow wygaszenia silnika podczas lotu ze wzgledow technicznych w skali miesiaca lub kwartalu(...)
    The Aviation Herald (engine shout down in flight)

    To nie wszystkie incydenty tego typu, ale daje to jakiś pogląd na skalę.

    pozdr
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BigSki Zobacz posta
    ile na swiecie jest przypadkow wygaszenia silnika podczas lotu ze wzgledow technicznych w skali miesiaca lub kwartalu
    W kazdym razie wiadomo czego sie oczekuje od silnikow certyfikowanych do lotow ETOPS - utrata silnika w locie nie moze przekroczyc sredniej czestotliwosci 1 na 100000 godzin pracy silnika. Mozna sobie latwo obliczyc ze biorac pod uwage ilosc lotow ETOPS codziennie i calkowita ilosc liczbe godzin w powietrzu - takie utraty silnika powinny sie wydarzac na swiecie co 1-4 miesiecy (moje bardzo grube oszacowanie). Uwazalbym z jakakolwiek nagonka na Qantasa - niestety dziennikarze maja to do siebie ze nie chce im sie robic jakiejkolwiek glebszej analizy - upatrza sobie ofiare i po prostu wyciagna wszystko co pasuje do ich tezy. Tylko jakby sie zajrzalo do jakiegos profesjonalnego pisma lotniczego (niestety b. droga prenumerata Aviation Week mi sie dawno skonczyla) bys mogl sie spodziewac rzetelnej analizy. Wcale bym sie nie zdziwil gdyby statystyka byla po stronie Qantasa.

  8. #8

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    great southern land

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    utrata silnika w locie nie moze przekroczyc sredniej czestotliwosci 1 na 100000 godzin pracy silnika.
    mozesz napisac skad wziales te liczby?

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Uwazalbym z jakakolwiek nagonka na Qantasa
    nagonka zaczela sie juz pare lat temu ,kiedy QANTAS zapowiedzial ,ze ma zamiar przeniesc czesc przegladow technicznyych poza Australie ,trzeba wspomniec ,ze w Qantasie dzialaja bardzo mocne zwiazki zawodowe(ALAEA)ktore sprzeciwiaja sie tego typu dzialaniom zeby uchronic rynek pracy australijskich mechanikow ,byly strajki i przepychanki,programy w telewizji o kiepskiej jakosci przegladow wykonanych gdzies na Filipinach( jesli sie nie myle) wiec mysle ze ktos musial karmic media informacjami nawet o najmniejszych usterkach,wszystko zbieglo sie rowniez z negocjacjami opodwyzki plac w Qantasie

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •