Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie 2010.11.20 Awionetka rozbiła się niedaleko lotniska w Szymanowie


    Polecamy

    Tuż po godzinie 15 w rejonie lotniska w Szymanowie rozbiła się sportowa awionetka. Jej pilot z groźnymi obrażeniami został przewieziony do szpitala.
    Na razie nie wiadomo jakie były przyczyny wypadku. Na miejscu skutki zdarzenia usuwają 4 zastępy straży pożarnej. Pilot leciał sam. Ma obrażenia wielonarządowe jego stan jest ciężki.

    Awionetka spadła na pole obok pasa startowego, najprawdopodobniej podchodząc do lądowania od strony Trzebnicy.
    Wrocław: Awionetka rozbiła się niedaleko lotniska w Szymanowie - Gazeta Wrocławska


  2. #2

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Serwis "Radio Wrocław" podaje za rozbity samolot Zodiac.
    MikeRomeo Aviation Video

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Samolot to SP-YNR

    tvn24.pl
    Więcej zdjęć Nieszczęśliwy start awionetki :: Informacje :: Kontakt 24

  4. #4
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Za długo sobie nie polatał. W czerwcu nie był jeszcze zarejestrowany.
    Pozdrawiam, Piotr

  5. #5
    Awatar mshare

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Jako uzupełnienie
    Jak poinformowała asp. szt. Iwona Mazur z policji w Trzebnicy, pilot to 44-letni mężczyzna, mieszkaniec Bielska-Białej. Był trzeźwy. Obrażenia, jakich doznał, nie zagrażają jego życiu ani zdrowiu.

    Według wstępnych ustaleń samolot spadł z wysokości około 30 metrów. Świadkowie zdarzenia mówili o problemach z silnikiem.
    lotniczapolska.pl

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Problemy z silnikiem, znów brak włączonego ogrzewania gaźnika ?

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    To był bardzo profesjonalny oblot. Samolot oderwał się po ok. 600m rozbiegu (Zodiaki na 80hp silniku wg. instrukcji potrzebują 110-180m rozbiegu - ten samolocik miał silnik coś 100hp). Po oderwaniu bardzo mała prędkość, wznoszenie - po przeleceniu ok. 1 km osiągnął ok. 30-35 m i ten zakręt o kąt 90-110 (?). A już na początku kariery lotnikowi kładą do głowy - poniżej 100 m w przypadku problemu z silnikiem lądowanie na wprost ... , ale pilotów oblatywaczy i nadpilotów to chyba nie dotyczy.
    Pozdrawiam Elitepilot

  8. #8
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Ktoś nie policzył CoG i W&B zbyt dobrze ??

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Problemy z silnikiem, znów brak włączonego ogrzewania gaźnika ?
    Jesli to byl start (dolne wpisy to sugeruja) to praktycznie nigdy nie masz wtedy wlaczonego ogrzewania gaznika.

  10. #10
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Ogrzewanie gaznika, tylko przy odejmowaniu powera. Przy ladowaniu, wylacza sie je tez, tak mniej/wiecej 200-300ft od cyferek (zeby przy go-around nie trzeba bylo wylaczac, i tez dlatego ze powietrze nie jest filtrowane, i mozna zatkac gaznik). Wlaczenie go przy starcie to naprawde zly pomysl. Zreszta, checklisty maja przy starcie punkt ktory mowi, ze ma byc wlaczony w pozycji 'cold'.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gregj Zobacz posta
    Ogrzewanie gaznika, tylko przy odejmowaniu powera. Przy ladowaniu, wylacza sie je tez, tak mniej/wiecej 200-300ft od cyferek
    Hmm... Mnie uczyli by przy podejściu ZAWSZE włączać podgrzew (jako przy zdjęciu obrotów), a jakoś problemów wielkich z jego wyłączeniem przy go-around nie było (ot jeden ruch ręką więcej, w czym rzecz?)
    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Jesli to byl start (dolne wpisy to sugeruja) to praktycznie nigdy nie masz wtedy wlaczonego ogrzewania gaznika.
    Chyba że lecisz z (na szczęście dla życia wszystkich w powietrzu i na ziemi już nielatającym) instruktorem K., z którym miałem wątpliwą przyjemność latać na ślepaki podczas robienia PPL
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  12. #12
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    Hmm... Mnie uczyli by przy podejściu ZAWSZE włączać podgrzew (jako przy zdjęciu obrotów), a jakoś problemów wielkich z jego wyłączeniem przy go-around nie było (ot jeden ruch ręką więcej, w czym rzecz?)
    Tak jak juz powiedzialem, problem w tym, ze wtedy powietrze jest nie filtrowane. Piasek, i inne drobnostki wpadaja wtedy do gaznika. Niezbyt mila sprawa.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ciekawa "szkoła", ale chyba niewielu z nas lata na pustyni, a wepchnięcie podgrzewu razem z gazem przy konwojerze lub g/a dużym problemem nie jest...

  14. #14
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    No tak, zapomnialem ze to polskie forum...

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja zawsze wyłączam podgrzew po dotknięciu kołami ziemi (własnie ze względu na to by syf nie wpadał do gaźnika przy dobiegu), ale wracajac do tematu trzeba sobie postawić pytanie - czy silnik zabudowany na tym płatowcu miał podgrzew ... BTW: podgrzew może zmniejszyć moc o kilkanaście procent - to za mało by rozbieg wydłużył się o 300%....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •