Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie 2010.11.17 Myśliwiec zaginął nad Alaską; stracili z nim kontakt


    Polecamy

    Amerykanie poszukują myśliwca F-22 "Raptor", który zaginął nad Alaską - informuje FOX News na swojej stronie internetowej.

    Myśliwiec zaginął podczas misji treningowej. Stracono z nim kontakt. Na pokładzie znajdował się tylko pilot.

    Amerykańskim F-22 zdarzały się już wypadki - jeden z nich rozbił się w marcu 2009 r. w Kalifornii. Pilot zginął.
    źródło: wp.pl
    Myśliwiec zaginął nad Alaską; stracili z nim kontakt - Wiadomości - WP.PL

    Air Force Pilot and F-22 Fighter Missing


    An Air Force pilot and his stealth fighter assigned to Elmendorf Air Force Base in Alaska went missing Tuesday evening. The F-22 Raptor was on a routine training mission when it lost contact with air traffic control at 7:40 p.m. Alaska time.
    A search and rescue mission is underway.
    The pilot and his $143 million dollar aircraft fly out of the the 3rd Wing at Joint Base Elmendorf-Richardson.
    The F-22 is the military's newest and most technologically advanced fighter. It's a one-man, stealth supercruiser designed for air-to-air and air-to-ground missions. The Air Force has 137 of them in its fleet.


    Read more: Air Force Pilot and F-22 Fighter Missing Ť Liveshots

    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 19-11-2010 o 22:33 Powód: scalanie, prefix

  2. #2
    Awatar Evil-Matt

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Może zwiał do Rosji, zdarzało sie, że piloci wiali do stanów, więc czemu nie mogłoby być odwrotnie?

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPLB

    Domyślnie

    No to się odnalazł...
    Po długich poszukiwaniach odnaleziono wrak myśliwca nowej generacji F-22 z bazy Elmendorf na Alasce. Jego pilot został oficjalnie uznany za zaginionego.
    Samolot poszukiwawczo-ratowniczy po wielogodzinnych poszukiwaniach odnalazł wrak myśliwca F-22, który wystartował wczoraj wieczorem z bazy Elmendorf-Richardson na Alasce do rutynowego lotu treningowego. Ostatni kontakt z jego pilotem kontrola lotów odnotowała o 19:40 czasu lokalnego. Nie pojawił się żaden sygnał o problemach z samolotem.
    Wrak znaleziono ok. 100 mil na północ od Anchorage, gdzie znajduje się baza. Nie wiadomo dlaczego tak długo trwały poszukiwania rozbitego myśliwca. Początkowo koncentrowano je w rejonie Cantwell, ponad 150 mil od Anchorage.
    Trwają poszukiwania pilota samolotu, realizowane przez połączone siły Alaska Air National Guard Rescue Coordination Center, 3rd Wing i Joint Base Elmendorf-Richardson. Uczestniczą w nich 3 śmigłowce i samolot.
    Rozbity F-22 należał do 3rd Wing w Joint Base Elmendorf-Richardson. Jego dowódca, płk Jack McMullen, nie ujawnił nazwiska zaginionego pilota. Nie zostanie ono podane, dopóki nie wiadomo, czy przeżył on wypadek.
    Altair - Rozbił się F-22

  4. #4
    Awatar jowitek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Jak myślicie, czy to nie przesada, żeby samolot był aż tak toksyczny z powodu farby? W rozbitym salolocie może znajdować się wiele niebezpiecznych rzeczy, np broń, pironaboje, paliwo, ciecze hydrauliczne, potencjalnie uszkodzone zbiorniki z gazami. W naszych F-16 jest zbiornik z hydrazyną a to paskudna substancja. A może chodzi o to żeby nie trafił się jakiś przypadkowy łowca pamiątek, tym bardziej że samolot był tak długo zaginiony?

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Evil-Matt Zobacz posta
    Może zwiał do Rosji, zdarzało sie, że piloci wiali do stanów, więc czemu nie mogłoby być odwrotnie?
    Nie tyle do Stanow co wogole za Zelazna Kurtyne, chyba takich wypadkow bylo cos okolo 5-6 (nawet jeden uciekl z Polski na Borholm o ile pamietam) ale w druga strone chyba nie bylo ani jednego - wot ciekawostka Oj faktycznie Rosjanie by nie prostestowali jakby caly F-22 wpadl w ich rece - razem z B-2 to obecnie najbardziej chronione egzemplarze amerykanskiej technologi. Nawet taka Japonia - bliski sojusznik - nie ma obecnie szans na kupno F-22 (ich akurat na to stac) wlasnie z uwagi na obawy 'technology transfer'.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Ciagle nie moga znalezc sladow pilota. A swoja droga w jakim stanie musi byc wrak jesli do tej pory nie udalo sie jednoznacznie stwierdzic czy katapulta zostala uzyta czy nie. Teren nie tylko jest bardzo trudny ale swiatlo dzienne jest ograniczone do 7 godzin na dobe.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPLB

    Domyślnie

    Wbrew wcześniejszym informacjom, pilot F-22 Raptor, który rozbił się we wtorek na Alasce, nie katapultował się przed uderzeniem w ziemię. - Niestety zaprzestaliśmy już poszukiwań pilota. Teraz koncentrujemy się na zbieraniu szczątek maszyny - oświadczył dowódca bazy, z której myśliwiec wystartował do ostatniego lotu.
    F-22 zniknął z radarów około 160 kilometrów na północ od bazy w Anchorage i rozbił się w niedostępnej głuszy Alaski. Samo odnalezienie miejsca upadku zajęło ponad dobę a dotarcie do niego większej grupie ratowników kolejne 24 godziny. Przez cały czas prowadzono intensywne poszukiwania pilota, którego uznawanego za zaginionego, ponieważ początkowo w szczątkach nie odkryto jego katapultowanego fotela. Wojsko liczyło, że Kapitan Jeffrey Haney opuścił F-22 przed uderzeniem w ziemię i walczy o przetrwanie w arktycznych warunkach jesiennej Alaski.
    Po dotarciu na miejsce katastrofy, ekipy ratunkowe przez dwa dni intensywnie przeszukiwały duży krater powstały po uderzeniu F-22 w zmarzniętą ziemię. W końcu na jego dnie, wbite kilka metrów pod powierzchnię gruntu, znaleziono śladowe szczątki fotela pilota i systemów dostarczających mu tlen podczas lotu.
    Badanie miejsca katastrofy potrwa jeszcze kilka tygodni. Amerykanie będą drobiazgowo zbierać szczątki maszyny, które mogą pomóc wyjaśnić przyczyny katastrofy. Równie istotne jest zapobieżenie dostania się fragmentów najnowocześniejszego samolotu myśliwskiego świata w ręce osób niepowołanych.
    F-22 to najnowocześniejszy samolot myśliwski na świecie. Jest maszyną piątej generacji, zbudowaną w technologii stealth, potrafiącą latać szybciej od dźwięku bez używania dopalaczy, bardzo zwrotną i wyposażoną w najnowocześniejszą awionikę oraz uzbrojenie.
    Jeden egzemplarz kosztuje około 150 milionów dolarów. Amerykanie planują posiadać flotę 187 takich maszyn i odmawiają ich sprzedaży innym państwom, ze względu na najnowsze i tajne technologie wykorzystane do jego budowy.
    Katastrofa na Alasce jest drugim takim wypadkiem Raptora. Wcześniej w 2009 F-22 rozbił się niedaleko bazy w Emerdorf - wtedy też zginął pilot.
    Pilot supermyśliwca nie przeżył katastrofy - Świat - Informacje - portal TVN24.pl - 20.11.2010

  8. #8
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Zastanawia mnie jedno przytoczone zdanie F-22 znikną z radarów. Więc jest widoczny dla radarów rozumiem 15 km od radaru jest widoczny ale 150 km ?

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Transponder?

  11. #11
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Transponder?

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Zastanawia mnie jedno przytoczone zdanie F-22 znikną z radarów. Więc jest widoczny dla radarów rozumiem 15 km od radaru jest widoczny ale 150 km ?
    Przecież "zniknął z radarów" to jest typowe dziennikarskie określenie oznaczające "ktoś tam coś nam tłumaczył, ale bardzo to skomplikowane".

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Zastanawia mnie jedno przytoczone zdanie F-22 znikną z radarów. Więc jest widoczny dla radarów rozumiem 15 km od radaru jest widoczny ale 150 km ?
    A co ma do tego 15 km lub 150 km?. Radary ATC w USA zapewniaja praktycznie kompletne pokrycie calej przestrzeni od pewnej wysokosci wiec co ma tutaj do rzeczy odleglosc od lotniska? Druga sprawa - zastanow sie przez chwile co ma wspolnego "niewykrywalnosc" samolotu przez radar (np. F-22, B-2) z kontrola ruchu. Czy niewykywalnosc jest po to aby wrog cie nie zobaczyl czy zeby wlasny kontrol cie nie widzial . Po trzecie przeczytaj co kolega boeing787 napisal wyzej.

  14. #14
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Zastanawia mnie jedno przytoczone zdanie F-22 znikną z radarów. Więc jest widoczny dla radarów rozumiem 15 km od radaru jest widoczny ale 150 km ?
    Altair - Lockheed Martin ujawnia dane F-22 - zwróć uwagę na zdjęcie. Pod kadłubem da się zauważyć takie małe ustrojstwo, taką kuleczkę (z braku innych słów - widoczną też tutaj: http://www.flugzeuginfo.net/acimages/f22_gregphelps.jpg). Zgodnie z informację wyczytaną na jednym z amerykańskich forów lotniczych, a podaną wówczas przez ówczesnego pilota Raptor Demo Team, jest to właśnie urządzenie pozwalające zlokalizować F22 na radarze - podczepiane i aktywowane w trakcie pokazów lotniczych, lotów w kontrolowanej przestrzeni powietrznej etc. Nie pamiętam, czy jest to transponder czy też działa ono inaczej, podejrzewam że raczej to pierwsze...
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  15. #15
    Awatar raptorf22

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To nie jest transponder, tylko "podwieszenie" zniekształacające (czyt. powiększające) jego prawdziwe odbicie radiolokacyjne. Myślę ze jankesi obawiają się namierzenia i dlatego przy każdych pokazach zakładany jest taki stożek.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Na górnej części kadłuba, nad podwoziem głównym po prawej stronie widać jakieś otwarte klapki. Do czego one służą?
    Dodatkowe wloty powietrza do silników, używane podczas kołowania?

  17. #17
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    APU.

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    APU.
    Dzięki!

  19. #19

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Tutaj mozna przeczytac streszczenie koncowego raportu:

    AVwebFlash Complete Issue

    Najwazniejszy byl tu blad pilota ktory wykonal wiele niewlasciwych, raczej przypadkowych ruchow sterami i w pore nie skorygowal lotu mysliwca gdy ten lecial ostro w dol. Okolicznosciami dodatkowymi bylo to ze wysiadlo glowne zasilanie tlenem i pilot powinien byl wlaczyc podawanie tlenu w trybie awaryjnym (czego nie zrobil, jego super-izolacyjny stroj mogl ograniczyc mu troche ruchy rekami aby chwycic za raczke ktora byla lekko za nim i w dole). Pilot mimo wszystko zachowal przytomnosc przez caly czas (doplyw tlenu nie byl calkowicie odciety, byl mocno ograniczony) ale jak w koncu zorientowal sie o polozeniu samolotu i koniecznosci wyprowadzenia go z gwaltownego lotu w dol bylo juz za pozno. Pilot nigdy nie skorzystal z katapulty.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 27-12-2011 o 22:55

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •